Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

@MR92: Ik weet wel dat ik nog regelmatig bussen heb waarin de schermen tijdens het verspringen van de rit op een eindpunt weer even naar de oude lijnkleurloze versie terugspringen, terwijl ze eerder op de rit gewoon de versie met kleur en symbolen hebben. Zou dus kunnen dat je zo'n situatie zag, want neem aan dat jij als chauffeur meestal niet halverwege de rit die schermen ziet :wink: Al heb ik afgelopen week nog bussen met versie 4 toegevoegd die nog niet op het lijstje stonden, dus dat kan ook nog.

En het duurde nogal een tijd, maar zowaar vandaag eens een nieuw nummertje met kleurenfilm gespot dat nog niet op de lijst stond: de 4404 is nu ook voorzien.
Qua inzet van kleurenfilm-Amba's: ik heb die dingen tot nu toe uitsluitend op lijn 41, 52, 63, 66, 74 en 77 gezien.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Bjarne
Berichten: 62
Lid geworden op: do 08 sep 2011, 18:18

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Bjarne »

Ze rijden ook op de 242 (en meen ik ook op de 283), dus in zoverre consistent met de theorie dat ze WbD en Nieuwegein eerst doen :wink:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

De theorie was Wijk en Zeist he en Nieuwegein juist nog niet :wink: (Een Zeister bus kan via een rit 77 tot Stadscentrum ook op 66 komen immers). Voor 283 ken ik de omloopopties wat minder.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Bjarne
Berichten: 62
Lid geworden op: do 08 sep 2011, 18:18

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Bjarne »

Oh, mijn excuses, verkeerd in me opgenomen dan :@
MR92
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 13 aug 2012, 23:38
Locatie: Nieuwegein

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door MR92 »

Daniel schreef:De theorie was Wijk en Zeist he en Nieuwegein juist nog niet :wink: (Een Zeister bus kan via een rit 77 tot Stadscentrum ook op 66 komen immers). Voor 283 ken ik de omloopopties wat minder.
De 283 zit vaak ergens tussen gepropt. Dus net als wat jij zegt met die 77 en de 66, weet ik in ieder een omloop die 283 rijdt richting IJsselstein, daarna MAT naar Stadscentrum en vervolgens de opgaat.

Laatst zag ik trouwens ook ergens een vraag over de vestigingen die de Nachtnetlijnen rijden, voor mensen die interessen hebben, wil ik wel de ritnummers hier neer zetten met welke vestiging die rit rijdt.
Buschauffeur & Trambestuurder
Qbuzz (U-OV)
Garage Morsebaan Nieuwegein
Garage Remiseweg Nieuwegein
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door microshit »

Als ik het heel goed zag, reed er een streekerd met kleurendisplay's op lijn 30 vanmiddag.
matti93
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 01 nov 2013, 19:53

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door matti93 »

Afgelopen dagen zowel een nieuwe gelede Citaro als een nieuwe dubbelgelede Van Hool met versie 3 (? grijs met plaastnamen) gezien. Bij meerdere haltes, dus niet alleen bij een switch van lijnnummer/kleur. Dat het kleurtje soms niet doorkomt begrijp ik, maar ze zouden nu toch onderhand wel kunnen zorgen voor een fall-back zonder plaatsnamen...
Statler Rail
Berichten: 1054
Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Statler Rail »

Ondertussen gaan we alweer richting een nieuwe aanbesteding... :shock:

Marktconsultatie concessie busvervoer provincie Utrecht

De provincie Utrecht is gestart met de voorbereidingen van een nieuwe concessie voor het openbaar vervoer over de weg in de provincie Utrecht, uitgezonderd het BRU-gebied. De provincie start daarom op 12 mei 2014 een marktconsultatie onder vervoerders. De nieuwe concessie zal per december 2016 ingaan.

De provincie Utrecht wil met behulp van de marktconsultatie belanghebbenden vroegtijdig te betrekken bij de bepaling van de vraagstelling voor de nieuwe aanbesteding. De resultaten van de marktconsultatie zullen worden betrokken bij het opstellen van de Nota van Uitgangspunten en het ontwerp-Programma van Eisen.

Zie verder: http://news.ovtenders.nl/?p=161
Bumzle
Berichten: 167
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 20:22

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Bumzle »

Eerder werd er gesproken over U-OV in de gehele provincie. Zou de nieuwe vervoerder gaan rijden met de huisstijl van U-OV? Ben benieuwd...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Suus »

Nee, dit is niet een aanbesteding, dit is de aanbesteding voor de Provincie Utrecht, dus het busvervoer in de provincie Utrecht met uitzondering van de gemeentes Bunnik, De Bilt, Houten, IJsselstein, Nieuwegein, Stichtse Vecht (alleen Maarssen), Utrecht, Vianen en Zeist. Hoort dus ook niet in dit topic volgens mij.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bumzle
Berichten: 167
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 20:22

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Bumzle »

Het zou me wel leuk lijken als U-OV in heel de provincie komt vanwege de volgende redenen:
- Ze kunnen het concept met de kleuren en symbolen nog verder uitwerken
- Op de site van U-OV zijn dan alle haltes in de provincie Utrecht te vinden + alle buslijnen
- Ze stemmen mogelijk beide concessies beter op elkaar af qua overstap
- Er kunnen mogelijk betere busverbindingen worden gemaakt tussen bepaalde gemeentes (geen idee of dit er invloed op heeft)
- Nog maar 1 reisproduct nodig ipv 2. Stel je voor dat je eerst vanaf Kanaleneiland Zuid naar Stadscentrum gaat met lijn 77 en daarna lijn 104 naar halte Zeemanlaan gaat in IJsselstein dan heb je al 2 abonnementen nodig dacht ik.
- En vast nog veel meer dingen.
Tjekken
Donateur
Berichten: 180
Lid geworden op: di 18 okt 2011, 07:15

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Tjekken »

Ik hoop dat Qbuzz meedingt in de concessie regio Utrecht bus. Dan zijn we van die prut-connexxion af in Utrecht. :)
De hele concessie in U-OV huisstijl rijden lijkt mij ook een zeer goed idee! Gewoon geel = lijnbus en niet, alle kleuren van de regenboog = lijnbus, zoals het nu is xD
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Tristan »

Tjekken schreef:Ik hoop dat Qbuzz meedingt in de concessie regio Utrecht bus. Dan zijn we van die prut-connexxion af in Utrecht. :)
Doe dan maar Arriva, zodat lijn 195/295 tenminste weer door één vervoerder gereden wordt. Hopelijk wordt de situatie voor de frequente reiziger dan weer verbeterd en hoef ik niet meer bij de één zwart en bij de ander wit te reizen, maar kan ik weer gewoon altijd wit reizen.
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Bumzle schreef:- Nog maar 1 reisproduct nodig ipv 2. Stel je voor dat je eerst vanaf Kanaleneiland Zuid naar Stadscentrum gaat met lijn 77 en daarna lijn 104 naar halte Zeemanlaan gaat in IJsselstein dan heb je al 2 abonnementen nodig dacht ik.
U-OV accepteert nog gewoon Connexxion-abonnementen, andersom weet ik niet.
Bee schreef:Nee, dit is niet een aanbesteding, dit is de aanbesteding voor de Provincie Utrecht, dus het busvervoer in de provincie Utrecht met uitzondering van de gemeentes Bunnik, De Bilt, Houten, IJsselstein, Nieuwegein, Stichtse Vecht (alleen Maarssen), Utrecht, Vianen en Zeist. Hoort dus ook niet in dit topic volgens mij.
We hebben eerder al besloten van wel, zo groot is de regio Utrecht nu ook weer niet dus dat kan best allebei. Enne owja, er was wel degelijk sprake van ook de provincie-concessie onder de merknaam U-OV uit te gaan voeren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Jurre »

Over de inzet van de kleurenfilm Amba's. Ik heb er gister meerdere op lijn 58 en 59 gezien.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Die passen ook goed bij inzet vanuit Zeist dus :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Globetrotter »

Vandaag reed Groninger 3211 op lijn 48.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Goed dat ik even omkeek toen er terwijl ik uitstapte een bus met kleurenfilm in de tegenrichting passeerde... 4449 is nu ook voorzien.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jonkervoort
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 17:39
Locatie: Vleuten

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Jonkervoort »

Ook de 4512 heeft een kleurendisplay, was die al gezien? Infoscherm stond trouwens op zwart met alleen kleine lettertjes in de linker bovenhoek.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door reisthijs »

Ik zag vanochtend voor het eerst een Amba met kleurendisplay op lijn 65. Nu zie je van een afstand alleen een rode vlek in plaats van een lijnnummer. Aan de kleur kan ik dus niet zien of het de juiste bus is... (alle lijnen van Europaplein richting station zijn immers rood).
Gelukkig staat de eindbestemming er wel duidelijk op.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Bumzle
Berichten: 167
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 20:22

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Bumzle »

Vandaag reden er ineens 2 Amba's met kleurendisplays achter elkaar richting Nieuwegein Centrum op lijn 77. De eerste was al een keer gespot, de 2de zag ik te laat. Had niet verwacht om op die plek een Amba met kleurendisplay te spotten laat staan 2 achter elkaar...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

@reisthijs: Half acht toevallig? Degene die ik daar spotte zat ook op 65 en herkende inderdaad de rode vlek van een afstandje. Krijg wel het idee dat de felheid nog wat per bus verschilt want bij eerdere spots van een kleurenfilmbus was het lijnnummer beter leesbaar.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Bumzle
Berichten: 167
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 20:22

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Bumzle »

De 4464 heeft nu ook een kleurendisplay. Op mn mobiel zie ik geen bewerk knop op de Wiki. Kan iemand hem er tussen zetten? :-P
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

De 4301 was vanmiddag aan het opladen op het busstation. Dan zou je denken dat de inductie eindelijk werkt maar nee... er liep een lang snoer van de groene kast naast de halte via het klapraampje de bus in :lol:

Foto volgt (voor de ongeduldigen, lage resolutie-versie staat op m'n Twitter).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door wouter15 »

Ik kwam op de website van het ROCOV Utrecht het volgende tegen: http://www.rocovutrecht.nl/download/adviezen/94. Een advies over het geactualiseerde vervoersplan van Qbuzz. Heeft iemand dat vervoersplan toevallig ook ergens op internet ontdekt?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten