Voor een koopje naar het zuiden

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
Obus
Berichten: 1111
Lid geworden op: ma 31 mar 2014, 13:14

Voor een koopje naar het zuiden

Bericht door Obus »

Eind mei maakt blij. Dan krijgt bijna iedereen het vakantiegeld op zijn/haar rekening gestort. Dat is het startsein voor de vakantieplannen. Waar je naartoe kunt gaan, is afhankelijk van je budget. Een groot deel van het budget gaat op aan reiskosten. Waar je ook naar toe gaat, je betaalt je blauw. Wie naar het zuiden reist, is bijvoorbeeld al snel € 50 à € 75 aan tolkosten kwijt. Met het OV gaan is ook geen optie; zo betaal je voor een enkeltje Zuid-Frankrijk al gauw € 200. Of toch niet?

Met een beetje zoekwerk kun je voor een koopje naar het zuiden. Ik heb twee populaire bestemmingen uitgekozen waar de reis er naar toe haast duurder is dan de vakantie zelf. Ikzelf heb echter spotprijzen naar deze bestemmingen gevonden. Aan jullie de vraag: Wat is volgens jou/u de goedkoopste manier om naar de gekozen bestemming te reizen?

Dit is dus een prijsvraag waar je eeuwige roem mee kunt verdienen. Zoek uit hoe je het goedkoopst naar de bestemming van jouw keuze kunt reizen. De persoon die het laagste bedrag weet te noemen, wint.

De twee bestemmingen zijn: Freiburg im Breisgau en Apt.

Makkelijk:
Freiburg im Breisgau (DE)
-Vertrek 4 juni;
-Per trein vanaf Amsterdam Centraal;
-Normale prijs auto: circa € 77,-
-Normale prijs trein: vanaf € 89,-
-Hint: laagste prijs onder de € 70,-

Moeilijk:
Apt (FR)
-Vertrek 3 juni;
-Per trein en bus vanaf Amsterdam;
-Normale prijs auto: circa € 180,-
-Normale prijs trein: vanaf € 157,-
-Hint: laagste prijs onder de € 50,-

Graag volledige beschrijving van de reis en de prijs.


Veel succes gewenst !

:!: :!: :!: :!: :!: :!: :!:
De mortuis nil nisi bene
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Voor een koopje naar het zuiden

Bericht door Meltrain »

Obus schreef:Zoek uit hoe je het goedkoopst naar de bestemming van jouw keuze kunt reizen. De persoon die het laagste bedrag weet te noemen, wint.
En vervolgens kun je dus maar uit twee bestemmingen kiezen. :?

Ik ga overigens naar het oosten, namelijk naar Thailand. :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Voor een koopje naar het zuiden

Bericht door Suus »

Ik heb zo mijn trucjes om tot goedkoopste prijzen te komen, maar ik ga ze niet aan de grote klok hangen. Het heeft veel tijd gekost om schema's te doorgronden, speciale tarieven te ontdekken en als iedereen die kent is het voordeel voor mij weg :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Voor een koopje naar het zuiden

Bericht door Aking »

Wat betreft die eerste, DB Sparpreis vanaf Emmerich, 29 eurotjes :)

Of een last-minute Fernverkehr ticket voor 26 euro *O*
Obus
Berichten: 1111
Lid geworden op: ma 31 mar 2014, 13:14

Re: Voor een koopje naar het zuiden

Bericht door Obus »

Aking schreef:Wat betreft die eerste, DB Sparpreis vanaf Emmerich, 29 eurotjes :)

Of een last-minute Fernverkehr ticket voor 26 euro *O*
Je bent er bijna, Aking. Vanaf Emmerich inderdaad 29 euro, maar het is erg moeilijk en duur om van Amsterdam in Emmerich te komen. De echte overstaphalte van de ICE op de treinen naar Freiburg ligt overigens wel aan de route van de RE 10509 naar Emmerich.
Bee schreef:Ik heb zo mijn trucjes om tot goedkoopste prijzen te komen, maar ik ga ze niet aan de grote klok hangen. Het heeft veel tijd gekost om schema's te doorgronden, speciale tarieven te ontdekken en als iedereen die kent is het voordeel voor mij weg :wink:
Dat is een erg egoïstische insteek van je, Bee. Je wil zelf voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, maar je bent te beroerd om je voordeel met anderen te delen.
De mortuis nil nisi bene
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Voor een koopje naar het zuiden

Bericht door Suus »

Misschien is het wel een egoïstische insteek, maar als je zelf wat moeite doet in plaats van te profiteren van de moeite die anderen er in hebben gestoken is de beloning des te groter en komen de laagste prijsjes vanzelf naar je toe.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Voor een koopje naar het zuiden

Bericht door webguy »

Apt ligt in de buurt van Avignon - dus kan je vanaf Disneyland met de Ouigo, is 20 euro.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Voor een koopje naar het zuiden

Bericht door Suus »

webguy schreef:Apt ligt in de buurt van Avignon - dus kan je vanaf Disneyland met de Ouigo, is 20 euro.
Veel te duur, voor 10 euro kan je al in die trein zitten...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Voor een koopje naar het zuiden

Bericht door Vinny »

Ik ben ooit een nacht opgebleven voor een Thalys ticket Amsterdam-Parijs voor 10 euro. De terugweg was 25 euro. Best netjes :) verder is Eurolines meestal goedkoper. En oh ja: Nieuweschans-Leer is voor mij ieder weekend 0 euro :p
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Voor een koopje naar het zuiden

Bericht door webguy »

Bee schreef:
webguy schreef:Apt ligt in de buurt van Avignon - dus kan je vanaf Disneyland met de Ouigo, is 20 euro.
Veel te duur, voor 10 euro kan je al in die trein zitten...
Maar niet op die datum.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Voor een koopje naar het zuiden

Bericht door Wubbo »

Ik zou gaan liften. Is vast nog goedkoper :)
Obus
Berichten: 1111
Lid geworden op: ma 31 mar 2014, 13:14

Re: Voor een koopje naar het zuiden

Bericht door Obus »

Bee schreef:Misschien is het wel een egoïstische insteek, maar als je zelf wat moeite doet in plaats van te profiteren van de moeite die anderen er in hebben gestoken is de beloning des te groter en komen de laagste prijsjes vanzelf naar je toe.
Stel: een doodzieke kankerpatiënt wil nog één keer in zijn leven een mooie treinreis maken. Hij heeft echter maar een beperkt budget. Hij weet geen voordelige kaartjes of promoties. Jij wel, maar gezien je egoïsme ben je te beroerd om hem te helpen. Fijn, zulke naastenliefde.
De mortuis nil nisi bene
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Voor een koopje naar het zuiden

Bericht door Vinny »

Voordeel van in een toeristisch dorp wonen. Je hoeft niet veel geld uit te geven om naar het buitenland te gaan. Buitenlanders komen gewoon vanzelf wel naar jou :p
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Voor een koopje naar het zuiden

Bericht door Suus »

Als zo iemand het vraagt ben ik uiteraard bereid te helpen Obus, maar ik ga het niet zomaar op een forum plaatsen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Obus
Berichten: 1111
Lid geworden op: ma 31 mar 2014, 13:14

Re: Voor een koopje naar het zuiden

Bericht door Obus »

webguy schreef:
Bee schreef:
webguy schreef:Apt ligt in de buurt van Avignon - dus kan je vanaf Disneyland met de Ouigo, is 20 euro.
Veel te duur, voor 10 euro kan je al in die trein zitten...
Maar niet op die datum.
Het wordt warmer en warmer hier. Nog even doordenken - want hoe kom je het goedkoopst van Amsterdam naar de lichtstad?
Bee schreef:Als zo iemand het vraagt ben ik uiteraard bereid te helpen Obus, maar ik ga het niet zomaar op een forum plaatsen.
Dat is fijn om te horen Bee, maar waar leg je de grens? Mag iedereen aankloppen bij jou - of is het voorbehouden aan de armlastigen of de kankerpatiënten?
De mortuis nil nisi bene
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Voor een koopje naar het zuiden

Bericht door Suus »

Ik heb wel wat beters te doen dan te discussiëren over wie ik wel of niet help met het verkrijgen van goedkope treintickets. Ik heb daar zo mijn redenen voor, je hoepelt maar lekker op.

Overigens, wat betreft Amsterdam - Apt:
29 euro voor Amsterdam - Parijs met Thalys
7,50 voor Amsterdam - Marne met RER
10 euro voor Marne - Avignon met Ouigo
2 euro voor Avignon - Apt met TER-bus.
= 48,5 voor een persoon enkele reis.

Freiburg - Amsterdam (of andersom) is 39 euro met een uitgekiende Europaspezial.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Voor een koopje naar het zuiden

Bericht door webguy »

Obus schreef:Het wordt warmer en warmer hier. Nog even doordenken - want hoe kom je het goedkoopst van Amsterdam naar de lichtstad?
Amsterdam-Parijs met de Thalys voor 29 euro klinkt als een aanbieding die je dus zelden vindt, of alleen exact 90 dagen van te voren. Goedkoopste wat ik vandaag zie voor die datum is dan 58 euro als je jongerenkorting krijgt, iets meer zonder.
Obus
Berichten: 1111
Lid geworden op: ma 31 mar 2014, 13:14

Re: Voor een koopje naar het zuiden

Bericht door Obus »

Bee schreef:Ik heb daar zo mijn redenen voor, je hoepelt maar lekker op.
Prima, zak maar lekker in de stront, ikke-ikke-ikke-Bee. Je zit nu lekker in mijn vijandenlijst, heb ik lekker geen last van je.

Bovendien klopt er niets van je berekeningen, omdat je ook rekening moet houden met de gegeven datums.
De mortuis nil nisi bene
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Voor een koopje naar het zuiden

Bericht door Suus »

Mooi, weer een probleem dat zich vanzelf heeft opgelost.

Ennuh, als je goedkope prijzen wil moet je niet pas eind mei een boeking proberen te maken voor juni, dat is gekkenwerk in het zomerseizoen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Obus
Berichten: 1111
Lid geworden op: ma 31 mar 2014, 13:14

Re: Voor een koopje naar het zuiden

Bericht door Obus »

Bee schreef:Mooi, weer een probleem dat zich vanzelf heeft opgelost.

Ennuh, als je goedkope prijzen wil moet je niet pas eind mei een boeking proberen te maken voor juni, dat is gekkenwerk in het zomerseizoen.
Ik heb helemaal geen behoefte aan goedkope prijzen. Ik wil lage prijzen zodat ik goedkoop kan reizen.
De mortuis nil nisi bene
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Voor een koopje naar het zuiden

Bericht door Suus »

Als je 9 dagen van te voren een reis aan lage prijzen wil hebben adviseer ik je naar de last-minute balie op Schiphol te gaan waar je voor 130 euro een weekje Mallorca all-inclusive hebt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Voor een koopje naar het zuiden

Bericht door Vinny »

De reis is als een onvervuld verlangen. Als de bestemming het je echt waard is, dan is geen prijs te hoog om er te komen :)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Voor een koopje naar het zuiden

Bericht door Meltrain »

Goed gezegd Vinny. :idea:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Voor een koopje naar het zuiden

Bericht door huibe »

En zo is het maar net Vinny. :pos:
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5822
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Voor een koopje naar het zuiden

Bericht door isadora »

Obus schreef:
Bee schreef:Ik heb daar zo mijn redenen voor, je hoepelt maar lekker op.
Prima, zak maar lekker in de stront, ikke-ikke-ikke-Bee. Je zit nu lekker in mijn vijandenlijst, heb ik lekker geen last van je.

Bovendien klopt er niets van je berekeningen, omdat je ook rekening moet houden met de gegeven datums.
Bee heeft mij prima geholpen met het samenstellen van een reisschema voor een rondreis door Frankrijk/Duitsland.
Daar heeft hij veel tijd in gestoken, dus vertel me niet, dat hij niets over heeft voor een ander.
Ik vind je reactie, op zijn zachtst gezegd, dan ook behoorlijk kinderachtig,
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten