OVer je reiservaringen in mei 2014

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Geert »

Zag die DELA-advertentie gisteren ook al bij een nieuwsbericht over een door een tram aangereden fietser hier in Den Haag... Lekker lomp zo.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Freek »

De ic naar Schiphol uit Arnhem van 09.46 reed met een VIRM 4. Door omreizers vanuit Den Bosch zorgde dit voor staplekken op d eed balkons. Dus niet in de gangpaden, toch wilde de hc in verband met de veiligheid niet vertrekken. Trein werd vervolgens gekoppeld aan de IC van 10.01 naar Den Helder. Die reed echter met een VIRM 6 die net zo goed gevuld was. Laatste deur van deze virm 6 kwam overigens niet langs het perron omdat de VIRM 4 niet ver genoeg was doorgereden.

Vervolgens door het koppelen in Arnhem en de extra stop in Driebergen alle aansluitingen in Utrecht verloren. Ik ben nu onderweg naar Den Haag met de IC van 10.59, slechts een icm3 met ook een enkele staplaats.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Gekko123 »

Zit nu in metrolijn E van Rotterdam Centraal naar Leidschenveen. De lichtkrant geeft de verkeerde informatie, die is blijven hangen op Volgend station: Melanchtonweg Eindbestemming: Slinge. Dat is al enkele ritten geleden. Digitale beeldschermen geven wel de goede informatie, evenals de omroep.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door dylanwild94 »

gebeurt wel vaker ook op andere metrolijnen van de RET.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Daniel »

Verwarring te Amersfoort vanmorgen: toen ik het station in liep rond 7.05 uur stond de t1621 al aangekondigd op spoor 2 maar volgde net een omroep dat de trein die daar stond de t519 was. Door het raam van de traverse zag ik een hoop vraagtekens op de gezichten van reizigers op perron 2, want daarlangs stond namelijk helemaal nog geen trein :wink:

Enkele minuten later volgde alsnog een wijziging naar spoor 1 waar wel een trein stond. Zie nu net op OVtijden dat men blijkbaar het materieel van de t1519 voor een vervangende 519 gebruikt heeft. De 519 was namelijk te Amersfoort opgeheven wegens defect materieel.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21274
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Meltrain »

De t5120 is erg druk vandaag, terwijl hij gewoon met 5 bakken SGM rijdt en de t5020 zo te zien ook gereden heeft.
Ik vraag me dus af waar die grote drukte vandaan komt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
hauptbahnhof
Berichten: 3905
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door hauptbahnhof »

VIRM schreef:Vandaag drie Combino's gespot in lijn 16 en/of 24 rond de Amstelveenseweg en de VU. Ik dacht dat die nooit met Combino werden gereden?

Daarnaast geen reiservaring, maar 9292 is goed bezig om het OV te marketen. Zojuist plande ik voor morgen een reis naar Amsterdam West, zie ik aan de rechterkant van de pagina een reclame voor DELA-uitvaartverzekeringen. :mrgreen:
Beetje laat maar alsnog: Lijn 16 en 24 hebben beide 11 wagendiensten op een door de weekse dag en zaterdag. 22 wagendiensten is lastig te vullen met 25 12G-trams. Helemaal na de aanrijdingen van de laatste tijd en behandelen van die wagens tegens roest. Want lijn 5 heeft nu ook zelf zijn 11G's nodig, aangezien er sowieso 2 Combino's buiten dienst staan.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Suus »

Leuk die papieren tasjes aan de kapstokken in de intercity's, maar wat doen reizigers er daarna mee? Op het station weggooien? Moet je niet in de regio Amsterdam proberen, daar is alles vies tot en met...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Aking »

Net een opmerkelijke controle op uto;

Trein stopt en er stapt 4-6 man S&V in veiligheidsvest de trein in, die gaan controleren terwijl de trein langs het perron blijft staan.

Na de hele trein gehad te hebben stappen ze uit en vertrekt de,trein, gevolg iets van +3...

Nou is dit bij bussen/trams aardig gebruikelijk, maar ik heb nog nooit meegemaakt dat een trein bleef staan voor controle: o
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Jurre »

Ik moest even twee keer kijken, maar het was toch echt de Qbuzz 3213(?) die vanmorgen rond kwart voor 12 het busstation van Hilversum opreed. Gezien er twee chauffeurs voorin zaten en de displays uitstonden ga ik er van uit dat het een instructierit was.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Suus »

Een lestram van GVB was vanmiddag rond een uur of twee midden in het drukke verkeer op de Middenweg bezig met het doen van achteruitrijdoefeningen naar de keerdriehoek bij het Voorlandpad
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Daniel »

@Jurre: Zitten inderdaad nogsteeds een stel LE's in het BRU, al zit de 3213 daar volgens mij niet bij.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Kevster
Berichten: 975
Lid geworden op: di 04 jun 2013, 09:58
Locatie: Groningen

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Kevster »

De 3213 rijdt vrolijk in Groningen.
MrEmiel
Berichten: 140
Lid geworden op: wo 15 jan 2014, 20:49

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door MrEmiel »

Zag afgelopen woensdag een nieuwe citea electric stilstaan vlak voor halte witte dame in Eindhoven. met kap open, blijkbaar is de bus nog niet storingsvrij...
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Jurre »

Daniel schreef:@Jurre: Zitten inderdaad nogsteeds een stel LE's in het BRU, al zit de 3213 daar volgens mij niet bij.
Dacht dat er twee aanwezig waren waaronder de 3211 en die was het in ieder geval niet (zag '321' en het laatste getal was breder dan een 1).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Daniel »

3211 en 3219 zitten op de streek, daarnaast staat er ook nog een LE voor schoolvervoer aan de Europalaan in Utrecht.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7911
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Etienne »

Door een defecte goederentrein tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe liep de ochtendspits ten zuiden van Rotterdam nogal in het honderd. Ik zag omstreeks 8.20 veel (grote) vertragingen langs komen, met als toppunt de t5020 die +60 had.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Mr-W »

Vandaag naar het Starbucks happy hour geweest (eigenlijk 2 uur van 15:00-17:00). Heb een frappuchino mocca white tall besteld en maar €1,85 betaald :) Het busritje was dit keer duurder dan de Starbucks omdat de 17:05 rit van Lijn 20 Helmond Station - Eindhoven Station te laat was waardoor ik opnieuw instaptarief moest betalen. Maar het werd helemaal goedgemaakt toen de 9243 aan kwam zetten. :) Had gewoon een zitplaats achterin de Man (Lion's City G) *bus*

Verder viel het me op dat de rit tot Schijndel van [wiki]Lijn 156 's-Hertogenbosch Station - Eindhoven Station[/wiki] werd gereden door OAD in de plaats van Fassbender. Reiziger met de OVC hoefde niet in te checken bij een Handheld.
Afbeelding
(welk bustype is dit ?)
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door VIRM »

In het kader van de klantvriendelijkheid is er morgen maar één rechtstreekse IC-serie tussen Amsterdam Centraal/Sloterdijk en Leiden: de s2600 (ik moet morgen naar Den Haag). Ik hoop dat de materieelplanning dan op z'n minst de s2600 gaat verlengen...
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Suus »

In een Intercity Direct (zal geen nummer noemen) werd door het NS HiSpeed Roparun-team omgeroepen dat ze met een collectebus langskwamen om een vrijwillige bijdrage in te zamelen voor het team...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15330
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door ODRAIL »

Hmm, dacht dat collecteren in de trein verboden was :? .
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Geert »

Bee schreef:In een Intercity Direct (zal geen nummer noemen) werd door het NS HiSpeed Roparun-team omgeroepen dat ze met een collectebus langskwamen om een vrijwillige bijdrage in te zamelen voor het team...
Doe geen moeite om te anonimiseren, ik zag verschillende tweets voorbij komen over hetzelfde onderwerp...
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Justin »

Gisteren was er in de avondspits een s3000 opgeheven van Utrecht richting Amsterdam Centraal. Mensen besloten halsoverkop de s3500 van Utrecht dan maar naar Bijlmer te pakken, waardoor het ineens nokvol stond (ik was in 's-Hertogenbosch al ingestapt en toen was het redelijk rustig). Er werd in de trein omgeroepen dat reizigers naar Amsterdam Amstel en -Centraal met de metro konden gaan, mits ze uitcheckten bij NS en incheckten bij GVB. Tot zover niks nieuws.

Ware het niet dat er op Bijlmer beneden bij de roltrappen er flink geprutst werd met de poortjes door de reizigers, terwijl er tegelijkertijd nog een hele horde aan mensen van de roltrappen afkwamen. Gevolg: mensen werden bij de poortjes en onderaan de roltrap in elkaar gedrukt :'). Ondergetekende moest dan ook maar even een sprong opzij maken om niet in de persoon voor in zijn achterste te komen.

Dat was niet zo'n handige capaciteitsverdeling allemaal *O*.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Aking »

Bee schreef:In een Intercity Direct (zal geen nummer noemen) werd door het NS HiSpeed Roparun-team omgeroepen dat ze met een collectebus langskwamen om een vrijwillige bijdrage in te zamelen voor het team...
Dan zaten we waarschijnlijk in dezelfde trein; na vertrek uit Rotterdam en na vertrek uit Dordrecht werd er inderdaad in het Nederlands en Engels omgeroepen dat het Roparun-team langs kwam voor de collecte.

Overigens heb ik nog even met een van de betreffende heren gesproken en ze hadden (uiteraard) toestemming van NS (Hispeed), hij vertelde me wel dat ze maar tot Roosendaal mochten collecteren omdat ze daar in België dus geen toestemming voor hadden.

Overigens was het ook daadwerkelijk personeel van NS Hispeed, want een van de 2 herkende ik. :wink:

Aking schreef:Net een opmerkelijke controle op uto;

Trein stopt en er stapt 4-6 man S&V in veiligheidsvest de trein in, die gaan controleren terwijl de trein langs het perron blijft staan.

Na de hele trein gehad te hebben stappen ze uit en vertrekt de,trein, gevolg iets van +3...

Nou is dit bij bussen/trams aardig gebruikelijk, maar ik heb nog nooit meegemaakt dat een trein bleef staan voor controle: o


En ik kan er nog een aan toevoegen, vandaag werd net na vertrek uit Utrecht omgeroepen dat er S&V in burger op het achterste treinstel zat, en of men mee wilde werken en de vervoerbewijzen wilde tonen...

Wat is het nut van S&V in burger, als dat wordt omgeroepen? :')
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15330
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door ODRAIL »

Sinds wanneer controleert S&V in burger?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten