Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door ODRAIL »

Precies. Zelf heb ik ook het liefst contant bij me. Als het echt niet anders kan betaal ik wel anders.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39192
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door Daniel »

Ik pin ook het meeste. Als ik al wat opneem voor dingen die niet met PIN kunnen dan maak ik al die muntjes ook steeds zo snel mogelijk op merk ik :-P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door Thom91 »

Coop Groningen, uurtje geleden.
Ik krat bier kopen, mag ik uw legitimatiebewijs zien? Jahoor, haalt ze door zo'n apparaat heen en die zegt, geen 18. 'Ik mag u dit bier niet meegeven.' Dus ik werd een beetje boos, dus heb haar maar gevraag om 1991 van 2014 af te trekken, ze moest lang nadenken dus heb ik het maar voor haar gedaan. 9+14 is 23 mevrouw, het zou wel fijn zijn als u dat nog even oefent. Gepind, kratje mee en wegwezen.. Kut coop.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door Geert »

Ik was vanochtend een beetje verbaasd dat ik (26 jaar) mijn ID moest laten zien bij het halen van een kratje bier, laatste keer dat ik dat moest doen was al een tijd geleden :')
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door Ardan »

Ik moet nog met enige regelmaat laten zien :')
Ik doe ook maar wat
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door MdJ »

Bij sommige caissieres pak ik mijn ID al standaard :oops: Of is dat wel heel wanhopig? :X :')
Bij twijfel: gebruik beton.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door marlies »

Ik zie er blijkbaar oud genoeg uit, ik heb dat al heel lang niet meer meegemaakt.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door microshit »

Thom91 schreef:Coop Groningen, uurtje geleden.
Ik krat bier kopen, mag ik uw legitimatiebewijs zien? Jahoor, haalt ze door zo'n apparaat heen en die zegt, geen 18. 'Ik mag u dit bier niet meegeven.' Dus ik werd een beetje boos, dus heb haar maar gevraag om 1991 van 2014 af te trekken, ze moest lang nadenken dus heb ik het maar voor haar gedaan. 9+14 is 23 mevrouw, het zou wel fijn zijn als u dat nog even oefent. Gepind, kratje mee en wegwezen.. Kut coop.
Helaas is het met een aantal apparaten zo dat ze maar 2 dingen kunnen:
- Groen licht + piepje voor >18
- Rood licht + tuut voor <18 EN voor 'je hebt het pasje er verkeerd doorheen gehaald, of deze is beschadigd, of er is een andere reden dat ik er ff geen zin in heb'.
Geert schreef:Ik was vanochtend een beetje verbaasd dat ik (26 jaar) mijn ID moest laten zien bij het halen van een kratje bier, laatste keer dat ik dat moest doen was al een tijd geleden :')
Ze dienen te checken tot 25, dus ergens valt dat wel te snappen.
Laatst gewijzigd door microshit op za 17 mei 2014, 21:17, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door Vinny »

Coop Groningen, uurtje geleden.
Ik krat bier kopen, mag ik uw legitimatiebewijs zien? Jahoor, haalt ze door zo'n apparaat heen en die zegt, geen 18. 'Ik mag u dit bier niet meegeven.' Dus ik werd een beetje boos, dus heb haar maar gevraag om 1991 van 2014 af te trekken, ze moest lang nadenken dus heb ik het maar voor haar gedaan. 9+14 is 23 mevrouw, het zou wel fijn zijn als u dat nog even oefent. Gepind, kratje mee en wegwezen.. Kut coop
Dit soort mutsen herken ik nog van de C1000 in Diemen. Eén van de reden dat ik altijd naar de Albert Heijn ging.

Hier in Heeg heb ik niets te klagen over de COOP. De meisjes die achter de kassa zitten zijn ook mooi, maar kunnen wél rekenen. En ze weten inmiddels dat ik ouder ben dan 18. Nu moet die supermarkt alleen nog langer 's avonds en in het weekend open zijn. Maar goed, dat zal ik wel niet meer gaan meemaken hier. En met mooi weer ga ik wel naar de AH in Sneek.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door Ardan »

Het meeste personeel bij mijn Lidl kent me onderhand ook wel, maar er is één muts die me nog constant vraagt én mijn paspoort door de checker haalt. Ze is de enige die dat ding gebruikt.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door Suus »

Bij de Albert Heijn moeten ze een geboortedatum intoetsen bij de klant. En aangezien het gemiddelde publiek nog geen 25 is, is dat dus voor iedere klant, ook oma's. :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door Vinny »

Geboortedatum? Dat heb ik nog nooit gehad bij de AH. Of kunnen ze de datum met één knopje invoeren?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door microshit »

Er zit inderdaad een escape-optie op, is een bepaalde cijfercombinatie. Alleen er wordt per caissière bijgehouden door het systeem hoe vaak deze gebruikt wordt. Kan dus zijn dat iemand hier zo bang voor is dat ze zelfs bij oma's de escape niet gebruikt.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door Meltrain »

Bee schreef:Bij de Albert Heijn moeten ze een geboortedatum intoetsen bij de klant. En aangezien het gemiddelde publiek nog geen 25 is, is dat dus voor iedere klant, ook oma's. :')
Is het tegenwoordig echt zo moeilijk om even uit te rekenen hoe oud iemand is? :roll:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door Thom91 »

Dat duurt gewoon te lang, en dit is natuurlijk een stuk efficiënter en betrouwbaarder.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6470
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door Daantje »

Ik ben nu 28 maar word ook nog regelmatig om legitimatie gevraagd.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door marlies »

Als het kassasysteem gewoon de huidige datum min 18 jaar laat zien ben je er toch ook? Of is bedenken of een datum voor of na een andere datum komt ook al te moeilijk?
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door Geert »

microshit schreef:Er zit inderdaad een escape-optie op, is een bepaalde cijfercombinatie. Alleen er wordt per caissière bijgehouden door het systeem hoe vaak deze gebruikt wordt. Kan dus zijn dat iemand hier zo bang voor is dat ze zelfs bij oma's de escape niet gebruikt.
Gewoon altijd een random datum in 1970 ofzo invullen bij oma'tjes dan :')
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door Ardan »

Bij de Jumbo doen ze dat ook, ze kan een escape gebruiken maar als ze twijfelt dan moet ze de datum intoetsen. Bij de Lidl zie ik in het scherm staan 'Geboren vóór 17 mei 1996? j/n'

En dan denk ik.. oh ja, mensen uit 1996 zijn inmiddels ook alweer 18... vroeger waren dat nog ukkepukjes :')
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door Hainje »

Wat denk je van oud-klasgenoten die je tegenkomt waar ineens een kind aan het been hangt (van hen). Dan denk je: "Jemig, die zijn ook vroeg aan kinderen begonnen!" :shock: Om je vervolgens te bedenken dat die mensen dus vaak ook al 28-30 jaar oud zijn. :')
🍉
Soortvanhenk
Berichten: 298
Lid geworden op: vr 02 aug 2013, 00:27

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door Soortvanhenk »

Bij de C1000 in Groningen had men een bordje met zoiets als "18 jaar op 23-04-2013" bij de kassa liggen, wat dan per dag te veranderen valt.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13195
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door Z2N »

Bij mijn lokale Hoogvliet komt de minimumdatum op de schermen van de kassa's in beeld, werkt prima volgens mij. :Y
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door microshit »

marlies schreef:Als het kassasysteem gewoon de huidige datum min 18 jaar laat zien ben je er toch ook? Of is bedenken of een datum voor of na een andere datum komt ook al te moeilijk?
Zo heeft het kassaaysteem van AH het een tijd gedaan ja. Toch ontstonden teveel vergissingen (vooral bij klanten die in dat jaar 18 worden, dan moet je extra goed op de datum letten).
Er is toen een proef gestart: Paar winkels laten werken met een ID lezer, en een paar met het leeftijd invullen. Dit laatste bleek het best te werken en is een paar maanden terug dus landelijk uitgerold.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door Justin »

Sinds mijn achttiende slechts één keer om mijn ID gevraagd, en dat was toen ik een staatslot (!) inleverde. Zie ik er zo oud en verlept uit? ;)
Thom91 schreef:Coop Groningen, uurtje geleden.
Ik krat bier kopen, mag ik uw legitimatiebewijs zien? Jahoor, haalt ze door zo'n apparaat heen en die zegt, geen 18. 'Ik mag u dit bier niet meegeven.' Dus ik werd een beetje boos, dus heb haar maar gevraag om 1991 van 2014 af te trekken, ze moest lang nadenken dus heb ik het maar voor haar gedaan. 9+14 is 23 mevrouw, het zou wel fijn zijn als u dat nog even oefent. Gepind, kratje mee en wegwezen.. Kut coop.

Ik had iets soortgelijks toen ik 16 was en peuken moest halen voor mijn zus... kassamuts kon toen ook niet rekenen... En ik rook zelf niet eens :').
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door Mr-W »

Vandaag 14 WK huispak/Juichpak zegels gescoord bij de Jumbo :lol:
8 zegels van mensen voor mij en 6 van de caissière. 8-) (heb €2,99 uitgegeven)
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Mr-W op vr 23 mei 2014, 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 178 gasten