Mag ik even kwijt #154

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #154

Bericht door Suus »

Dat kan niet, er zit een kopieerbeveiliging op de online krant en de PDF'jes.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #154

Bericht door Fles »

tuurlijk "kan" dat wel.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #154

Bericht door STF »

Oja, het was natuurlijk vanavond al dodenherdenking, op de een of andere manier denk ik elk jaar weer dat het op 5 mei is, maar men kent dat in Luxemburg sowieso niet.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #154

Bericht door AppleMoose »

In een aantal christelijke gemeentes werd men de keuze gegeven om op 3 of op 4 mei te herdenken. Bij beide herdenkingen waren leden van het College gewoon aanwezig. Ook een vorm van vrijheid dus.

Vandaag ben ik bij de herdenking op De Dam geweest, erg indrukwekkend. De toespraak van Jan Terlouw raakte mij ook behoorlijk.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #154

Bericht door Stefan »

Daantje schreef:Het verbaast me ook echt hoeveel mensen er hier nog op straat liepen en hoeveel auto's er rond reden. Je kan op zondagavond toch wel even zorgen dat je gewoon thuis bent rond die tijd?
Had graag thuis willen zijn, maar ik was helaas aan 't werk... Heb netjes even 2 minuten aan de kant gestaan met de bus.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt #154

Bericht door Jef400 »

Ronaldussen schreef:In een aantal christelijke gemeentes werd men de keuze gegeven om op 3 of op 4 mei te herdenken. Bij beide herdenkingen waren leden van het College gewoon aanwezig. Ook een vorm van vrijheid dus.

Vandaag ben ik bij de herdenking op De Dam geweest, erg indrukwekkend. De toespraak van Jan Terlouw raakte mij ook behoorlijk.
Ik was er ook bij en Ik vond de toespraak van Terlouw ook heel indrukwekkend. Waar ik mij aan geërgerd heb zijn de types die tijdens de 2 minuten stilte foto's maakte, en vervolgens ook de kransen voor de lens namen.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #154

Bericht door Daantje »

Stefan schreef:
Daantje schreef:Het verbaast me ook echt hoeveel mensen er hier nog op straat liepen en hoeveel auto's er rond reden. Je kan op zondagavond toch wel even zorgen dat je gewoon thuis bent rond die tijd?
Had graag thuis willen zijn, maar ik was helaas aan 't werk... Heb netjes even 2 minuten aan de kant gestaan met de bus.
Als je aan het werk bent is het natuurlijk een ander verhaal. Dan heb je het zo goed opgelost.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #154

Bericht door Wubbo »

De vraag van vandaag werd gesteld door een (Nederlands sprekende) meneer, ergens op een duin bij Scheveningen. Hij wijst naar het strand en vraagt "Is daar zand?"
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #154

Bericht door AppleMoose »

JeffreyMeijer schreef:
Ronaldussen schreef:In een aantal christelijke gemeentes werd men de keuze gegeven om op 3 of op 4 mei te herdenken. Bij beide herdenkingen waren leden van het College gewoon aanwezig. Ook een vorm van vrijheid dus.

Vandaag ben ik bij de herdenking op De Dam geweest, erg indrukwekkend. De toespraak van Jan Terlouw raakte mij ook behoorlijk.
Ik was er ook bij en Ik vond de toespraak van Terlouw ook heel indrukwekkend. Waar ik mij aan geërgerd heb zijn de types die tijdens de 2 minuten stilte foto's maakte, en vervolgens ook de kransen voor de lens namen.
Inderdaad ergerlijk ja. Sowieso dat mensen bij alles wat er gebeurt gelijk de telefoon in de klauwen hebben... :N
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #154

Bericht door Suus »

Na opnieuw een dag keihard gewerkt te hebben aan mijn scriptie mijzelf getrakteerd op ritje met de Thalys naar Lille in juni. Ze kunnen mij daar al bijna gaan noteren als vaste klant :mrgreen:

En dit keer heb ik het iets anders anders gedaan, want ik heb het ticket (en de Thalys-miles) meteen maar op mijn gloednieuwe Thalys-vasteklantenkaart laten zetten die over een paar dagen in mijn brievenbus gaat vallen. Printen volledig overbodig :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #154

Bericht door Thom91 »

Fles schreef:tuurlijk "kan" dat wel.
Nee dat kan echt niet zonder van die third-party freeware te downloaden :P
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #154

Bericht door ODRAIL »

@ Bee:
Hmm, als ik dit zo hoor lijkt die scriptie van jou een gebed zonder eind te worden. Wanneer moet hij af zijn?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #154

Bericht door Suus »

Nou, een gebed met bijna een eind, want na de opmerkingen van de eerste lezer van de UvA, de opmerkingen van de begeleider vanuit het stagebedrijf en de opmerkingen van iemand die met de stofkam door de spelling en grammatica is gegaan moet ik toch eind deze week in staat zijn een document naar de beide lezers van de UvA te sturen en dan is het wachten tot er een cijfer uit de automaat rolt. Het heeft te lang geduurd, maar is het niet anders.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #154

Bericht door Vinny »

Bee schreef:In een stuk over belangenclubjes in de Volkskrant komt ook Spithorst aan bod. Een redacteur van de Volkskrant geeft daarbij aan dat hij minder geïnteresseerd is in de uitspraken van deze meneer omdat hij helemaal niet namens dé reiziger spreekt en een zeer gekleurde agenda heeft tegen de NS-monopolie en voor vrije marktwerking. Ook heeft de redacteur overwogen een profiel over hem te schrijven, maar hij kwam tot de conclusie dat krantenlezers er niet op zat te wachten.

Nou, staat weer lekker positief op de kaart :wink:
Mooi stukje Bee :) Bevestigt mijn mening over de Volkskrant wel weer een beetje :lol:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #154

Bericht door Michael »

Na 5 dagen vrij te zijn geweest mag ik vandaag weer gaan werken. Lekker rustig aan beginnen met een dienstje van 16:00 tot 20:00
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #154

Bericht door Ardan »

Ziet er prima uit, die nieuwe RTL-studio! Je merkt wel duidelijk dat ze nog even moeten wennen maar voor de rest leuk gedaan :)
Ik doe ook maar wat
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #154

Bericht door Michael »

Ik ga zometeen weer lekker naar de sportschool. Ben al veel te lang niet meer geweest.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #154

Bericht door Thom91 »

Dan was aan je UI wel af te zien ook ja! :Y
Komt wel goed schatje.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #154

Bericht door Thom91 »

Afbeelding
Komt wel goed schatje.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #154

Bericht door Karl »

Zijn meereiskaartjes (die uit het spoordeelboekje) geldig tot het laatste Nederlandse station of tot de grens?
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #154

Bericht door Hainje »

Naar mijn weten kun je geen kaartjes meer kopen tot de grens, dus is het kaartje geldig tot aan het laatste station.
🍉
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #154

Bericht door Karl »

Ah, dat vereenvoudigt de zaak. In prijs kon ik geen verschillen ontdekken voor Roosendaal (station) - Leuven of Roosendaal (grens) - Leuven, dus wat dat betreft maakt het ook niet uit.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #154

Bericht door Suus »

Als je in het weekend gaat, heen en terug gaat in het weekend en een credit card hebt, is het Weekendticket van de NMBS sowieso goedkoper.

NS Hispeed: retour Roosendaal - Leuven: 22,80
NMBS: weekendretour van Roosendaal: 15,80
Ben je 25 jaar of jonger, dan is een Go Pass 1 Roosendaal - Leuven (en andersom) nog goedkoper, twee van die kaarten kosten samen 14,80.

Het weekendtarief van de NMBS geeft 50% korting op het normale tarief, terwijl Benelux weekend 40% korting geeft, en de Belgische tarieven zijn sowieso al lager dan de tarieven die NS Hispeed voor België rekent.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #154

Bericht door Karl »

Dank voor de samenvatting. 't Gaat om een enkele treinreis, ik heb wat bij NMBS geklooid en ik denk nu de beste optie (voor +26) gekregen te hebben.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #154

Bericht door Suus »

Het zal wel aan mij liggen dat YouTube weer aan het bitchen is? De aanbevolen video's op de voorpagina komen nu altijd uit bij de eerste van dat lijstje, ongeacht op welke video ik klik. Ook staan die video's nu in een afspeellijst Aanbevolen met daar slechts 20 van de 25 video's. Sommige video's zijn gewoon niet meer te kijken daardoor, want hoe krijg ik in vredesnaam Japanse tekens uit mijn toetsenbord in het zoekveld :')

Of zou er nu alweer een nieuwe lay-out van YouTube komen, want als dingen op YouTube kapot gaan is dat vaak een voorteken...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten