Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Amstram17
Berichten: 52
Lid geworden op: do 27 mar 2014, 21:46

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Amstram17 »

T2020 stond voor de kantine van de HWR op wacht dat hij opgehaald zou worden. Bleek een "Gebroken" onderkom de boosdoener te zijn en tot mijn spijt zullen alle combino's ooit dit kunnen krijgen :( Overigens duurt het niet lang voordat de T817 in dienst komt na de aanrijding bij de Prins Hendrikkade met een R-net bus! Zo wordt de lijst van "defecten" minder :)
Met Vriendelijke Groet,
Amstram17
In opleiding
benza

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door benza »

Trouwens:

Ik merk, zoals jmw, steeds vaker 2*Caf in de spits op metro 50.
Ik zie ook dat steeds meer Zilvermeeuwen zijn afgevoerd.
En ik las 6 maanden geleden dat de GVB zegt dat met de opening van de Noord-zuid lijn, niet genoeg metros zouden beschikbaar zijn.

Kunnen de zilvermeeuwen niet langer blijven? 3 stellen van dit metro bieden toch veel capaciteit.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Ardan »

De Zilvermeeuwen zijn nu echt óp. Nee dus.
Ik doe ook maar wat
benza

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door benza »

Maar waarom? Ivm technische problemen? Te hoog onderhoudkosten? Zij rijden toch nog steeds op lijnen 53 en 54? Waarom ook niet op lijn 50 tijdens de spits, ipv 2 keer caf?
FLJ
Berichten: 476
Lid geworden op: vr 05 feb 2010, 16:06

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door FLJ »

Amstram17 schreef:T2020 stond voor de kantine van de HWR op wacht dat hij opgehaald zou worden. Bleek een "Gebroken" onderkom de boosdoener te zijn en tot mijn spijt zullen alle combino's ooit dit kunnen krijgen :( Overigens duurt het niet lang voordat de T817 in dienst komt na de aanrijding bij de Prins Hendrikkade met een R-net bus! Zo wordt de lijst van "defecten" minder :)
Wat is een onderkom Amstram17?
FLJ
Berichten: 476
Lid geworden op: vr 05 feb 2010, 16:06

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door FLJ »

benza schreef:Trouwens:

Ik merk, zoals jmw, steeds vaker 2*Caf in de spits op metro 50.
Ik zie ook dat steeds meer Zilvermeeuwen zijn afgevoerd.
En ik las 6 maanden geleden dat de GVB zegt dat met de opening van de Noord-zuid lijn, niet genoeg metros zouden beschikbaar zijn.

Kunnen de zilvermeeuwen niet langer blijven? 3 stellen van dit metro bieden toch veel capaciteit.
Een tijdje geleden werd er gesproken van het aanhouden van de 10 technisch beste Zilvermeeuwen om in te zetten tijdens evenementen e.d. en als reservematerieel. Later heb ik ergens gelezen dat dit weer van de baan was, maar wat de daadwerkelijke status van deze plannen is is mij niet bekend. Wel zal het aanhouden van Zilvermeeuwen betekenen dat deze versleten wagens voorzien moeten gaan worden van het nieuwe type beveilingssysteem wat de komende jaren wordt geïntroduceerd op het hele metronet. Daarnaast zal de Amstelveenlijn er over een paar jaar uit gaan vanwege de ombouw tot (hoogwaardige) tramlijn en de BN-sneltrams worden daarmee vrijgespeeld, dus zelf verwacht ik niet dat het GVB nog zal investeren in een nieuw beveilingssysteem voor een aantal reserve Zilvermeeuwen die al ver over hun levensduur zijn.
benza

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door benza »

Ah ok, dat wist ik niet, bedankt. Inderdaad, ombouwen is zinloos.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50853
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Suus »

Het is warm in de metro's. Gelukkig ben ik verkouden en kan ik het niet ruiken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Alargule

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Alargule »

Synesthesie is toch een mooi iets... 8-)
robert55
Berichten: 777
Lid geworden op: za 20 feb 2010, 19:27

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door robert55 »

Ik zie de laatste weken vrij regelmatig 12 meter bussen op de lijnen 21 en vooral 18, zojuist twee die elkaar kruisten. Zijn er te weinig geledes in West?
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door VIRM »

Naja, volgensmij stond in een van de M5'jes die ik had de airco wel een klein beetje aan. Maar kan de bestuurder daar niks aan doen? Of gebeurt dat gewoon automatisch?
Beul van de blindegeleidelijn
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door JWM »

Bee schreef:Sneltram 67 is nu ook voorzien van groen-rode schrikstrepen. Begin het idee te krijgen dat het wel eens een blijvertje kan worden.
Op lijn 51 reed vanavond een eenzame CAF die ook voorzien was van dit soort strepen.
hauptbahnhof
Berichten: 3905
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door hauptbahnhof »

Sinsd vorige week vrijdag is dat in gang gezet.

At virm: bij GVB werken bijna alle passagierssystemen vrijwel automatisch. Er is geen aan/uitknop. Enige uitzondering die ik weet is de reizigerinfo (displays/halteafroep) aan de metrovoertuigen.
Amstram17
Berichten: 52
Lid geworden op: do 27 mar 2014, 21:46

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Amstram17 »

Diemen update:
Sinds afgelopen dinsdag is de T2010 weer terug. Deze tram blijft nog wel een aantal weken in Diemen vanwege verschillende werkzaamheden.
De T817 staat voor de kantine en zou morgen alweer in dienst kunnen komen!
Tot slot: De 2081 is ook weg na een grote onderhoudsbeurt en de 2083 is nu binnen.
Laatst gewijzigd door Amstram17 op do 22 mei 2014, 14:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Met Vriendelijke Groet,
Amstram17
In opleiding
FLJ
Berichten: 476
Lid geworden op: vr 05 feb 2010, 16:06

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door FLJ »

Het werd tijd dat de 2010 weer eens terug zou keren, hopelijk hoeven niet alle Combino's een retourtje Duitsland te maken. Ik neem aan dat de 2052 mee terug naar Duitsland is genomen?
Amstram17
Berichten: 52
Lid geworden op: do 27 mar 2014, 21:46

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Amstram17 »

FLJ schreef:Het werd tijd dat de 2010 weer eens terug zou keren, hopelijk hoeven niet alle Combino's een retourtje Duitsland te maken. Ik neem aan dat de 2052 mee terug naar Duitsland is genomen?
Nope die staat nog in Diemen... Wordt druk geregeld allemaal
Met Vriendelijke Groet,
Amstram17
In opleiding
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Jurre »

JWM schreef:Op lijn 51 reed vanavond een eenzame CAF die ook voorzien was van dit soort strepen.
Die reed vanmiddag ook op de 51, samen met een ander stel nog zonder strepen. Op deze manier zijn de wel/niet van pantograaf voorziene CAF'jes wel duidelijk te onderscheiden van elkaar.
FLJ
Berichten: 476
Lid geworden op: vr 05 feb 2010, 16:06

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door FLJ »

Amstram17 schreef:De T817 staat voor de kantine en zou morgen alweer in dienst kunnen komen!
En hij rijdt inderdaad weer, vanochtend gespot. De ontsierende 9292-sticker op de kop is ook weer verwijderd, enkel de 841 heeft deze nog op zijn neus zitten (de overige wagens hebben ze enkel op de achterzijde).
Jurre schreef:Op deze manier zijn de wel/niet van pantograaf voorziene CAF'jes wel duidelijk te onderscheiden van elkaar.
Inderdaad, voor de spotter is het een leuke toevoeging, de verkeersdeelnemers hebben er waarschijnlijk helemaal niets aan.
FLJ
Berichten: 476
Lid geworden op: vr 05 feb 2010, 16:06

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door FLJ »

En er is weer een nieuwe Metropolis-metro gearriveerd, vanochtend is de 129 gearriveerd, volgende week komt de 130 zodat de 129-130 compleet is. De 131-132 is eerder deze maand al gearriveerd zodat er vanaf volgende week vrijdag 13 complete M5-stellen in Amsterdam aanwezig zijn. Er rijden er ondertussen 11 in dienst: 107-108 t/m 127-128.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50853
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Suus »

In een uitgewerkt voorstel van de gemeente Diemen en de Stadsregio staat dat de haltes Schoolstraat en Nicolaas Lublinkstraat van lijn 9 worden opgeheven, in de plaats daarvan moet er een halte Diemerbrug komen bij de kruising ter hoogte van die brug. Daardoor zou de overstap tussen lijn 9 en lijn 44 verbeterd kunnen worden en wordt lijn 9 weer een minuut versneld.

Daarnaast zijn er plannen voor het spoor tussen het eindpunt Diemen Sniep en de werkplaats. Men wil daar de Muiderstraatweg voorzien van een brede, groene middenberm waar het tramspoor in kan liggen. Dit is tegelijkertijd een voorbereiding voor het doortrekken van lijn 9 naar de Bijlmer in 2025.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door tsov »

Betekent dat dan ook meteen dubbelspoor tot aan de Vinkenbrug? Of blijft het gehele traject enkelspoor?
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Rickingsh

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Rickingsh »

Lijkt mij niet echt handig als er inderdaad al plannen op tafel liggen om de lijn door te trekken tot Bijlmer. Dan zou het logischer zijn om gelijk al dubbelspoor aan te leggen i.p.v. dat je dat later nog eens aan moet gaan passen.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door tsov »

Nouja, één spoor aanleggen is natuurlijk wel degelijk goedkoper dan twee :) En tzt moet dan toch de hele Provincialeweg op de schop, want daar past nu echt geen dubbelspoor.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Rickingsh

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Rickingsh »

Dat het een goedkopere oplossing is spreekt voor zich. Maar voor een tram die met hoge frequentie rijdt lijkt het me niet wenselijk een Leidsestraat-scenario te creëren. Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat de SRA daar zelf op zit te wachten :lol:
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door JWM »

Men wil ook een busbaan aanleggen vanaf aansluiting Diemen aan de A1 tot aan de Elswijkdreef. Wellicht valt het een en ander te combineren.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 104 gasten