Internationale buslijnen
Internationale buslijnen
Naar aanleiding van de nieuw te openen verbinding van BD/Arriva. Hoe gaan we om met dit soort internationale lijnen en dus ook met lijnen van Eurolines, MegaBus, IDBus, etc?
Het valt volgens de definities onder het openbaar vervoer, maar nemen het eigenlijk niet mee in de wiki. Als we deze lijnen willen toevoegen denk ik dat hier een aparte infobox voor moet komen, gezien de lage frequenties.
Het valt volgens de definities onder het openbaar vervoer, maar nemen het eigenlijk niet mee in de wiki. Als we deze lijnen willen toevoegen denk ik dat hier een aparte infobox voor moet komen, gezien de lage frequenties.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Re: Internationale buslijnen
[wiki]Lijn 0 Groningen CS - Bremen (D) Hbf[/wiki] staat wel op de Wiki.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Internationale buslijnen
Ook [wiki]Lijn 88 Eindhoven Station - Brussels South Charleroi Aéroport (B)[/wiki] was zo'n lijn.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Re: Internationale buslijnen
Toch ben ik geen voorstander om deze lijnen op te nemen. Ook lijn 0 en 88 zoals eerder vermeld horen hier niet thuis.
Als we dat doen, waarom dan geen eurolines, de bussne van Gilbacer rondom maastricht, schoolvervoer naar Maaseik etc,etc
ik zou dan ook een heel aparte pagina willen hebben.
Als we dat doen, waarom dan geen eurolines, de bussne van Gilbacer rondom maastricht, schoolvervoer naar Maaseik etc,etc
ik zou dan ook een heel aparte pagina willen hebben.
Re: Internationale buslijnen
Zoals ik opmerkte het vervoer valt onder de definitie van openbaar vervoer. Daarom kan je zeggen dat lijn 0 en 88 hier thuishoren. Hetzelfde geldt voor Gilbacher. Van het schoolvervoer naar Maaseik weet ik dat niet.Hoofdpagina wiki schreef:De OVNL-wiki is een handig naslagwerk over het openbaar vervoer in Nederland van toen, nu en de toekomst.
Edit: bij het schoolvervoer naar Maaseik moet je een contract ondertekenen en is dus niet openbaar.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Re: Internationale buslijnen
Geen idee wat voor soort mensen wel eens op de wiki kijken (misschien is er een beheerder met wat statistieken?), maar juist het verzamelen van versnipperende informatie kan toch meerwaarde bieden?
Het is een spectrum.
Re: Internationale buslijnen
Dus wat je nu zegt: of we zetten alle touringcar lijnen erin, of we verwijderen de wel aangemaakte pagina's en we noteren ze helemaal niet?huibf schreef:Toch ben ik geen voorstander om deze lijnen op te nemen. Ook lijn 0 en 88 zoals eerder vermeld horen hier niet thuis.
Als we dat doen, waarom dan geen eurolines, de bussne van Gilbacer rondom maastricht, schoolvervoer naar Maaseik etc,etc
ik zou dan ook een heel aparte pagina willen hebben.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6239
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Internationale buslijnen
Hoe openbaar is het vervoer? Moet je van te voren een kaartje gekocht hebben of kan dat ook in de bus? In mijn ogen is openbaar vervoer een vervoersmiddel waar je in kunt stappen en ter plekke kunt betalen zonder van te voren vervoersbewijzen te hebben aangeschaft.
"Een touringcar is geen bus"
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6239
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Internationale buslijnen
Toevallig hoorde ik gisteren dat wij dat kunnen inzien, maar ik moet me nog verdiepen in die tool.Karl schreef:Geen idee wat voor soort mensen wel eens op de wiki kijken (misschien is er een beheerder met wat statistieken?), maar juist het verzamelen van versnipperende informatie kan toch meerwaarde bieden?
We zouden aparte pagina's voor deze bussen kunnen maken en ze vervolgens op een aparte pagina allemaal kunnen noemen. Dan staan ze toch los van de rest van het "echte OV" maar hebben we de info wel.
"Een touringcar is geen bus"
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Internationale buslijnen
Als het een soort van openbaar vervoer valt te noemen lijkt het mij in ieder geval wel de moeite waard om al dat soort verbindingen bij elkaar te verzamelen. Moet 'ie wel accuraat gehouden worden, maar 'tis dan een mooi naslagwerk voor toevallige bezoekers die naar internationale busverbindingen op zoek zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Internationale buslijnen
Het is best wel een rotklus. De aanbieders springen als paddestoelen uit de grond, ook op verbindingen naar Nederland en er is niet echt een vast stramien wanneer dienstregelingen veranderen.
Zover ik weet heb je naar Nederland naast Eurolines onder andere nog MeinFernbus, iDBus en Megabus.
Zover ik weet heb je naar Nederland naast Eurolines onder andere nog MeinFernbus, iDBus en Megabus.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Internationale buslijnen
Het kan zoals gezegd best een meerwaarde bieden om de informatie op de Wiki op te nemen, maar we moeten er wel voor zorgen dat de informatie up-to-date blijft!
Re: Internationale buslijnen
Volgens mij is het bij die buslijnen niet anders dan met de Thalys, ook wat betreft tariefstelling. Al weer ik niet of je bij Eurolines e.d. ook in de bus nog een kaartje kunt kopen.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6239
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Internationale buslijnen
Daarom moeten we denk ik ook niet er nu hard werk van maken om ALLE verbindingen op te nemen. Als we ze allemaal op een pagina verzamelen, dan maakt dat onderhoud in ieder geval makkelijker.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Internationale buslijnen
Wat dat betreft help je (potentiele) reizigers misschien al door een routeoverzicht te bieden en wat voor- en nadelen per operator te benoemen? Dat je een soort statische vergelijkingssite hebt?Bee schreef:Het is best wel een rotklus. De aanbieders springen als paddestoelen uit de grond, ook op verbindingen naar Nederland en er is niet echt een vast stramien wanneer dienstregelingen veranderen.
Zover ik weet heb je naar Nederland naast Eurolines onder andere nog MeinFernbus, iDBus en Megabus.
Het is een spectrum.
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3408
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: Internationale buslijnen
In al mijn enthousiasme maakte ik een aantal dagen geleden al een pagina over de IC Bus aan, met in m'n achterhoofd wel dat deze discussie laatst speelde. Ik ben zelf (dus) een voorstander van het opnemen van deze lijnen, maar het zou wellicht wel een goed idee zijn ze ergens bij elkaar te zetten. Er zijn genoeg belbuslijnen waar je ook voor moet reservere en in feite werkt het bij deze buslijnen net als bij de Thalys, waar je ook moet reserveren van tevoren. Hier komt dan nog bij dat de dienst uitgevoerd wordt door de Deutsche Bahn en dus nog sterker te zien is als onderdeel van bijvoorbeeld een langere treinreis verder Duitsland in.
Hoe kunnen we dat bij elkaar zetten vorm geven en wat doen we met een Eurolines die vanuit Nederland naar 24 verschillende landen rijdt? Ik denk dan eerder aan één pagina per vervoerder. Als Publicexpres of DeinBus vanuit Groningen en Maastricht naar meer bestemmingen zouden rijden, zou dat ook best op één pagina te verwerken zijn.
Is het misschien een idee om dat aan te passen, zodat ook een rare titel als "Lijn 0" niet meer nodig is?
Dus de ene lijn 0 vanuit Maastricht hernoemen naar DeinBus (waarbij de nieuwe pagina dus eerst over de vervoerder gaat, en dan de route met routestrip geeft) en de lijn 0 vanuit Groningen integreren met de pagina over Publicexpress. En als er verschillende IC Bussen komen die ook integreren op één pagina, met wel bijvoorbeeld een routestrip per verbinding.
Hoe kunnen we dat bij elkaar zetten vorm geven en wat doen we met een Eurolines die vanuit Nederland naar 24 verschillende landen rijdt? Ik denk dan eerder aan één pagina per vervoerder. Als Publicexpres of DeinBus vanuit Groningen en Maastricht naar meer bestemmingen zouden rijden, zou dat ook best op één pagina te verwerken zijn.
Is het misschien een idee om dat aan te passen, zodat ook een rare titel als "Lijn 0" niet meer nodig is?
Dus de ene lijn 0 vanuit Maastricht hernoemen naar DeinBus (waarbij de nieuwe pagina dus eerst over de vervoerder gaat, en dan de route met routestrip geeft) en de lijn 0 vanuit Groningen integreren met de pagina over Publicexpress. En als er verschillende IC Bussen komen die ook integreren op één pagina, met wel bijvoorbeeld een routestrip per verbinding.
Re: Internationale buslijnen
Als iedere belbus een eigen pagina heeft mag volgens mij ook gerust iedere "Fernbus" een eigen pagina hebben... Met de zelfde argumentatie moet je dan ook alle verbindingen van NS international (Is immer het zelfde bedrijf) op een pagina samenvatten...
Als de samenvatting al komt zou ik voor de IC-bus een uitzondering maken - dat is gewoon een rubberbandenpimpel, helemaal geïntegreerd in het prijssysteem van Deutsche Bahn.
Als de samenvatting al komt zou ik voor de IC-bus een uitzondering maken - dat is gewoon een rubberbandenpimpel, helemaal geïntegreerd in het prijssysteem van Deutsche Bahn.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» — Max Goldt
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3408
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: Internationale buslijnen
Er zit ook nog een verschil in frequentie natuurlijk, dat misschien mee kan spelen. DeinBus rijdt nog maar 2 keer per week, bijvoorbeeld en veel Eurolines verbindingen zullen ook niet heel frequent rijden, hoewel ik daar niet echt een beeld bij heb.
PublicExpress rijdt daarentegen wel dagelijks 1 keer per 3 uur en ook de IC Bus rijdt 3 keer per dag
PublicExpress rijdt daarentegen wel dagelijks 1 keer per 3 uur en ook de IC Bus rijdt 3 keer per dag
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6239
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Internationale buslijnen
Het verschil met belbussen is dat deze gewoon in de OV-concessies zijn opgenomen. Verder heb ik geen probleem met pagina's over internationale buslijnen, ik heb de IC bus al voorbij zien komen. Ik vind de pagina en de links die je ernaar gemaakt hebt prima!
Ik moet nog even nadenken (met Frank) hoe we die dingen gaan verzamelen. Ze kunnen in ieder geval op stationspagina's erbij als ze er stoppen, zoals bij Eindhoven al gedaan is. Verder zijn er niet zoveel internationale busverbindingen dus wat dat betreft neig ik er wel naar om ze gewoon op een pagina te gaan verzamelen.
Ik moet nog even nadenken (met Frank) hoe we die dingen gaan verzamelen. Ze kunnen in ieder geval op stationspagina's erbij als ze er stoppen, zoals bij Eindhoven al gedaan is. Verder zijn er niet zoveel internationale busverbindingen dus wat dat betreft neig ik er wel naar om ze gewoon op een pagina te gaan verzamelen.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Internationale buslijnen
Ik zou het toelaten. Het is OV en het bedient Nederland ;)
Re: Internationale buslijnen
Graag het concessieverbonden ov wel gescheiden houden...
Re: Internationale buslijnen
Nu ook de lijnen van MeinFernbus zijn toegevoegd aan de wiki (hulde!) kom ik weer terug op mijn originele vraag/opmerking voor een aparte infobox.
Ik vind de frequentie slordig (zie lijn 056) staan en ook zou je bijvoorbeeld de concessie eruit kunnen halen.
Ik vind de frequentie slordig (zie lijn 056) staan en ook zou je bijvoorbeeld de concessie eruit kunnen halen.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6239
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Internationale buslijnen
Dat was me ook op gevallen maar ik had er niet bij stilgestaan dat het een tikfout was, ik vond het vooral een gekke plaatsnaam :') Volgens mij heb ik wat hersenschade opgelopen.
Wie is er goed met Infoboxen en kan huibe verder helpen?
Wie is er goed met Infoboxen en kan huibe verder helpen?
"Een touringcar is geen bus"
Re: Internationale buslijnen
Rustig aan met het bier dan maar vanavond.fogeltje schreef:Dat was me ook op gevallen maar ik had er niet bij stilgestaan dat het een tikfout was, ik vond het vooral een gekke plaatsnaam :') Volgens mij heb ik wat hersenschade opgelopen.
🍉
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten