Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Waar zijn al die gelede bussen gebleven
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Er zijn overigens een 10-tal gelede Jonckheeres naar Berlijn gegaan om daar tram- en metrovervangend vervoer te gaan rijden.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Op Facebook had ik een foto voorbij zien komen van een gelede Jonckheer in Berlijn, deze had echter het oorspronkelijke type spiegels en het front was voorzien van een grill. Alle Jonckheren uit de tweede serie 445-469 die op dit moment buiten dienst worden gesteld zijn in de loop van tijd ontdaan van hun oorspronkelijke spiegels en de meeste hebben/hadden ook geen grill meer, dus vermoedelijk moet dit nog een bus zijn uit de eerste serie die eind 2010/begin 2011 Amsterdam hebben verlaten (serie 556-579).
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Geniaal.
BronAT5.nl schreef:Troep op stations toch geen gevaarvoor volksgezondheid
Gisteren bracht het GVB nog naar buiten dat de volksgezondheid wel in het geding gebracht werd door bloed, urine en braaksel op de metriostations in de stad. Het GGD bestrijdt dit. 'Zolang je niks aanraakt, is er niks aan de hand', zegt een woordvoerder in Het Parool. En als je wel iets aanraakt, dan moet je gewoon je handen wassen.
Het GVB heeft inmiddels de uitspraken van gisteren teruggenomen. Er is toch geen gevaar voor de gezondheid of veiligheid.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Vanochtend rond 11:10 had lijn 15 vanaf Mercatorplein richting Sloterdijk een sympathieke jonge knul achter het stuur, die mij erop wees dat het lijn 15 was, dat de stoel meteen links voor mij vrij was en waar de geleidetegeltjes op Sloterdijk waren. FYS, was jij dit toevallig? :)
Beul van de blindegeleidelijn
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Nee, want FYS werkt bij het grote groene busbedrijf
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Owh, dan loop ik achter. Ik dacht dat FYS nog bij het GVB werkte. :) Groen... Connexxion? Ik ben kleurenblind. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
FYS werkt nu inderdaadbij Connexxion.
-
- Berichten: 4391
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Wie of wat is FYS?
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
forumgebruiker Find_Your_Spot. Alhoewel ik hem hier al heel lang niet meer gezien heb.
-
- Berichten: 3050
- Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Rituitval tram 17 deed zorgen voor de nodige ongeduldigheid. Wel mooi telaat voor m'n afspraak.
OV is te groot.
Zet me in voor een kleiner OV-Netwerk en een slimmere aanpak
Zet me in voor een kleiner OV-Netwerk en een slimmere aanpak
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Bot gezegd, dan hat je maar een tram eerder moeten nemen. Het ov in Amsterdam rijdt hoogfrequent
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Dat weet ik. Maar je moet gewoon op het ov kunnen vertrouwen. Te pas en te onpas komen opdagen is niet van 2014.
OV is te groot.
Zet me in voor een kleiner OV-Netwerk en een slimmere aanpak
Zet me in voor een kleiner OV-Netwerk en een slimmere aanpak
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Nee, je hebt zeker in een stedelijke omgeving veel risicofactoren die kunnen zorgen voor rituitval.
Dat is naar mijn mening inherent aan de omgeving en niet aan de voortgang van de jaren.
Dat is naar mijn mening inherent aan de omgeving en niet aan de voortgang van de jaren.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Praat mee over de toekomst van IJtram 26
De Stadsregio Amsterdam, gemeente Amsterdam, stadsdeel Centrum, stadsdeel Oost en GVB onderzoeken hoe tramlijn 26 verbeterd kan worden. Gebruikers én potentiële gebruikers van deze lijn kunnen van 6 mei tot en met 15 juni door middel van een enquete aangeven wat er vanuit het oogpunt van de gebruikers moet gebeuren om deze tramverbinding te verbeteren.
Enquete toekomst IJtram 26: http://www.stadsregioamsterdam.nl/IJtram
Ik denk dat versnellen weinig effect zal hebben op lijn 26. Maar vaker rijden of 2 combino's koppelen vind ik niet verkeerd, de perrons zijn lang genoeg. Misschien moeten ze ook maar van die mooie R-NET haltes en DRIS (Dynamisch Reis Informatie Systeem) plaatsen op deze lijn.
VUL ALLEMAAL DE ENQUETE IN!!! :D
Meer Info: http://www.oost.amsterdam.nl/actueel/bu ... -toekomst/
Een rit op IJtram 26: http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... QqfDiFRmY8
De Stadsregio Amsterdam, gemeente Amsterdam, stadsdeel Centrum, stadsdeel Oost en GVB onderzoeken hoe tramlijn 26 verbeterd kan worden. Gebruikers én potentiële gebruikers van deze lijn kunnen van 6 mei tot en met 15 juni door middel van een enquete aangeven wat er vanuit het oogpunt van de gebruikers moet gebeuren om deze tramverbinding te verbeteren.
Enquete toekomst IJtram 26: http://www.stadsregioamsterdam.nl/IJtram
Ik denk dat versnellen weinig effect zal hebben op lijn 26. Maar vaker rijden of 2 combino's koppelen vind ik niet verkeerd, de perrons zijn lang genoeg. Misschien moeten ze ook maar van die mooie R-NET haltes en DRIS (Dynamisch Reis Informatie Systeem) plaatsen op deze lijn.
VUL ALLEMAAL DE ENQUETE IN!!! :D
Meer Info: http://www.oost.amsterdam.nl/actueel/bu ... -toekomst/
Een rit op IJtram 26: http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... QqfDiFRmY8
-
- Berichten: 3926
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Niet komen opdagen heeft een reden. Is niet zo dat er zomaar een rit geskipt word. Dus hou er rekening mee en ga 10 min eerder de deur uit.loveov schreef:Dat weet ik. Maar je moet gewoon op het ov kunnen vertrouwen. Te pas en te onpas komen opdagen is niet van 2014.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Het voelt wel alsof zo'n rit geskipt word zodra je daar staat.
OV is te groot.
Zet me in voor een kleiner OV-Netwerk en een slimmere aanpak
Zet me in voor een kleiner OV-Netwerk en een slimmere aanpak
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Helaas kan zoiets gebeuren, maar het is wel vervelend.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Voor de wachtende reiziger is het netto resultaat hetzelfde ja.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Als ik de berichtgeving in de gaten hou dan komen er weer stakingen bij t gvb.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Och, ik begin niet eens meer te praten over de perikelen van lijn 49 Weesp - Bijlmer :'). Gaat laatste tijd wel goed eigenlijk (zolang er geen file op de A1 staat, en daarmee dus ook geen sluipverkeer), alleen vandaag was ik gewoon domweg te laat en miste ik de bus vanmorgen .
En wat rommel betreft. Het is al een smerige bende. Ben al opgedroogde bloedplassen, plakkerige papiersnippers en semi-natte kotszooi tegengekomen op de metro. Om nog maar te zwijgen van de prullenbakken, maar dat is, m.u.v. station Amstel, zo wel bekend...
Ik zie die twee dames van dat tv-programma "Hoe schoon is jouw..." al voorbijkomen :') :')
En wat rommel betreft. Het is al een smerige bende. Ben al opgedroogde bloedplassen, plakkerige papiersnippers en semi-natte kotszooi tegengekomen op de metro. Om nog maar te zwijgen van de prullenbakken, maar dat is, m.u.v. station Amstel, zo wel bekend...
Ik zie die twee dames van dat tv-programma "Hoe schoon is jouw..." al voorbijkomen :') :')
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Nou meende ik toch, dat al besloten was, om lijn 26 in dubbelbedrijf te laten rijden op termijn?OVAMS schreef:Praat mee over de toekomst van IJtram 26
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Nee, want in Amsterdam neemt men geen besluiten voor de toekomst.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 187 gasten