OVer je treinreiservaringen van december 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door mb90 »

De loc die voor IC t1938 zat was blijkbaar 1 rijtuig vergeten in Venlo, want hij had maar 10 rijtuigen i.p.v. 11 bij zich.

Edit 21:43 uur: En volgens mij wil Arriva af van de OV-Chipkaartlezers op de Merwede-Lingelijn. Op alle stations die ik gezien heb (van Dordt tot Gorinchem) zijn ze vervangen door pylonnen, zoals hier in Dordrecht:
Afbeelding
lausteen
Berichten: 55
Lid geworden op: ma 16 jun 2008, 11:55

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door lausteen »

Ik zag laatst in de Benelux dat er naast de noodrem een wit kastje zit. Is dit een soort intercom oid?
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Geert »

Ja, die moet je in Belgie gebruiken als er onraad is. In Belgie vindt men het kennelijk onveilig dat je aan de noodrem trekt bij gevaar.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Mark »

Volgens de hc van trein t243 bevond ik mij gisteravond in de ICE International... beetje apart voor een gewone IC-trein die welgeteld 8 km in Duitsland rijdt.. :lol:
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Vinny »

Op chronologische volgorde:
* De Jan Kipura Express (nachttrein naar Amsterdam) kwam binnen op het voor reizigers niet prettige spoor 15.
* De Beneluxtrein Brussel - Amsterdam werd opgeheven in Dordrecht.
* In Dordrecht zelf is er geen brasserie of restauratie meer, het enige wat nu open was is een oude Kiosk en de Smullers waar de saucijzenbroodjes naar het spreekwoordelijke karton smaakt en er stond een giga-rij bij. Toen maar een kaassouflé bij de Smullers gehaald.
* ICK zit nog in de omloop van de s1900 (ik zag hem in de tegentrein), maar ik had een VIRM op weg naar Tilburg
* De verbinding Tilburg - 's Hertogenbosch is nog steeds ouderwets druk. Het was de drukste trein waar ik in zat (plan V als stoptrein naar Utrecht).
* IC naar Nijmegen werd gelukkig gereden door VIRM. Ik begrijp niet dat deze met zoveel stops planmatig met ICRm wordt gereden. Nijmegen Lent is een fluthalte in 'the middle of nowhere'; Arnhem Zuid begint ergens op te lijken. Er moesten best veel mensen uit, onder wie een meisje dat vijf keer aan verschillende mensen vroeg of de trein echt daar zou stoppen. Het was immers een 'sneltrein'. (Het was dus een intercity die zich tussen Nijmegen en Arnhem vermomt als stoptrein, zoals jullie allemaal weten).
* In Arnhem bestaat een aanfluiting op de stoptrein naar Ede. Ik ben toen overgestapt op de IC, en in Ede via de Vallei-express naar Amersfoort gereisd. De eerste klas is luxer dan de tweede klas, maar de stoelen zitten niet comfortabeler. Wel beter dan in SGMm, dat moet ik toegeven. De snoepautomaat werkt alleen op chipknip. Eigenlijk had ik dat moeten weten, maar natuurlijk niet aan gedacht met mijn stomme hoofd. De prijzen leken mij trouwens alleszinds redelijk. Verder viel me op dat de 'jongere Christen' tegenwoordig modern gekleed gaat; ik heb nauwelijks de spreekwoordelijke ribbroeken en lange rokken gezien.
* In Amersfoort met hard rennen de aansluitende trein naar Amsterdam gehaald. Dit keer DD-AR in de stoptrein. Jammer dat deze bij iedere molshoop stopt en binnenkort ook nog eens extra in Amsterdam Watergraafsmeer. Degene die dit bedenkt mogen ze wat mij betreft een leven lang een NS-abbo met stoptreinbeperking geven... :evil:
* Vlak voor Amsterdam Centraal nog kunnen genieten van een prachtige zonsondergang en mijn dagje treinen zat er weer op :)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Daniel »

Vinny schreef:* In Dordrecht zelf is er geen brasserie of restauratie meer
Da's al maanden zo, de verbouwing van de voormalige restauratie tot AH to Go is wel eindelijk een keer van start gegaan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Caspar »

Vlak voor Amsterdam Centraal nog kunnen genieten van een prachtige zonsondergang
Dat heb ik op Amsterdam Centraal vanmiddag dan ook maar gedaan. Even een foto gemaakt met mijn mobiele telefoon, neem morgen mijn camera mee...

Afbeelding

Verder zaten er welgeteld 12 mensen in de trein naar Hoorn van 23.09 uit Amsterdam Centraal. (ben er even helemaal doorheen gewandeld, om te voorkomen dat ik in slaap zou vallen 8-) )
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Daniel »

Ik geloof dat de omroepers van ProRail Rotterdam toch eens hoognodig de infra van het gebied waarbinnen ze omroepen moeten gaan bekijken... vanmiddag had er weer eentje het over een wisselstoring in Arkel :roll:
Da's nou al de derde keer dat een dergelijke storing bij deze enkelsporige halte langs de vrije baan wordt gemeld, terwijl er geen wissel te bekennen is daar. (Al valt het nog mee, met het afscheid van NS op deze lijn was de afscheidstrein zelfs met kruising in Arkel ingelegd :P )
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Suus »

Ik heb nu wel zo'n vermoeden waarom je vanuit de lightrail in Gouda altijd de Intercity naar Rotterdam ziet wegrijden. Laat je de intercity een half minuutje wachten, dan heb je meteen een vertraging van vier-vijf minuten te pakken. Vandaag lukte het zowaar een keertje, en de hele meute ging zich door de voorste deur naar binnen werken. Alleen stond de conducteur in de weg en liepen mensen ook nog niet door verder de coupé in. Die conducteur bleef maar fluiten, en die mensen bleven maar proppen :roll:

En ik heb het laatste restje NS op de Zoetermeer Stadslijn gevonden :P
Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Daniel »

Pff, staat dat bordje daar nu nogsteeds zeg...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Suus »

Staat ook dichterbij Stadhuis dan Centrum West zo ongeveer :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Caspar »

Alle reizigers via Schiphol na een uur of 4 vanmiddag tot 22.00 konden rekening houden met ernstige verstoringen, op enkele half uurtjes na. Vooral tussen 16.00 en 18.00 liep het niet lekker :(
Maar wel m'n best gedaan :D
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door tsov »

Nou, ik had de s2100 die om 17.29 uit Asd vertrok. Deze vertrok weliswaar met +7, omdat het mat vanuit de s2600 te laat binnenkwam, maar verder was het een soepele rit. Aankomst in Leiden met +4. Weinig van gemerkt dus :P
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Stefan »

Ik zat gisteren in een ICMm, volgens mij de 4031 of 4034, van Leeuwarden naar Utrecht, opzich niets mis mee, integendeel. Alleen jammer dat 'ie in de achterste kopbak als een wasmachine die centrifugeert klonk! :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door ODRAIL »

Stefan schreef:Ik zat gisteren in een ICMm, volgens mij de 4031 of 4034, van Leeuwarden naar Utrecht, opzich niets mis mee, integendeel. Alleen jammer dat 'ie in de achterste kopbak als een wasmachine die centrifugeert klonk! :mrgreen:
Dat was dan de 4034 om precies te zijn. In oktober klonk 'ie ook al zo :shock:.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door M57 »

Vanochtend bleek de t9220 dan weer om .56 te vertrekken uit Amsterdam, in tegenstelling tot de andere treinen die dan weer om .54 gaan :?
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Raymond »

KM46 schreef:
Stefan schreef:Ik zat gisteren in een ICMm, volgens mij de 4031 of 4034, van Leeuwarden naar Utrecht, opzich niets mis mee, integendeel. Alleen jammer dat 'ie in de achterste kopbak als een wasmachine die centrifugeert klonk! :mrgreen:
Dat was dan de 4034 om precies te zijn. In oktober klonk 'ie ook al zo :shock:.
Ik dacht eigenlijk dat al die ICMm's dat doen..
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door JeePee »

Trein t10554 zou volgens de CTA's ook stoppen te Hrij. Treintje reed echter gewoon op volle snelheid door :) . Ik ben benieuwd of er iemand uit moest...
Laatst gewijzigd door Daniel op zo 28 dec 2008, 18:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Hry -> Hrij t.b.v. juiste mouse-over
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door mb90 »

Stoptrein t5129 had vanmorgen luxe materieel in de vorm van ICM-IV 4237 bij Rtd. Normaal is dit een los V-tje. Ook luxe materieel in Sneltrein t2620 bij Ledn in de vorm van een onbekende ICM-IV.

Edit: En het bord met de vertrekkende treinen op Rtd kon vanmorgen en vanavond geen reisinformatie geven.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Ruben »

Rijden hier net langs Bokkeduinen, roept een vrouw: "he, daar heb je de blauwe engel!".
Blijkt ze de protos te bedoelen... :roll:

Zal wel defect zijn overigens, want er reed een plan V richting Bnn even daarvoor.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Dre
Berichten: 131
Lid geworden op: za 28 jun 2008, 21:33
Locatie: Oldenzaal

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Dre »

Een Protos aanzien voor een Blauwe Engel... da's wel zo ongeveer de grootste belediging die je 'n Blauwe Engel kunt aandoen. :?
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Dubbele P »

Inderdaad, een Protos is toch wel het lelijkste treinstel dat er op deze aardbol rondrijdt. Daar wil je als machinist toch echt niet in gezien worden :P
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Caspar »

Ik had vandaag 40 minuten vertraging opgelopen in een t4500 naar Asd vlak na station Zaandam Kogerveld. Wat bleek, de t3300 voor onze trein was stil komen te staan op het spanningloze stuk van de brug over de Zaan. Uiteindelijk hebben we die trein zachtjes een duwtje gegeven, waarna ie op eigen kracht verder kon. Onze trein moest achteruit rijden na deze aktie omdat we anders niet genoeg vaart konden opbouwen om zelf de spanningloze brug over te komen. In tussentijd waren er al 2 treinen naar Amsterdam over het linkerspoor ons voorbij gereden.
Maar was wel weer eens grappig, had geen haast :D
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Ruben »

Waarom reed er trouwens een ICE door Wp (richting Hvs) vanochtend rond kwart voor 10, iemand?
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Ruben »

Vanochtend waren de conducteurs van een t1500 trouwens ook van plan overstappers uit de t17800 een rood achterlicht te laten zien, door te gaan sleutelen terwijl dat ding net binnen reed. Deurtjes klapten dus dicht, toen men toch besloot te wachten.
En dan vervolgens moeten schreeuwen tegen al die mensen dat ze de deuren nog gewoon kunnen openen, ipv richting de open staande deur bij de conducteurs te rennen. Ja dat is dan toch echt je eigen schuld...

Weet nu dus wel waardoor al die +3 tot +5 in Apd bij de treinen richting het oosten vandaan komen, dat komt door de slechte sporenplanning voor de treinen naar het westen. Eigenlijk hadden ze het perron van spoor 1 wat langer moeten maken, dan had je daar de t1600 en t1700 naar Amf kunnen afhandelen, zodat na het wegrijden van de t1500 naar Asd spoor 3 vrij is voor de t1500 naar Dv. De t1500 hoeft dan waarschijnlijk niet vlak voor Apd voor de rooie te wachten, en nadat die en de t17800 weer weg zijn heb je alle ruimte voor de t1600 en t1700 naar Enschede.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten