De laatste dagen van 2008 in de kou!
De laatste dagen van 2008 in de kou!
Een ijskoude dinsdagochtend in de rustige leegte nabij Staphorst/Punthorst wordt kortstondig opgeschrikt door de passage van IC (10)736 (Leeuwarden - Schiphol). Verder dan Ermelo kwam de trein spijtig genoeg niet, vanwege de aanrijding met een persoon.
Een half uur later passeren NSR's 3436 en 3421 als stoptrein Groningen - Zwolle. Alleen hier in het Noorden rijden dieseltreinstellen DM90 voor 100% van de rit onder de draad., zowel tussen Groningen en Zwolle als de spitsslagen tussen Leeuwarden en Wolvega.
Ook ACTS heeft een 189'er van MRCE geleased. De lok wordt standaard ingezet voor de treinen van/naar Herne (D) via de Betuweroute. Wanneer deze shuttle niet rijdt, volgt de inzet in de shuttles van/naar Veendam of, sporadisch, Leeuwarden. Op een zonnige en ijskoude een-na-laatste dag van 2008, passeert de 189 096 met containertrein 50063 (Leeuwarden - Maasvlakte West) hier ter hoogte van Staphorst/Punthorst.
De Bentheimer Eisenbahn is de particuliere goederenvervoerder tussen Coevorden (NL) en Bad Bentheim. Op werkdagen rijdt de Bentheimer Eisenbahn een olietrein van Emlichheim naar Osterwald. De D25 is hier zojuist vertrokken vanaf het Wintershall-terrein en rijdt hier het bos uit op weg naar het stationnetje van Emlichheim (D).
Op werkdagen rijdt de Bentheimer Eisenbahn een olietrein van Emlichheim naar Osterwald. De D25 is hier zojuist vertrokken vanaf het Wintershall-terrein en passeert hier onder een fraaie bomenrij. De trein zal weldra arriveren op het stationsemplacement van Emlichheim, waar de lok zal omlopen. Na een remproef zal dan vertrokken worden naar Esche en Osterwald.
Op werkdagen rijdt de Bentheimer Eisenbahn een olietrein van Emlichheim naar Osterwald. De D25 is hier ter hoogte van Lamberg onderweg met de olietrein op weg naar Esche.
Op werkdagen rijdt de Bentheimer Eisenbahn een olietrein van Emlichheim naar Osterwald. De D25 is hier ter hoogte van Berge onderweg met de olietrein op weg naar Esche en weldra arriveren te Esche. Daar zal de lok wederom omlopen en na een remproef de trein naar Erdölwerk Osterwald brengen.
Door de vrieskou van afgelopen dagen is op maandag 29 december bij het vertrek van containertrein 50020 uit Coevorden de ACTS 1254 defect geraakt. De Bentheimer Eisenbahn, de verplichte helpende hand van ACTS, heeft de trein daarop teruggeplaatst op de terminal van Coevorden Heege. Een dag later in een al laag staande zon staat de trein nog altijd te wachten op wat er komen gaat. Hulp kwam uiteindelijk wel op het NS station van Coevorden aan, maar kon vervolgens niet bij de trein op Coevorden Heege komen. Wat bleek: de draaibrug tussen de Euroterminal en Coevorden-NS is defect. Ook op woensdag 31 januari om 16:30 is de trein nog steeds niet vertrokken, ook niet na het aankomen van een 3e lok.
Op oudjaarsdag 2008 laat de zon het afweten in Leeuwarden, de bomen, struiken en het gras zijn daarentegen bijzonder fraai berijpt, dikke mist maken het zicht relatief slecht. Het smalle slootje is voorzien van een dikke laag ijs, waar de jeugd enkele baantjes op de schaatsen trekt. Arriva's GTW (Spurt) 327 is als stoptrein op weg vanuit Leeuwarden naar Groningen als Achter de Hoven gepasseerd wordt.
Aan allen: een goede jaarwisseling en een gezond en gelukkig 2009 toegewenst!
Re: De laatste dagen van 2008 in de kou!
Leuke foto's weer, vooral van de D25 van de Bentheimer Eisenbahn. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: De laatste dagen van 2008 in de kou!
Gaaf zeg Niet ff een bordje kunnen scoren in Emlichheim??
Re: De laatste dagen van 2008 in de kou!
Idd fraai om te zien dat die trein gewoon direct naast de weg rijdt daar.
Waren die plekken bij Emlichheim een beetje makkelijk te bereiken?
Waren die plekken bij Emlichheim een beetje makkelijk te bereiken?
Re: De laatste dagen van 2008 in de kou!
Hoe snel gaat dat treintje van BE daar? Leuke foto's, weer eens iets anders.
Het is een spectrum.
Re: De laatste dagen van 2008 in de kou!
Dankje! De BE mag daar maximaal 40 km/h rijden, dat geldt als max op de hoofdbaan. Op de verschillende raccordementen en andere aansluitingen zal de max snelheid aannemelijk lager liggen.Karl schreef:Hoe snel gaat dat treintje van BE daar? Leuke foto's, weer eens iets anders.
Laatst gewijzigd door BR628 op di 20 jan 2009, 10:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: De laatste dagen van 2008 in de kou!
Nou dat was mijn vraag niet
Re: De laatste dagen van 2008 in de kou!
@ Caspar/Fles, excuus, zie jullie berichten nu pas..
Een medehobbyist woont in Coevorden en daar heb ik nogal goede contacten mee. Zodoende gaan we wel eens samen op pad, hij heeft een auto en kent de hele omgeving daar uit zn hoofd. Dat is wel erg makkelijk dan.Caspar schreef:Waren die plekken bij Emlichheim een beetje makkelijk te bereiken?
Er hangen bijna geen bordjes meer op de oude stationnetjes daar. Emlichheim had m in ieder geval niet (meer). De andere bordjes komen in het voorjaar nog wel eens, als ik daar weer eens een dag heen ga.Fles schreef:Gaaf zeg Niet ff een bordje kunnen scoren in Emlichheim??
Re: De laatste dagen van 2008 in de kou!
Waar komen deze foto's me bekend van voor? (foto's -> actueel)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 gasten