OVer je reiservaringen in mei 2014

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Thom91 »

Als je al lichte vertraging hebt voor het combineren dan levert dat extra vertraging op..
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Daniel »

En daarnaast komt het ook nog weleens voor dat het niet in één keer wil lukken, ik heb ooit +15 opgelopen daardoor.

Vanmiddag heeft trouwens de t5656 het net buiten station Amersfoort begeven. Had zelf de eennalaatste trein die er nog langs kwam waar vanuit te zien was dat de 2x DDZ van die 5656 net voor de overweg Barchman Wuytierslaan stilstond. Die overweg passeerden we dan ook luid typhonerend want die lag op dat moment al iets van een kwartier dicht aannemelijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Jef400 »

VIRM schreef:Vandaag naar Monnickendam geweest. Op de heenweg met EBS bus 311 vanaf het Ij-busstation achter Amsterdam Centraal. Er werd nog flink gewerkt aan de middelste dakconstructie. Verder zal er nog het een en ander worden aangekleed als dat af is, want dingen als blindegeleidelijnen enzo waren niet aanwezig. Hopelijk gaan echt alle bussen hier naartoe verhuizen, want een droge overstap (Stadsregio, lezen jullie mee?) is uiteraard wel fijn, als het regent.

In de 311 zette de chauffeur op mijn verzoek de halte-afroep aan, die het na enkele haltes het weer begaf. Maar wel is duidelijk geworden dat de SLT/SGMmetjes van NS er een graftakkenomroepstemconcurrent erbij hebben. :mrgreen:

Op de terugweg dacht ik met de 315 gegaan, waar alle passagiers heel mooi worden uitgeknikkerd bij de Prins Hendrikkade. Niet echt handig als je dan weer de weg moet terugvinden naar het stationsgebouw...
Dat duurt nog tot 14 Juli. Dan gaat het westelijk deel definitief open. Zelf ben ik inmiddels wel gewend geraakt aan het feit dat je dat stuk moet lopen. Ik ben vooral benieuwd hoe het daar na de zomer wordt. Als de bussen uit Amstelland-Meerlanden dan naar het IJsei gaan dan scheelt het mij een behoorlijk stuk lopen als ik naar Amstelveen of Uithoorn moet.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Rickingsh

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Rickingsh »

Ik neem aan dat de Zaanse R-net lijnen hier tegen die ook bij zullen komen..? Of blijven die voorlopig nog wél halteren bij CS Bus Oost?
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door DrechtBlub »

Daniel schreef:Vanmorgen ging de t1718 vanaf Blauwkapel Oost via spoor 2 door Utrecht Overvecht om daarna vervolgens weer naar het hoge spoor door te wisselen.

En owja: gisteren hoorde ik van m´n ouders nog dat er de nodige defecte stempelautomaten langs de MerwedeLingeLijn staan, handig met meereiskaartjes die je moet stempelen. Ze hoorden van de steward van Arriva, die het kaartje zelf ook niet kon stempelen door een wegbezuinigde kniptang, dat er alleen in Gorinchem nog één werkende stempelautomaat zou staan.
1 vna de 4 op stadspolder, die op sliedrecht baanhoek, 1 van de 3(?) op gorinchem en die op leerdam doen het nog hoor :P
Ik blub in het Drecht.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Poging tot aanrijding met persoon

Bericht door iljitsch »

Vandaag naar Abcoude en Amsterdam, misschien morgen nog wat foto's.

Maar op de terugweg maakte ik wel iets heel bizars mee: een poging tot aanrijding met persoon. Dat wil zeggen, vlak voor de halte Paul Krugerplein van tram 12 tussen Den Haag HS en Duindorp moest de tram stoppen omdat er iemand op de rails stond. Toen de tram stilstond kroop hij onder de tram. Iets later begon hij op de zijkant te bonken en "rijden, rijden" te roepen. Wat flink lachen bij de inmiddels toegestroomde toeschouwers opleverde.

De bestuurder had ook nog nooit zoiets meegemaakt en gaf eea dus maar door aan de centrale. Iets later kwam er een politiewagen met sirenes aan, maar die reed door... Nog iets later werd de persoon in kwestie onder de tram vandaag gesleept. Er waren ook twee mensen met lichtgevende hesjes, maar van wat die waren en of zij het waren die sleepten was me niet duidelijk. De bestuurder wees een aanbod van opvang af en we reden verder met +8,5.

Afbeelding

Afbeelding
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door marlies »

Los van dat het in dit geval waarschijnlijk echt niet nodig was en het geen echte aanrijding was, vind ik het wel heel slecht dat de bestuurder de keuze van opgevangen worden krijgt in plaats van dat het gewoon gebeurt. Bij dit soort dingen is 'regels zijn regels' namelijk wel goed, want je wilt voorkomen dat iemand zich (door ego of bedrijfsbelang of wat dan ook) geroepen voelt om 'ach gaat wel' te zeggen en door te werken terwijl het eigenlijk niet gaat. Op het spoor hebben ze die les lang geleden al wel geleerd en mag je gewoon niet verder werken bij mijn weten.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Geert »

Misschien dat bij echte aanrijdingen inderdaad altijd die regel wordt toegepast, en bij bijna-aanrijdingen of dit soort situaties wel de keus geboden wordt?
matti93
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 01 nov 2013, 19:53

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door matti93 »

Het belangrijkste lijkt me toch of de bestuurder behoefte heeft aan opvang o.i.d., enige vorm van maatwerk zou toch wel netjes zijn...
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door VIRM »

Ook wel triest dat omstanders gaan lachen als er overduidelijk iemand zelfmoord wil plegen... :(

Overigens gisteren in lijn 4 richting Merenwijk in Leiden weer een leuk voorbeeld van een chauffeur die duidelijk plezier in z'n werk had. :) Naast grappen maken naar de reizigers toe, mocht een kindje dat met haar moeder instapte ook haar eigen kaart afstempelen. :D

Op de terugweg had ik op Sloterdijk de t17484, die op Sloterdijk zou vertrekken om 1:18. Iets voor vertrektijd sprong de TBP op +15, en gaf de NS app +9 aan (wat later ook +15 werd). In de hele tijd dat ik er stond (vanaf ongeveer 01:00 totdat de trein rond 01:35 kwam opdagen), werd er emer een keer iets omgeroepen over de vertraging door Tuffy (pas tien minuten na vertrektijd) en slechts een keer iets over dat de trein niet verder reed dan Alkmaar i.v.m. werkzaamheden. Bij aankomst op Sloterdijk bleek de reden van vertraging: de DDZ puilde helemaal uit van de Toppers-gangers, die overigens niet het gangpad inwilden.
Wellicht tijd dat de afdeling materieelinzet nog even heel kritisch gaat kijken naar hun materieelplanning in het weekend? Want het gaat volgens mij wel vaker mis...
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Suus »

Als de Floppersbezoekers het gangpad in waren gelopen was er niets aan de hand geweest, bovendien waren de Floppers al veel eerder afgelopen want om kwart voor elf stonden Duivendrecht ook al helemaal vol met Floppersbezoekers dus die mensen hadden al veel eerder op huis kunnen afgaan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door VIRM »

Je zegt het goed, 'kunnen'. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Suus »

Ook van Flopperbezoekers zou je gezond verstand mogen verwachten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Vinny »

Dat blijkt niet uit je post. LOL
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Suus »

Niet? Wat vreemd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Vinny »

Maar goed vanochtend reed de trein v. 9:27 te IJlst ri. Leeuwarden niet wegens een gestrande trein. Kon door nog een sprintje te trekken wel de vervangende trein vanuit Sneek halen (9:37). Ben nu wel een beetje stuk.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door iljitsch »

VIRM schreef:Ook wel triest dat omstanders gaan lachen als er overduidelijk iemand zelfmoord wil plegen... :(
Tja dan moet je het maar niet op zo'n belachelijke manier doen! Uitgelachen worden lijkt me wel het minste risico bij zo'n onderneming.

Maar het is wel triest dat we er als samenleving zo slecht in slagen deze mensen op een goede manier op te vangen en te behandelen.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Vinny »

Gebrek aan sociale samenhang en empathisch vermogen. Ik denk dat een schoolvak als "hoe ga je met elkaar om" niet zou misstaan in het onderwijssysteem. Maar of het echt werkt betwijfel ik.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Thom91 »

Bee schreef:Als de Floppersbezoekers het gangpad in waren gelopen was er niets aan de hand geweest, bovendien waren de Floppers al veel eerder afgelopen want om kwart voor elf stonden Duivendrecht ook al helemaal vol met Floppersbezoekers dus die mensen hadden al veel eerder op huis kunnen afgaan.
Ja want na een concert wat draait om gezelligheid en sfeer ga je direct naar huis :')
Komt wel goed schatje.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door VIRM »

@Iljitsch: uh, ik denk dat wij beiden niet weten wat er omgaat in de hoofden van mensen die zelfmoord willen plegen. Dus ik vind je reactie wel een beetje kort door de bocht.
Beul van de blindegeleidelijn
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door marlies »

Geert schreef:Misschien dat bij echte aanrijdingen inderdaad altijd die regel wordt toegepast, en bij bijna-aanrijdingen of dit soort situaties wel de keus geboden wordt?
Ja, dat denk en hoop ik wel. Maar als je eerder een heftige echte aanrijding hebt meegemaakt kan zoiets als dit ook moeilijk zijn omdat het herinneringen oproept..
matti93 schreef:Het belangrijkste lijkt me toch of de bestuurder behoefte heeft aan opvang o.i.d., enige vorm van maatwerk zou toch wel netjes zijn...
Juist niet. Er is namelijk geen goede manier om vast te stellen of iemand die opvang nodig heeft, dus het optioneel maken is dan in eerste instantie niet handig. Gewoon altijd aan de kant en altijd even met iemand praten. Iemand die zegt dat het wel gaat en dat 'ie wel verder kan werken (en dat vaak ook wel echt zelf gelooft) kan daardoor op de lange termijn juist helemaal kapot gaan. Liever een paar bestuurders/machinisten/etc nodeloos van de dienst gehaald na een ongeval dan eentje die er jaren aan arbeidsongeschiktheid aan overhoudt.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door huibe »

Het is niet om te lachen dat iemand zelfmoord wil plegen, maar het spijt me maar dit is toch wel heel bizar. Zoals ik het lees is er geen noodstop geweest en is de hele situatie onder controle geweest bij de bestuurder. Ik kan dus goed begrijpen dat hij zijn schouders ophaalt en rustig verder rijdt. Het kan natuurlijk geen kwaad om later in de week nog eens te informeren bij de bestuurder.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
matti93
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 01 nov 2013, 19:53

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door matti93 »

marlies schreef:
matti93 schreef:Het belangrijkste lijkt me toch of de bestuurder behoefte heeft aan opvang o.i.d., enige vorm van maatwerk zou toch wel netjes zijn...
Juist niet. Er is namelijk geen goede manier om vast te stellen of iemand die opvang nodig heeft, dus het optioneel maken is dan in eerste instantie niet handig. Gewoon altijd aan de kant en altijd even met iemand praten. Iemand die zegt dat het wel gaat en dat 'ie wel verder kan werken (en dat vaak ook wel echt zelf gelooft) kan daardoor op de lange termijn juist helemaal kapot gaan. Liever een paar bestuurders/machinisten/etc nodeloos van de dienst gehaald na een ongeval dan eentje die er jaren aan arbeidsongeschiktheid aan overhoudt.
Helaas is het niet zo eenvoudig, want door thuis te gaan zitten piekeren over de gebeurtenis wordt het echt niet altijd beter en ook meteen na de gebeurtenis erover praten heeft niet altijd het effect waar je op hoopt. Het inzetten van professionele hulpverlening lijkt me goed, maar door iemand simpelweg naar huis te sturen los je weinig op en loop je wel het risico meer schade aan te richten.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door marlies »

matti93 schreef:
marlies schreef:
matti93 schreef:Het belangrijkste lijkt me toch of de bestuurder behoefte heeft aan opvang o.i.d., enige vorm van maatwerk zou toch wel netjes zijn...
Juist niet. Er is namelijk geen goede manier om vast te stellen of iemand die opvang nodig heeft, dus het optioneel maken is dan in eerste instantie niet handig. Gewoon altijd aan de kant en altijd even met iemand praten. Iemand die zegt dat het wel gaat en dat 'ie wel verder kan werken (en dat vaak ook wel echt zelf gelooft) kan daardoor op de lange termijn juist helemaal kapot gaan. Liever een paar bestuurders/machinisten/etc nodeloos van de dienst gehaald na een ongeval dan eentje die er jaren aan arbeidsongeschiktheid aan overhoudt.
Helaas is het niet zo eenvoudig, want door thuis te gaan zitten piekeren over de gebeurtenis wordt het echt niet altijd beter en ook meteen na de gebeurtenis erover praten heeft niet altijd het effect waar je op hoopt. Het inzetten van professionele hulpverlening lijkt me goed, maar door iemand simpelweg naar huis te sturen los je weinig op en loop je wel het risico meer schade aan te richten.
Ik heb het ook niet over simpelweg naar huis sturen natuurlijk, dat maak jij er van. Zo debiel ben ik nou ook weer niet.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door nvdw »

Deze "zelfmoordenaar" zal wel de nodige meters bier hebben weggetikt...
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten