HTM bestelt 20 extra Avenio trams bij Siemens
Re: HTM bestelt 20 extra Avenio trams bij Siemens
Als goed is zit nu of volgende week de 2e groep HTM'ers voor instructie in Duitsland.
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
-
- Berichten: 6189
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: HTM bestelt 20 extra Avenio trams bij Siemens
wanneer gaat bovengenoemde naar Duitsland?
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: HTM bestelt 20 extra Avenio trams bij Siemens
Hoe bedoelt u?
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: HTM bestelt 20 extra Avenio trams bij Siemens
Hij vraagt wanneer jij mag lessen in zo'n nieuwe tram ;)
Re: HTM bestelt 20 extra Avenio trams bij Siemens
Ik mag niet. Ik zit bij de oude trammetjes. ;)
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Re: HTM bestelt 20 extra Avenio trams bij Siemens
Volgens bericht op RTV-West wordt de tram vandaag officieel onthuld en maken directie HTM, politici en consumentenorganisaties een ritje met de tram.
Binnenkort komt de eerste Avenio dus in Den Haag aan.
Binnenkort komt de eerste Avenio dus in Den Haag aan.
-
- Berichten: 857
- Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
- Contacteer:
Re: HTM bestelt 20 extra Avenio trams bij Siemens
Ik werd nog op dit plaatje gewezen, was die al geplaatst hier?
Re: HTM bestelt 20 extra Avenio trams bij Siemens
En op de website van Railway Gazette nog een foto van het interieur.
Re: HTM bestelt 20 extra Avenio trams bij Siemens
Ik zie geen interieurfoto. :S
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: HTM bestelt 20 extra Avenio trams bij Siemens
Zie de verkleinde foto rechts ;-)
-
- Berichten: 3932
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: HTM bestelt 20 extra Avenio trams bij Siemens
Zowel van buiten als binnen stralen deze trams niks moderns uit. Krijg er echt geen bolle broek van.
Re: HTM bestelt 20 extra Avenio trams bij Siemens
Wel leuk om te zien dat het nieuwste type OV Chipkaart validator er al in zit.
Re: HTM bestelt 20 extra Avenio trams bij Siemens
Hi! Las mee en was even benieuwd naar iets, dus denk toch maar accountje aanmaken.
Weet iemand waarom Den Haag ervoor gekozen heeft tweerichtingstrams aan te schaffen? Lijkt zo'n aparte keuze voor een stad die nagenoeg volledig geschikt is voor eenrichtingstrams. Amsterdam en Rotterdam hebben destijds gewoon nieuwe eenrichtingstrams gekocht. In Amsterdam met uitzondering van lijn 5 uiteraard.
Moeten de keerlussen in Den Haag verdwijnen?
Over de tram zelf: Vind 'm er nogal log uitzien t.o.v. z'n voorganger de Combino. De ramen ogen extreem oubollig en passen slecht bij de rest van de tram. Hoop eerlijk gezegd niet dat dit model ook straks op de nieuwe AVL komt. :?
Weet iemand waarom Den Haag ervoor gekozen heeft tweerichtingstrams aan te schaffen? Lijkt zo'n aparte keuze voor een stad die nagenoeg volledig geschikt is voor eenrichtingstrams. Amsterdam en Rotterdam hebben destijds gewoon nieuwe eenrichtingstrams gekocht. In Amsterdam met uitzondering van lijn 5 uiteraard.
Moeten de keerlussen in Den Haag verdwijnen?
Over de tram zelf: Vind 'm er nogal log uitzien t.o.v. z'n voorganger de Combino. De ramen ogen extreem oubollig en passen slecht bij de rest van de tram. Hoop eerlijk gezegd niet dat dit model ook straks op de nieuwe AVL komt. :?
Re: HTM bestelt 20 extra Avenio trams bij Siemens
Zie paragraaf 6.5 in dit stuk voor de keuze tweerichtingtrams.n-evo schreef:Weet iemand waarom Den Haag ervoor gekozen heeft tweerichtingstrams aan te schaffen? Lijkt zo'n aparte keuze voor een stad die nagenoeg volledig geschikt is voor eenrichtingstrams. Amsterdam en Rotterdam hebben destijds gewoon nieuwe eenrichtingstrams gekocht. In Amsterdam met uitzondering van lijn 5 uiteraard.
Moeten de keerlussen in Den Haag verdwijnen?
Op een aantal plaatsen verdwijnen de keerlussen i.v.m. ruimte beslag.
Is al in Leidschendam Anthoniushove en gaat ook weg in Nootdorp.
Daarnaast komen er keer voorzieningen voor kort trajectdiensten of bij verstoringen (o.a de onlangs aangelegde bij de Wouwermanstraat.
-
- Berichten: 6189
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: HTM bestelt 20 extra Avenio trams bij Siemens
ik dat het er te maken heeft met het verdwijnen van keerlus bij leidsehagen. en omdat de misschien incidenteel de tailtrack('s) gebruikt kunnen worden in oa. delft.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: HTM bestelt 20 extra Avenio trams bij Siemens
Wat voor keerpunt heeft men eigenlijk in gedachte voor lijn 19 op het universiteitsterrein in Delft?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: HTM bestelt 20 extra Avenio trams bij Siemens
Keerpunt komt in Technopolis; nieuwe bedrijven/kantorenpark ten zuiden van TU.
Zag laatst een tekening voor de inrichting van Technopolis met daarop een keerlus.
Zie ook dit RAPPORT n.a.v. zorgen van VSL op bestemmingsplan; zie beantwoorden zienswijzen
Zag laatst een tekening voor de inrichting van Technopolis met daarop een keerlus.
Zie ook dit RAPPORT n.a.v. zorgen van VSL op bestemmingsplan; zie beantwoorden zienswijzen
Re: HTM bestelt 20 extra Avenio trams bij Siemens
Van HTM'ers begrepen dat de Avenio echt heerlijk rijdt. Gaat dan over het test traject in Duitsland. Storingen schijnen goed opgelost te kunnen worden. En met de voet bediening is het ook prima. Werd al geroepen dat de Avenio simpeler is dan de GTL.
Toch ben ik benieuwd hoe de Avenio zich houd in het Haagse.
Toch ben ik benieuwd hoe de Avenio zich houd in het Haagse.
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Re: HTM bestelt 20 extra Avenio trams bij Siemens
Vooral het rijgedrag in (scherpe) bochten is iets waar ik toch wel erg nieuwsgierig naar ben. Door de constructie maakt vooral de middelste geleding een vreemde knik, zoals op dit filmpje (Combino Supra in Budapest, de voorganger van de Avenio) goed te zien is.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=eDcA23COiTQ[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=eDcA23COiTQ[/youtube]
Re: HTM bestelt 20 extra Avenio trams bij Siemens
Tnx voor de info! :pos:avl schreef:Zie paragraaf 6.5 in dit stuk voor de keuze tweerichtingtrams.
Vind het wel mooi om te zien dat Den Haag actief bezig is met het moderniseren van het tramnetwerk. Rotterdam heeft al een hele reorganisatie achter de rug. Alleen in Amsterdam is het steeds gevalletje mañana, mañana, mañana wat betreft moderniseringen doorvoeren.
Re: HTM bestelt 20 extra Avenio trams bij Siemens
Tja het verschil is natuurlijk wel dat in Den Haag de tram het vervoermiddel is terwijl Amsterdam en Rotterdam ook een metro hebben. In delen van Amsterdam (veel van de binnenstad) is de tram ook zeer onaantrekkelijk door de beroerde snelheden vanwege het vele andere verkeer en het ontbreken van vrije banen. Bredere trams die ruimere bogen nodig hebben en grotere haltes zijn daar niet echt een voor de hand liggende optie.
Re: HTM bestelt 20 extra Avenio trams bij Siemens
Volgens mij vervoert de tram nog altijd de meeste passagiers in Amsterdam. De metro is leuk als je toevallig in de buurt zit, voor het bulk van de bestemmingen zit je toch aan de tram vast. In Rotterdam vormt de metro een echte ruggengraat en is het tramnetwerk ook gemoderniseerd. In Amsterdam zitten we nog altijd vast aan grotendeels hetzelfde tramnet als in 1970.
Re: HTM bestelt 20 extra Avenio trams bij Siemens
Er zijn natuurlijk ook sneltramlijnen zoals naar IJburg, niet echt te vergelijken met over de Dam naar 't Leidseplein slingeren...
Wat me opviel toen ik zaterdag door Amsterdam wandelde vanaf het Muiderpoortstation, maar ik kan me vergissen, is dat er best veel tramlijnen paralel vrij dicht bij elkaar lopen. In Den Haag zit er toch een stuk meer afstand tussen bijvoorbeeld 9, 4, 2 en 3.
Wat me opviel toen ik zaterdag door Amsterdam wandelde vanaf het Muiderpoortstation, maar ik kan me vergissen, is dat er best veel tramlijnen paralel vrij dicht bij elkaar lopen. In Den Haag zit er toch een stuk meer afstand tussen bijvoorbeeld 9, 4, 2 en 3.
Re: HTM bestelt 20 extra Avenio trams bij Siemens
We dwalen wat af maar toch nog even off topic.
In Amsterdam gaan wel de meeste reizigers per tram, maar de afstanden zijn veel korter dan per metro. De meeste reizigers KM zijn per metro.
GVB Jaarverslag 2013
bus = 46,7 milj. reizigers / 171,2 milj. reizigers-km
metro = 59,4 milj. reizigers / 326,4 milj. reizigers-km
tram= 104,5 milj. reizigers / 290,2 milj. reizigers km.
In Amsterdam gaan wel de meeste reizigers per tram, maar de afstanden zijn veel korter dan per metro. De meeste reizigers KM zijn per metro.
GVB Jaarverslag 2013
bus = 46,7 milj. reizigers / 171,2 milj. reizigers-km
metro = 59,4 milj. reizigers / 326,4 milj. reizigers-km
tram= 104,5 milj. reizigers / 290,2 milj. reizigers km.
Re: HTM bestelt 20 extra Avenio trams bij Siemens
Ik denk dat dat pas komt met de opening van de NoordZuidLijn. Pas dan kun je een slag maken net als in Rotterdam en zal het tramnet fors ingekrompen en versneld worden. Den Haag heeft dat probleem niet, daar is het tramnet traditioneel al goed ontwikkeld met een redelijke gemiddelde snelheid.n-evo schreef:Alleen in Amsterdam is het steeds gevalletje mañana, mañana, mañana wat betreft moderniseringen doorvoeren.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 139 gasten