18 Mei 2014 | Venice Simplon Oriënt Expres (1 Foto)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

18 Mei 2014 | Venice Simplon Oriënt Expres (1 Foto)

Bericht door TheKnitter »

Waar 99,99 procent van de Nederlandse hobbyisten graag de Venice Simplon Oriënt Expres nog eens willen platen, had ik vandaag het geluk dit tot waarheid te brengen, maar wel in België.
Om 5u50 werd per auto uit Zwijndrecht vertrokken naar Yvoir, nabij Dinant.

Afbeelding
CFL 3009 + Venice Simplon Oriënt Expres naar Brugge (- Oostende) by Durk Houtsma., on Flickr
Op zondag 18 mei reed de luxueuze Venice Simplon Oriënt Expres naar Brugge, en ging later in de middag weer retour. De ochtend werd vroeg tegemoet gezien, terwijl het eerste daglicht net tevoorschijn kwam.
Na een lange autorit werd een mogelijke stek bij Yvoir bereikt, alwaar ook besloten werd om voor deze stek te gaan.
Zeer punctueel passeert deze prachtige trein, bestaande uit 17 rijtuigen, de 2 fotografen bij Yvoir. Dat de trein er bijna was, dat wisten wij 3 minuten voor doorkomst hier al .. De machinist op de lok gebruikte de tyfoon overmatig in en rond Dinant, maar ook hier werd er nog veelvuldig gebruikt van gemaakt.
Laatst gewijzigd door TheKnitter op zo 18 mei 2014, 20:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: 18 Mei 2014 | Venice Simplon Oriënt Expres (1 Foto)

Bericht door fogeltje »

Zeer mooie foto *bus*
"Een touringcar is geen bus"
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: 18 Mei 2014 | Venice Simplon Oriënt Expres (1 Foto)

Bericht door Michael »

Mooie foto :pos:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: 18 Mei 2014 | Venice Simplon Oriënt Expres (1 Foto)

Bericht door Daniel »

Ontzettend fraaie plaatje zeg! :pos:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: 18 Mei 2014 | Venice Simplon Oriënt Expres (1 Foto)

Bericht door julsteren »

Mooi dit 8-)
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: 18 Mei 2014 | Venice Simplon Oriënt Expres (1 Foto)

Bericht door Jurre »

Leuk, maar had je niet iets kopser kunnen staan? De trein staat er krap aan op, en de foto heeft geen verdwijnpunt. Nu kunnen mensen me een zeikerd vinden maar voor een 'kwalitatieve' foto is dat toch wel een pré, behalve als je geen standaard foto maakt.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: 18 Mei 2014 | Venice Simplon Oriënt Expres (1 Foto)

Bericht door AppleMoose »

Ja, laten we allemaal dezelfde foto maken ;)
Voor een kwalitatief goede fotograaf is het juist een pré geen standaardfoto te maken ;)

Er is niets mis met deze foto. De trein staat er keurig op en het mooie landschap en de weerspiegeling in het water is een prachtige bonus!
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: 18 Mei 2014 | Venice Simplon Oriënt Expres (1 Foto)

Bericht door fogeltje »

Bannermateriaal?
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: 18 Mei 2014 | Venice Simplon Oriënt Expres (1 Foto)

Bericht door Suus »

Nee, geen bannermaterieel. Het is niet Nederlands.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: 18 Mei 2014 | Venice Simplon Oriënt Expres (1 Foto)

Bericht door Thom91 »

Wat een prachtplaat!
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: 18 Mei 2014 | Venice Simplon Oriënt Expres (1 Foto)

Bericht door Meltrain »

TheKnitter schreef:Waar 99,99 procent van de Nederlandse hobbyisten graag de Venice Simplon Oriënt Expres nog eens willen platen,
Is dat zo? :P

Wel een bijzonder mooie foto natuurlijk. :pos:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: 18 Mei 2014 | Venice Simplon Oriënt Expres (1 Foto)

Bericht door Anne »

TheKnitter schreef:Om 5u50 werd per auto uit Zwijndrecht vertrokken naar Yvoir, nabij Dinant.
Je hebt er wel wat voor over. Dan is het altijd mooi dat het ook zo goed lukt.
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: 18 Mei 2014 | Venice Simplon Oriënt Expres (1 Foto)

Bericht door TheKnitter »

Jurre schreef:Leuk, maar had je niet iets kopser kunnen staan? De trein staat er krap aan op, en de foto heeft geen verdwijnpunt. Nu kunnen mensen me een zeikerd vinden maar voor een 'kwalitatieve' foto is dat toch wel een pré, behalve als je geen standaard foto maakt.
het commentaar is begrijpelijk, maar persoonlijk vond ik dit de beste keuze. Ik had meer opties: camera meer naar links draaien, uitzoomen of in het water gaan staan.
Dat 'verdwijnpunt' zie je hier idd niet echt, want het is meer vanaf de zijkant geschoten. Van de plekken waar evt zon goed stond, vond ik dit de meest fraaie.

@ allen; dank!
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: 18 Mei 2014 | Venice Simplon Oriënt Expres (1 Foto)

Bericht door Justin »

Zow, mooie plaat!
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: 18 Mei 2014 | Venice Simplon Oriënt Expres (1 Foto)

Bericht door Jurre »

Ronaldussen schreef:Ja, laten we allemaal dezelfde foto maken ;)
Voor een kwalitatief goede fotograaf is het juist een pré geen standaardfoto te maken ;)

Er is niets mis met deze foto. De trein staat er keurig op en het mooie landschap en de weerspiegeling in het water is een prachtige bonus!
Gaan we zelf opeens regels verzinnen? Onder hobbyisten is het algemeen bekend dat het afsnijden van een trein niet fraai uitpakt, behalve als je een compleet andere foto maakt, zoals: https://www.flickr.com/photos/66999009@N05/13215357124
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: 18 Mei 2014 | Venice Simplon Oriënt Expres (1 Foto)

Bericht door AppleMoose »

Ik heb een broertje dood aan al die regeltjes. Dus nee, ik verzin zelf niet *opeens* regeltjes ;)
Al die regeltjes zorgen voor eenheidsworst. Kijk maar willekeurige fotosites van spoorhobbyisten, allemaal dezelfde soort foto's volgens de *heilige* foto-regeltjes... Juist door niet zo bezig te zijn met al die regeltjes zorg je mijns inziens voor unieke foto's. En soms mislukken ze en soms komen er hele fraaie beelden uit.

Voor mij is er maar 1 regel: Een foto is mooi of een foto is niet mooi. Verder geen geneuzel met vlakverdeling, opnamehoek, brandpuntsafstand etc. Het gaat er vooral om wat jij als fotograaf zelf van je eigen foto vindt. Als anderen die mening delen is dat leuk, hebben ze een andere mening dan is dat jammer maar als jij er wel blij mee bent is het gewoon een prima foto.

En of deze foto nou wel of niet voldoet aan het Heilige OV-FotoHobbyisten-reglement boeit me geen ene sikkepit. Het is gewoon een prachtplaat! *O*
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten