Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door MdJ »

Hmm, hoe die er in kon komen? :oops: Ww=Zv idd.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fogeltje »

Plannen voor de Breaxx in Nijmegen zijn schijnbaar nog niet compleet van tafel.
"Een touringcar is geen bus"
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Frank »

Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fogeltje »

Ik zag hem op de wiki voorbijkomen. Ik heb wel zo mijn vraagtekens bij die verbinding eerlijk gezegd. Misschien is het juist druk hoor, maar ik heb het gevoel van niet. Ik vraag me af of je lijn 7 niet beter kunt afkappen op Station Dukenburg en wellicht in de spitsuren koppelt aan lijn 107. Of je laat lijn 7 alleen in de spitsuren gecombineerd met lijn 107 rijden maar daarbuiten niet. Maar mogelijk trekt het industrieterrein juist zelfs zoveel reizigers dat dit toch rendabel kan zijn. Ze zullen er vast over nagedacht hebben.
"Een touringcar is geen bus"
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door koekje »

fogeltje schreef:Ik zag hem op de wiki voorbijkomen. Ik heb wel zo mijn vraagtekens bij die verbinding eerlijk gezegd. Misschien is het juist druk hoor, maar ik heb het gevoel van niet. Ik vraag me af of je lijn 7 niet beter kunt afkappen op Station Dukenburg en wellicht in de spitsuren koppelt aan lijn 107. Of je laat lijn 7 alleen in de spitsuren gecombineerd met lijn 107 rijden maar daarbuiten niet. Maar mogelijk trekt het industrieterrein juist zelfs zoveel reizigers dat dit toch rendabel kan zijn. Ze zullen er vast over nagedacht hebben.
Het lijkt mij meer een actie iedereen die in Bijsterhuizen werkt uit de auto en in de bus te krijgen:

http://www.breng.nl/reizen-met-breng/14 ... uizen/3350
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fogeltje »

Maar is het een actie van Breng of komt het initiatief vanuit Bijsterhuizen?
"Een touringcar is geen bus"
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Srananbloke »

Lange Akkers, Arnhem Zuid. Aanleg trolleyinfrastructuur voor de verlengde lijn 2.

Afbeelding

Verder geen andere werkzaamheden voor de nieuwe lijn tegengekomen, behalve dat er op de kruising Burg. Matsersingel/Van Berkumstraat weer is gesneden in de ongebruikte trolleylijn naar Vredenburg en dat er op de Randweg de nodige gaten zijn gegraven voor het plaatsen van bovenleidingsmasten.
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door koekje »

fogeltje schreef:Maar is het een actie van Breng of komt het initiatief vanuit Bijsterhuizen?
Geen idee. Je hebt toch nauw twittercontact met Breng? Vraag het aan hen ;-)
Tom
Berichten: 151
Lid geworden op: vr 09 okt 2009, 21:59

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Tom »

Het initiatief komt vanuit bedrijvenvereniging Bijsterhuizen en is onderdeel van het 'Reis Slim, Kies Slim'-programma.

Link:
* Pilot: neem de bus met korting
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fogeltje »

Ik heb van Breng via Twitter een PDFje gehad met de nieuwe situatie voor busstation Uden, welke op 1 juni zou moeten opengaan: http://t.co/z4zXZuynTl

Interessant om te zien dat de bussen met hun kont naar de weg gaan staan. Ik had gedacht dat ze met de neus naar voren komen (waarbij "voor" de Violierstraat is). Ook is het inderdaad het plan dat achter (Leeuweriksweg) geen uit/inrit komt zoals ik al vermoed.

Bij deze heb ik maar meteen het voorstel bij Breng gedaan om de 99 definitief te verleggen via de Kennedystraat en Violierstraat in plaats van via de Leeuweriksweg. Nu de inrit bij de Leeuweriksweg wegvalt levert dat geen voordeel meer op en die weg is sinds reconstructie onvriendelijker geworden voor de bus in mijn ogen, smaller en drempels. Als bijkomend voordeel kunnen Breng en Arriva voor lijn 99 dan de halte Violierstraat opnemen in de route (nu alleen in gebruik voor de vroege/late ritten van/naar Melle). Dat geeft een alternatief overstappunt voor reizigers van/naar lijn 121 die krap met de tijd zitten (als de vertraging op het allerlaatste moment wordt opgelopen heeft oproepen namelijk ook geen zin meer).

Als kanttekening moet ik wel opmerken dat het soms druk kan zijn met fietsers bij de rotonde Kennedystraat en Violierstraat. Maar dat heb je potentieel ook bij beide rotondes bij de Leeuweriksweg. Bovendien moet je beide rotondes met de oude route vol (3/4) terwijl je bij de huidige route meteen rechtsaf gaat (1/4 rotonde nemen) en straks bij het busstation weer maar een 1/4.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12817
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Hainje »

Hebben ze nu serieus Phileassen ingetekend? :X :')
🍉
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fogeltje »

Ja, die zag ik ook al :')

Ik ga er van uit (mag ik hopen) dat het verder niets te betekenen heeft.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12817
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Hainje »

Mja, het Phileasproject is aan het einde van deze SRE concessie wel ten einde en de PNB lijkt mij nu niet echt de overheid die hier in zou willen investeren. Dus het zal zo'n vaart niet gaan lopen denk ik.
🍉
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fogeltje »

Ik kijk overigens nog even terug op de foto's die ik vorige maand had genomen. Daarop had ik al kunnen zien dat de bussen met hun kont naar de Violierstraat komen te staan :oops: Dat was te zien aan hoe de bloktegels op de perrons lagen.
"Een touringcar is geen bus"
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Mr-W »

Breng heeft een speciale Hemelvaart dienstregeling voor Lijn 99 Nijmegen Centraal Station - Uden Busstation
Waarbij er de hele dag extra ritten rijden :) of een aantal dienstregelingen zijn door elkaar gehaald :')
Hemelvaartsdienstregeling lijn 99
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12817
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Hainje »

Ja de zaterdag en zondagdienstregeling zijn op een hoop gegooid. Denk ik.
🍉
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fogeltje »

Ik heb al een mailtje richting betreffende vervoerder gestuurd. De za- en zo-diensten zijn inderdaad op een hoop gegooid.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fogeltje »

Breng gaat ermee aan de slag. Ik vermoed niet dat ze de dienstregelingspagina nog kunnen aanpassen op korte termijn, maar hopelijk verschijnt er een nieuwsbericht (zoals Hermes toen bijvoorbeeld de juiste dienstregeling van lijn 195, of welke het ook was, gepubliceerd had in eerste instantie).
"Een touringcar is geen bus"
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Somoht »

Zit er een patroon in qua ritnummers die fout staan? Alle 7xxx moet eruit? Als iemand een lijstje ritnummers geeft die fout staan kan ik iig regelen dat mijn data-afnemers niet fout gaan.
Overigens gaat het gedeelde lijn attribuutje ook nog steeds mis op lijn 99..
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fogeltje »

Ja, alle 7xxx moeten eruit tot 18:00. Alle ritten na 18:00 zijn 7xxx om een of andere reden. Beetje vreemd gedaan. Richting Uden is het nog meer verwarrend want op zaterdag gaat de rit van Nijmegen om 22:12 tot Uden, Busstation en op zondag (en weekdagen) tot Uden, Melle. In dit geval moet dus de 7xxx rit er weer uit.
"Een touringcar is geen bus"
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Somoht »

Mmh zat net ff te checken en ik zie dat er in de dienstregelinglevering die ik vanmiddag heb gehad er weer iets heel anders staat. Nu staat er gewoon een doordeweekse dienstregeling :X Eens kijken of er morgen weer iets komt :P
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fogeltje »

Die doordeweekse, met spitsbussen, krijg ik in de Brengapp.
"Een touringcar is geen bus"
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Somoht »

Denk dan dat de CXX app dus sneller data verwerkt dan de CXX website :P
Heb een eigen regel overtreden (nooit handmatig lopen prutsen met data) en de dienstregeling van as zaterdag maar actief gemaakt voor 29 mei.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fogeltje »

Ik denk dat de CXX app er gewoon niet mee overweg kan als je van te voren aangepaste dagen in de toekomst wilt opzoeken. Ik vermoed dat als ik op de dag zelf in de app kijk ik dan de tijden zie die ook op de website staan (al dan niet fout dus). Maar de app gaf gisteren bij Breng dus foutere data dan de website.

En 9292...laten we het daar maar niet over hebben :') Ik heb niet eens de moeite genomen die aan te schrijven, dan krijg ik alleen te horen "de vervoerders leveren ons de informatie bla bla bla".
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fogeltje »

Breng heeft inmiddels via mail (en via Twitter ook openbaar) laten weten dat lijn 99 een zaterdagsdienst rijdt morgen.
"Een touringcar is geen bus"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten