Korte vragen #8

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Korte vragen #8

Bericht door Wubbo »

fogeltje schreef:Hoe zit het samenreiskorting van mijn VDU als ik niet op saldo reis maar bijvoorbeeld een blokkerdagkaart gebruik? Kunnen mijn medereizigers dan toch met 40% korting meereizen of kan dat alleen als ik zelf ook op saldo reis?
Dat mag niet, omdat jij dan niet met je VDU reist. Zelf op je VDU reizen en je Blokkerkaartje aan je reisgenoot geven mag natuurlijk wel, dan komen jullie er met de kosten vast wel uit ;-)
Petitionaris
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 27 okt 2013, 03:57

Re: Korte vragen #8

Bericht door Petitionaris »

Ik heb even wat advies nodig:

Ik ga met gezelschap op zondag 8 juni naar Pinkpop te Landgraaf vanuit Amsterdam-Zuid. Heenreis geen probleem, maar nu hebben we misschien geen plek om te overnachten in Landgraaf en zouden we
dus dezelfde nacht terug moeten gaan richting A'dam. Goed, ik dus even de reisplanner checken, blijkt dat de laatste aansluiting richting Amsterdam al om 21:00 vertrekt??

Ik kan me dit niet voorstellen, gezien het nachtnet e.d.
Zijn er geen andere mogelijkheden om toch iets later te vertrekken?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen #8

Bericht door Suus »

De laatste intercity met aansluiting op een intercity naar de Randstad vertrekt in Heerlen om 22:25, al kan je als het goed is nog wel later in Eindhoven komen. Het nachtnet rijdt echter niet in de nacht van zondag op maandag dus dan zal je wel stranden in Eindhoven.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen #8

Bericht door Aking »

Misschien dat je nog met een bus naar Maastricht kan ofzo, maar heel veel gaat het niet uitmaken volgens mij...

Dat is het risico van naar een uithoek van het land willen :X
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Korte vragen #8

Bericht door huibe »

http://www.eventtravel.nl/evenement/876 ... op_zondag/

Een idee? Georganiseerd busvervoer van/naar Pinkpop.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Kevster
Berichten: 974
Lid geworden op: di 04 jun 2013, 09:58
Locatie: Groningen

Re: Korte vragen #8

Bericht door Kevster »

Dit is dus het nadeel van (ver) buiten de Randstad wonen/zijn. Na een uur of half 11 kun je niet meer in de Randstad komen. Dat nachtnet lijkt misschien leuk, maar daar moet je natuurlijk wel de goede aansluiting op hebben. Dat lukt na half 11 vaak niet meer door het wegvallen van delen van de verbindingen onderweg.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Korte vragen #8

Bericht door webguy »

Wubbo schreef:Dat mag niet, omdat jij dan niet met je VDU reist. Zelf op je VDU reizen en je Blokkerkaartje aan je reisgenoot geven mag natuurlijk wel, dan komen jullie er met de kosten vast wel uit ;-)
En als je met SOV in vrij reizen periode zit mag er dan volgens dezelfde logica niemand met je meereizen met korting?
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Korte vragen #8

Bericht door marlies »

Dan zou je SOV als twee onafhankelijke abonnementen op 1 kaart moeten zien en dat lijkt me een rare denkwijze.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Korte vragen #8

Bericht door webguy »

Maar je mocht/mag geen overgangskaartje 2-1 kopen met korting als je SOV vrijreizen hebt, dus dat ondersteunt die zienswijze dan toch?
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Korte vragen #8

Bericht door Ronald »

Ik heb ook wel eens een papieren overgangskaartje 2-1 met korting gekocht bij Weekend-Vrij, hoe zit het daar dan mee?
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Korte vragen #8

Bericht door marlies »

webguy schreef:Maar je mocht/mag geen overgangskaartje 2-1 kopen met korting als je SOV vrijreizen hebt, dus dat ondersteunt die zienswijze dan toch?
Is dat zo? Geldt dat ook bij Dal Vrij en andere abonnementen waarbij sommige gevallen gratis zijn en andere gevallen korting geven?

Either way ontzettend dom. Als het al geld oplevert (betwijfel ik - de gemiste inkomsten van mensen die dan maar afzien van een overgangsbewijs zal groter zijn dan de extra inkomsten van de mensen die meer voor dat kaartje betalen) weegt dat hoe dan ook niet op tegen de klantonvriendelijke middelvinger die je ze geeft.
casper_rzb
Berichten: 368
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 10:03
Locatie: Rozenburg
Contacteer:

Re: Korte vragen #8

Bericht door casper_rzb »

Iemand enig idee waar die NS 2200 loc naartoe gaat met passagiers rijtuigen?
Alvast bedankt!
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=abbJS8Ol1Bc[/youtube]
video`s van mij en forumlid Dylanwild94 zijn te zien op OV Rozenburg
Elke doordeweekse dag wel te vinden in de 101/103/105/115
Op al mijn foto`s zit copyright.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Korte vragen #8

Bericht door Gekko123 »

marlies schreef:
webguy schreef:Maar je mocht/mag geen overgangskaartje 2-1 kopen met korting als je SOV vrijreizen hebt, dus dat ondersteunt die zienswijze dan toch?
Is dat zo? Geldt dat ook bij Dal Vrij en andere abonnementen waarbij sommige gevallen gratis zijn en andere gevallen korting geven?

Either way ontzettend dom. Als het al geld oplevert (betwijfel ik - de gemiste inkomsten van mensen die dan maar afzien van een overgangsbewijs zal groter zijn dan de extra inkomsten van de mensen die meer voor dat kaartje betalen) weegt dat hoe dan ook niet op tegen de klantonvriendelijke middelvinger die je ze geeft.
Voor wat ik weet mag het met een papieren kaartje inderdaad alleen maar een vol tarief kaartje zijn bij SOV. Hoe het zit bij Dal Vrij weet ik niet. Wel is er best een kans dat er een betaalbare overgang als product op de OV-chipkaart gezet kan worden. Als ik in het weekend (het weekend-SOV) een keer een overgang wil, houd ik mijn chipkaart voor de lezer op een kaartjesautomaat en kost de overgang voor de gehele (weeekend)dag slechts een tientje. Hoeveel een overgang doordeweeks kost weet ik niet. Alleen jammer dat de CiCo's bij het inchecken het product dat op mijn kaart is gezet niet herkennen (check dus in met reisrecht 2e klas).

Gek genoeg herkent de Toeslagzuil van NS HiSpeed dit product wel en betaal je daar dus wel voor de toeslag 1e klas.
rww
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 28 feb 2014, 23:00

Re: Korte vragen #8

Bericht door rww »

Iemand gier verstand van het belgische systeem?


Ik heb een go pass gekocht die jezelf moet printen, hierbij moest ik ook kiezen welke trein ik nam(tijd) , deze tijd zie ik echter niet terug op het ticket, betekend dit dat ik de go pass de hele dag kan gebruiken?
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Korte vragen #8

Bericht door Gekko123 »

Daar weet ik niet heel veel van, maar zit er op dat ticket misschien niet een barcode of QR-code? Dan kan het zijn dat de treinbegeleiders die scannen en dat ze dan dus wel de gekozen treinen kunnen zien.
rww
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 28 feb 2014, 23:00

Re: Korte vragen #8

Bericht door rww »

Beide zit erop, het rare is dat ik nergens kan terug zien welke trein ik gekozen heb.
Laatst gewijzigd door Gekko123 op do 29 mei 2014, 14:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Korte vragen #8

Bericht door marlies »

Iets over Amsterdamse CAFs elders op dit forum herinnerde me aan iets wat ik me afvroeg.

Ik heb maar 3 keer met DDZ gereisd en 2 van de 3 keer waren de deuren extreem waardeloos brak met openen. Als in: dat ze op een kiertje bleven en daarna zo langzaam verder openden dat de beweging bijna niet met het menselijk oog waar te nemen was. In beide gevallen heb ik ze handje geholpen (lees: opengeduwd) wat ongetwijfeld niet goed is maar ik wou toch wel echt graag naar buiten voor de trein weer vertrok.

Ik heb dat met DDAR nooit meegemaakt, al heb ik daar ook niet heel vaak mee gereisd, maar wel vaker dan 3 keer :P

Is het een statistische anomalie dat ik dat 2 van de 3 keer heb meegemaakt of een bekend probleem met die dingen?
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Korte vragen #8

Bericht door Klaasje »

Daar hadden die deuren in het DDAR-tijdperk ook al best wel eens last van. Bij DDZ komt het ook wel voor maar ik vind het eigenlijk wel meevallen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen #8

Bericht door Suus »

rww schreef:Iemand gier verstand van het belgische systeem?


Ik heb een go pass gekocht die jezelf moet printen, hierbij moest ik ook kiezen welke trein ik nam(tijd) , deze tijd zie ik echter niet terug op het ticket, betekend dit dat ik de go pass de hele dag kan gebruiken?
Go Pass 1? Die is geldig op de datum die op het ticket staat, er is geen tijdsbeperking. Een reisonderbreking is echter niet toegestaan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen #8

Bericht door Thom91 »

marlies schreef:Iets over Amsterdamse CAFs elders op dit forum herinnerde me aan iets wat ik me afvroeg.

Ik heb maar 3 keer met DDZ gereisd en 2 van de 3 keer waren de deuren extreem waardeloos brak met openen. Als in: dat ze op een kiertje bleven en daarna zo langzaam verder openden dat de beweging bijna niet met het menselijk oog waar te nemen was. In beide gevallen heb ik ze handje geholpen (lees: opengeduwd) wat ongetwijfeld niet goed is maar ik wou toch wel echt graag naar buiten voor de trein weer vertrok.

Ik heb dat met DDAR nooit meegemaakt, al heb ik daar ook niet heel vaak mee gereisd, maar wel vaker dan 3 keer :P

Is het een statistische anomalie dat ik dat 2 van de 3 keer heb meegemaakt of een bekend probleem met die dingen?
Schop tegen de deur doet wonderen..
Komt wel goed schatje.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Korte vragen #8

Bericht door marlies »

Statistische anomalie dus :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen #8

Bericht door Suus »

Is een heel bekend euvel, als de trein een beetje schuin staat heb je er het meeste last van.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
rww
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 28 feb 2014, 23:00

Re: Korte vragen #8

Bericht door rww »

Bee schreef:
rww schreef:Iemand gier verstand van het belgische systeem?


Ik heb een go pass gekocht die jezelf moet printen, hierbij moest ik ook kiezen welke trein ik nam(tijd) , deze tijd zie ik echter niet terug op het ticket, betekend dit dat ik de go pass de hele dag kan gebruiken?
Go Pass 1? Die is geldig op de datum die op het ticket staat, er is geen tijdsbeperking. Een reisonderbreking is echter niet toegestaan.
Hoe willen dat controleren? Als ik bij het overstappen in luik toevallig mijn trein mist dan kan niemand dat toch controleren.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen #8

Bericht door Suus »

Je moet het niet te strikt zien, maar je mag niet met het ticket 's ochtends van Maastricht naar Luik reizen en dan aan het eind van de middag nog eens van Luik naar Brussel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Korte vragen #8

Bericht door Ardan »

Wat ik me dan altijd afvraag: waarom niet? Wat is dan Het Probleem dat met zo'n regel voorkomen wordt?
Ik doe ook maar wat
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MetroRET en 24 gasten