Papieren treinkaartje met korting verdwijnt per 9 juli

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Papieren treinkaartje met korting verdwijnt per 9 juli

Bericht door Vinny »

iljitsch schreef:Gelukkig vertrek ik niet vanuit Woerden. :-D

Maar bij die extrabrede poortjes moet dat toch lukken? Ik hoop het, want ik spreek geen Fries dus om hulp vragen bij het verlaten van station Leeuwarden kan nog lastig worden!
Ten eerste spreekt men in Leeuwarden geen Fries maar Liwwadders. Net nog een zanger gehoord die Bruce Springsteennummers in betreffende taal ten gehore brengt. Erg leuk. :)
Ten twee hoort men je te allen tijde in het Nederlands te woord te staan door het OV personeel.
Ten derde kunnen vrijwel alle Friezen ook accentloos Nederlands spreken.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5819
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Papieren treinkaartje met korting verdwijnt per 9 juli

Bericht door isadora »

Vinny schreef:
iljitsch schreef:Gelukkig vertrek ik niet vanuit Woerden. :-D

Maar bij die extrabrede poortjes moet dat toch lukken? Ik hoop het, want ik spreek geen Fries dus om hulp vragen bij het verlaten van station Leeuwarden kan nog lastig worden!
Ten eerste spreekt men in Leeuwarden geen Fries maar Liwwadders. Net nog een zanger gehoord die Bruce Springsteennummers in betreffende taal ten gehore brengt. Erg leuk. :)
Ten twee hoort men je te allen tijde in het Nederlands te woord te staan door het OV personeel.
Ten derde kunnen vrijwel alle Friezen ook accentloos Nederlands spreken.
Dat derde punt vind ik gedurfd.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Papieren treinkaartje met korting verdwijnt per 9 juli

Bericht door Vinny »

Dat ze het niet altijd doen is een tweede, en wellicht kan ik niet voor de hele provincie spreken, maar dat Friezen geen Nederlands spreken met Nederlanders lijkt mij toch wel echt een fabeltje toe. In ieder geval, ik heb met zakelijke gesprekken nooit moeite om me als niet-Friestalige hier te handhaven. Wordt een beetje lastiger als je vrienden wil maken, maar goed, dan heb je geen treinkaartje nodig.
Bang zijn dat je in de supermarkt, aan het loket of waar dan ook niet geholpen kan worden omdat je geen Fries praat hoef je echt niet te zijn. Dat is echt niet nodig.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Papieren treinkaartje met korting verdwijnt per 9 juli

Bericht door iljitsch »

Om het onderwerp niet verder te laten ontsporen zal ik maar geen opmerking toevoegen over honden een eigen chipkaart geven. Oeps! 8-)
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Papieren treinkaartje met korting verdwijnt per 9 juli

Bericht door fogeltje »

Kunnen we discussies over de Friese taal etc in een apart topic stoppen en het hier hebben over het feit dat het papieren treinkaartje per 9 juli verdwijnt? Mijn dank is groot.
"Een touringcar is geen bus"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 75 gasten