Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Nitein-Repart
Berichten: 3523
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Nitein-Repart »

CamilleKreemers schreef:we hoeven de hele rataplan niet te hebben van de inschrijving. Gewoon globaal aangeven welke verbinding er is geboden met welke frequentie zou al genoeg zijn.
De provincie kan toch alle offertes als PDFje op de site zetten. Zo kunnen de OV-liefhebbers alles bekijken en zelf oordelen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door CamilleKreemers »

ik denk dat voor ons het belangrijkste frequenties en aansluitingen zijn, samen met een lijnennetkaart. Als ze die dingen nu vrijgeven ben ik tevreden.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Z2N »

De biedingen omvatten ook financiële informatie, en die informatie is bedrijfsgevoelig en daarom geheim.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door CamilleKreemers »

ik hoef die dingen ook niet te weten,
alleen frequenties en een lijnennet.

Alle overige informatie kan me gestolen worden.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Karl »

Als je het beter weet, dan WOB je de provincie toch. Heb je in ieder geval binnen twee maanden alles in huis. :pos:
Het is een spectrum.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door huibe »

De WOB gaat niet op omdat het gaat om bedrijf gevoelige informatie.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Karl »

Maar dan hoort hij het eens van een ander.
Het is een spectrum.
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door CamilleKreemers »

Karl, voor je nog pissiger op me wordt: In welke manier is frequenties bedrijfsgevoelig? Ik stel kennelijk een achterlijk idee op als er gezocht wordt naar frequenties die worden geboden.
Nitein-Repart
Berichten: 3523
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Nitein-Repart »

Ben benieuwd naar op welke factoren bieding van vervoerder A beter is dan de bieding van vervoerder B. Openheid van zaken is juist een goed idee.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door CamilleKreemers »

Erno, ik ben heel nieuwsgierig naar het antwoord van Karl. Kennelijk is frequenties topgeheim. We vragen toch geen DRU-tarieven? We vragen gewoon om frequenties op huidige lijnen.
Nitein-Repart
Berichten: 3523
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Nitein-Repart »

En als de lijnvoeringen en frequenties in de biedingen van Arriva, Syntus en Connexxion nauwelijks verschillen, laten we ervan uit gaan dat geen van drieen een flutbod doet. Ik wil in ieder geval weten waarop Connexxion voorsprong heeft ten opzichte van Arriva en Syntus. En verder geeft openheid van zaken juist verbetering. Concurrenten kunnen van andere leren wat ze goed en fout doen en hierop zijn alleen verbeteringen mogelijk. Dat lijkt me een positieve gedachte.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door CamilleKreemers »

aldus de provincie "De provincie verkoos Connexxion met name boven de andere inschrijvers door de contacten die de vervoersmaatschappij heeft opgebouwd, zeker met het onderwijs."
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door MdJ »

Deze informatie (frequenties van andere vervoerders) zal nooit openbaar gemaakt worden.

Al is het alleen maar omdat er dan een beeld ontstaat dat er op frequenties is gelet bij het kiezen van de "beste"offerte. (want: er is geen andere informatie beschikbaar = de enige informatie).Dat wil je niet, omdat er uiteraard meer dingen spelen. Wat doen media: die halen alleen de extremen eruit.

En als zij het niet doen, dan doen de Provinciale Staten wel. Die gaan weer opheldering vragen aan de verantwoordelijk gedeputeerde. En dan krijg je politiek geneuzel op ritniveau. En dat wil je ten alle tijde voorkomen.
Bij twijfel: gebruik beton.
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door CamilleKreemers »

oke, daar zit wat in. laten we het verkleinen. Wat is nu het bod geweest van de gekozen vervoerder? Dat kan desnoods na verstrijken van de bezwaarperiode.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Karl »

CamilleKreemers schreef:Karl, voor je nog pissiger op me wordt: In welke manier is frequenties bedrijfsgevoelig? Ik stel kennelijk een achterlijk idee op als er gezocht wordt naar frequenties die worden geboden.
Het is niet perse dat ik dat vind, maar wel dat de aanbieders dat vinden. Als de aanbestedende partij in het bestek vermeldt dat met gegevens vertrouwelijk wordt omgegaan, dan heb je je daar ook aan te houden. Een vervoerder doet een investering van pak 'em beet een ton of drie, vier en dan wil je niet dat die informatie (die je hebt verzameld) te grabbel wordt gegooid.

Als je openbaarheid wel nastreeft, dan moet je dat bij het begin van het traject vermelden en eventueel voor elke bieder een zak 'onkostenvergoeding' neerleggen. Dat kost je dan wel een miljoen.
Het is een spectrum.
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door CamilleKreemers »

Beetje jammer dat die aanbestedingen zo duur moeten zijn.
Statler Rail
Berichten: 1057
Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Statler Rail »

De inhoud van het Vervoersplan (met daarin lijnvoering, frequenties, dienstregeling) is zéér vertrouwelijk. Het geeft namelijk ook een inkijkje in wat een vervoerder kán en wil bieden en is daarom ook interessant voor toekomstige aanbestedingen in andere regio's. Tijdens een aanbesteding kan elk kleine beetje informatie over de bieding van een "conculega" nou net dát voordeeltje opleveren waardoor je de aanbesteding wint.

Een speciale commissie die gebonden is aan geheimhouding beoordeelt de biedingen van de vervoerders. No way dat deze informatie met OV-liefhebbers wordt gedeeld.
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door CamilleKreemers »

oke, nu snap ik waarom het nu zo geheimzinnig blijft. Uiteindelijk komt de concurrent het toch te weten wat de vervoerder geboden heeft?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Hainje »

Het zal altijd een schatting blijven wat de concurrent heeft geboden. Je weet immers nooit hoe de DRU prijs precies is opgebouwd bij hen.
🍉
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door CamilleKreemers »

http://www.pzc.nl/regio/zeeuws-nieuws/c ... -1.4367228
MIDDELBURG - Zeeuwen die willen weten welke vaste buslijnen eind dit jaar verdwijnen danwel erbij komen en hoe het flexnet voor het platteland eruit ziet, moeten nog even geduld hebben.

Dat liet gedeputeerde George van Heukelom (SGP/openbaar vervoer) maandag in de commissie economie en mobiliteit weten. Hij reageerde daarmee op opmerkingen van Statenlid Frits de Kaart (PvdA), die zei dat zowel reizigers als gemeentebestuurders eindelijk eens willen weten hoe het busvervoer, dat met veel minder geld moet worden uitgevoerd, met ingang van volgend jaar wordt geregeld.

Drie weken geleden werd de nieuwe concessie voor het openbaar vervoer gegund aan Connexxion. De termijn om beroep aan te tekenen tegen de gunning eindigt begin juni. Van Heukelom zei dat Connexxion, die de komende tien jaar het busvervoer in Zeeland uitvoert, daarom pas op 5 juni de vaste buslijnen in het kernnet bekendmaakt. In het najaar volgt uitleg over het flexnet. Dat bestaat uit tot nu toe vijftien buurtbussen die op vaste tijden rijden. Ze worden bestuurd door vrijwilligers, maar voeren wel het Connexxion-logo. Wie op andere tijden wil reizen, kan gebruik maken van zogeheten haltetaxi's, die moeten worden besteld. Dat zijn taxibusjes die ook zullen rijden voor mensen met een WMO-pas.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1971
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Anne »

Bij Concessie Zaanstreek:
Rickingsh schreef:Buurtbus 456 per direct gestopt.

De Buurtbus Vereniging Zaanstreek-Zuid heeft met onmiddellijke ingang besloten het succesvolle buurtbus project te stoppen. Het UWV heeft aangegeven de vrijwilligers, die een uitkering ontvangen van het UWV, te korten op hun uitkering, en daardoor brengt het UWV de buurtbus in de onmogelijkheid om haar dienstverlening voort te zetten.
Lees meer...

Als dit ook gaat gelden in het Zeeuwse valt de bodem weg onder het "Flexnet" dat is gepland met Buurtbussen.

Eerder dit jaar zijn al in Zeeuwsch Vlaanderen een aantal met 8-pers busjes gereden lijnen vervangen door Buurtbussen.
Nitein-Repart
Berichten: 3523
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Nitein-Repart »

Wat is het verschil tussen een 8-persoonsbusje en een buurtbus?
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Somoht »

Gezien de reactie van het UWV kun je wel een bom onder de NL'se buurtbussen verwachten ja. Dan moeten die buurtbussen volledig gaan rijden op een chauffeurspool van AOW'ers en sociale werkplaatsen (zoals in Lelystad)

[1] http://www.rtvnh.nl/nieuws/143901/%26qu ... %26quot%3B
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1971
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Anne »

Erno-BE schreef:Wat is het verschil tussen een 8-persoonsbusje en een buurtbus?
De 8-pers busjes worden door beroepskrachten gereden.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Frans F »

Somoht schreef:Gezien de reactie van het UWV kun je wel een bom onder de NL'se buurtbussen verwachten ja.
In Brabant worden voor zover ik weet nauwelijks werklozen ingezet. Traditioneel wordt daar gewerkt met pre-pensioeners, AOW'ers en huisvrouwen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten