openingsdata stations

Hier kunnen vragen worden gesteld of discussies worden gehouden over de wiki. Inhoudelijke wijzigingen kunnen in de wiki zelf gemaakt worden.
Plaats reactie
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

openingsdata stations

Bericht door Frank »

Als je een stationspagina opent staat in het hokje met informatie over het station ook de openingsdatum vermeld. Echter, voor heel veel stations staat deze niet ingevuld er staat er nu "onbekend". Meestal zijn de openingsdata wel bekend en vaak staan ze zelfs in de begeleidende tekst vermeld. Dit oogt wat vreemd :P .

Het mooiste zou zijn als alle openingsdata ingevuld kunnen worden; ik heb zelf nu alles aan de lijnen Zwolle - Roosendaal en Arnhem - Utrecht gedaan. Als dit niet gebeurt moet overwogen worden het stukje Geopend: onbekend uit het sjabloon weg te halen bij de stations waar geen datum is ingevuld.

Overigens ben ik steeds uitgegaan van de laatste opening van een station. Een eventuele eerdere opening en sluiting heb ik niet meegenomen en heb eerlijk gezegd ook nog niet gekeken of dit mogelijk is binnen het huidige sjabloon. Misschien moet dat ook nog aangepast worden.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: openingsdata stations

Bericht door Ardan »

Op de gewone wikipedia heb je 'Geopend:' 'Gesloten:' en 'Heropend:'.. dat moet hier ook kunnen toch?
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: openingsdata stations

Bericht door Geert »

In plaats van 'Onbekend' zou het sjabloon ook aangepast kunnen worden zodat de hele rij niet te zien is tenzij er iets ingevuld is. Lijkt me sowieso wel wenselijk voor velden als Heropend etc.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: openingsdata stations

Bericht door Frank »

Geert schreef:In plaats van 'Onbekend' zou het sjabloon ook aangepast kunnen worden zodat de hele rij niet te zien is tenzij er iets ingevuld is. Lijkt me sowieso wel wenselijk voor velden als Heropend etc.
Als ik de nieuwe busdienstregeling bijgewerkt heb zal ik eens kijken of ik kan uitvinden hoe dat werkt. Als iemand het al weet is dat natuurlijk makkelijker :D .

Eerlijk gezegd vind ik de stationspagina's er niet mooier op geworden nu het kopje vervoerder is toegevoegd bij de patroontijden. Misschien kan iemand dat ook aanpassen (als we het kopje vervoerder relevant genoeg vinden natuurlijk; het staat ook al op de pagina van de treinserie).
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: openingsdata stations

Bericht door Suus »

Waarom worden dat soort dingen trouwens zonder overleg doorgevoerd?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Roelof88
Berichten: 408
Lid geworden op: wo 24 dec 2008, 14:05

Re: openingsdata stations

Bericht door Roelof88 »

Frank schreef:Eerlijk gezegd vind ik de stationspagina's er niet mooier op geworden nu het kopje vervoerder is toegevoegd bij de patroontijden. Misschien kan iemand dat ook aanpassen (als we het kopje vervoerder relevant genoeg vinden natuurlijk; het staat ook al op de pagina van de treinserie).
Ik heb dit gisteren enigszins proberen te fixen (kleiner lettertype, vertrek en vervoerder afbreken), maar breder kan die tabel niet worden, omdat je dan in de knel komt met foto's aan de zijkant van sommige artikelen. Echt mooi is het inderdaad nog steeds niet. Voor mij hoeft die kolom vervoerder ook niet, aangezien de vervoerders rechtsboven ook al staan opgesomd bij de stationinfo en als je op de treinserie klikt (wat je al zei) weet je de vervoerder ook.
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: openingsdata stations

Bericht door Etienne »

Roelof88 schreef:Echt mooi is het inderdaad nog steeds niet. Voor mij hoeft die kolom vervoerder ook niet, aangezien de vervoerders rechtsboven ook al staan opgesomd bij de stationinfo en als je op de treinserie klikt (wat je al zei) weet je de vervoerder ook.
Agree that :pos:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: openingsdata stations

Bericht door Frank »

Geert schreef:In plaats van 'Onbekend' zou het sjabloon ook aangepast kunnen worden zodat de hele rij niet te zien is tenzij er iets ingevuld is. Lijkt me sowieso wel wenselijk voor velden als Heropend etc.
Voor "Geopend" is me dit nu volgens mij gelukt. Zal binnenkort eens wat data op gaan zoeken. Op een later moment moet er ook nog worden gewerkt aan velden als "Heropend" en "Gesloten" etc.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: openingsdata stations

Bericht door ODRAIL »

De openingsdata etc. van bijna alle stations in Nederland kun je ook terugvinden op de site van stationsweb :idea: :wink:
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: openingsdata stations

Bericht door Frank »

De openingsdata van de meeste station zijn inmiddels toegevoegd. Hier en daar gaven verschillende bronnen verschillende data, dan heb ik de datum maar open gelaten. Neemt verder niet weg dat er ook eens nagedacht moet worden hoe we omgaan met een eventuele heropening van het station etc. Aangezien ik nu wikibeheerder ben zal ik er zeker ook over na gaan denken, maar dat neemt uiteraard niet weg dat goede ideeën welkom zijn.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: openingsdata stations

Bericht door Ardan »

Lijkt me vrij simpel toch?
'Geopend:'
'Gesloten:'
'Heropend:'
Lastiger wordt het inderdaad als een station twee keer gesloten is geweest, maar dan kan je eventueel twee jaartallen achter 'Gesloten' en 'Heropend' zetten.
Ik doe ook maar wat
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: openingsdata stations

Bericht door Frank »

Daar zal het wel zo'n beetje op neerkomen ja :P . Bij sommige stations is er nu wel een aparte infobox voor het voormalige en het huidige station, zie bijvoorbeeld station Westervoort. Moeten deze samen worden gevoegd of moeten het twee verschillende infoboxen blijven. Één box is wel overzichtelijker.

Verder zouden we de vraag kunnen stellen wat er gebeurt als:
* er in het verleden twee stations geweest zijn met dezelfde naam, maar op een verschillende plaats (of zelfs spoorlijn)
* een station hernoemd wordt (eventueel na een heropening)
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: openingsdata stations

Bericht door Ardan »

Eén box. Als je nu op die pagina komt lijkt het net een voormalig station, tot je naar onderen scrollt, dan zie je pas dat-ie wél open is.
Ik doe ook maar wat
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten