Dagje naar Den Haag (19 foto's)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6238
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Dagje naar Den Haag (19 foto's)

Bericht door fogeltje »

Opmerking vooraf: alle foto's zijn verkleind tot minder dan 100kb. Ik verwerk ze in een link, als je op de foto klikt, dan linkt het naar het originele bestand dat minimaal 2,5MB groot is. Let daarmee dus op als je op je mobiel zit.

Dit keer niet zo spectaculair. Ik moest gisteren in Den Haag zijn. Ik had nog een Kruidvat Dal Vrij met HTM/RET, dus dat was wel handig. Ik besloot mijn reis naar Den Haag wel iets exotischer te maken door wat meer over te stappen op de route. Gezien de overstap in Helmond op papier niet bestaat (en ik wel via Helmond wilde) ging ik een uur eerder weg dan wanneer ik normaal zou zijn gereisd. Het was wachten op de bus van 13:31.

Lijn 25 van Veghel was weer eens een erg druk en ik had erg veel keuzeruimte wat mijn zitplaats betreft (elke stoel behalve die van de chauffeur). Het ritje was kort. Bij het ziekenhuis in Helmond ging hij nog even een paar minuten wachten om niet met -5 op het station aan te komen. Rij dan gewoon door zou ik zeggen. Uiteindelijk kwamen we nog met -3 aan. Er reden net wat bussen weg. Lijn 51 was geheel leeg, lijn 53 was best druk, toch zeker een man of zes. Op het station ging ik even bij de koffietoko in het zonnetje zitten met een bakje koffie en maakte nog wat foto's.

Afbeelding
Lijn 25 komt aanrijden bij de halte Gemeentehuis, Beek en Donk.

Afbeelding
Busstation Helmond bij aankomst.

Afbeelding
Voor de Plan V liefhebbers uit Brabant de kont van een vertrekkende Plan V richting Nijmegen. Vreemd genoeg stond de volgende sprinter aangegeven met "rijdt niet verder dan Eindhoven".

Afbeelding
Het is al wat drukker op het busstation.

Ik merkte voor vertrek nog op dat op perron 1 beide stempelautomaten het niet deden. Bee zou later op die dag hetzelfde opmerken blijkende een forumpost. Ik gaf het nog even vlug door op twitter alvorens op de IC naar Eindhoven te wachten. Daarna ging het verder met de trein naar Eindhoven. Helaas kon ik weinig zien van de werkzaamheden. Eerst even ging ik bij Hermes lang om nog een paar errata folders te pakken, ik had er pas een en er wilden meer mensen een folder (en om de buurtbus leeg te graaien vond ik toen wat asociaal). Daarna besloot ik spontaan de stoptrein naar Tilburg West te pakken en op station Tilburg uit te stappen en daar even rond te kijken. Onderweg zou ik Frank tegenkomen. Deze zat in de sneltrein uit de richting Nijmegen. Ik besloot dat ik ook net zo goed op die trein kon overstappen, mits op tijd, en dat we samen even in Breda gingen rondhangen. Tilburg had ik recentelijk nog ooit gezien, Breda niet.

Breda bleek niet veel aan, een grote bouwput. Ik dacht altijd dat ze daar allang klaar waren, maar ze waren dus juist net begonnen. We wilden naar de stationshal en liepen achter een meute mensen aan. Bleek dat die liepen naar een gereedstaande sprinter en de uitgang de andere kant op was. :') Een paar impressies van station Breda.

Afbeelding
Daar staat onze trein nog.

Afbeelding
Bouwput.

Afbeelding
De Sprinter naar Den Haag ligt wat afgelegen.

Afbeelding
Meer bouwput.

Afbeelding
Natuurlijk mogen geen bussen ontbreken. Hier het "stadsbusstation". Er was om een of andere reden wat politie aanwezig die net vertrokken.

Afbeelding
Lijn "Forever Alone" had zijn eigen plekje, los van de rest.

Afbeelding
Voor streekbussen is het zeker bij regen en felle zonneschijn beter vertoeven onder een overkapping. Toevallig stonden drie verschillende bussen naast elkander.

Afbeelding
Foto vanaf de loopbrug bij de fietsenstallingen. Er komt net een Intercity Direct binnenrijden vanuit de richting Rotterdam.

Afbeelding
Een blik naar de andere kant met een TRAXX loc die daar al geruime tijd stond.

Afbeelding
Weer de andere kant, links zie je de IC-D nog staan.

Afbeelding
Het perron waar we waren uitgestapt en ook weer moesten instappen, dit keer de IC naar Den Haag CS.

Afbeelding
Een laatste blik op deze gezellig bouwput.

Afbeelding
Bij een stationnement (volgens mij Dordrecht?) zagen we nog een versierde Plan V staan.

Afbeelding
Men was heel creatief geweest.

Daarna was het een saai ritje verder. Helaas hadden we geen tijd meer om in Rotterdam ook even uit te stappen. Het nieuwe station zou ik graag bekeken hebben. In Den Haag konden we nog een stukje tram pakken nadat we toevallig nog een bekende waren tegengekomen. Ik mocht voor het eerst een RandStadRail Tram zien en er zowaar ook nog in staan. Op de terugweg kreeg ik een oudere tram. De terugreis verliep voorspoedig en we kwamen zelfs met -2 in Eindhoven aan, ruim op tijd om de laatste 122 van de dag te halen. De drukte viel me erg tegen, ik was uiteindelijk zelfs de laatste uitstapper.

Afbeelding
2x ICMm komt net aanrijden uit de richting Eindhoven.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13195
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Dagje naar Den Haag (19 foto's)

Bericht door Z2N »

Leuk verslag! Het V'tje stond inderdaad in Dordrecht.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Etienne
Donateur
Berichten: 7945
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Dagje naar Den Haag (19 foto's)

Bericht door Etienne »

Breda is flink veranderd sinds ik er de vorige keer was. :o
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Michael
Berichten: 11765
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Dagje naar Den Haag (19 foto's)

Bericht door Michael »

Vanaf 7 september gaat het nieuwe busstation open in Breda. Vanaf dan zullen de bussen aan de noordzijde vertrekken.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Dagje naar Den Haag (19 foto's)

Bericht door Frank »

Leuk verslag, Fogeltje. Breda was inderdaad een zooitje, maar gezien ik Arnhem gewend ben... Op de een of andere manier hebben we beiden dat bordje uitgang gemist. Maar het was wel leuk om die Sprinter ook nog gezien te hebben op dat wat achteraf gelegen perronnetje.

Op de terugweg vanaf Den Haag ben ik uiteindelijk toch maar via Woerden - Utrecht - Arnhem gegaan omdat een groep jolige Brabanders (of Limburgers) Queen stond te zingen naast de trein richting Venlo. Tussen Woerden en Utrecht werd er gisteren met bussen gereden en de chauffeur die ik had, had zowaar Brengkleding aan. Één snelbus was meer dan genoeg om die tijd 's avonds. Te Utrecht moest ik me nog even goed opstellen voor een zitplaatsje want er stond een hoop oranje volk om me heen. De trein vertrok met +5 uit Utrecht, volgens de digitale borden vanwege "geplande werkzaamheden". Of de trein heeft veel voetbalsupporters moeten inladen natuurlijk. Uiteindelijk was bij Elst de vertraging er alweer uitgereden.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dagje naar Den Haag (19 foto's)

Bericht door Meltrain »

Leuk rondje hoor, maar voor een verslag met "Den Haag" in de titel zijn het behoorlijk weinig foto's uit Den Haag. :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Dagje naar Den Haag (19 foto's)

Bericht door iljitsch »

Meltrain: ja, dacht ik ook, maar toen las ik de titel nog een keer: die is natuurlijk niet voor niks dagje naar Den Haag en niet dagje in Den Haag... 8-)

Ik zou overigens niemand aanbevelen op Den Haag CS uit te stappen als je uit het zuiden komt, Den Haag HS is veel mooier (hoewel het stationsplein nu een puinhoop is) en scheelt vijf minuten.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Dagje naar Den Haag (19 foto's)

Bericht door Geert »

Hangt er natuurlijk beetje vanaf waar je moet zijn in Den Haag.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6238
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dagje naar Den Haag (19 foto's)

Bericht door fogeltje »

In mijn geval was dat inderdaad handiger :wink:
"Een touringcar is geen bus"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten