Treinvervangend Breng/ Arriva in de meivakantie. (22 foto's)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Treinvervangend Breng/ Arriva in de meivakantie. (22 foto's)

Bericht door mijack1985 »

Oke, deze stremming is weer van een paar weken terug en had niet echt tijd (lees ook niet veel zin) om de foto's meteen te uploaden.

Maar in de eerste week van de meivakantie mocht ik meerijden in het pendelvervoer tussen Zevenaar en Doetinchem. De eerste dag stond ik reserve tot einde dienst, de overige vier dagen had ik een vaste omloop.

De eerste dag verliep een beetje chaotisch qua aflossing e.d. Dit gebeurde niet op het station van Doetinchem, maar bij de stalling van Arriva aldaar.

Afbeelding
In Zeist moest ik de aflosbus pakken, en toen zag ik tot mijn verassing de 4631 hier staan. Hij heeft hier de hele week zo gestaan.

Eenmaal in Doetinchem bij Arriva aangekomen.

Afbeelding
Mijn bus voor die dag, de 219.

Afbeelding
Arriva Optare.

Afbeelding
Arriva 8461.

Op station Doetinchem aangekomen heb ik mijn tijd daar afgewacht en wat foto's gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding
Connexxion Tours 5787.

Afbeelding
Arriva 8443 en Tours 349.

Na een paar uur mocht ik dan een slag naar Zevenaar doen met een andere bus. De tweede bus van die omloop had een technisch mankement. Handig voor mij, dan kon ik meteen zien hoe de route liep. De route was ook nog uitgepijld onderweg. Eenmaal aangekomen in Zevenaar was de spits (qua bussen) al begonnen. Qua reizigersaantallen was het erg rustig. Twee bussen per rit was zwaar overkill.

Afbeelding
Wachten op plek bij de haltes in Zevenaar.

Afbeelding
Gezien de vele bussen en omdat ik toch reserve was, had ik mijn bus maar in het industrieterrein aan de overkant van het station geparkeerd. Totdat ik weer iets mocht doen.

Afbeelding
Uiteindelijk moet ik nog een stopdienst naar Wehl rijden. Dat was mijn laatste wapenfeit voor die dag. Daarna tot einde dienst in Zevenaar gestaan.

Afbeelding
Projexx dienstauto.

De overige dagen had ik gewoon een vaste omloop. Beginnend vanaf Doetinchem met een sneldienst naar Zevenaar. Daarna stopdienst naar Zevenaar- Didam- Wehl. Vanaf Wehl terug naar Doetinchem als stopdienst. Daarna weer als snelbus naar Doetinchem om meteen daarna te pauzeren. Na de pauze weer de zelfde riedel als voor de pauze.

Hier volgen nog wat foto's uit Doetinchem, Wehl en Zevenaar.

Afbeelding
Mijn bus voor de rest van de week, de 619.

Afbeelding
Waren voornamelijk chauffeurs van uitzendbureaus die op deze MAN Lion's Regio's reden. En op de Volvo 8700'en. Wat zou ik graag een keer op met die bussen willen rijden :mrgreen:

Afbeelding
In Wehl.

Afbeelding
Beetje jammer dit.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Doetinchem station.

Afbeelding
Met collega's van Breng. Gewone OV ging nog door.

Afbeelding

Afbeelding
Zevenaar station.

Dit was dan een kleine impressie van het busvervoer aldaar.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Treinvervangend Breng/ Arriva in de meivakantie. (22 fot

Bericht door Etienne »

In de week van de meivakantie had men makkelijk zonder de Volvo 8700's afgekund en inderdaad twee bussen was zwaar overdreven. :neg:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Treinvervangend Breng/ Arriva in de meivakantie. (22 fot

Bericht door mijack1985 »

Babberich heeft nog nooit zoveel bussen door het dorp zien rijden in die twee weken ;-)
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Treinvervangend Breng/ Arriva in de meivakantie. (22 fot

Bericht door fogeltje »

Leuke reportage *bus*
"Een touringcar is geen bus"
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Treinvervangend Breng/ Arriva in de meivakantie. (22 fot

Bericht door julsteren »

Erg leuk!
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Treinvervangend Breng/ Arriva in de meivakantie. (22 fot

Bericht door mijack1985 »

Dank u beiden
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten