OVer je treinreiservaringen van december 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door BR628 »

KM46 schreef:
Stefan schreef:Ik zat gisteren in een ICMm, volgens mij de 4031 of 4034, van Leeuwarden naar Utrecht, opzich niets mis mee, integendeel. Alleen jammer dat 'ie in de achterste kopbak als een wasmachine die centrifugeert klonk! :mrgreen:
Dat was dan de 4034 om precies te zijn. In oktober klonk 'ie ook al zo :shock:.
Gisteren zag ik m rijden, maar mij viel me niks vreemds op...
Afbeelding
NSR's ICMm 4034 is alleen op weg als IC van Enschede naar Schiphol, als Dijkerhoek gepasseerd wordt. Even daarvoor passeerde NS Hispeed met de Intercity naar Berlijn Ostbahnhof.

Gisteren op de Betuweroute:
Afbeelding
Op de Betuweroute was het vandaag erg rustig. Slechts 1 trein was te zien tijdens een wacht van ruim 2 uur. Veolia's 189 094 is met Graantrein 341713 vanuit Europoort op weg naar Emmerich en Bottrop (D), als Herwijnen gepasseerd wordt.

Afbeelding
Zo'n 50 km verderop ter hoogte van de CUP in Valburg tussen de stapelwolken door enkele zonnestralen. Zoals te zien is op de foto, is de zon 200m verderop uit. Nogmaals de Veolia 189 094 met Graantrein 341713 van Europoort naar Bottrop (D). Over het hoe en wat van het inhalen van deze trein doe ik overigens geen uitspraken :lol:
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Marc »

Vandaag enkele opvallende omroepberichten:

In trein t824 werd voor aankomst in Eindhoven omgeroepen dat reizigers voor Schiphol hier konden overstappen, een kwartier later op hetzelfde perron. Zeker een HC die nog niet wist dat tegenwoordig de serie s3100 naar Schiphol rijdt...

In trein t17422 werd bij binnenkomst in Breukelen omgeroepen dat men hier over kon stappen voor A'dam Bijlmer, Schiphol en A'dam Centraal. Toch raar om te horen omdat deze trein zelf ook doorrijdt naar Centraal...

De HC van trein t1537 kwam waarschijnlijk uit Hilversum, hij herhaalde namelijk drie keer de zin: "Dames en heren, welkom in Hilversum" :wink:.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Daniel »

- de t1925 stopte wat vroeg in Breda vanmorgen. Zat zelf in de eerste coupé van het laatste rijtuig en zag nog net het puntje van 't perron naast me :P
- in diezelfde t1925 trouwens een HC met nogal heel erg zwaar Engels accent
- doodse stilte in de t32564: da's een van de omlopen die aan het eind van de spits met twee stellen een complete slag Geldermalsen maakt. Toen ik in Sliedrecht instapte bevond zich in het achteroplopende stel 407 nog welgeteld één andere passagier :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Stefan »

Gisteren is óf de 12764 óf de 12759 het 'slachtoffer' geworden van een zelfdoding. Ik wou in eerste instantie de 12764 nemen, maar die had ik gemist. Dat werd dus 1 trein later, de 10566 van 17.45u uit Leeuwarden. Om 17.45u was de trein gereed voor vertrek, maar om 17.50u kregen we de mededeling dat er tussen Akkrum en Heerenveen een aanrijding was geweest, en dat de trein niet meer zou rijden. Men wist nog niet hoelang alles ging duren.

Mijn 'plan' om rond half 9 op Rotterdam te staan, kon ik dus vergeten, helaas.. Want ik was al sinds 5 uur wakker.. Daarna hebben er nog een aantal pendeltreinen gereden tussen Leeuwarden en Akkrum, waarin bijna iedereen mee ging. Best vreemd, want ik sta toch liever op Leeuwarden te wachten dan in Akkrum. ;) Uiteindelijk heb ik de 10776 van 20.04u kunnen nemen die met ruim +10 van Leeuwarden vertrok. Ik had deze trein maar genomen omdat er bussen reden tussen Akkrum en Heerenveen. De machinist mocht al het werk zelf doen, omdat er geen HC aanboord was.

Net voor station Akkrum kregen wij het goede bericht dat wij als eerste trein weer door mochten naar Zwolle. Op Zwolle stond de 776 uit Groningen 'vriendelijk' achteraan te wachten, zodat er daarna gekoppeld zou kunnen worden. Al met al met +17 richting Amersfoort vertrokken wat inhield dat we achter de stoptrein zaten. Gelukkig mochten we er nog even voorbij. ;)

Op Amersfoort de 10578 gewacht, en die maar naar Rotterdam Centraal genomen waar we met +10, rond 23.40u, aankwamen.

Wat een reis. :shock:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Daniel »

Een nogal merkwaardige situatie in Breukelen vanmiddag... rond 15.30 uur, de vertrektijd van de t7455, kwam er een SGMm-III (de 2980) vanaf het kopspoortje aangereden die langs het perron stopte. Op de displays stond "Utrecht Centraal - Veenendaal Centrum" als bestemming, op zich al vreemd want de eerste trein daarheen vertrekt pas drie kwartier later uit Breukelen. Daarnaast gingen de deuren niet open, werd het op de CTA ineens de t17455 en uiteindelijk "Niet instappen" waarna het stel richting Utrecht wegreed zonder reizigers mee te nemen.

Enkele minuten later verscheen weer een SGMm (de 2969 dit keer) aan de horizon, die echter vanuit Amsterdam kwam! Dat stel bleek de t7455 met +10 te gaan rijden, met in het geheel niks op de koersdisplays en de displays in de trein. Na vertrek ging deze trein direct het wissel door naar het buitenspoor om stel 2980 wat nog op de fly-over na het station stond in te halen. Geen idee wat dat stel verder is gaan doen, lijkt me niet dat een Sprinter een LM hoeft in te halen.
Het zou kunnen dat het uiteindelijk alsnog in de t17455 is ingezet, want de machinist van de t7448 werd nog via de stationsomroep verzocht contact met de treindienstleider op te nemen. Met die trein was dus kennelijk ook iets aan de hand.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door mb90 »

In Sprinter t7648 hoorde ik van de omroepmiep van de SGMm de omroep van het jaar. Bij station Arnhem riep ze namelijk om dat je over kunt stappen richting Zevenaar en Doetichem Gaanderen. :lol: Waarom zit een dorpje als Gaanderen wat niets bijzonders heeft hierbij en niet Winterswijk of iets dergelijks?

Verder had Sneltrein t2262 een vertraging in mijn voordeel. Hij had in Breda +30, maar doordat de 3600 vanuit Tilburg lekker vroeg was kon ik nog overstappen. Dat scheelde weer 20 minuten wachten. De +30 bleef tot Dordrecht hetzelfde, maar in Dordrecht stond ineens de vertrektijd van de t2264 op de CTA. Ik denk dat de 2262 de rit van de 2264 overgenomen heeft en dat de orginele 2262 opgeheven is. Er stond ook een DD-AR met een 1700-tje op spoor 20 in Dordt, dus ik denk dat dit wel daarmee te maken heeft.

Tot slot zag ik vanmorgen in de t2218 in Rtd een opvallend lange DD-AR combi die je niet zo vaak meer zo ziet volgens mij. Het was namelijk DD-AR + loc + loc + DD-AR.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door tsov »

mb90 schreef:In Sprinter t7648 hoorde ik van de omroepmiep van de SGMm de omroep van het jaar. Bij station Arnhem riep ze namelijk om dat je over kunt stappen richting Zevenaar en Doetichem Gaanderen. :lol: Waarom zit een dorpje als Gaanderen wat niets bijzonders heeft hierbij en niet Winterswijk of iets dergelijks?
Daar verbaasden Ddrs en ik ons gisteren ook al over ja... :roll:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Daniel »

Tja, en nog zo'n SGMm-omroeprariteit hoorde ik in Breukelen... daar wist Loes te melden dat je er over kon stappen voor Schiphol :roll:
Het kan wel, maar dan mag je in Duivendrecht toch echt nog een keer overstappen.

In de treinen op de Hoekse Lijn wordt bij Rotterdam Centraal, sinds de overstapmogelijkheid op het metronetwerk erin zit, trouwens alleen de overstap richting Gouda - Utrecht vermeldt, die naar Dordrecht wordt niet meer genoemd terwijl dat tot 13 december nog wel gebeurde en er niks in de aansluiting veranderd is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door M57 »

Kwestie van prioriteiten stellen hè. :p
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Daniel »

Als je toch al prioriteiten gaat stellen zou ik toch echt juist de treinaansluitingen omroepen, niet die op de metro (wat ook nog een dusdanig vage mededeling is dat je er alleen iets aan hebt als je eigenlijk al weer dat je er moet overstappen).
Of gaat Loes binnenkort ook de aansluitende streekbussen omroepen :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Suus »

Ach, RandstadRail wordt tegenwoordig ook omgeroepen bij Zoetermeer, voor Den Haag Centraal en Den Haag Laan van NOI weet ik het niet, maar voor die laatste is dat lastig uit te vinden, omdat er zelden sprinters stoppen op dat station.

Hier kunt u overstappen op het RandstadRail netwerk.
Laatst gewijzigd door Suus op wo 31 dec 2008, 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Frank »

mb90 schreef:In Sprinter t7648 hoorde ik van de omroepmiep van de SGMm de omroep van het jaar. Bij station Arnhem riep ze namelijk om dat je over kunt stappen richting Zevenaar en Doetichem Gaanderen. :lol: Waarom zit een dorpje als Gaanderen wat niets bijzonders heeft hierbij en niet Winterswijk of iets dergelijks?
Bij Nijmegen wordt als enige overstapstation voor de Maaslijn Blerick omgeroepen :P .
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door ODRAIL »

Maandag (29 december 2008) stond op station Ede - Wageningen station Utrecht niet in de CTA van de t3158, deze werd in utrecht overgens wel opgeheven. Veel reizigers stonden raar te kijken maar waren net als ik gewoon ingestapt. op station Driebergen - Zeist het zelfde verhaal van de CTA (Utrecht werd niet aangegeven).
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door MdJ »

Frank schreef:
mb90 schreef:In Sprinter t7648 hoorde ik van de omroepmiep van de SGMm de omroep van het jaar. Bij station Arnhem riep ze namelijk om dat je over kunt stappen richting Zevenaar en Doetichem Gaanderen. :lol: Waarom zit een dorpje als Gaanderen wat niets bijzonders heeft hierbij en niet Winterswijk of iets dergelijks?
Bij Nijmegen wordt als enige overstapstation voor de Maaslijn Blerick omgeroepen :P .
Of overstappen in Dieren op het metronetwerk van Dieren... lijn 28 en 43 zijn niet echt metro;s ofzo..:p
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Meltrain »

Wordt in Dieren ook al de overstap op de VSM genoemd? :mrgreen:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door MdJ »

Dan mag je soms wel een paar weekjes wachten :mrgreen:
Bij twijfel: gebruik beton.
bassie92
Berichten: 196
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 12:18

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door bassie92 »

Dimsdag reed ik het traject alphen aan den rijn-Leiden Centraal en ben daar echt al 3 treinsoorten tegengekomen :o
3x IC dubbeldekker (6 coupe's)
1x DD-AR (4 coupe's)
1x 3x Plan V

Heb geen koplopers gezien, hoewel ik deze wel had verwacht omdat de vorige keer dat ik er reed, alléén maar koplopers reden. Is het een soort dumplijn ofzo?
Favoriete trein: ICM, Citypendel
Favoriete bus: O405
November: 526 km
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Mark »

Planmatig hoort er alleen VIRM in de s8800 en SGMm in de series s18800 en s19500 te komen. ICM was t/m 9 december gepland in het weekend in de s8800 ;)
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
bassie92
Berichten: 196
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 12:18

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door bassie92 »

Dus planmatig zou alleen de VIRM moeten rijden maar in praktijk gaat dat dus de mist in. Vond Plan V wel weer hip, net als vroeger :lol:
Favoriete trein: ICM, Citypendel
Favoriete bus: O405
November: 526 km
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Caspar »

Ook Icm in de t800 naar Schagen en later weer naar Amsterdam (eindpunt vanwege oudjaar) vandaag. Een olympisch stel+ nog een stel. :D
bassie92
Berichten: 196
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 12:18

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door bassie92 »

Is dat dan zo bijzonder? Sorry, ben niet echt bekend op dat traject, behalve dat ik er vrijwel alleen VIRMs heb gezien :lol:
Favoriete trein: ICM, Citypendel
Favoriete bus: O405
November: 526 km
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Caspar »

Met het laatste deel van je post geef je meteen ook aan wat er bijzonder aan was :wink: 8-)
Overigens was er een mooie spoorstaafbreuk bij Diemen vanavond. Naar het schijnt kon er een aansteker tussen worden gestoken. Vandaar dat er over 1 spoor werd gereden.
bassie92
Berichten: 196
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 12:18

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door bassie92 »

Haha okee :lol: tegenwoordig heb je ook best wel vaak VIRMs op trajecten van den haag/Rotterdam richting Utrecht-Deventer/enschede/Groningen/Leeuwarden, dat zag je vroeger ook gewoon bijna nooit, alleen op Rotterdam/Den Haag-Utrecht(-Arnhem)
Favoriete trein: ICM, Citypendel
Favoriete bus: O405
November: 526 km
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Suus »

DD-AR tussen Leiden - Woerden - Utrecht is echt uitzonderlijk. De locomotieven uit de serie 1600/1800 en 1700 zijn er niet toegestaan, dus daarom liever helemaal geen DD-AR daar, omdat het erg lastig blijkt de variant met loc te onderscheiden van die met mDDM.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
bassie92
Berichten: 196
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 12:18

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door bassie92 »

Hij kwam toch echt uit Utrecht, vond het zelf ook al zo vreemd. Maar er stond wel dat de 3x Plan V eerst naar Utrecht zou gaan dus ik denk dat ie alleen 1 rit heeft vervangen.
Favoriete trein: ICM, Citypendel
Favoriete bus: O405
November: 526 km
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten