OVer je reiservaringen in mei 2014

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Ronald »

VIRM schreef:@Gekko: op zich een sympathiek idee, ijs verkopen in de trein, maar waar moet je dan het afval laten...?
Oh, zijn het geen hoorntjes met Italiaans schepijs dan :-(
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Daniel »

Ik nam vanmiddag in Zevenaar plaats op een bankje op het perron (briljante planning: aankomen als de trein over 29 minuten gaat :P ) maar wat zijn die dingen daar laag... Zijn toevallig ooit de perrons verhoogd in Zevenaar? En daarbij dus de bankjes niet mee verplaatst...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Mr-W »

Vandaag met plan-v444 naar België geweest(reisverslag volgt morgen) maar wil alvast paar dingen kwijt.
Afbeelding
Gemoderniseerden Breaks hebben deze brandmelders :lol:

Op Lijn 149 Eindhoven Station - Reusel Busstation had ik een verschikkelijke rit. :neg:
De chauffeur had een zeer asociale rijstijl, 70 door dorpen rijden en op N-wegen bumperkleven en tegen de begrenzer aan drukken.(gemeten met mijn snelheidsmeter app op basis van GPS) Dit was nog niet eens het ergste want in Hapert beukte de chauffeur met 50 de halte op en liep daarbij schade op aan de brandstoftank.chauffeur reed vrolijk door zonder uit te stappen om de bus op schade te controleren.
In Steensel begonnen we in de bus een sterke diesellucht te ruiken,dit weerhield de chauffeur er niet van om nog steeds veel te hard te rijden...
Ik was bang dat de bus in de fik zou vliegen of dat de chauffeur een ander ongeluk zou maken vanwege zijn rijstijl.
Heel uitzonderlijk heb ik direct na thuiskomst een klacht ingediend bij Hermes.
De 3345 van lijn 149 zou eigenlijk doorrijden als Lijn 24 Helmond Station - Eindhoven Station.Maar gelukkig werd de bus samen met de chauffeur naar de garage gestuurd en kwam de 8573 met zijn prachtige Cxx interieur 8-) *bus*
Afbeelding
Afbeelding
Helaas zijn de Leidse Amba's reservebussen en kom je ze nauwelijks tegen :(
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door DrechtBlub »

Jammergenoeg zijn er 1 of 2 van die aso chauffeurs in bijna iedere stad...
Dan heb je ook nog het tegenovergestelde, in een bus zitten die 30 minuten te laat komt aanrijden (op een 10 minuten dienst) omdat de chauffeur bang is harder dan 20 te gaan...., Nouja alle gekheid op een stokje....
Ik blub in het Drecht.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door fogeltje »

Jep, dat soort chauffeurs ken ik bij Hermes, Arriva en Breng. Gelukkig zijn het uitzonderingen. Goed dat je daar een klacht over indient. Ik heb één keer een klacht over dit soort zaken ingediend toen ik zelf ook een onveilig gevoel begon te krijgen en dat krijg ik niet vaak.

Nooit reactie op gehad trouwens :')
"Een touringcar is geen bus"
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door marlies »

Heb ook eens geklaagd over een onveilig rijdende chauffeur. Hou niet van klikken dus die lat ligt voor mij best hoog. Maar die vent zat daar toch echt ruim overheen.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Mr-W »

fogeltje schreef:Jep, dat soort chauffeurs ken ik bij Hermes, Arriva en Breng. Gelukkig zijn het uitzonderingen. Goed dat je daar een klacht over indient. Ik heb één keer een klacht over dit soort zaken ingediend toen ik zelf ook een onveilig gevoel begon te krijgen en dat krijg ik niet vaak.

Nooit reactie op gehad trouwens :')
Hopelijk krijg ik wel reactie. Ik heb ook het voordeel dat plan-v444 ook een klacht heeft ingediend en mogelijk ook de Nedtrain medewerker die niet vrolijk werd toen hij bij het uitstappen de schade zag.
marlies schreef:Heb ook eens geklaagd over een onveilig rijdende chauffeur. Hou niet van klikken dus die lat ligt voor mij best hoog. Maar die vent zat daar toch echt ruim overheen.
Bij mij was vooral de druppel dat de chauffeur niet uitstapte om de schade te controleren aan zijn bus.Anders had de chauffeur gezien dat de zijkant ter hoogte van de dieseltank was beschadigt. Volgens mij was er sprake van brandgevaar omdat de bus naar diesel begon te stinken.
Plan-V444
Berichten: 140
Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 20:19
Locatie: Brandevoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Plan-V444 »

Bij mij was vooral de druppel dat de chauffeur niet uitstapte om de schade te controleren aan zijn bus.Anders had de chauffeur gezien dat de zijkant ter hoogte van de dieseltank was beschadigt. Volgens mij was er sprake van brandgevaar omdat de bus naar diesel begon te stinken.

Inderdaad, ook nadat de diesel geur geroken was(niet alleen door mij en Mr-W, maar ook door meerdere reizigers) is het ook door een van de andere reizigers bij de chauffeur aangegeven. Helaas luisterde hij niet en trapte de bus nog eens flink op zijn staart tussen de Donizettilaan en het station. De moter had er erg zwaar mee...
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door DrechtBlub »

Ach je hebt van die mensen.... Ik heb ook al is geklaagd, krap bochtje 50 door de bocht in de regen en bijna tegen een auto aanslippen.... Dat ging net goed, de auto week de zijstraat in en raakte bijna een fietser. Dat was de 1e keer dat ik meemaakte dat letterlijk iedereen in de bus aan het schelden en mopperen was op de chauffeur... :N
Ik blub in het Drecht.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Gekko123 »

VIRM schreef:@Gekko: op zich een sympathiek idee, ijs verkopen in de trein, maar waar moet je dan het afval laten...?
Tja, dat afval is vooral momenteel met die staking een probleem :lol:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Suus »

Mijn broertje zat vanochtend in de sprinter ergens tussen Alphen en Gouda en had vanuit zijn zitplaats zicht op dit:
Afbeelding

Na navraag bleek dat iemand er had lopen urineren door een gebrek aan een toilet, maar helaas is een spoedschoonmaak niet mogelijk vanwege de schoonmakersstaking.

Daarnaast is trein t9571, waar een vriend in zat, nadat de conducteur bij de reizigers had gevraagd of ze eruit moesten en iedereen ontkennend antwoord, niet gestopt op station Waddinxveen Noord.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Ardan »

Bee schreef:Daarnaast is trein t9571, waar een vriend in zat, nadat de conducteur bij de reizigers had gevraagd of ze eruit moesten en iedereen ontkennend antwoord, niet gestopt op station Waddinxveen Noord.
Weet je ook waarom?
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Z2N »

Omdat niemand in Waddinxveen moet willen zijn? (A)

Ben ook wel benieuwd eigenlijk.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Suus »

Ik denk dat het treinpersoneel geen zin had om op Waddinxveen Noord te stoppen.

Heb ook nooit begrepen hoe Waddinxveen aan dat station is gekomen, maar het schijnt dat de toenmalige burgemeester van Waddinxveen goede connecties had met de NS :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Vinny »

Was dat vertraging inlopen, of was dat om overlast door jongeren te vermijden?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Ronald »

Wel fijn ook als je daar wilt vertrekken...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Suus »

Hoax, reizigers die willen vertrekken vanaf Waddinxveen Noord :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door fogeltje »

Lijkt me logischer dan reizigers die het als bestemming hebben eerlijk gezegd.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Daniel »

Wat 'n heerlijk rustige treinen vandaag... 's ochtends de ambtenaren die wegvielen, 's middags een groot deel van de studenten. Doe mij nog maar wat meer van die dagen :P Eigenlijk was de bushalte bij m'n werk de drukste plek die ik tegenkwam, maargoed, da's niet zo gek naast het bevrijdingsfestival in Utrecht.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Stefan »

Dat kon je wel stellen ja, heb tijdens de hele avondspits niet meer dan 15 man in m'n bus gehad. :lol:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Daniel »

Vanmorgen weer zo stil in de trein trouwens, en daar zaten notabene door een aanrijding alle omreizigers naar Schiphol, Hilversum en Amsterdam nog bij. Kan me niet herinneren ooit zo extreem de meivakantie gemerkt te hebben.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Milco »

Door een omleiding in Putten rijden de lijnen 103 en 205 niet door het dorp maar gewoon rechtdoor over de Oude Rijksweg waar ook twee tijdelijke haltes zijn. De halteafroep roept ook twee keer "Oude Rijksweg" om. Netjes! (y)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Ardan »

Daniel schreef:Wat 'n heerlijk rustige treinen vandaag...
Ik heb echt alleen maar stikstervens drukke treinen gehad, 's middags van Dv naar Zl en 's avonds van Zl naar Omn.. Maar met een bevrijdingsfestival in Zl is dat ook niet zo gek natuurlijk :P De DRISsen op het festivalterrein (Wezenlandenpark) deden het allemaal nog wel, gaven gewoon actuele tijden aan terwijl daar de hele dag geen bussen langs zouden komen :P
Ik doe ook maar wat
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Thom91 »

Mijn t12764 was daarentegen echt super rustig van Zwolle naar Lelystad.. (VIRM-IV)
Komt wel goed schatje.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door MdJ »

IC van 17.40 uit Arnhem baar Zwolle reed niet ivm ambulanceassistentie bij een eerdere trein op het baanvak (gezien Arriva en ICE wel reed zal dat wel nabij presikhaaf-dieren zijn). Sprinter naar Zutphen zou wel rijden, maar die niet afgewacht. Dus om in Enschede te komen ging ik met de 91 (17.50) naar Apeldoorn om daar de IC te pakken.

Achteraf een goede keus, tussen Delden en Hengelo geen treinen ivm sein en wisselstoring. :)
Bij twijfel: gebruik beton.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten