Noordoost

Hier kunnen vragen worden gesteld of discussies worden gehouden over de wiki. Inhoudelijke wijzigingen kunnen in de wiki zelf gemaakt worden.
Plaats reactie
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Noordoost

Bericht door Klaasje »

Ik zat lekker te neuzen op de wiki en kwam op de pagina van de Noordoost en daar viel mij wat op. Naast dat die sowieso bijgewerkt mag worden voor de situatie van 2013 tot nu vraag ik mij af voor hoeverre die term überhaupt nog van toepassing is. De Noordoost was voor dienstregelingsjaar 2013 immers een combinatie van treindiensten uit het Noorden en Oosten van het land die door een bepaalde samenhang en aansluitingen samen een dienstregelingssysteem vormden. Echter, door de verschuiving van de Twentse treinen is er van dat systeem weinig meer over. De Noordtak en de Oosttak zorgen zorgen zelf voor een volledige dekking van de Randstad vanuit het Oosten of het Noorden. In die zin is het volledige concept losgelaten. Als je het zo beschouwt dan is "de Noordoost" slechts nog een vage verzamelterm voor treindiensten die in het verleden nog veel van doen met elkaar hadden.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Noordoost

Bericht door Meltrain »

Goed punt. :idea:
Wat mij betreft blijft de pagina grotendeels zoals hij is, maar wordt in de verleden tijd geschreven omdat de Noordoost niet meer als zodanig bestaat. De wijzigingen m.i.v. Drgl 2013 kunnen dan wel blijven staan, met daarbij de uitleg dat "dé"Noordoost niet meer bestaat en uitleg waarom niet.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Noordoost

Bericht door fogeltje »

Ik kan me heel goed vinden in Meltrain zijn suggestie. Zorg ervoor dat geen historische informatie verloren gaat en neem op dat de Noordoost tegenwoordig als zodanig niet meer echt bestaat.
"Een touringcar is geen bus"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten