Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Frans F schreef:Wel is de Citea door de afschaffing van de rode diesel door zijn lage brandstofgebruik een goede kanshebber. Veel chauffeurs bijv. in Dusseldorf klagen alleen over de slechte trekkracht van de Citea..
Bussen reden al niet op rode diesel...
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door huibe »

Veolia Transport heeft (intern) bekend gemaakt dat:
1) Een beroepschrift is ingediend bij het College van Beroep voor het bedrijfsleven (CBb) voor zowel Oost- als West-Brabant
2) Via een voorlopige voorziening een verzoek heeft gedaan om een schorsing van de door de provincie genomen beslissingen. Wederom voor beide gebieden.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door fogeltje »

Ik zelf hoop gewoon op Citeas. Ik vind er niks mis mee. Dat ze bij Vee-olia met tape rijden heeft meer met onderhoud te maken denk ik.

En zucht wat de procedures aangaat. Krijgen we nu weer hetzelfde circus als in 2005?
"Een touringcar is geen bus"
MrEmiel
Berichten: 140
Lid geworden op: wo 15 jan 2014, 20:49

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door MrEmiel »

Ik hoop van niet...

Voor Oost hebben ze iig toch geen poot om op te staan?
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door CamilleKreemers »

fogeltje schreef:Ik zelf hoop gewoon op Citeas. Ik vind er niks mis mee. Dat ze bij Vee-olia met tape rijden heeft meer met onderhoud te maken denk ik.

En zucht wat de procedures aangaat. Krijgen we nu weer hetzelfde circus als in 2005?
Nee, nu is er niet een bedrijf dat te goedkoop heeft ingeschreven. Op zich kan Veolia voor West een zaak hebben:
  • Formule is tijdens aanbesteding aangepast.
  • Elektrisch vervoer leverde extra punten op en nu kan Arriva zonder meerwerk elektrisch vervoer uitproberen. Veolia heeft dit echter ook in het economisch beeld meegenomen.
Ik vraag me af of dit net zo'n circus gaat worden als GVU in de afgelopen jaren.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

De aanpassing van de formule is zowel bij West als bij Oost gebeurd, alleen had het bij Oost geen invloed op de einduitslag. Aangezien Veolia de aanpassing als een procedurefout beschouwd (die automatisch zou leiden tot ongeldig-verklaring van de hele aanbesteding) en daarop dus ook zijn bezwaar baseert zou het onlogisch en voor de rechter ongeloofwaardig zijn om dan alleen tegen West in beroep te gaan.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door CamilleKreemers »

uiteindelijk gaat het hele verhaal dus draaien over of er een procedurefout is gemaakt door de provincie.

Dan moet de concessie opnieuw aanbesteed worden dus? Dat is verplicht? De rechter kan niet melden dat het oorspronkelijke gunningsoordeel: Arriva voor Oost en Veolia voor West overeind blijft staan?
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

MrEmiel schreef:Voor Oost hebben ze iig toch geen poot om op te staan?
Aangezien het om een vermeende procedurefout gaat en niet om de inhoudelijke kant van de zaak is de kans precies even groot.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

CamilleKreemers schreef:De rechter kan niet melden dat het oorspronkelijke gunningsoordeel: Arriva voor Oost en Veolia voor West overeind blijft staan?
Veolia had gewoon minder punten, dus lijkt me dat niet te kunnen. Hooguit is er een procedurefout gemaakt en dan worden beide aanbestedingen ongeldig verklaard. Verder kan bij ongeldigverklaring gedeputeerde van Heugten op zoek naar een andere baan en kan Inno-V gaan denken hoe ze een faillissement nog kunnen voorkomen.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door CamilleKreemers »

dat van Inno-V moet je even toelichten
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Hainje »

en met van Heugten zal het ook niet zo'n vaart lopen denk ik. :P
🍉
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

CamilleKreemers schreef:dat van Inno-V moet je even toelichten
Inno-V was het bureau dat door de Provincie was ingeschakeld om de aanbesteding te organiseren.
Inno-V heeft ook de fout met de verkeerde formule gemaakt.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

Veolia heeft nog 3 uur om bezwaar aan te tekenen.
Nog geen nieuws, ben benieuwd.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door BR628 »

Dr is vast genoeg nieuws, alleen is er niks naar buiten toe getreden...
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door huibe »

Leg uit Frans, want het is al bekend dat er een bezwaar ligt bij het CBb.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

Bij mijn weten heeft Veolia wel eerder aangegeven een bezwaar bij het CBb te willen indienen, maar tot eind vorige week was dit nog steeds niet daadwekelijk gebeurd.
ICE105
Berichten: 371
Lid geworden op: ma 19 dec 2011, 15:34

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door ICE105 »

Onder het motto van waarom nu bezwaar maken als het ook nog later kan, waarmee de start van nieuwe concessie nog langer onder druk kan worden gezet? Of ben ik nu te cynisch?
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door fogeltje »

ICE105 schreef:Of ben ik nu te cynisch?
Neuh, dat was namelijk ook mijn gedachte.
"Een touringcar is geen bus"
MrEmiel
Berichten: 140
Lid geworden op: wo 15 jan 2014, 20:49

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door MrEmiel »

Met als hoop in ieder geval een jaar extra te mogen rijden en beloont te worden voor tegenwerken...

Waar is te vinden of inderdaad beroep is aangetekend, want dat zou nu binnen moeten zijn
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

Veolia heeft zelf geen persmededeling gedaan. Een eventuele klacht is ingediend bij het CBb, die moet vervolgens de Provincie daarvan officieel op de hoogte stellen en daar gaan weer dagen over heen. Het is een ongekende bureaucratie.
Statler Rail
Berichten: 1054
Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Statler Rail »

Frans F schreef:Bij mijn weten heeft Veolia wel eerder aangegeven een bezwaar bij het CBb te willen indienen, maar tot eind vorige week was dit nog steeds niet daadwekelijk gebeurd.
Frans F schreef:Veolia heeft zelf geen persmededeling gedaan. Een eventuele klacht is ingediend bij het CBb, die moet vervolgens de Provincie daarvan officieel op de hoogte stellen en daar gaan weer dagen over heen. Het is een ongekende bureaucratie.
Even voor de duidelijkheid: na een gunningsbesluit kan een belanghebbende eerst bezwaar maken bij de concessieverlener (meestal: Gedeputeerde Staten van de betreffende provincie). Dat bezwaar wordt dus door de provincie zélf beoordeeld. Daarna staat beroep open bij het College van Beroep voor het bedrijfsleven (CBb), een onafhankelijke rechterlijke instantie (vergelijkbaar met de Hoge Raad en Raad van State, maar dan voor economische onderwerpen).

Doordat de provincie Noord-Brabant in een besluit op bezwaar besloten heeft West-Brabant aan Arriva i.p.v. Veolia te gunnen, staat nu voor Veolia beroep open bij het CBb. Omdat een uitspraak van het CBb een tijd op zich kan laten wachten heeft Veolia ook om opschorting van het gunningsbesluit als voorlopige voorziening gevraagd, in afwachting van de uitspraak van het CBb.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

De procedure die je beschrijft klopt, maar nergens heeft Veolia dan wel de Provincie ooit bevestigt dat Veolia daadwerkelijk beroep heeft aangetekend bij het CBb. Of er nu wel/niet een zaak loopt is dus onduidelijk en ook niet of die eventuele zaak alleen West dan wel beide percelen betreft.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door fogeltje »

Even een vraagje of de frequentie van lijn 99. Frans, jij had aangegeven dat dit in de spitsuren terug zou gaan naar 2x per uur. Maar dat kan ik in het PvE niet terugvinden. Daar stond in (tenminste de versie die ik heb) dat de frequentie gelijk zal blijven aan de huidige frequentie. Is dit later bijgesteld?
"Een touringcar is geen bus"
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

http://www.brabant.nl/dossiers/dossiers ... 8DC3FB.pdf

Hierin staan de frequenties (eisen t.a.v. kernnetwerk + pluspakket).
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door fogeltje »

Bedankt voor de link. Ik vind wel vreemd dat lijn 99 dan geen kleurtje heeft. Want het is dan wel degelijk minder. Andere vakken hebben kleurtjes als het verschilt t.o.v. nu.

De versie die ik op mijn PC had staan is overigens dit document: http://www.brabant.nl/dossiers/dossiers ... 9C2512.pdf Alleen kon ik dan die bijlage D9.2 weer niet vinden. Is dat het document wat jij gelinkt hebt?
"Een touringcar is geen bus"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten