Dat mag niet, omdat jij dan niet met je VDU reist. Zelf op je VDU reizen en je Blokkerkaartje aan je reisgenoot geven mag natuurlijk wel, dan komen jullie er met de kosten vast wel uit ;-)fogeltje schreef:Hoe zit het samenreiskorting van mijn VDU als ik niet op saldo reis maar bijvoorbeeld een blokkerdagkaart gebruik? Kunnen mijn medereizigers dan toch met 40% korting meereizen of kan dat alleen als ik zelf ook op saldo reis?
Korte vragen #8
Re: Korte vragen #8
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: zo 27 okt 2013, 03:57
Re: Korte vragen #8
Ik heb even wat advies nodig:
Ik ga met gezelschap op zondag 8 juni naar Pinkpop te Landgraaf vanuit Amsterdam-Zuid. Heenreis geen probleem, maar nu hebben we misschien geen plek om te overnachten in Landgraaf en zouden we
dus dezelfde nacht terug moeten gaan richting A'dam. Goed, ik dus even de reisplanner checken, blijkt dat de laatste aansluiting richting Amsterdam al om 21:00 vertrekt??
Ik kan me dit niet voorstellen, gezien het nachtnet e.d.
Zijn er geen andere mogelijkheden om toch iets later te vertrekken?
Ik ga met gezelschap op zondag 8 juni naar Pinkpop te Landgraaf vanuit Amsterdam-Zuid. Heenreis geen probleem, maar nu hebben we misschien geen plek om te overnachten in Landgraaf en zouden we
dus dezelfde nacht terug moeten gaan richting A'dam. Goed, ik dus even de reisplanner checken, blijkt dat de laatste aansluiting richting Amsterdam al om 21:00 vertrekt??
Ik kan me dit niet voorstellen, gezien het nachtnet e.d.
Zijn er geen andere mogelijkheden om toch iets later te vertrekken?
Re: Korte vragen #8
De laatste intercity met aansluiting op een intercity naar de Randstad vertrekt in Heerlen om 22:25, al kan je als het goed is nog wel later in Eindhoven komen. Het nachtnet rijdt echter niet in de nacht van zondag op maandag dus dan zal je wel stranden in Eindhoven.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen #8
Misschien dat je nog met een bus naar Maastricht kan ofzo, maar heel veel gaat het niet uitmaken volgens mij...
Dat is het risico van naar een uithoek van het land willen :X
Dat is het risico van naar een uithoek van het land willen :X
Re: Korte vragen #8
http://www.eventtravel.nl/evenement/876 ... op_zondag/
Een idee? Georganiseerd busvervoer van/naar Pinkpop.
Een idee? Georganiseerd busvervoer van/naar Pinkpop.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Re: Korte vragen #8
Dit is dus het nadeel van (ver) buiten de Randstad wonen/zijn. Na een uur of half 11 kun je niet meer in de Randstad komen. Dat nachtnet lijkt misschien leuk, maar daar moet je natuurlijk wel de goede aansluiting op hebben. Dat lukt na half 11 vaak niet meer door het wegvallen van delen van de verbindingen onderweg.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Korte vragen #8
En als je met SOV in vrij reizen periode zit mag er dan volgens dezelfde logica niemand met je meereizen met korting?Wubbo schreef:Dat mag niet, omdat jij dan niet met je VDU reist. Zelf op je VDU reizen en je Blokkerkaartje aan je reisgenoot geven mag natuurlijk wel, dan komen jullie er met de kosten vast wel uit ;-)
Re: Korte vragen #8
Dan zou je SOV als twee onafhankelijke abonnementen op 1 kaart moeten zien en dat lijkt me een rare denkwijze.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Korte vragen #8
Maar je mocht/mag geen overgangskaartje 2-1 kopen met korting als je SOV vrijreizen hebt, dus dat ondersteunt die zienswijze dan toch?
Re: Korte vragen #8
Ik heb ook wel eens een papieren overgangskaartje 2-1 met korting gekocht bij Weekend-Vrij, hoe zit het daar dan mee?
Re: Korte vragen #8
Is dat zo? Geldt dat ook bij Dal Vrij en andere abonnementen waarbij sommige gevallen gratis zijn en andere gevallen korting geven?webguy schreef:Maar je mocht/mag geen overgangskaartje 2-1 kopen met korting als je SOV vrijreizen hebt, dus dat ondersteunt die zienswijze dan toch?
Either way ontzettend dom. Als het al geld oplevert (betwijfel ik - de gemiste inkomsten van mensen die dan maar afzien van een overgangsbewijs zal groter zijn dan de extra inkomsten van de mensen die meer voor dat kaartje betalen) weegt dat hoe dan ook niet op tegen de klantonvriendelijke middelvinger die je ze geeft.
-
- Berichten: 368
- Lid geworden op: di 17 dec 2013, 10:03
- Locatie: Rozenburg
- Contacteer:
Re: Korte vragen #8
Iemand enig idee waar die NS 2200 loc naartoe gaat met passagiers rijtuigen?
Alvast bedankt!
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=abbJS8Ol1Bc[/youtube]
Alvast bedankt!
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=abbJS8Ol1Bc[/youtube]
video`s van mij en forumlid Dylanwild94 zijn te zien op OV Rozenburg
Elke doordeweekse dag wel te vinden in de 101/103/105/115
Op al mijn foto`s zit copyright.
Elke doordeweekse dag wel te vinden in de 101/103/105/115
Op al mijn foto`s zit copyright.
Re: Korte vragen #8
Voor wat ik weet mag het met een papieren kaartje inderdaad alleen maar een vol tarief kaartje zijn bij SOV. Hoe het zit bij Dal Vrij weet ik niet. Wel is er best een kans dat er een betaalbare overgang als product op de OV-chipkaart gezet kan worden. Als ik in het weekend (het weekend-SOV) een keer een overgang wil, houd ik mijn chipkaart voor de lezer op een kaartjesautomaat en kost de overgang voor de gehele (weeekend)dag slechts een tientje. Hoeveel een overgang doordeweeks kost weet ik niet. Alleen jammer dat de CiCo's bij het inchecken het product dat op mijn kaart is gezet niet herkennen (check dus in met reisrecht 2e klas).marlies schreef:Is dat zo? Geldt dat ook bij Dal Vrij en andere abonnementen waarbij sommige gevallen gratis zijn en andere gevallen korting geven?webguy schreef:Maar je mocht/mag geen overgangskaartje 2-1 kopen met korting als je SOV vrijreizen hebt, dus dat ondersteunt die zienswijze dan toch?
Either way ontzettend dom. Als het al geld oplevert (betwijfel ik - de gemiste inkomsten van mensen die dan maar afzien van een overgangsbewijs zal groter zijn dan de extra inkomsten van de mensen die meer voor dat kaartje betalen) weegt dat hoe dan ook niet op tegen de klantonvriendelijke middelvinger die je ze geeft.
Gek genoeg herkent de Toeslagzuil van NS HiSpeed dit product wel en betaal je daar dus wel voor de toeslag 1e klas.
Re: Korte vragen #8
Iemand gier verstand van het belgische systeem?
Ik heb een go pass gekocht die jezelf moet printen, hierbij moest ik ook kiezen welke trein ik nam(tijd) , deze tijd zie ik echter niet terug op het ticket, betekend dit dat ik de go pass de hele dag kan gebruiken?
Ik heb een go pass gekocht die jezelf moet printen, hierbij moest ik ook kiezen welke trein ik nam(tijd) , deze tijd zie ik echter niet terug op het ticket, betekend dit dat ik de go pass de hele dag kan gebruiken?
Re: Korte vragen #8
Daar weet ik niet heel veel van, maar zit er op dat ticket misschien niet een barcode of QR-code? Dan kan het zijn dat de treinbegeleiders die scannen en dat ze dan dus wel de gekozen treinen kunnen zien.
Re: Korte vragen #8
Beide zit erop, het rare is dat ik nergens kan terug zien welke trein ik gekozen heb.
Laatst gewijzigd door Gekko123 op do 29 mei 2014, 14:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd
Reden: Onnodige quote verwijderd
Re: Korte vragen #8
Iets over Amsterdamse CAFs elders op dit forum herinnerde me aan iets wat ik me afvroeg.
Ik heb maar 3 keer met DDZ gereisd en 2 van de 3 keer waren de deuren extreem waardeloos brak met openen. Als in: dat ze op een kiertje bleven en daarna zo langzaam verder openden dat de beweging bijna niet met het menselijk oog waar te nemen was. In beide gevallen heb ik ze handje geholpen (lees: opengeduwd) wat ongetwijfeld niet goed is maar ik wou toch wel echt graag naar buiten voor de trein weer vertrok.
Ik heb dat met DDAR nooit meegemaakt, al heb ik daar ook niet heel vaak mee gereisd, maar wel vaker dan 3 keer
Is het een statistische anomalie dat ik dat 2 van de 3 keer heb meegemaakt of een bekend probleem met die dingen?
Ik heb maar 3 keer met DDZ gereisd en 2 van de 3 keer waren de deuren extreem waardeloos brak met openen. Als in: dat ze op een kiertje bleven en daarna zo langzaam verder openden dat de beweging bijna niet met het menselijk oog waar te nemen was. In beide gevallen heb ik ze handje geholpen (lees: opengeduwd) wat ongetwijfeld niet goed is maar ik wou toch wel echt graag naar buiten voor de trein weer vertrok.
Ik heb dat met DDAR nooit meegemaakt, al heb ik daar ook niet heel vaak mee gereisd, maar wel vaker dan 3 keer
Is het een statistische anomalie dat ik dat 2 van de 3 keer heb meegemaakt of een bekend probleem met die dingen?
Re: Korte vragen #8
Daar hadden die deuren in het DDAR-tijdperk ook al best wel eens last van. Bij DDZ komt het ook wel voor maar ik vind het eigenlijk wel meevallen.
Re: Korte vragen #8
Go Pass 1? Die is geldig op de datum die op het ticket staat, er is geen tijdsbeperking. Een reisonderbreking is echter niet toegestaan.rww schreef:Iemand gier verstand van het belgische systeem?
Ik heb een go pass gekocht die jezelf moet printen, hierbij moest ik ook kiezen welke trein ik nam(tijd) , deze tijd zie ik echter niet terug op het ticket, betekend dit dat ik de go pass de hele dag kan gebruiken?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen #8
Schop tegen de deur doet wonderen..marlies schreef:Iets over Amsterdamse CAFs elders op dit forum herinnerde me aan iets wat ik me afvroeg.
Ik heb maar 3 keer met DDZ gereisd en 2 van de 3 keer waren de deuren extreem waardeloos brak met openen. Als in: dat ze op een kiertje bleven en daarna zo langzaam verder openden dat de beweging bijna niet met het menselijk oog waar te nemen was. In beide gevallen heb ik ze handje geholpen (lees: opengeduwd) wat ongetwijfeld niet goed is maar ik wou toch wel echt graag naar buiten voor de trein weer vertrok.
Ik heb dat met DDAR nooit meegemaakt, al heb ik daar ook niet heel vaak mee gereisd, maar wel vaker dan 3 keer
Is het een statistische anomalie dat ik dat 2 van de 3 keer heb meegemaakt of een bekend probleem met die dingen?
Komt wel goed schatje.
Re: Korte vragen #8
Statistische anomalie dus :)
Re: Korte vragen #8
Is een heel bekend euvel, als de trein een beetje schuin staat heb je er het meeste last van.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen #8
Hoe willen dat controleren? Als ik bij het overstappen in luik toevallig mijn trein mist dan kan niemand dat toch controleren.Bee schreef:Go Pass 1? Die is geldig op de datum die op het ticket staat, er is geen tijdsbeperking. Een reisonderbreking is echter niet toegestaan.rww schreef:Iemand gier verstand van het belgische systeem?
Ik heb een go pass gekocht die jezelf moet printen, hierbij moest ik ook kiezen welke trein ik nam(tijd) , deze tijd zie ik echter niet terug op het ticket, betekend dit dat ik de go pass de hele dag kan gebruiken?
Re: Korte vragen #8
Je moet het niet te strikt zien, maar je mag niet met het ticket 's ochtends van Maastricht naar Luik reizen en dan aan het eind van de middag nog eens van Luik naar Brussel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen #8
Wat ik me dan altijd afvraag: waarom niet? Wat is dan Het Probleem dat met zo'n regel voorkomen wordt?
Ik doe ook maar wat
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 152 gasten