Het grote computertopic! #13

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Het grote computertopic! #13

Bericht door Ronald »

Ik ben erg blij met de Android-update van vorige week. Mijn telefoon heeft nog nooit zo slecht en traag gewerkt. Klerezooi.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #13

Bericht door ODRAIL »

Dan maak je de update toch weer ongedaan.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #13

Bericht door Thom91 »

Dat gaat meestal niet, heb je al op support forums gezocht naar eventuele fixes?
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #13

Bericht door ODRAIL »

Zo het lek in IE is ook weer dicht gelukkig.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Het grote computertopic! #13

Bericht door Hainje »

Lek gedicht --> Internet Explorer

????

Hoe dan?
🍉
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Het grote computertopic! #13

Bericht door Karl »

Computer uitgezet?
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #13

Bericht door ODRAIL »

Weleens van een update gehoord :wink: ?
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #13

Bericht door STF »

Nee nog nooit, kun je dat eten?
Obus
Berichten: 1111
Lid geworden op: ma 31 mar 2014, 13:14

Re: Het grote computertopic! #13

Bericht door Obus »

Iedereen gegroet. Ik heb een probleem met mijn browser, het hypermoderne Noorse Opera. Het voorval wil dat ik bij google nu op hun oude hoofdpagina kom, die van 2013, en niet die van 2014. Ik laat het jullie even zien.
Afbeelding

Weet iemand wat hier aan de hand is?

Bij voorbaat dank.
Laatst gewijzigd door Obus op vr 02 mei 2014, 09:32, 1 keer totaal gewijzigd.
De mortuis nil nisi bene
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #13

Bericht door Daniel »

Ik denk dat het probleem is dat je de verkeerde link naar het plaatje hebt ingevuld :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Obus
Berichten: 1111
Lid geworden op: ma 31 mar 2014, 13:14

Re: Het grote computertopic! #13

Bericht door Obus »

Plaatje gefixt. Zoals jullie kunnen zien is er iets goed mis met de browser. Ik heb dit probleem niet bij ie.
De mortuis nil nisi bene
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Het grote computertopic! #13

Bericht door Hainje »

Ik zie niets bijzonders?
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #13

Bericht door Suus »

Who cares hoe Google eruit ziet?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Obus
Berichten: 1111
Lid geworden op: ma 31 mar 2014, 13:14

Re: Het grote computertopic! #13

Bericht door Obus »

@Hainje. Dit is hoe Google er normaliter uitziet. Zoek de verschillen!

Afbeelding

Het google uiterlijk in Opera is het uiterlijk dat de technologiereus in 2013 hanteerde. Vandaar ook copyright 2013 en niet copyright 2014.

@Bee. Dit verschil duidt op malware, spyware, e.d. Ik heb mijn computer echter gescand, en die bleek helemaal schoon te zijn. Ik hoop dus dat iemand op dit forum mij misschien kan vertellen wat er aan de hand is met mijn browser en hoe ik het probleem kan oplossen.
De mortuis nil nisi bene
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Het grote computertopic! #13

Bericht door Hainje »

Kan er niet wakker van liggen eerlijk gezegd. :P
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #13

Bericht door Suus »

Ik dacht, ik download eens de app van Thalys voor iOS. Nuja, de recensies in de App Store waren al niet echt veelbelovend maar de app is dan ook echt dramatisch.

Afbeelding

Je kan in de app inloggen, wat ik dus heb gedaan met mijn The Card-account. Helaas lukt het de app niet om de inlog te onthouden als de app stilletjes of hard wordt gesloten. Gelukkig is dit snel te herkennen omdat de app zwart wordt in plaats van rood als je ingelogd bent, maar het is erg slordig want alle andere apps lukt dit gewoon wel.

Je kan eventuele geboekte papieren tickets in de app invoeren met een DNR-code, maar de app geeft onlogische foutmeldingen waarom het niet lukt.

Het boeken vanuit de app lukt niet, de app geeft onlogische foutmeldingen over het hoe en waarom.

De profielinformatie is verstopt onder twee menu's. Voor iets simpels als het bekijken van mijn puntensaldo moet je dus al die menu's door.

Hoe men zo'n app met droge ogen in de app store durft te zetten is mij een raadsel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Het grote computertopic! #13

Bericht door hauptbahnhof »

Dus Firefox 28 is een aantal dagen geleden geupdate naar versie 29. Sindsdien problemen met mijn Mac.
[*]Het inschakelen ging 2 dagen geleden heel raar. Moest de aan/uit-knop ingedrukt houden om hem aan te krijgen. Verder geen last van gehad.
[*]Gisteren ineens een scherm vol met verticale grijze strepen. Opnieuw opstarten werkte niet echt. Na het witte scherm met Apple-logo bleef het scherm wit en gebeurde er niks. Op een gegeven moment na veel keren herstarten kon ik ineens inloggen. Dus alles wat voor de vastloper open was, opende weer. Ik weer alle tabs in Firefox herstellen. Weer crash. En zo is het een paar keer doorgegaan. 's Avonds na uren Safari te hebben gebruikt weer Firefox geopend. Enkele minuten later... wit scherm. Daarna maar gaan slapen.
[*]Vanochtend meer dan een uur bezig geweest met constant herstarten. Alleen maar witte schermen. Toen maar gaan douchen want had een afspraak bij de Genius-bar gemaakt in de Apple Store. Na het douchen even naar mijn bureau gelopen om op mijn telefoon naar het weer te kijken. Toen herstart en voila. Hij deed het weer. Als de bliksem Firefox verwijderd.

Bleek bij de Apple-store dat iMacs van 27 inch van medio 2011 in aanmerking komen voor een gratis vervanging van de videokaart (mocht deze problemen geven). Had ik alleen geen up-to-date backups dus weer naar huis en backup maken. Een dezer dagen Macje weer terugbrengen en dan wordt mijn harde schijf en videokaart nagekeken.

Het was wel ff schrikken. Ik was al bang dat ik een nieuwe moest kopen (zonder CD-Romgleuf).
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #13

Bericht door Suus »

Sowieso kan men bij Apple je computer nog jaaaaaaaren na aanschaf repareren, vinden ze werkelijk geen probleem. Het punt waar je eerder tegenaan loopt is of de investering in de reparatie nog loont t.o.v. de prijs van een nieuwe met betere specificaties. Uitgezonderd vervangingsprogramma's, dat doen ze sowieso kosteloos als het probleem optreedt binnen drie jaar na aanschaf. Wat betreft de iMac:
* http://www.apple.com/nl/support/imac-harddrive/
* http://support.apple.com/kb/TS5167?view ... cale=nl_NL

Het punt dat reparaties duurder zijn dan een nieuwe heb ik ongeveer nu bereikt met mijn MacBook, vorige maand is na drie jaar de garantie vervallen. Gelukkig heb ik voor die tijd nog twee kitjes met voetjes besteld, door de warmte heeft de lijm losgelaten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Het grote computertopic! #13

Bericht door hauptbahnhof »

Bij mijn iMac-versie (medio 2011 27-inch (gekocht jan 2012)) is dus alleen die videokaartprobleem van toepassing. De harddriveproblemen zijn voor oudere machines. Ik heb Firefox verwijderd maar alsnog zagen ze bij de Geniusbar dat er een probleem is met mijn videokaart. Alleen bij testen daarvan was er niks aan de hand. Dus we gaan het zien.

Zometeen maar weer in de auto stappen naar Leidseplein en maar inleveren die hap. Gelukkig heb ik hem komende week niet nodig.
Voor mij is het echt zo dat ik tegen die nieuwe iMacs op zie. Die hebben geen gleuven aan de zijkant. Niet dat ik die zo vaak meer gebruik (gebruikte het vooral als ik op Windows zat met Train Simulator bijvoorbeeld) maar je weet maar nooit.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #13

Bericht door Suus »

Ik denk dat je de SuperDrive niet mist. Alles is tegenwoordig eenvoudig en snel te downloaden, alleen voor stokoude legacy-meuk komt het nog van pas.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #13

Bericht door Michael »

Als ik een filmpje op YouTube wil kijken krijg ik het volgende beeld te zien:

Afbeelding

weet iemand misschien hoe dit komt en/of hoe het op te lossen is?
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #13

Bericht door Thom91 »

Andere browser geprobeerd? Doet je internet het überhaupt wel? Heb je al gecontroleerd of YouTube niet down is?
Komt wel goed schatje.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #13

Bericht door Michael »

Mijn internet doet het gewoon. En het is niet bij ieder filmpje ben ik net achter gekomen.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #13

Bericht door STF »

Ik merk al enige uren dat Youtube erg traag is, dus er zal wel gewoon een storing zijn Michael.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #13

Bericht door Suus »

Ze zullen wel met een nieuwe lay-out bezig zijn. De site heeft de afgelopen dagen/weken veel kuren gehad en dat is vaak een voorteken...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten