Mag ik even kwijt #155

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Mag ik even kwijt #155

Bericht door Fles »

EN ja hoor, staat wat in de fik in Amf. Weer terug naar huis en maar bedelen of ik mag thuiswerken :') Hoerige schijt fuck neuk faalspoor.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #154

Bericht door Daniel »

Geen fik maar een gaslek las ik. Sorry, gaskraan vergeten vanmorgen :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #154

Bericht door Wubbo »

RTV Noord-Holland heeft het over een verzakt perron na een knal (vermoedelijk veroorzaakt door een hoogspanningskabel). Klinkt als een raar verhaal, maar goed.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #154

Bericht door Daniel »

´tis wel weer iets op dezelfde plek als waar het al eerder mis ging. Ergens vorig jaar was er ook al een stremming, toen door smeulende kabels eveneens onder perron 1/2.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Mag ik even kwijt #154

Bericht door MdJ »

Tijdens een vrij stevige hagelbui onder de perronoverkapping van Amersfoort staan. Lijkt het meteen veel erger te zijn:)
Bij twijfel: gebruik beton.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Mag ik even kwijt #154

Bericht door MdJ »

Zo, dat was druk vandaag op het werk. Iedereen kwam bloemen halen, is er iets morgen ofzo? :lol:

Maargoed, dit jaar het vatenbierenfeest maar overslaan, volgend jaar maar weer :)
Bij twijfel: gebruik beton.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Mag ik even kwijt #154

Bericht door Ronald »

Ardan schreef:Ziet er prima uit, die nieuwe RTL-studio! Je merkt wel duidelijk dat ze nog even moeten wennen maar voor de rest leuk gedaan :)
De lay-out van het RTL-weer vind ik wel slecht. Op een kleine tv zijn de pieplettertjes nauwelijks te lezen en de kaarten hebben een slecht contrast.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #154

Bericht door Ardan »

Mja dat viel mij ook tegen. Minder duidelijke vooruitzichten ook.
Maar ze blijven wel doorblunderen nog, hardnekkige kinderziektes? Net om 18 uur geen beeld tijdens de beginleader en de eindleader was er helemaal niet.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #154

Bericht door Ardan »

Ik heb daar zo'n moeilijke tieveshekel aan he. Verkeerslichten die groen zijn, dat je nog even een tandje bijgeeft om hem te halen, dan op rood springen zodat je keihard in de ankers moet, en nét als je stilstaat weer groen worden. :evil: Gebeurt me dagelijks.
Ik doe ook maar wat
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #154

Bericht door Thom91 »

Waarom zou je dan nog in de ankers gaan? Überhaupt stoppen bij rode lichten als fietser :')
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #154

Bericht door Ardan »

Thom91 schreef:Überhaupt stoppen bij rode lichten als fietser :')
Ik heb geen zin om een motorkap van dichtbij te bekijken. Hoe dat met jou zit weet ik niet.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #154

Bericht door Geert »

Thom91 schreef:Waarom zou je dan nog in de ankers gaan? Überhaupt stoppen bij rode lichten als fietser :')
Ik kreeg in februari een boete van 90 euro omdat ik iets te vroeg het stoplicht voorbij fietste (wist dat het 5 seconden later groen ging worden, geen zin om af te remmen etc. en het politiebusje dat achter me reed over het hoofd gezien).
Zat net alleen de administratie te doen, kwam die bon uit februari tegen en bedacht me dat er nog geen acceptgiro uit Leeuwarden gekomen was. Dat gebeurt toch altijd wel binnen zes weken na de boete? Misschien was mijn hoop dat oom agent zijn bonnenboekje kwijt zou maken toch uitgekomen :P
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Mag ik even kwijt #154

Bericht door Tochjo »

Ardan schreef:Verkeerslichten die groen zijn, dat je nog even een tandje bijgeeft om hem te halen
Mijn rijinstructeur had daar wat bezwaren tegen toen ik dat tijdens mijn rijles eens deed :P
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #154

Bericht door Etienne »

Ardan schreef:Ik heb daar zo'n moeilijke tieveshekel aan he. Verkeerslichten die groen zijn, dat je nog even een tandje bijgeeft om hem te halen, dan op rood springen zodat je keihard in de ankers moet, en nét als je stilstaat weer groen worden. :evil: Gebeurt me dagelijks.
In mijn gemeente staan er op de N471 ook twee van die lichten achter elkaar aan, echt een grafhekel aan die lichten :evil:.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #154

Bericht door AppleMoose »

Verkeerslichten :evil:

Hier vlakbij het station staan regelmatig ALLE lichten tegelijk zo'n 5 minuten op rood. Iedereen staat dan dus op elkaar te wachten zonder dat er iets gebeurt -o-

Verderop bij vlakbij de oprit van de snelweg verwacht men ook dat je na een rood stoplicht binnen 1 sec. 80 km/u rijdt om de volgende groene stoplicht te halen, rij je iets langzamer (wat best aan te raden is met twee scherpe bochten), haal je die al niet en kun je dus weer afremmen tot je bijna stilstaat voor die weer op groen gaat.

Of van die stoplichten waar je ruim als eerste aankomt, maar pas als laatste weer door mag rijden... -o-

jaja, *wereldproblemen*
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Mag ik even kwijt #154

Bericht door marlies »

Er zijn hier wel verkeerslichten die dan voor fietsers op rood staan voor het geval er een auto van de doorgaande weg afslaat, wat zelden gebeurt en je bovendien gewoon ruim op tijd kunt zien mocht het zo zijn. Sja, dan kijk ik even goed (of het veilig is én of ze staan te controleren ;) ) en dan ga ik gewoon hoor. Op niets staan te wachten vind ik zo'n verspilling van m'n tijd...
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #154

Bericht door Ardan »

Bij mij scheelt het wel in de ergernis dat de verkeerslichten die ik tegen kom naar de stad ook wel zinvolle zijn, zeker in de spits is het vaak echt loeidruk aan de Handelskade.
Ik doe ook maar wat
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #154

Bericht door Thom91 »

marlies schreef:Er zijn hier wel verkeerslichten die dan voor fietsers op rood staan voor het geval er een auto van de doorgaande weg afslaat, wat zelden gebeurt en je bovendien gewoon ruim op tijd kunt zien mocht het zo zijn. Sja, dan kijk ik even goed (of het veilig is én of ze staan te controleren ;) ) en dan ga ik gewoon hoor. Op niets staan te wachten vind ik zo'n verspilling van m'n tijd...
In Groningen echt alleen nog maar kansloze tegengekomen :P
Enige waar je daar voor op moet passen zijn lange bussen met een kleurtje er op.
Komt wel goed schatje.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Mag ik even kwijt #154

Bericht door marlies »

Ik heb dus serieus een keer een boete gekregen toen ik door rood ging in een situatie waarbij kruisend verkeer onmogelijk was (door een voetgangerslicht dat groen was icm eenrichtingsverkeer). Ik snap wel dat je als politie niet wilt aanmoedigen dat mensen zelf gaan nadenken over of een rood licht terecht is of niet, maar het voelt wel knap lullig.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #154

Bericht door Daniel »

Tja, verkeerslichten... de meest geniale hier vlakbij is een fiets/voetgangerslicht wat keurig in de cyclus zat van het kruispunt maar verder geen functie had omdat de daar aansluitende weg nog aangelegd moest worden. Stonden eens in de zoveel tijd nog weleens mensen voor te wachten ook :mrgreen:
Verder een ideaal kruispunt: als er geen verkeer is werkt het drukknopje praktisch als schakelaar voor het groene voetgangerslicht, je staat nooit voor niks te wachten dus.

Precies het tegengestelde van het Europaplein in Utrecht met z'n verkeerslichten waarbij de tweede helft eerder groen wordt dan de eerste helft en op andere momenten weer stilstaande voetgangers op stilstaande auto's staan te wachten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Mag ik even kwijt #154

Bericht door marlies »

In Groningen heb je een paar kruisingen waarbij je 's avonds laat hebt dat je als fietser gedetecteerd wordt als er geen verkeer is, maar die installatie dan wel even 2 seconden de tijd neemt voor 'ie daadwerkelijk op groen springt waardoor je moet stoppen en net als je je voet aan de grond hebt alweer mag optrekken. Of je er gewoon niets van aantrekken. Gewoon wat langzamer rijden werkt niet omdat die lus te dicht bij de stopstreek ligt.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #154

Bericht door Geert »

marlies schreef:Ik heb dus serieus een keer een boete gekregen toen ik door rood ging in een situatie waarbij kruisend verkeer onmogelijk was (door een voetgangerslicht dat groen was icm eenrichtingsverkeer). Ik snap wel dat je als politie niet wilt aanmoedigen dat mensen zelf gaan nadenken over of een rood licht terecht is of niet, maar het voelt wel knap lullig.
Nou ja, dat had ik dus ook. Voetgangerslichten aan linker- en rechterkant op groen, verkeerslicht voor de weg)nog op rood. Totaal niet gevaarlijk maar ja het mag niet => boete -o-
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #154

Bericht door Michael »

Was weer een leuk weekend. Zaterdagavond naar de kermis in Groningen geweest met een paar vrienden. gisteren op de terugweg besloot ik nog even een rondje gaan treinen en zodoende kwam ik om 17:30 met de ICE in Amsterdam terecht waar ik om 18:10 de Locon 1571 met een Noorse Class 73 aan de haak die in Haarlem gereviseerd gaat worden.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #154

Bericht door Michael »

Heb lekker een extra dag vrij gekregen van het werk. Is ook wel eens lekker :D
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #154

Bericht door webguy »

Ik wil dat ook wel na weekendje doorwerken :p Maar ja, je moet wat als je je project van de afgelopen maanden moet presenteren..
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten