(BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door mb90 »

De 1004 vanuit Maasland zag ik van de week rijden op het Zuidplein, dus vanuit Ridderkerk, dus dat zou er ook mee te maken kunnen hebben. Ook had ik gisteren op lijn 144 de 1024 die weer van Zevenhuizen naar Ridderkerk verhuisd is.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Daniel »

En Tsov had de 1001 van Maasdijk op lijn 204 Rotterdam - Zoetermeer sms'te 'ie mij nog, terwijl ik dan weer de Zevenhuizense 1018 afgelopen zaterdag in Maassluis aantrof en de Krimpense 1045 op de Kralingse Zoom (al is dat wat minder exotisch).
D'r wordt dus nog aardig gehusseld.

En owja: in Rotterdam Keizerswaard ook nog doodleuk een vertrekstaat van lijn 47 bij een halte van tegenwoordig lijn 183. Op lijn 126 blijkt men iets te enthousiast stickers aan het plakken te zijn geweest, want daar troffen we er een aantal aan met "Schiedam Centrum" als bestemming bij de halte richting Maassluis :roll:

Edit: en vanmorgen nog flink wat probleempjes bij Arriva. Wat ik van een chauffeur hoorde was dat er vier bussen zonder verwarming reden en verder had Arriva de vogels niet gevoerd, dus was in diverse bussen de Albatros overleden :P
Nadat ik aan 'n chauffeur op lijn 7 meldde dat 'ie maar één werkende koplamp had vroeg die ook nog of ik toevallig wist wat 'ie aan de foutmelding in een windows dialoogboxje op z'n Albatros-scherm kon doen. Ik kijk even, zie een knopje "OK" rechtsboven, raak het aan op het touchscreen en de Albatros gaat verder met opstarten :)
Bij het aanmelden echter herhaaldelijk de melding "PCP Communicatiefout, contacteer systeemverantwoordelijke" en na 'n keer resetten wilde 'ie helemaal niet meer verder opstarten na het wegklikken van de foutmelding.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door JeePee »

Krimpense bus op Kralingse Zoom is niet geheel verwonderlijk. Krimpen rijdt namelijk ook op de 183. In Maasdijk gaan geloof ik alle bussen tijdelijk vervangen worden door RET bussen. Dit tot het moment dat we eindelijk onze chipkaart lezers voor onze eigen bussen een keer mogen ontvangen... Is ook wat; heb je een werkend OVC systeem, heb je geen lezers :?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Daniel »

JeePee schreef:Krimpense bus op Kralingse Zoom is niet geheel verwonderlijk. Krimpen rijdt namelijk ook op de 183.
Kleinigheidje: hij zat op de 140 :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Meltrain »

Dat nog niet alle 800's bij de RET zijn verdwenen wist ik wel, maar dat ze ook in de vakantie worden ingezet verbaasde me wel. :o Toch zag ik gisteren een 800 op lijn 30 rijden, hoewel hij na aankomst op Station Alexander werd vervangen door een 900 die door (waarschijnlijk) een monteur werd gebracht. De 800 werd daarna weggereden.
Ve3rder mote RET-lijn 37 richting Krimpen 's middags tussen 16:00 en 18:30 een omleiding rijden, merkte ik gisteren. De oprit voor de Algerabrug komende vanaf de Ketensedijk is in die periode afgesloten om sluipverkeer tegen te gaan. Eigenlijk zou de bus een uitzondering hebben, maar omdat de VETAG daar nog niet werkt, moet er nu een extra rondje rond het Capelseplein gereden worden.
Verder hangt er op de halte HES een sticker voor lijn 141. Nou en, zullen jullie denken. Dat is echter wel Arriva-lijn 141 die op 1-1-2007 vervangen werd door lijn 88. :P Van de nieuwe lijn 141 is (net als op Kralingse Zoom) niks te vinden, op de vertrekstaten na.
Karl schreef:
Stephan schreef: Schoonhoven heeft Prov. Amba's voor de 195/295.
Maar dat is dan alleen voor de diensten Schoonhoven - Utrecht vv, want tussen Capelsebrug en Utrecht rijden geen provinciale amba's meer.
Gisteren zag ik er anders toch weer één op Krimpen Busstation.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Daniel »

En vandaag ook een Provincie Utrecht Amba op de Capelsebrug :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stephan
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 24 mar 2008, 21:35
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Stephan »

Daar is niks bijzonders mee hoor :wink: De 195/295 is Provincie Utrecht. De lijn rijdt echter wel voor een groot percentage door Zuid-Holland, maar enkel Prov. wagens horen daar te rijden. De 180 rijdt ook voor zo'n 35% in Zuid-Holland en zo zijn er nog wat grens overschrijdende buslijnen. Blijft de 197 (Schoonhoven - Gouda) uiteraard een apart verhaal.

Stephan
In een rijdende trein is het smerigste eten nog een feestmaal.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten