Korte vragen #8

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Korte vragen #8

Bericht door Ennes »

En misschien is ook zo'n sportarmband wel een idee, deze zijn er immers ook in alle soorten en maten

Afbeelding
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Korte vragen #8

Bericht door Wubbo »

Een collega van mij heeft een jas met een vakje daarvoor (vergelijkbaar met een vakje voor je skipas), wellicht is dat ook wel wat. Of sowieso in een jaszak met ritssluiting, als die een beetje op de goede hoogte zit.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Korte vragen #8

Bericht door VIRM »

Een sportarmband is wellicht wel een idee. :) Maar de OV-armband is dus niet meer te koop?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Korte vragen #8

Bericht door fogeltje »

Hoe zit het samenreiskorting van mijn VDU als ik niet op saldo reis maar bijvoorbeeld een blokkerdagkaart gebruik? Kunnen mijn medereizigers dan toch met 40% korting meereizen of kan dat alleen als ik zelf ook op saldo reis?
"Een touringcar is geen bus"
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Korte vragen #8

Bericht door Michael »

Ik heb ook een vraagje: Ik reis morgen met een AH dagkaart. Maar voor Ut-Asd en Asd-Bd ga ik een overgang 2-1 kopen. Maar ik heb ook een voordeelurenabonnement. Kan ik die overgangen dan met korting kopen of juist niet omdat ik met een AH dagkaart reis?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen #8

Bericht door Suus »

Kan je überhaupt die actiekaartjes wel combineren met overgangsbewijzen?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Korte vragen #8

Bericht door Michael »

Ik heb dat wel vaker gedaan. Toen ging alles goed.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Korte vragen #8

Bericht door fogeltje »

Met gekochte overgangsbewijzen lijkt mij dat wel te kunnen (al weet ik niet of je met korting mag kopen), met die gratis spoordeelwekendingen mag het niet.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen #8

Bericht door Suus »

Maar die gratis spoordeelweekdingen zijn sowieso niet meer geldig, die verliepen afgelopen zondag :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte vragen #8

Bericht door Meltrain »

Van een vriend kreeg ik eze foto met de vraag wat die zwarte blokjes zijn (foto is genomen te Cps). Ik wist het antword ook nit, dus vraag ik het maar hier. :wink:
Afbeelding
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Korte vragen #8

Bericht door marvinkok »

Volgens mij om de geluidsoverlast te verminderen. Vermoed dat het idee is dat die blokken de trillingen in de spoorstaven sneller dempen, zodat het geluid minder wordt.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Korte vragen #8

Bericht door Klaasje »

Raildempers inderdaad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen #8

Bericht door Suus »

Volgens mij zou het daar ook schelen als de ruimte onder het perron en de spoordijk wordt dichtgemaakt, dan kan het remgeluid daar niet meer door.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Korte vragen #8

Bericht door ODRAIL »

Deze blokjes zijn ook te vinden op Nwk en Rtn.
Bee schreef:Volgens mij zou het daar ook schelen als de ruimte onder het perron en de spoordijk wordt dichtgemaakt, dan kan het remgeluid daar niet meer door.
Dit geldt ook voor de stations Nwk en Rtn.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen #8

Bericht door Suus »

Die blokjes liggen op ontelbaar veel plekken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte vragen #8

Bericht door Meltrain »

Oke, bedankt voor de atwoorden. :pos:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Korte vragen #8

Bericht door fogeltje »

Bee schreef:Maar die gratis spoordeelweekdingen zijn sowieso niet meer geldig, die verliepen afgelopen zondag :)
Maar hij zei dan ook dat hij er eentje ging kopen ;)

Heeft iemand nog een antwoord voor mij? Ik vermoed dat het antwoord NYET is, maar zeker weten doe ik dat niet.
fogeltje schreef:Hoe zit het samenreiskorting van mijn VDU als ik niet op saldo reis maar bijvoorbeeld een blokkerdagkaart gebruik? Kunnen mijn medereizigers dan toch met 40% korting meereizen of kan dat alleen als ik zelf ook op saldo reis?
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen #8

Bericht door Suus »

Redenerend zou je kunnen zeggen dat als jij niet op je VDU reist, er ook niet iemand mee kan reizen. Want met wie reist die persoon dan mee?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Korte vragen #8

Bericht door fogeltje »

Dat is ook mijn idee, maar het staat nergens. Het is verder wel een geldig abonnement wat ik bij heb en er ik kan in de voorwaarden zo snel niet zien of ik daar dan ook daadwerkelijk op dat moment mee moet reizen cq geldig vervoersbewijs icm dat abonnement moet hebben.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Korte vragen #8

Bericht door Hainje »

Michael schreef:Ik heb ook een vraagje: Ik reis morgen met een AH dagkaart. Maar voor Ut-Asd en Asd-Bd ga ik een overgang 2-1 kopen. Maar ik heb ook een voordeelurenabonnement. Kan ik die overgangen dan met korting kopen of juist niet omdat ik met een AH dagkaart reis?
Als jij incheckt met je VDU kun je op de kaartautomaat gewoon aangeven dat jij eerste klasse wilt reizen. Mocht het zo zijn dat je tussentijds tweede klasse wilt reizen, dan moet je na het uitchecken voor je 1e klasse reis weer even langs de kaartautomaat.
Bee schreef:Kan je überhaupt die actiekaartjes wel combineren met overgangsbewijzen?
Heb ik toevallig van de week nog gevraagd aan een Servicemedewerker. Deze heeft speciaal gebeld naar een persoon op kantoor die hier meer over wist. Het antwoord was dat het niet mocht. Actiekaartjes mogen niet gecombineerd worden met overgang 2-1.
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen #8

Bericht door Aking »

Hainje schreef:
Michael schreef:Ik heb ook een vraagje: Ik reis morgen met een AH dagkaart. Maar voor Ut-Asd en Asd-Bd ga ik een overgang 2-1 kopen. Maar ik heb ook een voordeelurenabonnement. Kan ik die overgangen dan met korting kopen of juist niet omdat ik met een AH dagkaart reis?
Als jij incheckt met je VDU kun je op de kaartautomaat gewoon aangeven dat jij eerste klasse wilt reizen. Mocht het zo zijn dat je tussentijds tweede klasse wilt reizen, dan moet je na het uitchecken voor je 1e klasse reis weer even langs de kaartautomaat.

Volgens mij wil hij dus niet inchecken omdat hij met een AH dagkaart reist ;)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen #8

Bericht door Geert »

fogeltje schreef:Dat is ook mijn idee, maar het staat nergens. Het is verder wel een geldig abonnement wat ik bij heb en er ik kan in de voorwaarden zo snel niet zien of ik daar dan ook daadwerkelijk op dat moment mee moet reizen cq geldig vervoersbewijs icm dat abonnement moet hebben.
Gewoon uitproberen dan, als nergens duidelijk staat dat je ingecheckt moet zijn voor samenreiskorting...
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Korte vragen #8

Bericht door fogeltje »

Ik zou er geen problemen hebben om het uit te proberen ware het niet dat de boete dan voor de reisgenoot gaat zijn en dat vind ik dan ook weer sneu :')
"Een touringcar is geen bus"
casper_rzb
Berichten: 368
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 10:03
Locatie: Rozenburg
Contacteer:

Re: Korte vragen #8

Bericht door casper_rzb »

Iemand enig idee waar die NS 2200 loc naartoe gaat met passagiers rijtuigen?
Alvast bedankt!
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=abbJS8Ol1Bc[/youtube]
Laatst gewijzigd door casper_rzb op do 29 mei 2014, 14:04, 1 keer totaal gewijzigd.
video`s van mij en forumlid Dylanwild94 zijn te zien op OV Rozenburg
Elke doordeweekse dag wel te vinden in de 101/103/105/115
Op al mijn foto`s zit copyright.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Korte vragen #8

Bericht door Somoht »

Hoeveel geeft een openbaarvervoer-autoriteit nou eigenlijk uit aan het OV per dag? Bijvoorbeeld hoeveel is Provincie Brabant kwijt om het OV morgen op hemelvaartsdag te laten rijden?
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 gasten