Inno-V, dat zijn dezelfde lieden die de aanbesteding Brabant in de soep lieten lopen.CamilleKreemers schreef:EBS kreeg bepaalde dingen voorgerekend door Inno-V. Die hebben echter geen rekening gehouden met MAT-ritten en CAO OV.
Hierdoor moesten vele matritten en dus kosten uit eigen portemonnee worden geboden.
EBS in financiële problemen
Re: EBS in financiële problemen
Re: EBS in financiële problemen
Jesus, frans in werkelijkwaar elke post moet je er iets negatiefs bij halen.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: EBS in financiële problemen
Ach, volgens mij maken we ons hier bijna allemaal wel eens schuldig aan, dus zie ik daarin niet echt een groot probleem. Als iemand op die manier discussie wil voeren dan is dat zijn goed recht. Tenminste, zo zie ik het dan
Re: EBS in financiële problemen
Inderdaad. Je krijgt bijna het idee dat die club geen idee heeft hoe het werkt in het OV.Frans F schreef:Inno-V, dat zijn dezelfde lieden die de aanbesteding Brabant in de soep lieten lopen.CamilleKreemers schreef:EBS kreeg bepaalde dingen voorgerekend door Inno-V. Die hebben echter geen rekening gehouden met MAT-ritten en CAO OV.
Hierdoor moesten vele matritten en dus kosten uit eigen portemonnee worden geboden.
Re: EBS in financiële problemen
Nou ja, ze zijn echt niet de enige die dure rekenfouten gemaakt hebben. Wie herinnert zich Connexxion en de concessie Brabant nog? Of Veolia in Limburg?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
- Berichten: 4387
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: EBS in financiële problemen
het zal voor tegenwoordig wel mode zijn om als bedrijf fouten te maken.
Voorbeeld pur sang is natuurlijk NS met de HSL. De politiek keurt het ook steeds opnieuw goed dat deze wanpraktijk vorderde. Vraag me af of ze ook zo geduldig waren als Veolia of Arriva de concessie uitvoerde. Mijn gevoel zegt namelijk van niet.
Voorbeeld pur sang is natuurlijk NS met de HSL. De politiek keurt het ook steeds opnieuw goed dat deze wanpraktijk vorderde. Vraag me af of ze ook zo geduldig waren als Veolia of Arriva de concessie uitvoerde. Mijn gevoel zegt namelijk van niet.
Re: EBS in financiële problemen
Ik denk het ook niet. Maar dat is ze niet echt kwalijk te nemen als x miljoen euro derving bij NS op het huishoudboekje van diezelfde overheid terecht komt en bij Arriva en Veolia niet. Dan is uit de brand helpen bij NS uiteindelijk goedkoper onder de streep en bij andere vervoerders niet. Of dat een wenselijke situatie is kun je je inderdaad afvragen (antwoord lijkt me 'nee') maar gegeven die situatie vind ik het wel een logisch gevolg.
-
- Berichten: 4387
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: EBS in financiële problemen
Marlies, kun je dan niet krijgen dat de overheid een helpende hand gaat geven aan een falende vervoerder? Concurrenten van bijvoorbeeld EBS die ook inschreven kunnen hierdoor natuurlijk extra munitie krijgen tegen een opdrachtgever. Ik vraag me daarnaast af of je als opdrachtgever dit mag doen.
Re: EBS in financiële problemen
Natuurlijk is het vals spelen wat EBS doet. Alleen is dat onder het mom van meerwerk/minderwerk in veel concessies mogelijk.
Re: EBS in financiële problemen
Dus als er op DRU'S een efficiëntieslag geslagen wordt is t valsspelen?
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: EBS in financiële problemen
Als je een concessie wint op basis van beloftes die je niet waar kunt maken, is dat vals spelen.
Re: EBS in financiële problemen
En jij denkt dat een andere vervoerder niet gedaan had?Frans F schreef:Natuurlijk is het vals spelen wat EBS doet. Alleen is dat onder het mom van meerwerk/minderwerk in veel concessies mogelijk.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: EBS in financiële problemen
Het is wel weer duidelijk dat velen hier geen kaas gegeten hebben van concessiemanagement. Vrij direct na gunning compleet nieuwe afspraken maken is behoorlijk oneerlijk ja. Maar jaren na ingang van een concessie een efficiencyslag doorvoeren gebeurt in vrijwel alle concessies en is niks mee.
Re: EBS in financiële problemen
Dat zie je dus ook in de praktijk gebeuren. Maar goed, op het moment dat de vervoerder niet in handen is van de aanbestedende overheid, heb je in ieder geval een kans dat de overheid zich gaat bedenken dat een andere vervoerder het wellicht net zo goed doet, maar wel goedkoper is.CamilleKreemers schreef:Marlies, kun je dan niet krijgen dat de overheid een helpende hand gaat geven aan een falende vervoerder?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: EBS in financiële problemen
Maar normaal gesproken doe je dat, zodat je op andere punten je dienstverlening weer kan verbeteren. In dit geval doet men het, omdat de gemaakte beloften niet nagekomen kunnen worden zonder failliet te gaan.BR628 schreef:Het is wel weer duidelijk dat velen hier geen kaas gegeten hebben van concessiemanagement. Vrij direct na gunning compleet nieuwe afspraken maken is behoorlijk oneerlijk ja. Maar jaren na ingang van een concessie een efficiencyslag doorvoeren gebeurt in vrijwel alle concessies en is niks mee.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8664
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: EBS in financiële problemen
Nieuwe dienstregeling per 17 augustus aanstaande. Zie hier: http://www.ebs-ov.nl/actueel/nieuws/nie ... -20142105/
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: EBS in financiële problemen
Wel als het vooral de DRU's zijn die weinig reizigersinkomsten opleveren. Dan had je als vervoerder maar niet zo'n uitgebreid voorzieningenpakket moeten aanbieden.JeffreyMeijer schreef:Dus als er op DRU'S een efficiëntieslag geslagen wordt is t valsspelen?
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8664
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: EBS in financiële problemen
Het dienstregelingsboekje van de nieuwe dienstregeling vanaf 17 augustus 2014 staat op de website van EBS: http://www.ebs-ov.nl/fileadmin/user_upl ... 8-2014.pdf
De exacte dienstregeling komt naar verwachting nog deze week op hun site te staan.
De exacte dienstregeling komt naar verwachting nog deze week op hun site te staan.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8664
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: EBS in financiële problemen
Vraagje over de lijnvoering in Monnickendam: gaan de buslijnen die daar beginnen/eindigen 2x de ronde rijden (dus vanaf Broek in Waterland naar Monnickendam, daar tot Swaensborch, dan leeg naar Nieuwpoortslaan en vanaf daar de terugrit richting Broek) of rijden ze maar 1x de ronde?
In het nieuwe busboekje (http://www.ebs-ov.nl/fileadmin/user_upl ... 8-2014.pdf) zie ik de tijden van de a- en b-richting steeds hetzelfde in Monnickendam, maar bij lijn 111 vertrekt vanaf de Nieuwpoortslaan om 12.11 uur een rit vanaf Broek in Waterland, terwijl de terugrit daar om 12.12 uur vertrekt. De andere ritten zijn wel gelijk bij Nieuwpoortslaan en Swaensborch (in beide richtingen dus).
In het nieuwe busboekje (http://www.ebs-ov.nl/fileadmin/user_upl ... 8-2014.pdf) zie ik de tijden van de a- en b-richting steeds hetzelfde in Monnickendam, maar bij lijn 111 vertrekt vanaf de Nieuwpoortslaan om 12.11 uur een rit vanaf Broek in Waterland, terwijl de terugrit daar om 12.12 uur vertrekt. De andere ritten zijn wel gelijk bij Nieuwpoortslaan en Swaensborch (in beide richtingen dus).
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: EBS in financiële problemen
Lijn 111 krijgt gekoppelde a- en b-ritten en rijdt dus maar 1x het rondje Monnickendam waarin zowel gelost als geladen wordt.Milco schreef:Vraagje over de lijnvoering in Monnickendam: gaan de buslijnen die daar beginnen/eindigen 2x de ronde rijden of rijden ze maar 1x de ronde?
In het nieuwe busboekje zie ik de tijden van de a- en b-richting steeds hetzelfde in Monnickendam, maar bij lijn 111 vertrekt vanaf de Nieuwpoortslaan om 12.11 uur een rit vanaf Broek in Waterland, terwijl de terugrit daar om 12.12 uur vertrekt. De andere ritten zijn wel gelijk bij Nieuwpoortslaan en Swaensborch (in beide richtingen dus).
Laatst gewijzigd door DSJM op vr 25 okt 2019, 12:40, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 4387
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: EBS in financiële problemen
is dit ook geen oplossing voor de 311-ritten tot Monnickendam? Ik vind het heel raar lijken dat buiten de spitsritten alle ritten lijn 311 de ronde van Monnickendam (in beide richtingen) uitvoeren en en in de spits wel rechtstreeks wordt gereden. Waarom niet de volgende indeling:
ritten 311 tot Monnickendam 1x ronde van Monnickendam.
ritten 311 naar Marke, rechtstreeks uitvoeren.
Hiermee moet toch ook DRU-technisch uitgekomen worden?
ritten 311 tot Monnickendam 1x ronde van Monnickendam.
ritten 311 naar Marke, rechtstreeks uitvoeren.
Hiermee moet toch ook DRU-technisch uitgekomen worden?
Re: EBS in financiële problemen
R-Net lijn 311 bestaat vanaf zondag 17-8 niet meer. Lijn 111 wel.
Laatst gewijzigd door DSJM op vr 25 okt 2019, 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: EBS in financiële problemen
Kun jij niet bij Rover gaan werken? Je hebt duidelijk talent voor niet kloppende en zeer eenzijdige bijdragen.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: EBS in financiële problemen
Ik ga er van uit dat je met 'jij' mij bedoelt. Dit is niet helemaal duidelijk omdat meer mensen in dit onderwerp reageren. Maar ik heb al een baan.JeffreyMeijer schreef:Kun jij niet bij Rover gaan werken? Je hebt duidelijk talent voor niet kloppende en zeer eenzijdige bijdragen.
Laatst gewijzigd door DSJM op vr 25 okt 2019, 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: EBS in financiële problemen
Ik vind dat DSJM gewoon gelijk heeft. Waar zit bijvoorbeeld de verbetering in voor de reiziger? Ga mij niet vertellen dat in de ochtendspits de relatie Amsterdam > Purmerend een groeimarkt is.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 63 gasten