OVer je reiservaringen in mei 2014

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8662
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Milco »

Vanmiddag in lijn 160 van Amersfoort Vathorst naar Almere Centrum kwam er na Busstation 't Oor in Almere (dat we voorbij reden omdat er niemand in/uit wilde) een POD-busje toeterend achter ons aan en bij de verkeerslichten na Busstation 't Oor ging hij naast ons staan: “We moesten wisselen bij het oor!” Onze chauffeur: “Huh, ik dacht bij station!” Uiteindelijk reden we toch verder met het POD-busje voor ons uit en bij de kruising tussen de haltes Busstation 't Oor, Stedenwijk Zuid en Spanningsveld werd er alsnog gewisseld van chauffeur. :lol:

Al vind ik het ook erg vreemd om bij 't Oor te wisselen: verderop bij station Almere Centrum heeft lijn 160 acht minuten keertijd. Maar ja, 't Oor is dichter bij remise Haven...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door webguy »

MdJ schreef:IC van 17.40 uit Arnhem baar Zwolle reed niet ivm ambulanceassistentie bij een eerdere trein op het baanvak (gezien Arriva en ICE wel reed zal dat wel nabij presikhaaf-dieren zijn). Sprinter naar Zutphen zou wel rijden, maar die niet afgewacht.
Ha, die Sprinter had ik. Heel fijn staan en er uit wurmen. Overigens vaag wat het nou precies was - er werd door elkaar Velp en Velperpoort omgeroepen voor het station waar die ambulance moest zijn.
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Etienne »

Vanochtend hadden de eerste metro's van lijn E naar Rotterdam te kampen met vertragingen, ikzelf had een metro die met +23 reed. Opzich niet zo'n probleem, ik kon daardoor mooi een trein eerder halen.

Trein t4055 had zoveel vertraging (volgens OvTijden door defect materieel) dat deze vanaf Gouda non-stop naar Rotterdam Centraal is gereden.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Suus »

Aangezien sprinter t7029 een vertraging van ruim +10 had, werd de inhaling door de eveneens vertraagde intercity t143 niet in Rijssen maar al in Deventer gedaan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8662
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Milco »

Lijn 159 in concessie IJsselmond (en wellicht geldt dit voor meerdere lijnen in dat gebied) is ineens duurder geworden: tot voor de meivakantie betaalde ik € 7,43 voor een rit Harderwijk -> Almere Centrum; sinds deze week ben ik € 7,55 kwijt. Het is maar 12 cent, maar toch raar dat dat ineens is aangepast. En het ligt niet aan mij of aan het systeem, want ook 9292 geeft nu € 7,55 voor een rit Harderwijk -> Almere.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Freek »

De wisselstoring tussen Utrecht en Den Haag kan weleens liggen bij Utrecht. De treinen naar Nijmegen worden in Utrecht namelijk de hele dag behandeld op spoor 11 ipv 14.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Suus »

Er zijn twee wissels met problemen, eentje in Gouda en eentje in Utrecht.

Afbeelding
Rood omcirkeld is het defecte wissel 259 in Gouda.

Afbeelding
Rood omcirkeld is wissel 215B, dat kan alleen rechtdoor worden gebruikt. Vanaf spoor 12, 14 en 15 kan je op het moment dus niet in Nijmegen komen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Daniel »

Die storing bij Gouda lijkt me gezien de opties om er vanaf spoor 10 omheen te rijden niet perse treindienstaantastend, maar die in Utrecht des te meer. Het door de opgeheven s2000 vrijgemaakte spoor 9 werd nu voor de treinen naar Amersfoort gebruikt, waar ze de s2800 gelaten hadden heb ik zogauw niet gezien maar die kon er allicht met het in 4 minuten op zichzelf keren makkelijker ergens tussendoor. Dat terwijl een 2000 vanaf spoor 14 of 15 wel kan, maar zeer aannemelijk ergens conflicteert omdat je dwars de stroom uit de richting Maarssen door moet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Wubbo »

De s2000 was al opgeheven voordat de storing in Utrecht ontstond. Daarnaast was s19800 ook opgeheven en die heeft niks met Utrecht te maken. 8 treinen per uur van spoor 10 plus 4 keer per uur (2x per richting) via wissel 263b door Gouda halen is ook best wel een lastig ding: de trein uit Alphen zit altijd een sprinter naar Den Haag in de weg en vertraging op de enkelsporige lijn naar Alphen wil je eigenlijk niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Daniel »

Tja, NS heeft het heel de dag over "een defect wissel" gehad. Daaraan is zogauw niet te zien welke storing er wanneer was dus (die in Utrecht had nu eenmaal ook geen extra gevolgen voor wat opgeheven treinen betreft)
Die s19800 die opgeheven was had neem ik aan te maken met het conflict in Gouda wat je zelf al benoemde? Voor de ICs zou die iets andere rijweg dan nog een optie zijn.

Vanmorgen heeft er trouwens nog een tijdje als kop "Wisselstoring Utrecht C - Den Haag C/Den Haag HS" boven de verstoring gestaan. Zelfs de niet bestaande IC's naar Hollands Spoor waren dus opgeheven :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Thom91 »

Die van Gouda stond er om half zeven al, die in Utrecht niet ;)
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Daniel »

Die in Utrecht had überhaupt geen extra gevolgen voor wat betreft opgeheven treinen, alleen maar een heel stel spoorwijzigingen. Toen ik vanmiddag voor vertrek van het werk keek stond er dan ook slechts één storing waardoor er minder ICs Utrecht - Den Haag en minder Sprinters Goverwelle - Den Haag reden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Karl »

Gisterenavond (weet niet meer precies hoelaat; tussen 18h00 en 1900 volgens mij) reden de treinen van/naar Den Haag HS allemaal prima op tijd. Om de één of andere reden moest een Sprinter vanuit Delft naar Den Haag Centraal niet op het Gebruikelijke spoor worden afgehandeld (4), maar op het spoor daarnaast (3). Daardoor ging de overstap IC naar Leiden; Spr naar Den Haag C. v.v. verloren. Cross platform haal je wel bij die twee treinen; maar als je nog een trap af moet; een tunnel door; een trap op, dan haal je dat nooit. Zeker als je het niet verwacht. Als gevolg daarvan kon de IC naar Vlissingen niet op het vertrekspoor (3) binnenkomen, terwijl de Sprinter naar Breda al wel binnen was. Gevolg, de sprinter was al weg toen de IC Vlissingen in de verte naar een rood sein stond te kijken. Vervolgens heeft IC Vlissingen +4 of +5 opgelopen en beland daarna achter de Sprinter Dordrecht.  Daarbij helpt het ook niet als NS een VIRM-VI inzet in de IC Vlissingen, want daar willen begin van de avond consequent meer mensen mee reizen dan er in zo’n trein fatsoenlijk past.

Tussen 09h00 en 10h00 rijdt er vanaf Den Haag HS richting het zuiden vaak een E-loc 1700 met een stam Fyra-ICR richting het zuiden. Wat wordt er met die stam gedaan? Is dat een spits-ICd die leeg van Amsterdam naar Rotterdam moet?
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Daniel »

ICR is in onderhoud in Maastricht, dus aannemelijk ging die stam daar naartoe en zag je een vaste onderhouds-uitwisselslag.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door fogeltje »

Er zit weer een dagje bussen met Frank op. Nu vooral rond Zevenaar en later via Bemmel naar Zetten. Zit nu in bus naar Nijmegen op de Waalbrug. Ik doe straks als afsluiter nog een rondje Kranenburg. Frank is al naar huis. En daar komt het aangekondigde onweer.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Daniel »

Te Amersfoort was de situatie op perron 1/2 niet heel erg ideaal vanmiddag... het was dringen in twee richtingen gevaarlijk dicht langs de perronrand omdat het midden van het perron vlak voor de roltrappen werd geblokkeerd door een busje van BAM, een graafmachine en een groot gat om de kabel die vanmorgen de verstoring veroorzaakte te kunnen repareren/vervangen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Edwin »

Milco schreef:Vanmiddag in lijn 160 van Amersfoort Vathorst naar Almere Centrum kwam er na Busstation 't Oor in Almere (dat we voorbij reden omdat er niemand in/uit wilde) een POD-busje toeterend achter ons aan en bij de verkeerslichten na Busstation 't Oor ging hij naast ons staan: “We moesten wisselen bij het oor!” Onze chauffeur: “Huh, ik dacht bij station!” Uiteindelijk reden we toch verder met het POD-busje voor ons uit en bij de kruising tussen de haltes Busstation 't Oor, Stedenwijk Zuid en Spanningsveld werd er alsnog gewisseld van chauffeur. :lol:

Al vind ik het ook erg vreemd om bij 't Oor te wisselen: verderop bij station Almere Centrum heeft lijn 160 acht minuten keertijd. Maar ja, 't Oor is dichter bij remise Haven...
Hetzelfde is met de 322 bij Walt Disneyplantsoen. Reiziger denkt bijna op de halte te zijn maar nee hoor, chauffeur moet wisselen en dit kost vaak meerdere minuten. De bus had al op het station/eindpunt kunnen zijn.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
hauptbahnhof
Berichten: 3922
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door hauptbahnhof »

Wordt er daar geen extra tijd ingebouwd?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Suus »

Dit weekend busvervoer Weesp - Schiphol. Er rijden heel veel Amba's van Connexxion Provincie Utrecht, zeer waarschijnlijk van inhuurbedrijven omdat ook Pouw Transport 4288 ritjes doet.

Er lijken wat werken te zijn bij Diemen Zuid, waar twee Dixi's en een bus van BAM stonden. Bij Duivendrecht werd aan de westelijke uitrit het perron met drilboren afgebroken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Edwin »

hauptbahnhof schreef:Wordt er daar geen extra tijd ingebouwd?
De ritten waar gewisseld wordt op de 322 zie je niet opeens dat je enkele minuten later dan normaal op de volgende halte arriveert in de dienstregeling.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Mr-W
Berichten: 3065
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Mr-W »

Vandaag voor mijn moeder een bloemetje gehaald in Eindhoven.
Had de 1e rit van Lijn 24. Mijn favoriete chauffeuse kwam en we hadden een hele gezellige rit naar Eindhoven 8-)
Was al blij dat de 1e rit gewoon optijd kwam,de laatste paar weken rijdt de 1e rit op zaterdag meestal met 15 minuten vertraging of valt zelfs uit.
Afbeelding
(foto van vorige week toen ik de 2e rit moest hebben :lol: )
Na het bloemetje te hebben gekocht liep ik terug naar het station en zag ik mijn bus net voor mij neus wegrijden.
Afbeelding
Gelukkig stond Lijn 400 Eindhoven, Station - Airport er nog en ben ik een rondje meegeweest, en ook met deze chauffeuse gepraat.
Daarna de 24 weer naar huis genomen,dit keer had ik een chauffeur uit Reusel, Hij vond het voor de reiziger irritant dat zoveel lijnen geknipt worden (121/99,172/472,en 25). In het geval van 121/99 vond hij dat de overstap in Uden te krap is (1 minuut) en hij regelmatig in Boekel de CVL moet gebruiken zodat reizigers de bus naar Nijmegen halen.

Laatste stukje Lijn 52 Helmond, Brouwhuis - Brandevoort genomen. Hij was druk 2 doorgaande reizigers naar Brandevoort en 2 uitstappers (4/5 reizigers is ongeveer het rit gemiddelde en stapt 85% al in Hmh uit). Rit werd gereden door de 3350 Caps Lock Amba met nieuwe reclame.
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Etienne »

Het treinvervangend busvervoer tussen Rotterdam - Den Haag was niet heel erg goed geregeld. Voor Hoek van Holland stonden doorlopend telkens wel 2 tot 3 bussen klaar, maar voor de richting Den Haag kwam er soms 1 en dan een kwartier niks en dan ineens 5 bussen tegelijk.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door mb90 »

Daarnaast reden een aantal bussen (vooral de Belgen van Muys) in Rotterdam niet gelijk langs Blijdorp naar de A13, maar richting Den Haag via het Hofplein en de Schiekade. Niet echt een filevrije route. Ook kwamen een aantal bussen uit in de Conradstraat, terwijl deze bussen nu aan de andere kant van het stationsplein (bij de taxistandplaats) stoppen, en reden er toevallig 2 achter elkaar eerst een rondje Hofplein nadat ze uit de Weenatunnel kwamen.

Van de bussen zelf reden er een aantal lijnbusssen van TCR rond, waarbij de Brabantse Alliance 85 (die van en naar Hoek van Holland reed) toch wel de leukste was (wat vroeg afgedrukt door een auto die naast mij ging inparkeren):
Afbeelding

En ook Oostenrijk was er met een lijnbus, een Bizzliner voor EBS, de 3047. Leuk om die eens in Rotterdam te zien :) :
Afbeelding
dylanwild94
Berichten: 6184
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door dylanwild94 »

ik denk dat ik morgen even aan de overkant van het water ga kijken samen met casper_rzb voor het treinvervangend vervoer. :mrgreen: *bus* *bus* (A)
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
casper_rzb
Berichten: 368
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 10:03
Locatie: Rozenburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door casper_rzb »

Vandaag even naar maassluis gegaan om de trein vervangende bussen op foto te zetten.
Afbeelding
video`s van mij en forumlid Dylanwild94 zijn te zien op OV Rozenburg
Elke doordeweekse dag wel te vinden in de 101/103/105/115
Op al mijn foto`s zit copyright.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten