ESF 2014

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: ESF 2014

Bericht door Fles »

Bee schreef:Tweede, achter Oostenrijk. Chapeau Chapeau _O_ _O_ _O_
Verslagen door een kermisattractie uit 1870. Noem dat maar niks.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: ESF 2014

Bericht door waldo79 »

Thom91 schreef:
Ardan schreef:Wel opvallend dat Oostenrijk zelfs 5 punten kreeg van Rusland :O
Niet alle Russen zijn homofoob.
Vanuit Moskou kan ik bevestigen dat er een onnodig negatief beeld van de Russen bestaat. Stad doet heel westers aan.
Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 16:12

Re: ESF 2014

Bericht door Dagren »

waldo79 schreef:
Thom91 schreef:
Ardan schreef:Wel opvallend dat Oostenrijk zelfs 5 punten kreeg van Rusland :O
Niet alle Russen zijn homofoob.
Vanuit Moskou kan ik bevestigen dat er een onnodig negatief beeld van de Russen bestaat. Stad doet heel westers aan.
Maar dat is vanuit een set ogen bekeken. Daarnaast is Moskou niet heel Rusland. Als ik jou meetel, ken ik twee mensen die in Rusland zijn geweest. De een in St. Petersburg, de ander in Moskou. De een noemde het nog naarder en armoediger dan op TV te zien was, de ander noemt het heel westers.

En om nou te zeggen dat ik jou ken.. ;)
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: ESF 2014

Bericht door Hainje »

Daarnaast is Moskou ook niet echt formaatje Wijk bij Duurstede ofzo, dus jij (waldo) bent wellicht in het westerse deel geweest, maar het deel waar de echte misère is was misschien wel 12 kilometer verderop en heb je dan verder helemaal niet gezien.
🍉
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: ESF 2014

Bericht door Meltrain »

Fles schreef:
Bee schreef:Tweede, achter Oostenrijk. Chapeau Chapeau _O_ _O_ _O_
Verslagen door een kermisattractie uit 1870. Noem dat maar niks.
Wél met een erg mooi lied. :pos:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: ESF 2014

Bericht door Vinny »

waldo79 schreef:
Thom91 schreef:
Ardan schreef:Wel opvallend dat Oostenrijk zelfs 5 punten kreeg van Rusland :O
Niet alle Russen zijn homofoob.
Vanuit Moskou kan ik bevestigen dat er een onnodig negatief beeld van de Russen bestaat. Stad doet heel westers aan.
Ja Riyad doet ook heel westers aan, maar daar zou ik ook niet snel hand in hand lopen met een andere man. ;) (A)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: ESF 2014

Bericht door tsov »

Dagren schreef:Als ik jou meetel, ken ik twee mensen die in Rusland zijn geweest. De een in St. Petersburg, de ander in Moskou. De een noemde het nog naarder en armoediger dan op TV te zien was, de ander noemt het heel westers.
Dit wordt wellicht een beetje off-topic, maargoed...
Het ligt er natuurlijk ook aan met welke verwachting je die kant uit gaat. Als je een moderne, westerse stad verwacht kom je bedrogen uit. Als je een achenebbisjzooi verwacht met vervallen troep, dan gaat er een wereld voor je open. Een wereld die bestaat uit overal 3G-internet, in elk café gratis wifi en een generatie van jonge hoogopgeleiden die hun nieuws niet per se van het Eerste Kanaal (publieke omroep) halen, maar ook van de BBC en (met name) de sociale media. Alhoewel het Kremlin niet bepaald bekend staat als een voorstander van internetvrijheid scoort Rusland beduidend beter dan (bijvoorbeeld) China. Twitter en Facebook zijn gewoon vrij te gebruiken en ook op het grote Russische sociale medium Vkontakte wordt van alles geschreven.
Tijdens de lange metroritten die je maakt zit dan ook iedereen verdiept in zijn hippe smartphone of bijvoorbeeld een e-reader. Ik heb nog nooit zoveel e-readers gezien als in de Russische metro's.
De andere kant is ook dat er een enorme armoede is, dat er veel gebedeld wordt (al is het, in mijn ervaring, niet zo erg als bijvoorbeeld in Boekarest), dat op sommige plaatsen de wegen vol gaten zitten en de trams nog net niet van ellende uit elkaar vallen. Dat je, staand in de bus, soms het wegdek onder je kunt zien en dat de inefficiëntie bij de overheid tenenkrommend kan zijn.
En mijn ervaringen komen met name uit Sint-Petersburg. Sint-Petersburg is met afstand de meest Europese stad van Rusland. Qua cultuur, qua architectuur en (men zegt) qua mentaliteit. Wat dat laatste betreft heb ik niet zoveel referenties, dus daar durf ik weinig zinnigs over te zeggen. Ik denk wel dat er een kern van waarheid in zit, aangezien Petersburgers bijna collectief over Schengen-visa beschikken, het natuurlijk maar op 2-3 uur van de grens. Het is dus vrij gebruikelijk om een dagje of een weekendje te gaan winkelen in Helsinki of Tallinn. Een gemiddelde inwoner van Irkutsk of Novosibirsk zal in zijn leven nog nooit in het buitenland zijn geweest.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: ESF 2014

Bericht door Suus »

De grootste stad of steden van een land zijn geven vaak geen goed beeld van de rest van het land, die steden functioneren zelfstandig, hebben een multiculture samenleving, de trends en de mode zijn er anders dan elders in het land, de bewoners hebben te maken met andere problemen dan de mensen elders in het land en dat is overal in terug te zien. En tegelijkertijd is de stad zelf ook geen eenheid, want dat is voor mensen te groot om er nog mee om te gaan.

In Nederland zie je het stedelijk verschijnsel voornamelijk met Amsterdam, in het buitenland zijn zeer bekende voorbeelden o.a. Londen, Brussel en inderdaad Moskou.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: ESF 2014

Bericht door AppleMoose »

Ik dacht even een bericht van De Speld te lezen, maar het schijnt toch echt serieus te zijn :')

http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenla ... rlog-erbij
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: ESF 2014

Bericht door Ardan »

:') _____!
Ik doe ook maar wat
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: ESF 2014

Bericht door JWM »

Typisch Nederlands om andere landen de les te willen lezen over dit soort kwesties.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: ESF 2014

Bericht door AppleMoose »

Als dat een reactie op mij is, ik lees geen enkel land de les en het is ook niet typisch Nederlands om dat te doen.
Andere landen doen dat net zo goed, zowel op een "beschaafde" manier als op een wat "minder beschaafde" manier.

Rusland is niet westers en zal dat ook nooit worden, simpelweg omdat de Russen dat in de eerste plaats ook niet willen.
Is dat erg? Nee.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: ESF 2014

Bericht door Geert »

tsov schreef:Het ligt er natuurlijk ook aan met welke verwachting je die kant uit gaat. Als je een moderne, westerse stad verwacht kom je bedrogen uit. Als je een achenebbisjzooi verwacht met vervallen troep, dan gaat er een wereld voor je open. Een wereld die bestaat uit overal 3G-internet, in elk café gratis wifi en een generatie van jonge hoogopgeleiden die hun nieuws niet per se van het Eerste Kanaal (publieke omroep) halen, maar ook van de BBC en (met name) de sociale media. Alhoewel het Kremlin niet bepaald bekend staat als een voorstander van internetvrijheid scoort Rusland beduidend beter dan (bijvoorbeeld) China. Twitter en Facebook zijn gewoon vrij te gebruiken en ook op het grote Russische sociale medium Vkontakte wordt van alles geschreven.
Met deze quote in het achterhoofd las ik onderstaand artikel: http://tweakers.net/nieuws/96052/ruslan ... media.html
Rusland overweegt blokkade sociale media
Volgens een Russisch persbureau overweegt Rusland om Twitter te blokkeren, omdat de dienst zou weigeren om nep-accounts, smaad en 'extremistische content' te blokkeren. Ook een blokkade van Facebook zou worden overwogen.
Jammer, Rusland glijdt wat vrijheid betreft toch weer verder weg...
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: ESF 2014

Bericht door waldo79 »

Grappig dat mijn bericht nog tot een hele discussie leidt :lol:
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: ESF 2014

Bericht door JWM »

Ronaldussen schreef:Als dat een reactie op mij is, ik lees geen enkel land de les en het is ook niet typisch Nederlands om dat te doen.
Andere landen doen dat net zo goed, zowel op een "beschaafde" manier als op een wat "minder beschaafde" manier.
Ik weet eigenlijk niet op wie ik specifiek reageerde, in iedergeval vind ik dat de reactie van Nederland op Rusland over bijvoorbeeld homorechten behoorlijk averechts werken.

Zo hadden we vorig jaar een "vriendschapsjaar" met Rusland. Eerste activiteit was een bezoek van Poetin in Nederland bij het scheepvaartmuseum. Daar stonden honderden demonstranten, niet echt de manier om een staatshoofd van een "bevriende natie" welkom te heten. In Moskou zou zoiets vakkundig worden opgeruimd, maar in Amsterdam blijft het gewoon staan en Timmermans en Rutte proberen Poetin er ook nog van te overtuigen dat die demonstranten ergens wel een punt hebben. Op dat moment is Poetin meteen klaar met het "vriendschapsjaar" wat dus de nodige diplomatieke relletjes opleverde.

Poetin wijzigt z'n beleid echt niet als een landje als Nederland hem de les komt lezen en zeker niet op een binnenlands thema waar het overgrote deel van de bevolking het nog mee eens is ook. Dat zou puur gezichtsverlies zijn in eigen land en dus vooral een reden om het wel door te zetten. En dan werken de Nederlandse acties, hoe goed bedoeld ook, vooral averechts.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: ESF 2014

Bericht door Suus »

Dat hele vriendschapsjaar sloeg al nergens op, alsof we na de Tweede Wereldoorlog niet bijna veertig jaar bang waren voor de Sovjet-Unie :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: ESF 2014

Bericht door Hainje »

♪♫ Een keer trek je de conclusie, vriendschap is een illusie. ♪♫
♪♫ Een pakketje schroot, met een dun laagje chroom. ♪♫
🍉
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: ESF 2014

Bericht door dylanwild94 »

gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten