Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Etienne »

Dat is een zo'n busje die bij Connexxion in Drenthe overbodig zijn geworden na bezuinigingen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Gekko123 »

Ik mag toch hopen dat ze bij QBuzz in Drenthe overbodig zijn geworden en niet bij Connexxion. Het is al een behoorlijke tijd geleden dat Connexxion daar reed (als ze dat uberhaupt daar hebben gedaan)
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door CamilleKreemers »

hij bedoelt regiovervoerder Connexxion Taxi Services die kleinschalig vervoer rond Meppel en Hoogeveen uitvoert.
matje82
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 12 sep 2010, 13:30

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door matje82 »

Michael schreef:
Jelmer schreef:hoe staat het eigenlijk met de afleveringen van de 4200-en?
Ik mis nog (de kentekens van):
4201, 4210 t/m 4217.
De 4211 rijdt ook al rond.
de 4211 is de ZZ-95-26
matje82
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 12 sep 2010, 13:30

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door matje82 »

en de 4210 de ZZ-95-25
matje82
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 12 sep 2010, 13:30

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door matje82 »

matti93 schreef:Ik zag net een Mercedes sprinter in U-OV kleuren met een dubbele voordeur (de normale busjes hebben maar een enkele ) op lijn 2, helaas geen tijd voor een foto.
Iemand enig idee wat dat voor busje is?
is de 7362 volgens iemand van de busfotogroep
matti93
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 01 nov 2013, 19:53

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door matti93 »

Opvallend dat ze zo'n busje in U-OV kleuren hebben gespoten. Je zou denken dat ze genoeg normale sprinters hadden besteld. Of is dit een teken dat de Optare's op lijn 2 nog lang niet voldoende zijn voor die lijn?
Bumzle
Berichten: 167
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 20:22

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Bumzle »

Ik denk dat ze gewoon zijn overgestickerd (net zoals CXX deed bij een paar groene Amba's). Ze zijn inderdaad tijdelijk in Utrecht om de Optares te vervangen tot ze 100% operationeel zijn.
matje82
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 12 sep 2010, 13:30

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door matje82 »

klinkt goed, probleem met die Optares kan nu misschien voor alle drie tegelijk opgelost worden. Zie soms de 4301 en soms de 4303, maar nooit tegelijk. De 4302 al heel lang niet gezien. Rijdt die witte Optare nog wel?
Bumzle
Berichten: 167
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 20:22

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Bumzle »

De 4302 is in londen voor de oplaadplaat. De 4301 is ook al terug geweest voor deze plaat en de 4303 heeft deze al gelijk gekregen (daarom werd deze ook pas later geleverd). Die witte Optare is denk ik terug naar Optare. Die heb ik ook al heel lang niet meer gezien.

Ooit op een dag zullen alleen de 3 Optares op lijn 2 rijden. (Mag ik hopen)
matti93
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 01 nov 2013, 19:53

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door matti93 »

De witte Optare zag ik vanmorgen nog.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Ik kwam de witte Optare vanmiddag ook weer tegen. Wat taxibusjes betreft lijken er steeds meer aan de Europalaan te staan trouwens de laatste tijd trouwens.
En nog een nieuwe kleurenfilmspot vandaag: de 4508. Als toevalstreffer daarmee vandaag ook voor het eerst twee kleurenfilm-Amba's (nog beide op een paarse lijn ook) naast elkaar op CS Centrumzijde gespot. En er kwam er ook nog eentje tegemoet op de 74 of 77 in de Leidseveertunnel, maar die plek leent zich niet zo om het busnummer te kunnen lezen :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8664
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Milco »

Vraagje: mag je op lijn 28 bij alle deuren instappen of alleen als dar een dubbelgelede bus op rijdt?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Zugführer »

De meeste chauffeurs laten je alleen bij de eerste deur instappen. volgens mij is er niet echt een regel voor.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Ow deze is ook handig... lijn 7 heeft een omleiding zondag en maandag en kent daarbij twee vervangende halten die allebei "Graadt van Roggenweg" heten :P Eentje is de normale halte met die naam, de andere een tijdelijke.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
matti93
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 01 nov 2013, 19:53

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door matti93 »

Zugführer schreef:De meeste chauffeurs laten je alleen bij de eerste deur instappen. volgens mij is er niet echt een regel voor.
Veel chauffeurs doen, zeker bij de drukste haltes, alle deuren open. Bij de dbg's doen de reizigers dat zelf wel...
Ik heb ook verhalen gehoord dat een chauffeur het er zo zwaar mee had, dat hij de middelste deur expres sloot als er iemand instapte, zodat diegene beklemd kwam te zitten...
De communicatie over regels ed is bij U-OV erg beperkt, verder dan "Niemand zorgt voor overlast" kom ik niet op hun site.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door microshit »

Het wisselt, zelfs op dezelfde lijn, heel erg per chauffeur. Ik heb regelmatig de 24/29 meegemaakt, die soms op Kanaleneiland overspoeld wordt door de studenten van naastgelegen ROC. In dit voorbeeld wat ik daadwerkelijk gezien heb bij geleed materieel in U-OV tijdperk.
De ene chauffeur gooit alledrie de deuren open, de andere chauffeur laat iedereen via de voordeur instappen. En eens was er 1 uitstapper via de achterdeur, dus die werd opeens ook gebruikt als instapdeur. Na vertrek kwam over de omroep dat dat echt niet de bedoeling was.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Precies hetzelfde zie ik op de streeklijnen trouwens: met name op CS zo af en toe een chauffeur die de achterdeur open gooit als het perron vol staat maar anderen laten iedereen dan alsnog voor instappen.
Bij halte Europaplein blijft het open gooien van de achterdeur doorgaans juist beperkt tot bussen waarin iedereen al voorin staat maar die achterin op de verhoging nog plek zat hebben.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MR92
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 13 aug 2012, 23:38
Locatie: Nieuwegein

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door MR92 »

Het zijn officieel nog steeds in en uitstapdeuren. Dus spreekt voorzich voorin in te stappen, en achterin uit te stappen..
Buschauffeur & Trambestuurder
Qbuzz (U-OV)
Garage Morsebaan Nieuwegein
Garage Remiseweg Nieuwegein
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door microshit »

Wat bij de dubbelgeledes echter niet te doen is (taferelen als een lijn 12 op CS in de ochtendspits, middagspits op Heidelberglaan/Padualaan (en uiteraard ook als er eentje op de 28 belandt)), vandaar dat daar zo ingeburgerd is dat ze overal mogen instappen. Dit wordt dan uiteraard wel aangemoedigd door de knopjes om de deuren te openen aan de buitenkant van de bus.
Busfoto.nl
Berichten: 857
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Busfoto.nl »

MR92 schreef:Het zijn officieel nog steeds in en uitstapdeuren. Dus spreekt voorzich voorin in te stappen, en achterin uit te stappen..
Dat is theorie. Alleen is men op lijn 28 (de oude 11) al jaren gebruik om een open instap te hebben doordeweeks. In het weekend wisselde het per chauffeur.

Nu heeft vrijwel iedereen er belang bij om overal te kunnen in- en uitstappen. Ook de chauffeur heeft daardoor op een uurtje net twee minuten minder rijtijd.
MR92
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 13 aug 2012, 23:38
Locatie: Nieuwegein

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door MR92 »

Ik zou het is terug moeten lezen, maar ergens in een van de Nieuwsbrieven, stond iets over het gesloten deur regime volgens mij.
Buschauffeur & Trambestuurder
Qbuzz (U-OV)
Garage Morsebaan Nieuwegein
Garage Remiseweg Nieuwegein
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door microshit »

Ik heb even gekeken in de Nieuwsbrieven zoals deze op de U-OV website staan, maar daarin staat niets over dat beleid.
Busfoto.nl
Berichten: 857
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Busfoto.nl »

Had eigenlijk wel mooi met displays kunnen gebeuren bij de deuren, instelbaar per lijn of per chauffeur.
Bij lijn 12/28 bij elke deur groene lampjes. Bij overige lijnen groen bij instapdeur en de rest rood. En allemaal rood als de deuren sluiten. Met gps instelbaar dat de lampjes pas 100 meter voor een halte aangaan, zodat er geen kerstbomen op straat rijden.

Maar dit is slechts een hersenspinsel.
Bumzle
Berichten: 167
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 20:22

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Bumzle »

Zouden de nieuwe trams eigenlijk ook kleurendisplays krijgen? Ze hebben flinke uitbreidingsplannen voor de trambaan de komende jaren dus ik denk dat ze dan wel met lijnnummers op de trams gaan werken.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 66 gasten