Daniel on tour #78: Treinvervangend vervoer rond Didam

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Daniel on tour #78: Treinvervangend vervoer rond Didam

Bericht door Daniel »

Normaal gesproken is treinvervangend vervoer nou niet iets waar ik snel op af ga voor wat foto's, nu daar tegenwoordig vaak slechts touringcars op rijden. De vervangende busdiensten wegens de bouw van een tunnel bij Didam waren hierop echter een uitzondering met een grote inzet van ex-lijndienstmaterieel.

Na mezelf van een complex treinkaartje voorzien te hebben ging het per Protos allereerst naar Ede-Wageningen boemelde, een ritje wat ik ondertussen wel kan dromen (via Utrecht vindt ik voor 't gevoel zo om als ik naar 't oosten reis). Aldaar net niet direct over kunnen stappen dus werd het maar het kwartiertje wachten wat in Arnhem nogmaals kon gebeuren maar nu voor het dieseltje onder de draad naar Zevenaar. We kwamen er tegen .20 aan en de bussen gingen om .24, precies genoeg tijd voor het huren van een OV-fiets en een klein ritje naar de rand van Zevenaar dus. Aldaar kon de 5671 vastgelegd worden...
Afbeelding
Connexxion Tours 5671 - Zevenaar, Ringbaan Zuid

Toen ik m'n weg vervolgde bleek dat de hele route van de pendelbussen netjes uitgepijlt was, dat maakte het dus wel zo makkelijk om de juiste route te volgen. Al was wel te merken dat eigenlijk alleen de Connexxion Tours-chauffeurs die pijltjes volgden want de touringcars die er zo af en toe tussendoor reden namen soms een alternatieve route. Ook niet verwacht had ik dat de bussen een redelijk lange route via Babberich reden, maar dat maakte het qua aantal fotomogelijkheden alleen maar talrijker. In het buitengebied van Babberich trof ik zodoende weer een bus op weg naar Zevenaar...
Afbeelding
Connexxion Tours 5682 - Babberich, Beekseweg

Zo langs een provinciale weg tref je soms wat aparte objecten aan...
Afbeelding
Connexxion Tours 5673 - Beek (Montferland), Oud Arnhemseweg

En op weer een andere plek vooral leegte...
Afbeelding
Connexxion Tours 5677 - Beek (Montferland), Oud Arnhemseweg

De 5671 was inmiddels alweer op de terugweg naar Zevenaar...
Afbeelding
Connexxion Tours 5671 - Didam, Bievankweg

Even verderop in Didam kwam de leukste bus van deze dag langs: de TGVia 78 ofwel de ex-Syntus 2147 exex-Veolia 5002...
Afbeelding
TGVia 78 - Didam, Pittelderstraat

Zelf ging ik nog een stukje verder naar Wehl. En hoe kleiner het dorpje, hoe leuker de kleine straatjes natuurlijk...
Afbeelding
Connexxion Tours 5674 - Wehl, Doetinchemseweg

Afbeelding
Connexxion Tours 5673 - Wehl, Isidorusstraat

Op de terugweg richting Zevenaar kwam ik wederom door Didam, net als deze 5681...
Afbeelding
Connexxion Tours 5681 - Didam, Bievankweg

En in Babberich beklom de 5680 de helling naar het viaduct over de A12 heen. Nog maar net in Nederland trouwens, deze locatie...
Afbeelding
Connexxion Tours 5680 - Babberich, Beekseweg

Tussen Babberich en Zevenaar ligt ook nog het piepkleine Oud Zevenaar, alwaar de 5683 passeerde...
Afbeelding
Connexxion Tours 5683 - Oud Zevenaar, Babberichseweg

Maar wat minder geluk had ik daar met de normale lijndienst die er passeert...
Afbeelding
TCR 528 - Oud Zevenaar, Babberichseweg

En als afsluiter van deze fotoserie de D-GTW die me op m'n terugweg weer tot in Arnhem bracht...
Afbeelding
Arriva D-GTW 368 (Stoptrein 37962 Zevenaar - Arnhem) te Zevenaar
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13195
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Daniel on tour #78: Treinvervangend vervoer rond Didam

Bericht door Z2N »

Leuk ! :D
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8687
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Daniel on tour #78: Treinvervangend vervoer rond Didam

Bericht door Milco »

Leuke plaatjes met herkenbare bussen.:)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Daniel on tour #78: Treinvervangend vervoer rond Didam

Bericht door WSM »

Leuke serie weer :).
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 66 gasten