Mag ik even kwijt #155

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6459
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #155

Bericht door Daantje »

Zou het niet om die elastieken armbandjes gaan?
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #155

Bericht door Thom91 »

Loom, heb ik mij door vaders & moeder collega's laten vertellen.

http://www.loommania.nl/
Komt wel goed schatje.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt #155

Bericht door Jef400 »

Oke....zelf ben ik niet van de sieraden. Maar ik zal het weer op andermans armen zien verschijnen komende tijd.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Mag ik even kwijt #155

Bericht door Anne »

Bij de HEMA is weer een NS-dagkaart verkrijgbaar t/m 1 juni 2014; te grbruiken t/m 31 augustus 2014 (niet op maandag t/m vrijdag vanaf 9.00 en in het weekend de hele dag geldig.

De aanbieding staat ook op 9292.
Opvallend daar vond ik deze tekst:
Geldigheid
De Dagkaart is geldig van maandag tot en met vrijdag en op feestdagen na 9 uur. In het weekend is de Dagkaart de hele dag geldig. Je kunt de kaart gebruiken in de tweede klas op het hele spoornet, dus bij Arriva, Connexxion, NS, Syntus, Breng en Veolia. Voor Fyra en ICE betaal je een toeslag. De kaart is niet geldig in de Thalys.
Fyra :N

Opvallend dat onze "nationale OV-planner" kennelijk nog niet door heeft dat die naam ten grave is gedragen. Aan de HEMA kan het niet liggen want die geeft netjes aan:
De e-ticket Dagkaart is met toeslag (kinderen 4 t/m 11 jaar die onder begeleiding van een volwassene van 18 jaar of ouder reizen, betalen geen toeslag) op binnenlands traject geldig in Intercity direct en ICE International.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #155

Bericht door Suus »

Zo, de WC-eend heeft weer zijn magische werking gedaan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Mag ik even kwijt #155

Bericht door Ronald »

Je bent aardig bezig, krijg je bezoek of zo? :')
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt #155

Bericht door Z2N »

Het kan raar klinken (doordat ik het niet verberg dat ik naast "vier bier" geen Duits spreek), maar ik zit nu in de Oost-Duitse Hanzestad Rostock, voor een (Engelstalig) schoolproject. Ondanks het feit dat ik dat het een schoolproject is, heb ik toch kans gezien om een paar foto's te maken:

Afbeelding
Und Jetzt: Rostock par Alfenaar, sur Flickr

Afbeelding
RSAG 685, Rostock Steintor IHK par Alfenaar, sur Flickr

Meer volgt wel als ik terug in de lage landen ben, het wifi is tergend langzaam.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Mag ik even kwijt #155

Bericht door BrengMe »

WOW, kom je op school aan om een cito toets te maken, krijg je te horen dat er een meisje dat op je school zat is overleden *shock*.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt #155

Bericht door Jef400 »

Sterke jongen. Niet niets, ik heb het zelf al ongeveer 10 keer meegemaakt en het went nooit.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21273
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #155

Bericht door Meltrain »

Gecondoleerd. :(
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Mag ik even kwijt #155

Bericht door marlies »

Is inderdaad nooit leuk, ook al een aantal keer meegemaakt.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Mag ik even kwijt #155

Bericht door BrengMe »

Ik kende haar niet, maar het is natuurlijk wel even schrikken. Bovendien kreeg je net de dag ervoor te horen dat een ander meisje uit je klas anorexia heeft. Ook niet leuk.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15330
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #155

Bericht door ODRAIL »

@ BrengMe: Heb je ook nog positief nieuws :wink: ?
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Mag ik even kwijt #155

Bericht door BrengMe »

Vast wel, alleen weet ik nu niet snel iets te noemen.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #155

Bericht door Justin »

Had vannacht gedroomd dat ik een eindexamen economie moest maken (is 9 jaar geleden inmiddels) o.O. Mijn God, ik wist niks in de vragen die ik 'voorgeschoteld' kreeg. Wist niet eens meer hoe ik kruislingse elasticiteit moest uitrekenen en uitleggen :p. Om nog maar te zwijgen van Keynesiaanse modellen :p.

Ik zou denk ik 80% van alle leerstof van de middelbare school niet meer weten :P. Behalve voor aardrijkskunde dan....
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #155

Bericht door Suus »

Zojuist mijn vasteklantenkaart van Thalys uit de brievenbus gehaald *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #155

Bericht door webguy »

Ik weet niet hoor, maar ze willen de mesjesnaam van m'n moeder: -o-
Afbeelding
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #155

Bericht door Suus »

De app is dan ook hartverscheurend slecht. Zelfs een appaap zou dat beter moeten kunnen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Mag ik even kwijt #155

Bericht door marlies »

Sowieso word ik vreselijk nerveus als ik verplicht dat soort vragen moet invullen, 't is een redelijk goede hint dat er niet goed over de beveiliging van je gegevens is nagedacht.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #155

Bericht door Ardan »

Zo van 'bedenk zelf maar hoe je het beveiligt want wij doen het niet'?
Ik doe ook maar wat
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #155

Bericht door Michael »

BrengMe schreef:WOW, kom je op school aan om een cito toets te maken, krijg je te horen dat er een meisje dat op je school zat is overleden *shock*.
Ik heb zoiets ook meegemaakt. Aantal jaar terug toen ik nog op school zat. Die jongen ging een avondje uit en is toen om het leven gebracht.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Mag ik even kwijt #155

Bericht door marlies »

Ardan schreef:Zo van 'bedenk zelf maar hoe je het beveiligt want wij doen het niet'?
Nee, dat soort vragen zijn nogal slechte beveiliging omdat de antwoorden vaak wel bekend zijn bij of uit te vinden zijn door derden.

Überhaupt de optie bieden om je wachtwoord te resetten met zo'n vraag is dus al twijfelachtig, maar dan laat je de keus gemak vs. veiligheid in ieder geval nog bij de gebruiker. Maar als het je verplicht wordt opgelegd om zoiets in te stellen, en dat is best vaak zo, laat je zien het niet heel serieus te nemen. Gelukkig kan je nog een onraadbaar antwoord geven (wel even in je password manager opslaan - bij bijv. Apple vragen ze je soms ineens steeksproefsgewijs om het antwoord als je je wachtwoord niet kwijt bent en als je het dan niet weet mag je niets meer... ). Maar de meeste mensen zullen zonder nadenken gewoon 'poekie' invullen als naam van hun huisdier en 500000 foto's van het beestje met naam en toenaam op hun openbare FB-profiel hebben.

In het gunstigste geval (wachtwoordreset naar bekend emailadres EN 'poekie' moeten invullen) is het schijnbeveiliging die niets toevoegt, in het ergste geval (weten dat het beestje 'poekie' heet is genoeg om het wachtwoord te veranderen) maakt het de boel significant onveiliger.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #155

Bericht door Suus »

Een loginnaam kon ik ook al niet kiezen want dat is mijn zeventiencijferige klantnummer (waarvan de eerste acht voor alle klanten gelijk zijn)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Mag ik even kwijt #155

Bericht door marlies »

Oh, ik vergat het daadwerkelijke punt te maken dat ik wou maken: namelijk dat dit op zichzelf nog niet zo'n big deal is maar dat het aangeeft dat er niet goed over dit soort dingen nagedacht wordt. En dat is wel weer een big deal.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #155

Bericht door Suus »

Ik maak mij er niet zo heel druk meer om, ik heb een hele reeks e-mailadressen achter de hand in het geval van problemen en voor elke site een uniek wachtwoord. Creditcardgegevens enzo zijn eigenlijk nergens opgeslagen, daar passeer ik sowieso voor.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 17 gasten