Geen extra bussen voor scholieren Zeewolde

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Geen extra bussen voor scholieren Zeewolde

Bericht door Daniel »

Geen extra bussen voor scholieren Zeewolde
Zeewolde - Er worden maandag geen extra bussen ingezet om scholieren van Zeewolde naar Harderwijk en Ermelo te brengen. De meeste scholieren uit Zeewolde gaan met de veerdienst naar hun middelbare school, maar de pont zal niet varen vanwege het ijs. Scholieren moeten nu ver omfietsen. Volgens de gemeente zag vervoersbedrijf Connexxion geen mogelijkheden om meer bussen te laten rijden.

Bron: Blik op nieuws
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
bassie92
Berichten: 196
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 12:18

Re: Geen extra bussen voor scholieren Zeewolde

Bericht door bassie92 »

Best rot om met deze vreselijke kou dan ook nog eens te moeten omrijden met de fiets :s
Favoriete trein: ICM, Citypendel
Favoriete bus: O405
November: 526 km
treinbruno
Berichten: 73
Lid geworden op: za 29 mar 2008, 12:30
Locatie: Lokeren (belgie)

Re: Geen extra bussen voor scholieren Zeewolde

Bericht door treinbruno »

ik zou gewoon niet naar school gaan :D
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Geen extra bussen voor scholieren Zeewolde

Bericht door Daan »

IJsvrij :P
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Geen extra bussen voor scholieren Zeewolde

Bericht door Suus »

Er zit in die omgeving nog een onderaannemer voor Connexxion die toch minstens twee Duvedec geledes heeft (die ook worden gebruikt voor de Walibi Express), zou daar contact mee zijn opgenomen vraag ik mij af :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
bassie92
Berichten: 196
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 12:18

Re: Geen extra bussen voor scholieren Zeewolde

Bericht door bassie92 »

Zou op zijn minst toch wel handig zijn, want ik zou anders ook gewoon inderdaad niet naar school gaan en dan krijg je dáár weer problemen over enzenz
Favoriete trein: ICM, Citypendel
Favoriete bus: O405
November: 526 km
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Geen extra bussen voor scholieren Zeewolde

Bericht door JeePee »

Hoezo niet naar school gaan. Van een stukkie fietsen van 15 kilometer wordt je ook niet slechter toch? Ik moest vroeger ook elke dag 18 kilometer heen en 18 terug fietsen. Met bus ging je alleen als het echt hondeweer was of als de fietsroute weer eens overstroomt was. Dat betekende namelijk een omweg van 6-7 kilometer -> dat werd dan wel weer wat overdreven.
bassie92
Berichten: 196
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 12:18

Re: Geen extra bussen voor scholieren Zeewolde

Bericht door bassie92 »

Tja, sorry hoor maar toen die bussen een paar weken aan het staken waren, gaf mijn school ook vrij aan mensen die echt niet op een andere manier naar school konden.
En ik vínd vorst van -5 toch ook wel een goede reden vinden om gaan uur op de fiets te willen zitten. :mrgreen:
Favoriete trein: ICM, Citypendel
Favoriete bus: O405
November: 526 km
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Geen extra bussen voor scholieren Zeewolde

Bericht door Daan »

bassie92 schreef:mensen die echt niet op een andere manier naar school konden.
Daar geef je het antwoord zelf al. Niet ver willen fietsen valt niet onder niet op school kunnen komen, maar onder pure luiheid, waar het halve land tegenwoordig van aan elkaar hangt.
waldo79
Berichten: 7634
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Geen extra bussen voor scholieren Zeewolde

Bericht door waldo79 »

Roerend met Daan eens. Er is absoluut geen sprake van Siberische omstandigheden: het moet goed te doen zijn om met de fiets op school te komen 8-)
bassie92
Berichten: 196
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 12:18

Re: Geen extra bussen voor scholieren Zeewolde

Bericht door bassie92 »

Nou ik snap best dat er in de week dat het zo onweerde niemand was die met de fiets over die dijkjes gingen en dat heeft toch echt absoluut niks te maken met pure luiheid maar met veiligheid.
Favoriete trein: ICM, Citypendel
Favoriete bus: O405
November: 526 km
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Geen extra bussen voor scholieren Zeewolde

Bericht door Daan »

Door de bliksem getroffen kunnen worden op een dijk is weer iets anders dan niet met -3 naar school willen fietsen, niet? :?
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Geen extra bussen voor scholieren Zeewolde

Bericht door Raymond »

Nou zijn de nachttemperaturen voor dinsdag en woensdag wel -13 en -11 voorspeld. Dat gaat toch iets meer op siberische omstandigheden lijken. Dan is het 's ochtends ook nog wel zeker -8. En dan kan ik me er nog wel iets bij voorstellen.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Geen extra bussen voor scholieren Zeewolde

Bericht door Caspar »

Volgens mij is het een klein uurtje fietsen vanaf Zeewolde naar Harderwijk?
bassie92
Berichten: 196
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 12:18

Re: Geen extra bussen voor scholieren Zeewolde

Bericht door bassie92 »

Tja, een klein uurtje met -8 op de fiets is niet iets wat mensen nou echt prettig vinden, welke leeftijd je ook bent. Ik vínd het onverantwoord dat ze daarom die bussen niet inzetten, al is het maar alleen deze vreselijk koude week.
Favoriete trein: ICM, Citypendel
Favoriete bus: O405
November: 526 km
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Geen extra bussen voor scholieren Zeewolde

Bericht door Vinny »

Raymond schreef:Nou zijn de nachttemperaturen voor dinsdag en woensdag wel -13 en -11 voorspeld. Dat gaat toch iets meer op siberische omstandigheden lijken. Dan is het 's ochtends ook nog wel zeker -8. En dan kan ik me er nog wel iets bij voorstellen.
De laagste temperaturen worden doorgaans gemeten vlak na zonsopkomst. Als er -13 voorspeld wordt kan het dus rond acht uur 's ochtends (begin schoolspits) best -13/-14 zijn. Overigens was dit twintig jaar geleden nog gewoon iets dat wel vaker gebeurde in de winter. Door het broeikaseffect zijn we gewoon niet zulke diepvrieskou meer gewend.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Geen extra bussen voor scholieren Zeewolde

Bericht door JeePee »

bassie92 schreef:Tja, een klein uurtje met -8 op de fiets is niet iets wat mensen nou echt prettig vinden, welke leeftijd je ook bent.
Met regen fietsen is ook onprettig. Dan moeten de vervoerders dus ook maar stel op sprong allemaal extra bussen inzetten? Als je flink doortrapt is -8 goed te doen om te fietsen hoor.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Geen extra bussen voor scholieren Zeewolde

Bericht door Daan »

Ik zit liever met -5 op de fiets dan met regen...
bassie92
Berichten: 196
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 12:18

Re: Geen extra bussen voor scholieren Zeewolde

Bericht door bassie92 »

Ja en als je nóg harder doortrapt is -20 ook te doen, zo kunnen we nog wel even doorgaan. Dat het water bevroren is, daar kan niemand wat aan doen, maar dat er geen vervangend vervoer is daar kan iemand wel wat aan doen! Als iedereen toch zegt dat iedereen met -8 makkelijk kan fietsen, waarom vaart dat ding überhaupt dan nog?? Dan kan je het hele jaar door met hogere temperaturen ook omfietsen. Ik bedoel maar even te zeggen, waar gaat het nu nog over? Dat ding vaart niet in de koudste week van het jaar, dus zou er toch vervangend vervoer moeten komen. Hoe? Zou niet uit moeten maken, niemand zou met deze kou om moeten fietsen omdat ze niks kunnen regelen. Hierbij heb ik de mensem die vanwege hun gezondheid (astma, botbreuke enz) dat eind niet kunnen fietsen nog niet opgenoemd
Favoriete trein: ICM, Citypendel
Favoriete bus: O405
November: 526 km
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13547
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Geen extra bussen voor scholieren Zeewolde

Bericht door Wubbo »

Met een botbreuk kan je ook niet naar de pont fietsen en er weer af. Ik heb het idee dat hier een probleem gemaakt wordt dat er eigenlijk niet is. Als die kinderen niet meer kunnen fietsen, dan hebben ze toch nog ouders, buren en kennissen die een keertje heen en weer kunnen rijden? Om het dan maar gelijk af te schuiven op de busboer vind ik veel te ver gaan. Die staat tenslotte compleet buiten het hele verhaal.

Eigen verantwoordelijkheid enzo.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Geen extra bussen voor scholieren Zeewolde

Bericht door Vinny »

Je kunt het natuurlijk ook andersom stellen, he?
Als een vervoerder zijn contractuele verplichtingen niet kan nakomen als gevolg van weersomstandigheden dient de exploitant voor alternatief vervoer te zorgen... :wink:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Geen extra bussen voor scholieren Zeewolde

Bericht door JeePee »

Connexxion is alleen niet de vervoerder hiero. Dat is de gemeente. Het probleem op het bordje van de vervoerder schuiven is net zo'n onzin als die mensen die het belachelijk vinden dat een bus zijn gewone route gaat rijden wanneer er een treinstremming is en dus niet treinvervangend vervoer gaat rijden.

Connexxion heeft wel wat beters te doen met hun bussen, dan maandagochtend stel op sprong maar wat extra te rijden. De gemeente kan natuurlijk ook een toerboer inschakelen en het hun laten rijden, maar waarschijnlijk was het al 12:00 uur op vrijdag, dus de hoogste tijd om het weekend te vieren.
bassie92
Berichten: 196
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 12:18

Re: Geen extra bussen voor scholieren Zeewolde

Bericht door bassie92 »

Dat wou ik net zeggen. Connexxion heeft er niks mee te maken, alleen degene die voor het vervoer zou moeten zorgen.
Favoriete trein: ICM, Citypendel
Favoriete bus: O405
November: 526 km
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Geen extra bussen voor scholieren Zeewolde

Bericht door Vinny »

Hmm ik dacht dat de veerdienst door Connexxion werd geëxploiteerd (dat is met de pont bij Buitenhuizen namelijk wel het geval, en binnen Amsterdam verzorgt GVB-veren de veer-verbindingen).
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Geen extra bussen voor scholieren Zeewolde

Bericht door Geert »

bassie92 schreef:Dat wou ik net zeggen. Connexxion heeft er niks mee te maken, alleen degene die voor het vervoer zou moeten zorgen.
En net beweerde je nog dat er maar alternatief vervoer ingezet moet worden? Af en toe is er nu eenmaal sprake van overmacht, dit is een mooi voorbeeld ervan.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 gasten