(BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
bassie92
Berichten: 196
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 12:18

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door bassie92 »

Ik heb ook vaak meegemaakt dat de Cito's 651-654 van SVD/HTM defectjes hadden en dat we dan moesten overstappen op een andere bus.
Een gelede bus op stadsdienst apeldoorn lijkt me echt heel hip!
Favoriete trein: ICM, Citypendel
Favoriete bus: O405
November: 526 km
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Stefan »

mb90 schreef:Het is vakantietijd en dus zijn er bussen over en dus kunnen er ook Citaro's ingezet worden op andere lijnen. :wink:

De enige lijnen waar nog echt alleen maar Alliance's te zien zijn buiten de vakantieperiode zijn 30, 36, 41, 46, 54, 69 en 72 en tijdens deze vakantieperiode (voor zover ik het gezien heb) alleen 30 en 36. Waarbij dat bij 30, 36, en 69 volgens de dienstregelingsfolders niet het geval moet zijn, dus die teksten kunnen ook weer de prullenbak in.
Ik had gisteren 2x de 935 op de 44! :mrgreen: Was wel een verrassing eigenlijk. ;)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Oud forumgebruiker »

tsov schreef:@klaxxon: Waarschijnlijk hebben die Alkmaarse Ambaatjes wel Zaanse bestemmingen, want meestal hebben/hadden bussen bestemmingen van het hele "historische vervoergebied" zogezegd (oftwel: NZH, ZWN etc.). Zo hadden de Uithoornse bussen ook Helderse bestemmingen en hadden de Zeeuws-Vlaamse bussen ook Alphense bestemmingen etc. Vaak hing er echter een lijstje in de bus met alleen de bestemmingen die voor de betreffende stalling van toepassing waren :wink:
Het is in principe een beetje mosterd na de maaltijd, maar ik zat er eens over na te denken en ik vraag me af of je theorie klopt :wink:. Waarom had de 8225 niet de Zaanse Bestemming getoond? En net iets langer dan een jaar geleden kwam een AML-Alliancje (26xx) invallen op lijn 86 (Amsterdam Sloterdijk Station - Zaandam Meerpaal) en die kon ook de bestemming niet tonen, dus werd het maar SNELDIENST.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Daniel »

Heb zelden zo'n lachwekkende metrorit gemaakt als vandaag: van Rotterdam Zuidplein naar Beurs zat ik in metrostel 5362 waarvan de stationsafroep kennelijk later aan de rit was begonnen als het metrostel zelf.
Resultaat was dat station Maashaven als Spijkenisse Centrum werd aangekondigd en dat ging zo keurig verder. Met een overstap op de Calandlijn bij Leuvehaven bijvoorbeeld, want tja, dat was Tussenwater volgens de omroep :P Toen ik op Poortugaal ehm nee Beurs uitstapte viel me op dat de displays in de achterste twee metrostellen wel klopten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stephan
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 24 mar 2008, 21:35
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Stephan »

Volgens een mailinggroep heeft er vandaag een geel/grijze BRU Amba op Prov. lijn 20 (Utrecht - Maarssen) gereden. Toch wel een mooie boel daar op die lijn. Eerder deze week ook al een aircoloze Amba (uit Amersfoort) Prov. Amba op die lijn. Verder in Terwijde opmerkelijk druk bij haltes, omdat er praktisch maar eens per halfuur een bus langs komt.

Stephan
In een rijdende trein is het smerigste eten nog een feestmaal.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Daniel »

Vanmiddag kwam ik op een paar plekken in Dordrecht al nieuwe vertrekstaten (ingaande 4 januari) tegen, met name in de buitenwijken maar weer niet in alle buitenwijken en ook nog een enkele aan de rand van het centrum.

Opvallend is dat er niet langer een aparte kolom voor de zomervakantie is, maar dat met voetnoten wordt aangegeven welke ritten dan niet rijden. Dat kan ook wel heel mooi omdat de dienstregeling in Dordt sinds een jaar ofzo het hele jaar door gelijk is, waarbij de zomerse frequentieverlaging wordt gerealiseerd door het niet rijden van enkele ritten.
Hieronder een voorbeeldje langs lijn 5, let vooral op de nogal dubbele tekst bij voetnoot c...
Afbeelding

Bij lijn 4 (en waarschijnlijk ook lijn 3) is wel een klein puzzeltje ontstaan omdat die 's zomers van maandag t/m vrijdag van 4x per uur naar 3x per uur gaan. Daar staan nu dus zes ritten per uur op de vertrekstaat waarvan er drie niet 's zomers rijden, twee alleen 's zomers rijden en eentje altijd rijdt.

En owja: lijn 2 heeft vreemd genoeg dan wel weer een vakantiedienst-kolom, terwijl 't ook daar mogelijk moet zijn ze samen te voegen. Al krijg je dan wel een voetnotenbrij omdat de vakantie-uitsnijding daar alleen in de spits zit als er ook wordt doorgereden als lijn 10 (wat ook met een voetnoot is aangegeven).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
bassie92
Berichten: 196
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 12:18

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door bassie92 »

Hmm inderdaad erg vreemd ja, bij lijn 2 zou het als enige nog begrijpelijk blijven maar lijn 3 en 4 wordt inderdaad echt een flink zootje. Maar ja, 5 kolommen was ook wel erg irritant. Dan zou ik gewoon de SVD manier doen, de zomer een haltevertrekstaat en aparte voor de winter ;)
Favoriete trein: ICM, Citypendel
Favoriete bus: O405
November: 526 km
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door mb90 »

Vanmiddag zag ik bij de RET weer een nieuwe feestdagenbestemming. Na Prettige feestdagen en Prettige kerst zag ik nu een bus buiten dienst rijden met Gelukkig Nieuwjaar. :P Ik ben benieuwd hoeveel bussen daarmee de komende dagen zullen rijden. Het aantal bussen met Prettige kerst werd de dagen voor kerst ook steeds meer.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Raymond »

Ik blijf me verbazen over het materieel wat Hermes op het moment in Eindhoven laat rondrijden. Er zijn nu al bustekorten.. Nadat al twee bussen uit de 1700-serie waren overgebleven, werden de Alliances (2240-2246) opeens vervangen door een paar soortgenoten uit de 223x serie die nog in Midnet kleuren rondrijden. Vandaag zag ik dat er ook nog een oude Amba van de stadsdienst op de buffer stond en dat er ook weer een Duvedec was opgetrommeld. En dat alles kan nooit alleen komen doordat de Phileassen nog niet in dienst zijn..
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Daniel »

Om precies te zijn zijn tsov en ik vandaag in de SRE-concessie liefst vier Alliances tegengekomen. De 2234, 2239 en 2233 in Eindhoven, de 2247 waarvan we wisten dat 'ie nog actief was bleek in Helmond op ons te staan wachten.
Verder inderdaad Duvedec 9074 actief op lijn 4, een oude Amba op lijn 402 en de Berkhof Jonckheer 1724 stond op de buffer van het station.

Aan andere opmerkelijkheden Citaro G 9115 die niet van z'n plek wilde en met +13 gewoon z'n rit op 402 heeft gereden (op de terugweg reed'ie zelfs achter de volgende bus!)
Redelijk exotisch was ook de inzet van een MAN Lions City (de 3434) op lijn 173 naar Weert.

In Nijmegen wemelde het trouwens ook nog van de 2300-Alliances ex-Midnet, terwijl er toch heel wat Ambassadors zijn vrijgekomen.

Owja: de kleuren van die 223x'en zijn geen Midnet-kleuren, maar ZWN-kleuren. De 2247 staat in de lijsten in het rijtje met de in Hermes-huisstijl gespoten Citaro's, zou toch wat zijn als dat daadwerkelijk zou gebeuren :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door mb90 »

Reiziger Ddrs schreef:In Nijmegen wemelde het trouwens ook nog van de 2300-Alliances ex-Midnet, terwijl er toch heel wat Ambassadors zijn vrijgekomen.
Vooral zo houden de komende dagen. :P Morgen kom ik namelijk naar Nijmegen toe en dat zit toch beter dan de rest van het Novio-wagenpark. 8-)
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ik zag vandaag een metrostel van het type H (kleinprofiel-variant!) op de U6 (Alt Tegel - Alt Mariendorf), bij elk station werd ook omgeroepen: Bitte beachten Sie die Lucke zwischen Zug und Bahnsteigkante. Normaal gesproken wordt dat alleen bij bepaalde haltes omgeroepen waar het perron een stukje van de metro afligt, nu dus overal, geyien het kleinprofiel-trammetje op de grootprofiellijn :wink:.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Daniel »

Vanmiddag reed er wederom een MAN Lions City uit de concessie Amstel-Meerlanden op lijn 120 Amsterdam Bijlmer Arena - Maarssen, waar toch echt Provincie Utrecht Amba's op thuishoren.

In de Ambassador die ik zelf op die lijn trof had de InfoXX wat moeite met de een halte op de route tussen Breukelen zelf en het station, die twee keer wordt aangedaan. Nadat we die gepasseerd waren vond de bus dat de volgende halte het station was (kwamen we net vandaan :P ) Daarna kwam nog even een geheel leeg route-overzicht op het display, afgewisseld met een leeg halte-aankondigingsscherm, waarna het display maar op zwart ging. De halte-afroep werkte vanaf dat moment echter juist wel weer ongeveer naar behoren.
Ongeveer ja, want hij stotterde een beetje :mrgreen: "Volgende hhhhalte..." en even later "Volgggggende halte" :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door MdJ »

In Apeldoorn reed lijn 1 Matenveld van 19:41 een extra rondje over het stationsplein. Men reed Station-Molendwarsstraat-Molenstraat-Kalversstraat-Hoofdstraat-stationsplein-stationsstraat om vervolgens weer de Molenstraat op te draaien om dan goed richting de Maten te rijden.

Verder reed er weer een Ede-volvo in Apd: nu de andere. De 3828 reed op lijn 7 Orden-Zuidbroek. Overigens heb ik al een aantal bussen gezien die het nummer '7' niet tonen bij de bestemming 'Zuidbroek'
Bij twijfel: gebruik beton.
Stephan
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 24 mar 2008, 21:35
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Stephan »

Het blijft blijkbaar een krappe boel op het Provincie Utrecht netwerk. In Amersfoort vandaag de 6415 (rijdt ook wel in Delft) op een lijn naar Leusden. Volgens andere zou er overigens nog zo'n bus rondrijden bij Amersfoort. Verder op lijn 20 (Utrecht - Maarssen) vandaag de 8104 en 8639 gezien. Die laatste zat eerst nog in de stalling Woerden..

Stephan
In een rijdende trein is het smerigste eten nog een feestmaal.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door tsov »

Ik zag op lijn 20 ook de 2699, ik zat in de 8104 :wink:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door mb90 »

Nog meer opvallende dingen vanuit Utrecht, want op lijn 83 reed Amba 8640 i.p.v. een lage Provincie Utrecht Amba door het tunneltje bij Veenendaal de Klomp. Blijkbaar passen gewone Amba's er dus toch gewoon onderdoor, want ik zag de 8640 in Renswoude richting Zeist, dus na het tunneltje. Ook reed er op lijn 87 een oudere Amba. Het nummertje kon ik niet zien.

Verder tuffen er inderdaad nog ex-Midnet Alliance's rond in Nijmegen. Vanmiddag zag ik de 2331 op lijn 11, de 2334 op lijn 4 en de 2338 op lijn 8. Die 2331 is alleen een apart geval. Hij had geen Novio-stickers, maar gewone Connexxion-stickers en reed op een lijn die door Hermes gereden wordt.

Ook rijden er bij Arriva Den Bosch nog steeds ex-RET Berkhofjes rond. Dat had ik niet verwacht gezien de vrijgekomen bussen uit Friesland. Om precies te zijn zag ik er vanavond 3.

Tot slot zag ik in een Arriva Amba op lijn 90 van Grave naar Den Bosch 2 presentaties op het infoscherm. Eentje van Brabant (wat logisch is) en eentje van Rivierenland. Ook hier ontkwam ik dus niet aan de kortingsacties van de MerwedeLingeLijn. :P
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Daniel »

mb90 schreef:Nog meer opvallende dingen vanuit Utrecht, want op lijn 83 reed Amba 8640 i.p.v. een lage Provincie Utrecht Amba door het tunneltje bij Veenendaal de Klomp. Blijkbaar passen gewone Amba's er dus toch gewoon onderdoor, want ik zag de 8640 in Renswoude richting Zeist, dus na het tunneltje.
Er zijn geen lage Provincie Utrecht Amba's, wel Prov. Ut. Amba's zonder airco :wink: En elke willekeurige Ambassador zonder airco past dus door dat tunneltje.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door tsov »

Als ik me niet vergis hebben die 8600's ook airco... :roll:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Stephan
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 24 mar 2008, 21:35
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Stephan »

mb90 schreef:Verder tuffen er inderdaad nog ex-Midnet Alliance's rond in Nijmegen. Vanmiddag zag ik de 2331 op lijn 11, de 2334 op lijn 4 en de 2338 op lijn 8. Die 2331 is alleen een apart geval. Hij had geen Novio-stickers, maar gewone Connexxion-stickers en reed op een lijn die door Hermes gereden wordt.
Is er dan logica in Nijmegen? Was daar vandaag en zag dingen die ik niet helemaal begreep, dacht dat het BRU al ingewikkeld is hier. Zo zag ik op routes Arnhem - Nijmegen gecombineerde vetrekstaten van Novio en Hermes, maar Connexxion en Hermes rijden op die routes (31, 32, 33).

En die bussen dan. Het is maar goed om te weten dat Connexxion moeder is van alle bedrijven. Bij Novio rijden wagens van het 'echte' Connexxion in wit/rood, maar ook Alliances in complete Midnet uitstraling en ook binnen gedenkplaten aan dat bedrijf. Verder zitten er ook nog wat voormalige GVU wagens daar. En in Utrecht staan op de stalling weer voormalige Hermes bussen, 'echte' Connexxion wagens en een voormalige Oostnet.

En Hermes in Nijmegen. Die hebben 'eigen' Amba's en Alliances, maar ook groene Alliances! Niet heel veel, maar er rijden wel enkele. En met een enige twijfel zeg ik ook dat ze wagens van Midnet hebben. En tot slot zie ik Hermes, streekbedrijf, op vrij lage nummers rijden. Zou toch denken dat 'stadslijnen' onder Novio vallen.

Stephan
In een rijdende trein is het smerigste eten nog een feestmaal.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door tsov »

Per 14 december rijdt Novio op 2, 3, 4, 6, 7, 8, 10, 25 en 57; Hermes rijdt 1, 5, 9 en 11 aan stadslijnen. Voordien reed Novio 5 en Hermes 3/4 :)
In Nijmegen zijn alle vertrekstaten van Novio en Hermes gecombineerd Novio/Hermes, dus vandaar dat je ze ook op 31, 32, 33 aantreft. Hermes en Cxx rijden die lijn namelijk gecombineerd en ze zorgen ieder in hun eigen gebied voor de vertrekstaten, dus Hermes in Nijmegen en Cxx in Arnhem :wink:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Suus »

Dat is iets wat ze bij die aanbesteding binnenkort dan eens goed mogen aanpakken, want het klinkt nog steeds als een vaag verhaal.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Frank »

Als de bus maar komt :P :wink: .
Maar lijn 5 is naar Hermes gegaan neem ik aan omdat deze te Beuningen gekoppeld is aan de nieuwe lijn 11?
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Freek »

Bee schreef:Dat is iets wat ze bij die aanbesteding binnenkort dan eens goed mogen aanpakken, want het klinkt nog steeds als een vaag verhaal.
Dat gaat wel lukken omdat er 1 concessie komt en in principe dus ook maar 1 vervoerder. Bovendien komen er nieuwe bussen, dus ook dat ratjetoe is opgelost. Kan Cxx opzoek naar een nieuw afvoerputje.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Daniel »

Wat wisselingetjes bij Qbuzz: vanuit stalling Maasdijk rijden nu twee ex-RET 800'tjes en dat op een wagenpark van wel 7 bussen :P Tsov en ik waren aangenaam verrast toen onderweg met de 818 op 126 in Maassluis ineens de 822 op 126 kruiste, terwijl we alle dienstwagens van die lijn al gezien dachten te hebben.
Mogelijk was het een vervanger voor de 1005 die we eerder hadden met een merkwaardige deurstoring: slechts één van de twee achterdeuren ging open.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten