Te weinig bussen bij spoorwerkzaamheden Limburg
Te weinig bussen bij spoorwerkzaamheden Limburg
Te weinig bussen bij spoorwerkzaamheden Limburg
17 mei 2014
Bij het station in Weert staan zaterdag honderden reizigers te wachten tot ze in een van de bussen kunnen stappen die dit weekend de treinen tussen Weert en Eindhoven vervangen. Op sociale media wordt flink geklaagd. Mensen zeggen dat ze tussen 1 en 2 uur staan te wachten en dat er lang niet genoeg bussen zijn.
De Nederlandse Spoorwegen bevestigt dat er lange wachtrijen staan in Weert en zegt een fout te hebben gemaakt in de planning van het vervangende busvervoer. "Er is een tekort aan bussen. We hebben dat niet goed ingeschat", aldus een woordvoerster. De NS is volgens haar druk bezig extra bussen te regelen, niet alleen voor zaterdag maar ook voor zondag. Lees verder
17 mei 2014
Bij het station in Weert staan zaterdag honderden reizigers te wachten tot ze in een van de bussen kunnen stappen die dit weekend de treinen tussen Weert en Eindhoven vervangen. Op sociale media wordt flink geklaagd. Mensen zeggen dat ze tussen 1 en 2 uur staan te wachten en dat er lang niet genoeg bussen zijn.
De Nederlandse Spoorwegen bevestigt dat er lange wachtrijen staan in Weert en zegt een fout te hebben gemaakt in de planning van het vervangende busvervoer. "Er is een tekort aan bussen. We hebben dat niet goed ingeschat", aldus een woordvoerster. De NS is volgens haar druk bezig extra bussen te regelen, niet alleen voor zaterdag maar ook voor zondag. Lees verder
-
- Berichten: 3543
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Te weinig bussen bij spoorwerkzaamheden Limburg
Probeer anders wat DM'90 te regelen die tussen Eindhoven, Venlo, Roermond en Maastricht kunnen rijden, zodat doorgaande reizigers niet deels per bus hoeven te reizen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Te weinig bussen bij spoorwerkzaamheden Limburg
Er kan geen één trein rijden tussen Eindhoven en Weert, dus ook geen DM'90.
En omrijden gaat ook niet lukken, dat wil niet echt passen.
En omrijden gaat ook niet lukken, dat wil niet echt passen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Te weinig bussen bij spoorwerkzaamheden Limburg
Dat zou hooguit kunnen als er niet gestopt zou worden onderweg. Anders zou ik als Veolia zijnde daar niet akkoord mee gaan natuurlijk. Het past kwa treinpaden wel hoor, Veolia rijdt 2x per uur Venlo-Roermond en daartussen kan nog elk half uur iets anders rijden. Meestal wordt dat gebruik voor de cargo's.Erno-BE schreef:Probeer anders wat DM'90 te regelen die tussen Eindhoven, Venlo, Roermond en Maastricht kunnen rijden, zodat doorgaande reizigers niet deels per bus hoeven te reizen.
-
- Berichten: 3543
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Te weinig bussen bij spoorwerkzaamheden Limburg
De NS treinen kunnen de Veolia treinen kruisen te Tegelen en Swalmen en eigen treinen te Reuver (wel stop, maar reizigers kunnen niet in en uitstappen). De vervangende treinen rijden zonder stop van Eindhoven naar Roermond en daarna verder naar Sittard en Maastricht.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Te weinig bussen bij spoorwerkzaamheden Limburg
Is dit serieus bedoeld?Erno-BE schreef:Probeer anders wat DM'90 te regelen die tussen Eindhoven, Venlo, Roermond en Maastricht kunnen rijden, zodat doorgaande reizigers niet deels per bus hoeven te reizen.
-
- Berichten: 883
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57
Re: Te weinig bussen bij spoorwerkzaamheden Limburg
ga er maar niet vanuit, dat NSR nog genoeg machinisten heeft die offcieel nog wegbekendheid hebben tussen Venlo en Roermond.
er langer dan 12 maanden niet gereden hebben, betekent verlies wegbekendheid...
betwijfel ook of NSR nog wel mag rijden tussen Venlo en Roermond, omdat het niey onder de eigen concessie valt...
er langer dan 12 maanden niet gereden hebben, betekent verlies wegbekendheid...
betwijfel ook of NSR nog wel mag rijden tussen Venlo en Roermond, omdat het niey onder de eigen concessie valt...
Re: Te weinig bussen bij spoorwerkzaamheden Limburg
Naast de wegbekendheid speelt ook de capaciteit van DM-90 een rol, in een VIRM kunnen veel meer mensen dan in een aantal reserve DM-90's daarnaast is het rijden tussen Rm en Mt brandstof verspilling. (eigenlijk ook tussen Ehv en Vl ook, maar Veolia gaat niet akkoord met een ''IC' DM 90 op de Maaslijn).
Weet niet of keren op Maarheeze mogelijk is (ligt daar geen keerspoor ?) maar dat had ook al iets gescheeld.(kortere ritjes)
Vanavond was het in de t1971 was het stampen tot de streep en het past in een ICM-III omdat het achterste treinstel achterbleef in Ehv. Zelfs na Deurne waren er nog staanplaatsen vanwege reizigers met kruidvatkaartjes die om gingen reizen.Veel reizigers in de t1941 waren geïrriteerd en nemen voortaan de auto naar de libelle zomerweek of andere activiteiten.
Verder viel het op dat er geen gelede touringcars waren.
foto's in Ehv van het treinvervangend vervoer tussen Ehv en Wt
Foto van treinvervangendvervoer tussen Ehv en Vl op 6-4-2014
Weet niet of keren op Maarheeze mogelijk is (ligt daar geen keerspoor ?) maar dat had ook al iets gescheeld.(kortere ritjes)
Vanavond was het in de t1971 was het stampen tot de streep en het past in een ICM-III omdat het achterste treinstel achterbleef in Ehv. Zelfs na Deurne waren er nog staanplaatsen vanwege reizigers met kruidvatkaartjes die om gingen reizen.Veel reizigers in de t1941 waren geïrriteerd en nemen voortaan de auto naar de libelle zomerweek of andere activiteiten.
Verder viel het op dat er geen gelede touringcars waren.
foto's in Ehv van het treinvervangend vervoer tussen Ehv en Wt
Foto van treinvervangendvervoer tussen Ehv en Vl op 6-4-2014
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6238
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Te weinig bussen bij spoorwerkzaamheden Limburg
Beetje vreemd. In mijn ervaring heeft NS bij werkzaamheden altijd netjes voor elkaar. Misschien verkeken op de Libelle zomerweek?
"Een touringcar is geen bus"
- AppleMoose
- Berichten: 6035
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Te weinig bussen bij spoorwerkzaamheden Limburg
Aan ironie geen gebrek :')Mr-W schreef: https://lh5.googleusercontent.com/-Nat- ... 202539.jpg
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Re: Te weinig bussen bij spoorwerkzaamheden Limburg
Vroeger had je op Heeze een keerspoor, op Maarheeze zeker weten niet. Maar goed, op zich kun je op Maarheeze prima keren met de trein en ook nog eens heel dicht op de snelweg. Net zoals een aantal maanden terug op Zaltbommel. Nadeel is wel dat je tussen Eindhoven en Maarheeze nog tussenliggende stations hebt, wat je tussen Zaltbommel en Geldermalsen (inhaalspoor) dus niet hebt. Daardoor zaten Sprinters en IC's elkaar op dat stuk ook niet in de weg, wat je tussen Maarheeze en Eindhoven ongetwijfeld gaat krijgen.
🍉
Re: Te weinig bussen bij spoorwerkzaamheden Limburg
Ik vind het op zich een interessant idee eigenlijk om treinen in Maarheeze te laten keren tijdens de werkzaamheden.
Waarom zouden de Sprinters en IC's zoveel hinder van elkaar hebben dan? Voor zover ik kan zien op sporenplan.nl hebben zowel Weert als Maarheeze twee perrons. Dan kan er in Maarheeze toch precies hetzelfde gebeuren als wat er in Weert gebeurt, of denk ik nu te simpel?
Twee perrons en er staan, lijkt mij, hooguit 1 intercity en 1 sprinter tegelijkertijd op het station. Met 2 sporen en wissels voor Maarheeze moet dat dan toch lukken? Het wordt allemaal anders als er 4x per uur een IC naar Maarheeze gaat rijden, maar dat is in het weekend toch niet het geval.
Lukt het de IC's van :02/:32 om (ruim) voor :15/:45 in Maarheeze te zijn? Zo ja, dan kan de intercity in Maarheeze zelfs op zichzelf keren en weer in :32/:02 terug zijn in Eindhoven.
Waarom zouden de Sprinters en IC's zoveel hinder van elkaar hebben dan? Voor zover ik kan zien op sporenplan.nl hebben zowel Weert als Maarheeze twee perrons. Dan kan er in Maarheeze toch precies hetzelfde gebeuren als wat er in Weert gebeurt, of denk ik nu te simpel?
Twee perrons en er staan, lijkt mij, hooguit 1 intercity en 1 sprinter tegelijkertijd op het station. Met 2 sporen en wissels voor Maarheeze moet dat dan toch lukken? Het wordt allemaal anders als er 4x per uur een IC naar Maarheeze gaat rijden, maar dat is in het weekend toch niet het geval.
Lukt het de IC's van :02/:32 om (ruim) voor :15/:45 in Maarheeze te zijn? Zo ja, dan kan de intercity in Maarheeze zelfs op zichzelf keren en weer in :32/:02 terug zijn in Eindhoven.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6238
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Te weinig bussen bij spoorwerkzaamheden Limburg
En anders laat je desnoods gewoon stoptreinen pendelen. Zo lang is dat traject nu ook weer niet.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Te weinig bussen bij spoorwerkzaamheden Limburg
Eventueel nog aangevuld met snelbussen Eindhoven - Weert, naast de bussen Maarheeze - Weert natuurlijk?
Re: Te weinig bussen bij spoorwerkzaamheden Limburg
Waarop is het idee gebaseerd dat er wel treinen Eindhoven - Maarheeze kunnen rijden? Het gehele traject van Eindhoven tot Weert ligt er namelijk uit mensen...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Te weinig bussen bij spoorwerkzaamheden Limburg
Jongens. Er wordt OOK gewerkt tussen Eindhoven en Geldrop. Dus Eindhoven <>Maarheeze is niet aan de orde. Het hele spoor gaat eruit. Lij 5 en 55 rijden namelijk ook om door de afsluiting van de overwegen.
Re: Te weinig bussen bij spoorwerkzaamheden Limburg
Hmm... Nevermind dan. Ik meende dat iemand hierboven had gezegd dat het puur om Maarheeze - Weert ging, maar volgens mij is die post verwijderd.
Re: Te weinig bussen bij spoorwerkzaamheden Limburg
Bij weekendwerkzaamheden zijn er vaak problemen met een tekort aan bussen, bijv. tussen Den Bosch en Utrecht. Vreemd genoeg kan het bij langdurige werkzaamheden wel goed geregeld worden.fogeltje schreef:Beetje vreemd. In mijn ervaring heeft NS bij werkzaamheden altijd netjes voor elkaar. Misschien verkeken op de Libelle zomerweek?
Re: Te weinig bussen bij spoorwerkzaamheden Limburg
Ja, afgelopen jaren hebben de IC's uit het noorden een paar keer tot Maarheeze gereden en was er daar aansluitend busvervoer.Mr-W schreef: Weet niet of keren op Maarheeze mogelijk is.
Re: Te weinig bussen bij spoorwerkzaamheden Limburg
En in plaats van allerlei hersenspinsels uit de kast te trekken zou men ook gewoon genoeg bussen kunnen inzetten.huibf schreef:Jongens. Er wordt OOK gewerkt tussen Eindhoven en Geldrop. Dus Eindhoven <>Maarheeze is niet aan de orde. Het hele spoor gaat eruit. Lij 5 en 55 rijden namelijk ook om door de afsluiting van de overwegen.
Of natuurlijk, aangezien ik het eigenlijk verkeerdom interpreteer, minder reizigers, er is gewoon sprake van een ongeplanned reizigersoverschot.
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Re: Te weinig bussen bij spoorwerkzaamheden Limburg
Voer er een aanrijding in Noord Brabant bij en je hebt volgens mij chaos. Update (12.30): geen treinen Tilburg-Oisterwijk/Den Bosch door een aanrijding . Omreizen is niet mogelijk door werkzaamheden elders in het land.
Re: Te weinig bussen bij spoorwerkzaamheden Limburg
Dat kan ook niet. Wat ook op noordelijk van Weert wordt er ook gewerkt aan de sporen. Op Weer zelfs worden een aantal perons aangepast (opgehoogd)Yanaike schreef:Hmm... Nevermind dan. Ik meende dat iemand hierboven had gezegd dat het puur om Maarheeze - Weert ging, maar volgens mij is die post verwijderd.
Komende weken vervallen er nog meer treinen, soms het hele baan vak, soms alleen de sprinters. Volgende week wordt er gekeerd op Heeze ! Heeze<>Eindhoven rijden wel, evenals de IC's
Re: Te weinig bussen bij spoorwerkzaamheden Limburg
Dan zal er wel gekeerd worden op Oud Heeze (daar ligt een extra spoortje), in Heeze kan dat namelijk seintechnisch niet.
Re: Te weinig bussen bij spoorwerkzaamheden Limburg
en dan nu helemaal geen treinen meer.
...iets meer dan 4 uur vertraging.
Ow ja: Dit trof ik zojuist op de actuele vertrekstaat van EhvNS.nl schreef: Eindhoven Zondag 18 Mei 15:52
Oorzaak
Rond Eindhoven rijden geen treinen door inzet van hulpdiensten.
Verwachting
De extra reistijd is meer dan 60 min. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
...iets meer dan 4 uur vertraging.
-
- Berichten: 3543
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Te weinig bussen bij spoorwerkzaamheden Limburg
Sprinter naar Tilburg Universiteit van 16:04 vertrekt vanaf spoor 34? Das knap te noemen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 106 gasten