ESF 2014

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: ESF 2014

Bericht door Suus »

P.S.: ik zal vanmiddag de rest van de recensies van de Volkskrant samenvatten en hier plaatsen. :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: ESF 2014

Bericht door Geert »

Bee schreef: Bij mij komt de muziek op één
Bij het ESF meestal niet ;)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21332
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: ESF 2014

Bericht door Meltrain »

Bee schreef:Zonder het beeld erbij klinkt het heel aardig, hij is dan ook ooit tweede geworden bij de Oostenrijkse variant van Idols (achter Nadine Beiler, die een paar jaar geleden al mee deed aan het songfestival).
Er zou echt eens een travestiet mee moeten doen aan The Voice. :mrgreen:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: ESF 2014

Bericht door Suus »

Toen de Oostenrijker aan Idols deelnam ging hij gewoon gekleed in mannenkleding :wink:

Goed, dan nu de samenvatting van de recensies van de deelnemers aan de halve finale vanavond:
  1. Malta: Firelight - Coming Home. Een aardig liedje in de 3FM-categorie. Het doet denken aan de folk van Mumford & Sons en Breakfast at Tiffany's van Deep Blue Something. De zanger heeft zelfs een snaarexoot: de dulcimer. Helaas is de podiumopstelling als een huwelijkscoverband en is het even schrikken als de zangeres er bij de bridge inknalt. Cijfer: 7.
  2. Israël: Mei Finegold - Same Heart. Combineert een dreigend rockgeluid met spotgoedkope slowdance. De liefhebbers van de Hebreeuwse 'g' komen ruimschoots aan hun trekken. De modulatie aan het einde topt het liedje af als discodip op een dubbellikker. Cijfer: 6,5
  3. Noorwegen: Carl Espen - Silent Storm. Een eenzame ijsbeer op een afdrijvende ijsschots. De wereld gaat eraan en Noorwegen heeft de soundtrack die het tij moet keren. Ingetogen ballad roept associaties op met opgejaagde walvissen en de laatste panda's. Stijlvol en stemming zoals het Noren betaamt. Cijfer: 7.
  4. Georgië: The Shin & Mariko - Three Minutes To Earth. Met je ogen dicht hoor je knappe tempowisselingen, ongebruikelijke toonvolgordes en anders muzikaal kunstig. Visueel is het nogal een janboel: drie mottige heren, een paukenist aan een parachute, en een bardame in een jurk die herinnert aan de goede jaren van The Muppet Show. Cijfer: 5.
  5. Polen: Donatan & Cleo - My Słowianie (Slavic Girls). Komen met een parodie op een parodie van een ironisch bedoelde versie van wat in een parallel universum een bonustrack op een Beyoncé-album had kunnen zijn. Veel geschreeuw met beats en heel veel diepe decolletés. Cijfer: 4.
  6. Oostenrijk: Conchita Wurst - Rise Like A Phoenix. Wie erin slaagt verder te kijken dan de baard lang is, hoort dat we te maken hebben met een gedoodverfde finalist. De dramatisch aanzwellende krachtballade geeft hem alle ruimte boven het gemiddelde uit te stijgen. Cijfer: 7
  7. Litouwen: Vilija Matačiūnaitė - Attention. Echt volhardend is ze niet. Attention! wil ze, of beter, dat schreeuwt ze in het met dubstepbeats geplaveide refrein. Een rommelig liedje dat snel verbannen moet worden. Cijfer: 3.
  8. Finland: Soft Engine - Something Better. Makkelijk en voorspelbaar rockliedje, uitgevoerd door vijf kleurloze schooljochies van een zichzelf net te serieus nemende stylist. Het nummer gaat nergens buiten de lijntjes en zou niet misstaan op een EO-jongerendag. Cijfer: 6.
  9. Ierland: Can-Linn featuring Kasey Smith - Heartbeat. Muziek van het stockalbum Celtic Dance Sounds Vol VII in een sjieke souvenierwinkelsfeer. Zangeres Kasey lijkt het maar matig te boeien, alsof ze een presentatieschnabbel heeft. Cijfer: 4.
  10. Wit-Rusland: Teo - Cheesecake. Een pak in Hans Klokstand, naakte vrouwen en een los strikje. Juist: Blurred Lines van Robin Thicke was de inspiratie voor de styling. De muziek gaat 13 jaar terug naar 'N Sync's Girlfriend, maar dan met suikerzoete teksten. Cijfer: 5.
  11. Macedonië: Tijana - To The Sky. Klinkt als Pink, lijkt op Pink. We hebben hier te maken met mee-blèren-bliepjestrance à la Tiësto. Dansen kan ze helaas niet en dat leidt erg af bij een liedje dat vooral draait om de vocaalloze stukjes. Cijfer: 5.
  12. Zwitserland: Sebalter - Hunter of Stars. Sebalter kan voor geen meter zingen, en dat is jammer want het is een pakkend liedje met fluitjes, mandoline en een vrolijke vioolsolo dat je kan waarderen na een paar glazen wijn. Helaas kan Sebalter geen toon houden en is zijn Engels op het niveau van Mark Rutte. Cijfer: 7.
  13. Griekenland: Freaky Fortune feat. RiskyKidd - Rise Up. Begint als Kanye West, maar na één couplet blijkt het gewoon eurohouse te zijn. Loopt niet over van originaliteit maar daarmee heeft nog nooit iemand een songfestival gewonnen. Cijfer: 6
  14. Slovenië: Tinkara Kovač - Round And Round. Jurkrock, snurkrock met een fluit. De fluitstukjes zijn beroerd geplaybackt, het opent de EST-timewarptunnel naar alle deprimerende herinneringen sinds 1984. Cijfer: 2.
  15. Roemenië: Paual Seling & Ovi - Miracle. In 2010 deden ze ook al mee, toen wonnen ze brons. Dit nieuwe spektakelstuk klinkt de eerste seconden goed, maar de ballad wordt al snel gespiest door zielloze donsdans. Zolang er mensen bestaan die David Guetta tot beste dj van de wereld uitroepen zal een schrikbarende hoeveelheid fistpumpers dit kunnen waarderen. Cijfer: 5.
Later zal ik nog de recensies van de Big 5 en Denemarken posten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: ESF 2014

Bericht door Ardan »

Die Israëlische zangeres klinkt alsof ze flink shag heeft gerookt..
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: ESF 2014

Bericht door Suus »

Dat dus.

Georgië heeft denk ik 50 liedjes in een mixer gegooid en het eindproduct gecombineerd met een bizarre rotzooi op het podium. Enkeltje afvalbak aub!
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: ESF 2014

Bericht door Wubbo »

Bij Polen moet ik denken aan Sieneke. Ligt dat aan mij?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: ESF 2014

Bericht door Hainje »

De tieten zijn de enige pluspunten aan de Poolse act.
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: ESF 2014

Bericht door Suus »

De zang van Oostenrijk is echt heel erg goed. En eerlijk: hij heeft wel het figuur voor een jurk :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: ESF 2014

Bericht door Ardan »

Bee schreef:hij
Oei. Travo's mag je NOOIT aanspreken met 'hij', dan krijg je een dreun met de handtas :Y
Maar ze had een prima liedje wel, kan wel eens hoog gaan scoren zaterdag. En ja, Polen... ik houd wijselijk mijn mond :P
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: ESF 2014

Bericht door Hainje »

'tis alleen geen echte travo. Gewoon een man die discriminatie aan wil kaarten.
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: ESF 2014

Bericht door Suus »

Hij heeft zelf gezegd dat hij met de mannelijke begrippen wil worden aangesproken...

Litouwen: geinig pakje, muziek stelt weinig voor. Finland: heeft gewoon kraak noch smaak.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: ESF 2014

Bericht door Ardan »

Bee schreef:Finland: heeft gewoon kraak noch smaak.
Maar ze zijn wel leuk :D :D :D
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21332
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: ESF 2014

Bericht door Meltrain »

Ik heb echt geen woorden voor Litouwen. Er valt niks positiesfs over te zeggen.

Conchita was wel erg goed: wat mij betreft ook de ideale kandidaat voor de titelsong van de volgende James Bond film.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: ESF 2014

Bericht door Suus »

Alle vijf maar op de kassaband leggen dan?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: ESF 2014

Bericht door Daantje »

Ik vind het liedje van Ierland wel leuk :)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21332
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: ESF 2014

Bericht door Meltrain »

Die violiste was het beste van het nummer van Ierland. Jammer dat haar solo maar 4 seconde duurde.......
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: ESF 2014

Bericht door Daantje »

Slovenië is ook wel tof en super mooie (kleur) jurk.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21332
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: ESF 2014

Bericht door Meltrain »

Slovenië vind ik ook behoorlijk goed, ja.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: ESF 2014

Bericht door Suus »

_O- The wiener takes it all _O-
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: ESF 2014

Bericht door Ardan »

Die was geniaal idd _O-
Polen kreeg waarschijnlijk alle stemmen van de heteromannen en Oostenrijk alle stemmen van de homo's :P
Het Roemeense nummer vond ik ook erg leuk, maar dat is persoonlijke smaak.

Even de boel op een kaartje. Groen = finale, rood = niet door, grijs = niet deelnemend. Nette oost-westverdeling als je het mij vraagt :)
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Ardan op vr 09 mei 2014, 15:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: ESF 2014

Bericht door Daantje »

Ierland niet door? :(
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8659
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: ESF 2014

Bericht door Milco »

Beetje offtopic, maar welk land is dat rode rechts naast Cyprus?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: ESF 2014

Bericht door BrengMe »

Israel
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: ESF 2014

Bericht door Suus »

De Speld kon het gisteren niet laten dit stukje op de achterzijde van de Volkskrant af te drukken: http://www.speld.nl/2014/05/08/cornald- ... oren-gaan/

:wink: :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 11 gasten