OVer je reiservaringen in mei 2014

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Meltrain »

Etienne schreef:Door een defecte goederentrein tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe liep de ochtendspits ten zuiden van Rotterdam nogal in het honderd. Ik zag omstreeks 8.20 veel (grote) vertragingen langs komen, met als toppunt de t5020 die +60 had.
De t5120 reed dan weer met maximaal +5 en ik vond hem ook niet extreem druk (wel iets drukker dan normaal).

@aking: Je zat niet in dezelfde trein als Bee, want hij heeft het over IC Direct en jij over de IC Den Haag - Brussel. ;)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Mikos »

Aking schreef:Wat is het nut van S&V in burger, als dat wordt omgeroepen? :')
Het nut daarvan is dat mensen zich er van bewust zijn dat er controle langskomt, maar niet in uniform. Als je dan zelf het rekensommetje afmaakt met de volgende waarden: "net na vertrek uit Utrecht omgeroepen" en "S&V in burger", zul je tot de conclusie komen dat men het dus vooraf niet heeft kunnen zien en heeft kunnen anticiperen om de controle te ontlopen. Door het om te roepen zit iedereen klaar met zijn of haar kaartje en kan er op een relatief kleine afstand heel veel gecontroleerd worden.
KM46 schreef:Sinds wanneer controleert S&V in burger?
Al jaren...
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door fogeltje »

Het is weer druk in de 25 naar Helliemond :')
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door ODRAIL »

Mikos schreef:
KM46 schreef:Sinds wanneer controleert S&V in burger?
Al jaren...
Oke ... ben het nog nooit tegen gekomen. Wel bij de RET (bijna dagelijks).
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Thom91 »

Regelmatig in de late en nachttreinen aangetroffen, man of zes die zo een hele VIRM leegtrekken met petjes en bontkraagjes..
Komt wel goed schatje.
Mr-W
Berichten: 3053
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Mr-W »

MrEmiel schreef:Zag afgelopen woensdag een nieuwe citea electric stilstaan vlak voor halte witte dame in Eindhoven. met kap open, blijkbaar is de bus nog niet storingsvrij...
Had die een of ander vreemd gestroomlijnd aanhangertje achter zich aan ?
Wat dat ding ben ik al 2 keer tegengekomen, 1x in Helmond en 1x in Mierlo.Het was in mijn geval een bus met een stadsinterieur (3deuren)
fogeltje schreef:Het is weer druk in de 25 naar Helliemond :')
Tja. Ben benieuwd of Hermes lijn 25 nog laat rijden in het weekend vanaf 2015.(Gemert-Helmond)
Denk dat de 4 zondagsritten helemaal worden afgeschaft. Maar op zaterdag zijn er nog een aantal ritten met meer dan 10 reizigers.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1125
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Tochjo »

Vandaag opnieuw werkzaamheden bij Utrecht Terwijde, maar men lijkt het wat anders te hebben aangepakt dan de vorige keer. Zo was er meer aandacht voor informatievoorziening over de werkzaamheden, met vertrektijden van de bussen en was de halte voor bussen naar Woerden keurig voorzien van een bordje waarop dat stond. Een bordje voor de bussen naar Utrecht Centraal aan de overzijde van de weg vond men kennelijk niet nodig.

In tegenstelling tot de vorige keer waren er echter geen mobiele chipkaartpaaltjes geplaatst. De enige paaltjes bevonden zich dus op het perron, maar de lift was afgezet met een rood-wit lint eromheen, en de trappen waren voorzien van eenzelfde rood-wit lint dat zo'n tien keer heen en weer gespannen was, van boven naar onder. Een OV-chipkaartreiziger die wil inchecken, kan besluiten om het maar te laten, maar als Utrecht Terwijde je eindbestemming is en je wilt uitchecken, dan krijg je dus een hindernisbaan cadeau.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Suus »

Een paar Kneu Kruidvatreizigers stonden vanmiddag met hun handen in het haar in Helmond toen de stempelautomaat op perron 1 het niet deed. Je moet echter inchecken met die dingen :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door marlies »

Misschien hadden ze verderop in hun reis een krappe overstap op Veolia en wilden ze niet het risico lopen dat ze die zouden missen door terplekke nog te moeten zoeken naar een stempelautomaat?

/wishfulthinking
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Suus »

Hadden ze niet richting Eindhoven met de trein moeten gaan en daar de intercity naar Schiphol moeten nemen.

Ik had ook nog een irritante Bobba in de trein die vroeg of hij met mij mocht samenreizen in de eerste klas. Ja, mooi niet dus, samenreiskaartjes mogen niet gecombineerd worden met gratis overgangsbewijzen. Jammer dat de rest van de eerste klas leeg was :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door VIRM »

De HC van de s2100 van 10:35 uit Leiden naar Den Haag kon de lol er vandaag wel van inzien. Zijn omroep bij Den Haag was best grappig. Het begon iets van "Dames en heren, dit was het dan al weer". Wegens werkzaamheden pendelde die trein dus Leiden-Den Haag Centraal. :) Kortste IC ooit?
Beul van de blindegeleidelijn
MdJ
Berichten: 4533
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door MdJ »

Neehoor, er hebben IC's Amf-Amfs gereden. Althans: in de vorige dienstregeling. Tegenwoordig rijdt die als LM.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Suus »

Ooit wel eens pendel-IC's Leiden - Leiden Lammenschans meegemaakt :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
TomSteyl
Berichten: 304
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door TomSteyl »

Pendeltreinen Venlo-Blerick tijdens het Hoogwater van 1993 en 1995...
Bee schreef:Een paar Kneu Kruidvatreizigers stonden vanmiddag met hun handen in het haar in Helmond toen de stempelautomaat op perron 1 het niet deed. Je moet echter inchecken met die dingen :roll:
Men leest de omslagen van die kaartjes helemaal niet, net zo goed als chauffeurs vaak niet op de hoogte zijn van nieuwe kaarten.
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door fogeltje »

Dan was ik niet de enige die op spoor 1 in Helmond wilde stempelen vandaag :') had al ingecheckt maar wilde extra stempel mocht de chip het onderweg defect gaan. Is mijn zus schijnbaar al eens overkomen.

Hoe laat was je daar?
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Suus »

Tussen 15:43 en 16:00.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door fogeltje »

Toen was ik daar al weg maar had NS al wel verwittigd over de situatie.
"Een touringcar is geen bus"
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Etienne »

Gisteren was ik voor de pendelbussen naar de Libelle Zomerweek in Almere gegaan. Op de heenweg had ik de t2639 van 10:46 uit Den Haag Laan van NOI, deze reed slechts met de losse m8632. Op Laan van NOI stonden de meeste balkons op al vol, inclusief de gangpaden. :x
Bij Leiden werd dit pas echt bevestigd toen bij mijn balkon 4 fietsen erbij moesten en op Schiphol moesten uiteindelijk mensen achterblijven, pas vanaf Amsterdam Centraal kwam er wat lucht in de trein. :roll:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Kevster
Berichten: 974
Lid geworden op: di 04 jun 2013, 09:58
Locatie: Groningen

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Kevster »

Haha lijkt de Huishoudbeurs wel. Verbaas me er altijd weer over hoe het toch kan dat de NS dit niet onder controle hebben...
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door ODRAIL »

En toch komen deze twee evenementen ieder jaar weer terug :? .
Kevster
Berichten: 974
Lid geworden op: di 04 jun 2013, 09:58
Locatie: Groningen

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Kevster »

Het ergste is nog wel dat het ook altijd dezelfde treinritten betreft die overvol zijn. Zoals bij de Huishoudbeurs de rit op de eerste zaterdag, vertrek 8:46 uur vanuit Groningen, want die stopt tien minuten voor opening op de RAI. Ik zie dat de t730 gisteren ook weer met VIRM-6 reed, dat is dus niet genoeg bij dit soort evenement, zou zo'n beetje nog een VIRM-4'tje bij aan moeten, maar ja. En ook nu rijdt deze rit langs het betreffende evenement, sterker nog, kaarten uit de Spoordeelwinkel zijn zelfs geldig tot Almere Centrum waarna je met de bus verder mag. Gevolg is weer een aardige vertraging tussen Zwolle en Schiphol geweest zie ik.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Suus »

Het probleem met de t2639 van gisteren zal zeer zeker ook gerelateerd zijn aan het wegvallen van vier andere treinen naar Amsterdam per uur wegens de werkzaamheden tussen Leiden en Haarlem. De relatief korte treinen in de s2600 vielen mij gisteren ook op, maar tegelijkertijd is de reizigersspreiding in die treinserie echt belachelijk slecht en blijkt de trein totaal geen buffer te hebben tussen Rotterdam en Amsterdam waardoor het al snel erger lijkt dan het is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Daniel »

Ik had gistermiddag ook al een los drietje in de t11650, iets wat me toch niet zo praktisch leek op de omreisroute voor Amersfoort - Den Haag. Maakte het opeens een stuk logischer dat Amersfoort - Rotterdam gisteren via Amsterdam gestuurd werd, want dat wilde je er niet ook nog bij hebben in dat korte treintje (al had ik er met een spoordeelweken-overgangsbewijs niet echt veel last van).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Ronald »

Ik vind de halteafroep bij Arriva Fryslân nogal typisch. Een irritante schreeuwstem die ook nog eens niet te verstaan is ...
Rickingsh

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Rickingsh »

Vandaag op random tour geweest met een goede vriendin in A'dam. 's Middags begonnen in Noord met lijn 35, daarna tram 16 (geen Combino! *O* ) tot de Amstelveenseweg gepakt, vanaf daar verder met de 50 richting Bijlmer gegaan, daaropvolgend lijn 44 naar Diemen genomen, om vanaf daar af te sluiten met tram 9 (Uiteraard een Combino :cry: )

Maar de koek was nog niet op, neeeheee! Later die avond was er nog steeds behoefte aan zinloos geld verspillen, dus de eerstvolgende lijn 37 gepakt tot eindpunt Amstelstation, vanaf daar metro 51 richting zuid, waar we over wouden stappen op de 62. Was alleen ff in de war met de 50, met de verwachting dat we naar de Amstelveenseweg zouden gaan... Dat werd dus een partijtje stalpoten kweken van De Boelelaan naar de halte van de 62 bij het VU, om 'm vervolgens met gierende banden weg te zien kachelen :')

Balen, maar wederom lijn 16 schoot al snel te hulp. Heerlijk dat materieel; hogevloers, goede stoelen, en goed zicht als je voorin zit :) Na 10 minuten in een Combino gezeten te hebben heb ik al gauw het gevoel dat ik 20 trappen onder m'n hol heb gehad... Maar afijn, vervolgens bij het Haarlemmermeerstation weer uitgestapt, om vervolgens de 145 weg te zien scheuren.. 't zat niet bepaald mee :') Daarom dus maar de 15 gepakt tot het Bos & Lommerplein, om vervolgens af te sluiten met de 21 richting CS en terug te keren naar Noord met de 35, welke nog een omleiding te pakken kreeg via de Meeuwenlaan en het Hagedoornplein vanwege een aanrijding op de J.v. Hasseltweg.

Kortom, weer een paar ervaringen rijker! :) Helaas de gehele dag geen Jonckheertje of gelede Citea getroffen. Kan voorlopig geen Citaro's meer zien dus :')
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten