Wijzigingsblad 15 juni 2014
Wijzigingsblad 15 juni 2014
In dit topic kan gediscussieerd worden over de veranderingen in de dienstregeling die per 15 juni 2014 ingaan.
Hier is in ieder geval alvast de adviesaanvraag van NS Reizigers aan het LOCOV te vinden.
Hier is in ieder geval alvast de adviesaanvraag van NS Reizigers aan het LOCOV te vinden.
Re: Wijzigingsblad 15 juni 2014
Niet al te veel schokkends dit wijzigingblad:
*de strandsprinter Haarlem - Zandvoort rijdt weer;
* de s5800 komt in Amersfoort (zonder meer) een minuutje later aan vanuit Vathorst, naar Amsterdam;
* de s3600 naar Roosendaal gaat een minuut later vanuit Tilburg;
* de s2200 gaat een minuut eerder uit Haarlem;
* de s8800 gaat alweer een minuut eerder uit Utrecht Centraal weg, door de koppeling van de s8800 en de s2000;
* de s1400 krijgt drie keer per week, een keer per nacht een extra stop in Amsterdam Sloterdijk.
*de strandsprinter Haarlem - Zandvoort rijdt weer;
* de s5800 komt in Amersfoort (zonder meer) een minuutje later aan vanuit Vathorst, naar Amsterdam;
* de s3600 naar Roosendaal gaat een minuut later vanuit Tilburg;
* de s2200 gaat een minuut eerder uit Haarlem;
* de s8800 gaat alweer een minuut eerder uit Utrecht Centraal weg, door de koppeling van de s8800 en de s2000;
* de s1400 krijgt drie keer per week, een keer per nacht een extra stop in Amsterdam Sloterdijk.
Re: Wijzigingsblad 15 juni 2014
De grootste wijzigingen zijn te vinden rond Utrecht, waar in het kader van DoorStroomStation Utrecht veel wissels verwijderd worden de komende tijd.
Re: Wijzigingsblad 15 juni 2014
Die minuut eerder uit Utrecht weggaan van de 8800 is meer omdat ze de 2800 ook op 18a willen laten keren.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Wijzigingsblad 15 juni 2014
De aansluiting tussen de s2000 en de (12)500 en v.v. vervalt door de werkzaamheden in Utrecht ook de komende tijd. Dit doordat als gevolg van de werkzaamheden aan DSSU de Sprinters richting Driebergen tijdelijk allemaal via spoor 12 moeten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Wijzigingsblad 15 juni 2014
Dat is niet de oorzaak. Die sprinters kunnen prima op spoor 14 staan, maar het is straks niet meer mogelijk om gelijktijdig uit Woerden op spoor 12 en vanaf het perron van Utrecht Zuilen op spoor 14 te komen. Daarom is er voor gekozen om de kerende treinen uit Woerden allemaal af te handelen op de sporen 9, 18a en 19a en niet meer op spoor 12. Daardoor ontstond ruimte om de sprinters uit Maarssen op spoor 12 af te handelen, wat voor wat lucht op het vrij vol geplande spoor 14 moet zorgen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Wijzigingsblad 15 juni 2014
Ehm, maar die treinen zijn daar toch helemaal niet gelijktijdig?! Althans, in de praktijk zie ik de s7400 steeds voor of tegelijk met de (12)500 binnenkomen en de s2000 komt daarna pas binnen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Wijzigingsblad 15 juni 2014
Maar het is wel het vermengen van 2 corridors en dat mag niet. Daarnaast de s2000 komt 4 min binnen na de s7400. bij kleine vertragingen van s7400 heb je dus al hinder. Nu denk ik zelf dat het kort keren van s2800 veel meer hinder op gaat leveren, maar dat is binnen 1 corridor en dus geen probleem volgens de DSSU voorstanders.Daniel schreef:Ehm, maar die treinen zijn daar toch helemaal niet gelijktijdig?! Althans, in de praktijk zie ik de s7400 steeds voor of tegelijk met de (12)500 binnenkomen en de s2000 komt daarna pas binnen.
Re: Wijzigingsblad 15 juni 2014
Ik kwam net dit tegen: http://www.rijdendetreinen.nl/werkzaamh ... t-centraal Als daarbij de reisplanner bekijk keert de s2000 vanaf dat moment al op de serie s8800 op spoor 18a in Utrecht C. en gaat de s6100 naar spoor 19a. Weet iemand waarom dat dan al gebeurt en niet per 15 juni? Of heeft het iets met de werkzaamheden bij Ut drie dagen ervoor te maken?
Re: Wijzigingsblad 15 juni 2014
Goed ... en waarom staat deze info nog niet op de site van de ns?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Wijzigingsblad 15 juni 2014
@Wouter15: eerste fase DSSU wordt in het Pinksterweekend aan gewerkt, daarom daarna dus al die beperking inderdaad i.p.v. pas vanaf het wijzigingsblad.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Wijzigingsblad 15 juni 2014
In de reisplanner staat het al wel. En bij werkzaamheden op rijdendetreinen.nl staat ook een lekker vaag stukje.KM46 schreef:Goed ... en waarom staat deze info nog niet op de site van de ns?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 128 gasten