Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12827
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door Hainje »

Waarschijnlijk is Ardan gewoon rijke tatta jwz. 8-)
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door Suus »

Ik denk dat ik misleid ben door de Albert Heijn :cry:

Ik had zo'n nieuwe Oosterse maaltijd in gevlochten mandjes gekocht, maar eigenlijk waren het gewoon twee plastic bakjes en de mandjes gewoon restafval en het was nog zouter dan zout ook -o-
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39189
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door Daniel »

Kant- en klaarmaaltijden staan er sowieso om bekend dat ze nogal zout zijn. Eet dat soort dingen eigenlijk al tijden niet meer, iets afhalen of iets wat snel zelf te maken is is net zo makkelijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door BrengMe »

Misleiden doen ze bij de AH wel vaker. Op die feeststol van de pasen stond bijvoorbeeld 'met 100% amandelspijs', met een proefje kwam je er zo achter dat er gewoon gemalen bonen in zat.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door Karl »

Naah, misleiden is toch meer dat je het 'tussen de regels' door wel had kunnen weten? Als je zegt dat iets 100% amandelspijs bevat, en het bevat product B; dan is het toch oplichting?
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13036
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door Ardan »

Ze hebben iets nieuws bij mijn Lidl. Kassanummers op een doorzichtig paneel boven de kassa met ledlichtjes erin. Rood als de kassa gesloten is, groen als de kassa open is, en groen-knipper als hij open gaat. Als er een kassa bij moet, drukt een al zittende medewerker op een kassanummer waardoor er een automagische omroep door de winkel gaat en het nummer groen-knipper toont tot de nieuwe medewerker zich aanmeldt: 'Beste klant, kassa 3 gaat voor u open'.
Mooi systeem, tot iemand per ongeluk op de knop drukt. Gistermiddag: 'Beste klant, kassa 4 gaat voor u open. Let op, dit is een pinkassa. U kunt hier alleen pinnen.' Klanten verzamelden zich bij die kassa terwijl er nog niemand zat. Het lokale kassahomootje werd dus maar even gauwvlugsnel van achteruit de winkel geplukt om drie klanten te helpen en toen is die kassa gauw weer dichtgegooid omdat het eigenlijk niet echt nodig was. 'Beste klant, kassa 4 gaat sluiten. U wordt verzocht van een andere kassa gebruik te maken.'
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door Suus »

Mijn lokale Ap heeft maar één rij voor alle kassa's. Je staat dus altijd in de snelste rij :wink: :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39189
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door Daniel »

Is die zo klein dan? :mrgreen: De Plus hier had dat in het begin ook bij de zelfscankassa's (zover daar al een rij staat): alles aan één doorgang en dan links en rechts drie kassa's. Maar in de praktijk had toen niemand door dat ze ook een stukje verderop konden afrekenen zonder wachten. Die staan nu daarom ook maar gewoon weer naast elkaar wat beter werkt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door Suus »

Ja, het is een beetje een vreemd contrast, maar in Diemen heb je dus zowel een extreem grote Albert Heijn XL als een piepkleine Albert Heijn die misschien net iets groter is dan de enorme Ap to Go op het Amstelstation :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door MdJ »

Ardan schreef:Mooi systeem, tot iemand per ongeluk op de knop drukt. Het lokale kassahomootje werd dus maar even gauwvlugsnel van achteruit de winkel geplukt om drie klanten te helpen en toen is die kassa gauw weer dichtgegooid omdat het eigenlijk niet echt nodig was.'
Jaajaa... Je weet dat dit gewoon een flirtpoging was van het lokale kassahomootje? Hij heeft gewoon de rest van z'n collega's ingeseind, als jij in de rij bij de kassa staat... :roll: :wink:
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6466
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door Daantje »

Ik was gisteren bij de Lidl hier. Oorspronkelijk alleen om taart te halen maar ze hadden eigenlijk bijna alles wat ik nodig had, inclusief heel veel lekkere dingen en luxe hapjes en salades en alles voor mijn verjaardagsfeest. Ik ben vanmorgen nog een aantal dingen bij de AH gaan halen maar er waren maar heel weinig dingen die ik nodig had die de Lidl niet had. En een volle kar voor 50 euro :pos:
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door Thom91 »

Ik heb nog geen uitnodiging gekregen, heb je toevallig het verkeerde adres?
Komt wel goed schatje.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door Wubbo »

Vandaag was ik voor een vergeten boodschap nog even bij mijn zelfscan-Albert Heijn. Het was alweer een tijdje geleden dat ik controle had gehad bij het zelfscannen, dus vandaag was het raak. Gelukkig had ik mijn ene ding goed gescand, aldus de kassajuffrouw die er ook erg om moest lachen.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door webguy »

Ik heb vandaag trouwens voor het eerst draadloos betaald met m'n nieuwe pas bij de zelfscan-only AH-To-Go op Utrecht. De Kiosk in Arnhem ging het nogal mis, maar dat was misschien omdat het de eerste transactie was met die pas. Overigens is die Zelfscan Ap net iets te klein, je kan je kont niet keren, en de aanwezige medewerkers lijken alleen maar bij te vullen (en staan dan dus in de weg).
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door marlies »

Twee weken geleden ook gedaan bij de broodzaak op het station in Amsterdam. Ging perfect. Sindsdien alleen niet weer zo'n apparaat gezien, het is nog niet erg aangeslagen bij de winkeliers. De medewerker gaf me wel zo'n "ik heb geen idee wat hier zojuist gebeurde, maar ok, het zal wel"-blik :P
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39189
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door Daniel »

Het is inderdaad volgens mij zo'n beetje alleen nog mogelijk bij de stationswinkels heb ik het idee. Verder ben ik het nog niet echt veel tegengekomen.
Zelf heb ik eerder dit jaar wel een nieuwe pas gehad van de ABN Amro die er geschikt voor is, maar gebruikt heb ik het nog nooit.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door Suus »

Het kan in het café hier in de buurt. Maar de ING heeft mijn pas in zo'n vroeg stadium ge-IBAN-iverseerd dat hij (gelukkig) nog niet draadloos is :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door webguy »

Ik liep waarempel alweer bijna 4 jaar met deze pas. Had liever nu vervanging dan halverwege de zomer als ie bijna afloopt
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door BrengMe »

Bij IKEA Duiven heb je dat ook.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door microshit »

We hebben ze ook bij de Spar University winkels, wel grappig om te zien hoe studenten dit van elkaar "afkijken" en er zo steeds meer overstappen :p Moet zeggen dat het inderdaad wel een stuk vlugger gaat.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door Gekko123 »

Voor zover ik weet is het bij vrijwel heel NS Stations mogelijk om contactloos te betalen met je pinpas. En mocht je een medewerker van de Railcatering tegenkomen waar gepind kan worden: ook daar kun je contactloos "pinnen".
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door microshit »

Ze lopen tegenwoordig met pinapparaten rond? :o Mind is blown, toen k daar een paar jaar terug liep had k dat echt niet verwacht.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door Justin »

Dat zou wel zo prettig zijn... weet niet hoe het met anderen gesteld is, maar ik heb eigenlijk zelden contant geld bij me... schuilt uiteraard wel een risico achter, maar toch :).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door Srananbloke »

Ik ook niet. Ik pin vrijwel altijd en hou er niet van om met contant geld op zak te lopen. Hoogstens een eurotje of 2, mocht ik ergens naar de wc moeten of behoefte hebben aan een Snickers.
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door Jef400 »

Ik ben van t contante werk. Weet ik altijd hoeveel ik bij heb.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 79 gasten