OVer je reiservaringen in mei 2014

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Thom91 »

En als de trein vervolgs op 1 stopt door ARI of trdl kan hij niet meer naar Amsterdam over de Westtak, mag je even over de Meer heen _O-
Komt wel goed schatje.
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door mijack1985 »

Van vorige week dinsdag nog, gezien in de t2600. Het fenomeen SNELTREIN bestaat nog bij NS spooradisch :p

Afbeelding
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Hainje »

Wacht maar af. NS Internationaal komt nu terug, kleine stap om ook de Sneltrein weer te introduceren. :P
🍉
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Z2N »

Boem is ho, ik sta nu met een lijn 169 met schade in Alphen, nadat een automobilist besloot de bus te knuffelen bij het oprijden van een parkeerplaats. Ik sta nog wel even stil..
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Aking »

Geen idee of het in andere stellen ook al zo is, maar in de 4236 is het verbindingsscherm van T-mobiel vervangen door een eigen NS-pagina:

[simg]http://i.imgur.com/7lAMPDj.png[/simg]
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door dylanwild94 »

Aking schreef:Geen idee of het in andere stellen ook al zo is, maar in de 4236 is het verbindingsscherm van T-mobiel vervangen door een eigen NS-pagina:

Afbeelding
abracadbra nu doet de foto het.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Etienne »

De t2034 stond te Utrecht Centraal voor de verandering weer eens aangekondigd op heel spoor 9, maar stond alleen op 9b. :roll:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door VIRM »

Vanochtend had ik vanaf Sloterdijk lijn 12, met een vrolijke bestuurder. :) Die wist zijn vertrektijd niet, maar gelukkig wist ik die wel voor hem op te lepelen :mrgreen:. Daarnaast een paar haltes na Sloterdijk controle gehad door iemand van het GVB, iets wat mij in de tram nog nooit is overkomen. Overigens reed de tram met een blokkendoos; die zouden toch al nu zo'n beetje met pensioen moeten zijn?
Beul van de blindegeleidelijn
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Aking »

Aking schreef:Geen idee of het in andere stellen ook al zo is, maar in de 4236 is het verbindingsscherm van T-mobiel vervangen door een eigen NS-pagina
En in stel 9572 kan ik constateren dat het nog niet overal is :P
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door webguy »

NS neemt ook de hele verbinding over - o.a. dat mensen dus niet meer T-mobile bellen, maar NS bij problemen.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Aking »

Maar achter de schermen blijft het wel gewoon dezelfde verbinding toch?
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Vinny »

Bee schreef:Ik vermoed dat men zich een beetje heeft vergist in de studentenpendel van zondag...
Volgens de medewerkers waren er 2,5 keer meer reizigers dan normaal op een zondagavond. Kon dus niet alleen aan de studenten liggen. Wel een bizarre sfeer op het busstation. Erg onwezenlijk allemaal. Nou ja, was op tijd in Heerenveen om de laatste bus nog te halen. Was ver na middernacht thuis...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Daniel »

Dat lijken mij meer totaal verkeerde telcijfers. 'tis in ieder geval een dusdanige stijging dat zelfs de combinatie van mooi weer en geldige goedkope kaartjes 'm nog niet helemaal kan verklaren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door JWM »

Net of medewerkers het exacte overzicht hebben over hoeveel reizigers er staan te wachten op een bus :?
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Jurre »

Door de regen vanmorgen kozen veel studenten op station Zwolle voor lijn 2 richting Ittersummerbroek. Ruim 3 minuten voor vertrektijd zat de bus van 9u20 al afgeladen vol en de chauffeur besloot te vertrekken. Slimme actie, er kon toch niemand meer in. Bij de Van Karnemelktunnel werd nog 1 verzopen otter ingeladen maar de 20 man aan het Lübeckplein reed de chauffeur toch echt voorbij.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Ardan »

Jurre schreef:Van Karnemelktunnel
Maakte je die woordgrap nou expres? :D (Van Karnebeektunnel)
Ik doe ook maar wat
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Milco »

Ik reisde vanmiddag met lijn 205 vanuit Ermelo met de bedoeling om in Harderwijk op lijn 159 te stappen. Maar lijn 205 kwam met zo'n 10 minuten vertraging aan bij m'n instaphalte in Ermelo en dat is precies de overstaptijd. Op lijn 159 naar Almere. Dus ik vroeg aan de chauffeur van lijn 205 of hij lijn 159 kon "tegenhouden" bij station Harderwijk. Nadat hij eerst nog zei dat ik voor lijn 159 bij station Harderwijk moest overstappen (ja, dat wist ik ook nog wel, dat was mijn vraag ook niet!), zei hij dat een aansluiting niet geregeld kon worden, want "lijn 159 is van een andere vervoerder"...

Nu is mijn vraag: een aansluiting kan toch gewoon geregeld worden? Lijn 205 is van Syntus en lijn 159 van OV Regio IJsselmond en de rijtijd tussen in instaphalte in Ermelo (Sonneheerdt) en station Harderwijk bedraagt zo'n 12 minuten.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door VIRM »

Vanochtend moest ik op het station van Zaandam van 08:55 zijn... want een goede vriendin van mij, zelf OV-freak, had mij opgegeven voor de spoorwegensdagen! Vanuit NS en Nedtrain kregen we drie ontzettend leuke begeleiders mee. Na een drankje in Restaurant Eerste Klas in Amsterdam kregen we een priverondleiding door de koninklijke wachtkamer, vervolgens een kijkje bij de bijsturing en treindienstleiding post Amsterdam en daarna nog up close and personal ontmoeting met materieel op de Watergraafsmeer (inclusief priveritten met lege mat van naar de Watergraafsmeer). Kortom: ontzettend leuke dag! :D De begeleiders die willen zich nu al opgeven voor volgend jaar. :D
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Vinny »

Rituele verbrandingstijd van mijn ov-abonnement. De bus naar Lelystad rijdt voor mijn neus weg en moet een uur overstappen in Emmeloord
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Suus »

Het internet is razend enthousiast over restaurant Chillers in Emmeloord :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Aking »

Milco schreef:Ik reisde vanmiddag met lijn 205 vanuit Ermelo met de bedoeling om in Harderwijk op lijn 159 te stappen. Maar lijn 205 kwam met zo'n 10 minuten vertraging aan bij m'n instaphalte in Ermelo en dat is precies de overstaptijd. Op lijn 159 naar Almere. Dus ik vroeg aan de chauffeur van lijn 205 of hij lijn 159 kon "tegenhouden" bij station Harderwijk. Nadat hij eerst nog zei dat ik voor lijn 159 bij station Harderwijk moest overstappen (ja, dat wist ik ook nog wel, dat was mijn vraag ook niet!), zei hij dat een aansluiting niet geregeld kon worden, want "lijn 159 is van een andere vervoerder"...

Nu is mijn vraag: een aansluiting kan toch gewoon geregeld worden? Lijn 205 is van Syntus en lijn 159 van OV Regio IJsselmond en de rijtijd tussen in instaphalte in Ermelo (Sonneheerdt) en station Harderwijk bedraagt zo'n 12 minuten.
Waarschijnlijk niet zoals de chauffeur al aangaf, waarschijnlijk hebben ze allebei een eigen verkeersleiding, en om nu van de ene naar de andere te gaan bellen gaat natuurlijk wel heeeeeeeeeeeeeel ver, gaan we niet aan beginnen dus....
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door dylanwild94 »

vanochtend(inmiddels gisteren) naar Rlb gereisd om een overbrengingsrit van de RET metro 5315 op de film te zetten.

na 3 uur wachten kwam hij dan eindelijk langs met onderstaand filmpje als resultaat. (A)
https://www.youtube.com/watch?v=fywrf3uWW7s
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Stefan »

Aking schreef:Waarschijnlijk niet zoals de chauffeur al aangaf, waarschijnlijk hebben ze allebei een eigen verkeersleiding, en om nu van de ene naar de andere te gaan bellen gaat natuurlijk wel heeeeeeeeeeeeeel ver, gaan we niet aan beginnen dus....
Tussen Arriva in HWGO en Veolia in Brabant wordt wel eens een poging gedaan via 't bakkie, maar goed.. Je moet maar net weten op welk kanaal iedereen zit.... -o-
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Milco »

Dan vind ik dat vreemd, want een tijd geleden vroeg iemand juist in lijn 159 om lijn 205 "tegen te houden" bij Harderwijk en dat gebeurde ook gewoon... -o-
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door marvinkok »

De chauffeur kan altijd via de SVL/ROV/CVL een overstap op een andere vervoerder aanvragen. Het duurt alleen nogal lang omdat het over nogal wat schijven moet.
Klant -> Chauffeur 1 -> CVl 1 -> CVL 2 -> Chauffeur 2
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten