OVer Missers in de Reisinformatie #34

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #34

Bericht door wouter15 »

Beetje vreemde businzet heeft NS bedacht:
Utrecht C.-Ede-Wageningen/Rhenen
Dinsdag 29 April 18:23
Oorzaak
Tussen Utrecht C. en Driebergen-Zeist rijden geen treinen door herstelwerkzaamheden.
Er rijden snelbussen tussen Bunnik en Driebergen-Zeist. Er rijden snelbussen tussen Utrecht C. en Driebergen-Zeist.
Lijkt me dat je beter gewoon snel- en stopbussen kan laten rijden tussen Utrecht CS en Driebergen-Zeist.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #34

Bericht door Daniel »

Snelbussen tussen Bunnik en Driebergen-Zeist nogwel. Tja, er zit geen station tussen dus op die manier valt het niet echt een stopbus te noemen... Heeft men voor Utrecht - Bunnik niet toevallig wat met dochter Qbuzz geregeld? Lijn 41 is daar immers een goed alternatief.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1130
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #34

Bericht door Tochjo »

Door dezelfde verstoring rijden er ook minder intercity's tussen Utrecht Centraal en Schiphol, maar dat is het vermelden kennelijk niet waard.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #34

Bericht door marlies »

Het GVB had vandaag tijdens de storing 2 omroepberichten die alterneerde: eentje die zei dat er vrijwel geen metroverkeer mogelijk was en een ander die zei dat lijn 51 niet reed vanwege een verstoring. Misschien ben ik raar (ok, dat sowieso), maar door de combinatie was het me totaal niet duidelijk of 53 en 54 wél reden. Bij alleen het eerste bericht zou ik er (terecht) van zijn uitgegaan dat dat waarschijnlijk ook niet reed, maar door het tweede bericht ging ik twijfelen of het eerste bericht niet ook gewoon over lijn 51 ging.

En nog een reisinformatie-gerelateerde misser: nadat ik maar naar station Muiderpoort gelopen was (trams reden ook veel niet) stond er toevallig net een sprinter op vertrekken richting Duivendrecht dus daar ben ik nog ingesprongen. Als ik nou even eerst had gekeken of de treinen wél reden.... Niet dus. Dom, dom, dom. Mocht ik vanaf daar nog weer naar CS zien te komen om via Amersfoort naar Groningen te reizen.

Op Duivendrecht beweerde een servicemedewerker van NS ook nog dat er vanaf CS intercities naar Groningen reden. Weet niet hoe hij op dat idee kwam, maar hij was er niet vanaf te brengen. Whatever :P
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #34

Bericht door Ardan »

marlies schreef:Het GVB had vandaag tijdens de storing 2 omroepberichten die alterneerde: eentje die zei dat er vrijwel geen metroverkeer mogelijk was en een ander die zei dat lijn 51 niet reed vanwege een verstoring. Misschien ben ik raar (ok, dat sowieso), maar door de combinatie was het me totaal niet duidelijk of 53 en 54 wél reden. Bij alleen het eerste bericht zou ik er (terecht) van zijn uitgegaan dat dat waarschijnlijk ook niet reed, maar door het tweede bericht ging ik twijfelen of het eerste bericht niet ook gewoon over lijn 51 ging.
In dat geval lijkt het me 'Lijn 51 rijdt niet, 50-53-54 rijden zeer onregelmatig (cq nauwelijks)'. Maar ik weet niet hoe het echt is gegaan dus dit is een aanname.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #34

Bericht door Daniel »

Ik meen dat ze perron 11 in Utrecht toch ook van een omroepinstallatie voorzien hebben, maar vanmiddag liep er hier een servicemedewerker het perron af om de zoveel meter hard roepend dat de vertraagde IC naar Amersfoort - Enschede van 16.35 uur van spoor 9 zou vertrekken :mrgreen:
Blij dat ik z'n aanwijzing niet opvolgde... m'n gok dat de t559 eerder zou vertrekken dan de t1759 met +15 bleek juist te zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #34

Bericht door marlies »

Ardan schreef:
marlies schreef:Het GVB had vandaag tijdens de storing 2 omroepberichten die alterneerde: eentje die zei dat er vrijwel geen metroverkeer mogelijk was en een ander die zei dat lijn 51 niet reed vanwege een verstoring. Misschien ben ik raar (ok, dat sowieso), maar door de combinatie was het me totaal niet duidelijk of 53 en 54 wél reden. Bij alleen het eerste bericht zou ik er (terecht) van zijn uitgegaan dat dat waarschijnlijk ook niet reed, maar door het tweede bericht ging ik twijfelen of het eerste bericht niet ook gewoon over lijn 51 ging.
In dat geval lijkt het me 'Lijn 51 rijdt niet, 50-53-54 rijden zeer onregelmatig (cq nauwelijks)'. Maar ik weet niet hoe het echt is gegaan dus dit is een aanname.
Dat was het inderdaad. En had zelf ook al die conclusie getrokken, maar het had een stuk duidelijker gekund. Dan was ik ook eerder gaan lopen in plaats van een tijdje kijken naar een treinaanwijzer waarop steeds een minuutje bij de vertrektijd bijkwam.
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #34

Bericht door Etienne »

In de GTW's van Breng is de omroep voor Zevenaar kennelijk op 3x versneld gezet, dit had echt een lachwekkend idee bij aankomst in Zevenaar. :lol:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #34

Bericht door Daniel »

Bij U-OV was vanmiddag kennelijk het een en ander vastgelopen... Of gewoon een zooitje op lijn 16 want de bus van 15.17 uur is ook nooit langsgekomen...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #34

Bericht door Wubbo »

Is het toeval of is het standaard dat de automatische omroep in SLT in Weesp geen overstapmogelijkheden opnoemt? Juist op Weesp zou je dat namelijk wel verwachten. In Hilversum hoorde ik (in een andere SLT) wel overstapmogelijkheden.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #34

Bericht door webguy »

Volgens mij wordt in een SLT de overstappen dynamisch opgehaald (maar de rest is statisch). Als 3G niet meewerkt wordt het misschien dus niet omgeroepen?
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #34

Bericht door huibe »

Het is en blijft jammer dat reizigers tussen Den Haag en Rotterdam wordt geadviseerd om via Gouda te reizen. Terwijl er een beter alternatief is.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
verfmeer
Berichten: 783
Lid geworden op: di 08 apr 2014, 21:31

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #34

Bericht door verfmeer »

Toen een paar maanden geleden zowel Den Haag HS als Den Haag CS eruit lagen werd die optie wel getoond. Maar daarvoor moet de NS afspraken maken met de RET om mensen met NS-vervoersbewijzen toe te laten.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #34

Bericht door Daniel »

In Dordrecht werd net afwisselend omgeroepen dat wegens geplande werkzaamheden de IC naar Den Haag Centraal niet verder dan Rotterdam reed en dat de IC van 16.58 uur naar Den Haag Centraal niet reed wegens geplande werkzaamheden.
Reden van dat laatste bleek gewoon een te grote vertraging te zijn, roep dat dan om zou ik zeggen.
Wel sneu voor de reizigers in die trein die nu gratis +30 bovenop hun extra reistijd door de werkzaamheden kregen, want de volgende IC naar Rotterdam reed net weg toen die vertraagde s1900 binnen kwam.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #34

Bericht door Geert »

Reed de s3100 gisteren daadwerkelijk zo?
Afbeelding

(Nee dus, in InfoPlus stond deze trein verkeerdom tussen Schiphol en Amsterdam Centraal. Benieuwd hoe dat ontstaan is...)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #34

Bericht door Geert »

Nog een misser: in de InfoPlus-datastroom wordt dit weekend voor de s1600 / s11600 richting Amersfoort/Enschede niet gemeld dat deze treinen niet op Amsterdam Centraal stoppen (stopt niet in...-meldingen), terwijl dit voor de andere richting wel correct gemeld wordt. Iemand toevallig gezien of dit ook zo op de TBP's in Schiphol zo stond? Vind het wel een misser, eerlijk gezegd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #34

Bericht door Daniel »

Vanmorgen was het als gebruikelijk weereens een lekker zooitje in de reisinfo rond de s11700. Had zelf die van 11.40 uur uit Amersfoort die, zoals inmiddels niet meer opvallend eigenlijk, achterstevoren op de TBPs stond. Vervolgens komt de trein binnen met "Amersfoort Schothorst" op de koersdisplays en bleef de HC tot aan Utrecht steeds verkondigen dat het de IC naar "Den Haag Centraal" was.
Pas door de HC die er voor het Rotterdamse deel bij kwam werd vermeld dat er ook een deel naar Rotterdam aan de trein zat.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #34

Bericht door Thom91 »

Geert schreef:Nog een misser: in de InfoPlus-datastroom wordt dit weekend voor de s1600/s11600 richting Amersfoort/Enschede niet gemeld dat deze treinen niet op Amsterdam Centraal stoppen (stopt niet in...-meldingen), terwijl dit voor de andere richting wel correct gemeld wordt. Iemand toevallig gezien of dit ook zo op de TBP's in Schiphol zo stond? Vind het wel een misser, eerlijk gezegd.
Zie de reisplanner, deel van de treinen over de Zuidtak wordt omgeleid via Asd en sommige stoppen er wel en niet..
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #34

Bericht door Daniel »

Staat ook op lekker knullige wijze op de werkzaamhedenpagina zie ik (lees: je kan die tekst net zo goed niet lezen want daarna weet je alsnog niks)...
NS schreef:•tussen Utrecht/Hilversum/Amersfoort/Almere/Lelystad en Schiphol kunt u gebruikmaken van Intercity's die via Amsterdam Centraal worden omgeleid; niet elke Intercity stopt in Amsterdam Centraal
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #34

Bericht door Geert »

Thom91 schreef:
Geert schreef:Nog een misser: in de InfoPlus-datastroom wordt dit weekend voor de s1600/s11600 richting Amersfoort/Enschede niet gemeld dat deze treinen niet op Amsterdam Centraal stoppen (stopt niet in...-meldingen), terwijl dit voor de andere richting wel correct gemeld wordt. Iemand toevallig gezien of dit ook zo op de TBP's in Schiphol zo stond? Vind het wel een misser, eerlijk gezegd.
Zie de reisplanner, deel van de treinen over de Zuidtak wordt omgeleid via Asd en sommige stoppen er wel en niet..
Ja, dat had ik gezien. De treinen die ik noemde stoppen niet op Asd, maar in de reisinfo komt daar geen melding bij te staan, terwijl dat in de andere richting wel gebeurt. Lijkt me niet helemaal juist :)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #34

Bericht door Meltrain »

Waarom stoppen sommige treinen wel te Asd (Amsterdam Centraal) en sommige niet? En zit er ook nog een logica in (dus de ene serie wel en de ander niet)?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #34

Bericht door reisthijs »

De ene serie heeft een krapper rijpad dan de andere. De s3100 heeft dus 3 tussenstops ( maar sloterdijk pastte er blijkbaar niet meer bij) maar Hvs - Shl is non-stop dat red je anders niet in 34 minuten.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #34

Bericht door Gekko123 »

Ik mag toch hopen dat je Amstel bedoelt. Als ik het screenshot van Geert bekijk stopt die namelijk wel op Sloterdijk en niet op Amstel.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #34

Bericht door Suus »

De s700 / s12700 reden niet, in plaats daarvan rijdt de 702600 Den Haag HS - Zwolle - Leeuwarden of Groningen (alternatieve nummering voor de s12600) dé gehele dag, dus die stoppen wel in Amsterdam Centraal.

De s1600 / s11600 en de s3100 rijden beiden tussen Hoofddorp/Schiphol en Amsterdam C in twee paden tussen de s5800 en s3300 in. Daarbij rijdt de s1600 als de non-stop tussen Hilversum en Schiphol v.v., waarschijnlijk omdat er vlak voor en vlak achter toch al een stoppende trein zit en vanaf Amsterdam Centraal er richting Amersfoort ook gewoon een alternatief is met de s1500. De s3100 is er wel een beetje ingefrommeld inderdaad, want die stopt richting Hoofddorp niet op Sloterdijk (de andere kant op wel).

De s1600 / s11600 rijdt bovendien als intercity nog verder naar Den Haag Centraal, de s5800 rijdt als sprinter verder naar Den Haag Centraal (ipv de s5700, tussen Hoofddorp en Schiphol schelen die amper in tijdstip, dus creatieve oplossing).

Hoe robuust dit gehele verhaal was? Geen idee, maar de gehele dag reed bijna alles rondom Schiphol wel met kleine of grote vertragingen, misschien is dat een teken...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #34

Bericht door dennistd »

Ik had vandaag in Hengelo het idee dat ik een beetje dubbel zag :lol:
Afbeelding
Afbeelding
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten