Schaap krijgt hulp NS

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Schaap krijgt hulp NS

Bericht door Daniel »

Schaap krijgt hulp NS

’S-HEER ARENDSKERKE - NS-personeel op de stoptrein van 9.22 uur die op oudejaarsdag van Middelburg naar Goes reed, heeft bij 's-Heer Arendskerke de trein stilgezet om een schaap weer op zijn poten te zetten.

Reizigers werden verrast toen de machinist ogenschijnlijk zonder reden halt hield. Twee conducteurs stapten uit en stiefelden een weiland in. Daar lag een schaap op zijn rug. Het dier kon niet meer op eigen kracht overeind komen. Na vijf minuten hadden de NS-medewerkers het onderkoelde schaap weer op zijn poten gezet. Het dier wist na enige aansporing weer in beweging te komen.

Reizigster Tineke de Lignie uit Middelburg, die het zag gebeuren, prijst de NS-medewerkers voor hun heldhaftige actie.

Bron: Provinciale Zeeuwse Courant
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
bassie92
Berichten: 196
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 12:18

Re: Schaap krijgt hulp NS

Bericht door bassie92 »

Begrijp ik dìt nu goed?
Machinist ziet schaap op rug. Machinist denkt, die moet ik redden. Machinist stopt trein, twee conducteurs gaan nota bene het weiland in om schaap overeind te redden. Reizigers te veel vertraging door een te diervriendelijke NS personeel? Haha!
Favoriete trein: ICM, Citypendel
Favoriete bus: O405
November: 526 km
dvdhoven
Berichten: 134
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 07:09
Contacteer:

Re: Schaap krijgt hulp NS

Bericht door dvdhoven »

Ja, anders is het schaap dood. Op hun rug liggende schapen kunnen zich niet meer omdraaien. In Rijssen hangt bij een weiland een bordje met een verzoek dat als je een schaap op haar rug ziet liggen, je even het wil omdraaien.
Dick van den Hoven
bassie92
Berichten: 196
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 12:18

Re: Schaap krijgt hulp NS

Bericht door bassie92 »

Ja ik weet wel dat ze anders doodgaan, maar dat zelfs de trein er voor stopt vínd ik wel echt supergaaf! NS mag van mij bekroond worden tot diervriendelijkst bedrijf van Nederland :lol:
Favoriete trein: ICM, Citypendel
Favoriete bus: O405
November: 526 km
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Schaap krijgt hulp NS

Bericht door Daan »

Hier in het Noorden is ook ooit eens een Noordned-mcn gestopt om een dier uit een sloot te vissen :)
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: Schaap krijgt hulp NS

Bericht door Dubbele P »

Iemand vertelde me eens dat Veolia op de Maaslijn omgeroepen zou hebben dat ze nog niet konden vertrekken omdat er een konijn op het spoor zat... :lol:
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Schaap krijgt hulp NS

Bericht door Wubbo »

Legendarisch was ook het paard bij station Hemmen-Dodewaard, dat altijd suikerklontjes ofzo kreeg van het personeel van de stoptrein naar Tiel. Ging ook makkelijk, je zwom in de rijtijd, zelfs met een DE-2 :).
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Schaap krijgt hulp NS

Bericht door Caspar »

In Amsterdam heeft eens een zwaan voor heel veel vertraging gezorgd, net buiten het Centraal station. De dienrenambulance was snel ter plekke maar was niet bevoegd om het spoor in te gaan. Naar de honden van de politie die werden ingezet om het beest te verjagen maakte de zwaan zich alleen maar dusdanig groot dat de honden afdropen van angst. Na een half uurtje koos het beest eieren voor zijn geld en is ie bij een gracht te water gegaan.

Ook gehoord dat een machinist een schaap die tussen de sporen liep had meegenomen de cabine in tussen Hoofddorp en Nieuw Vennep om hem bij station Hoofddorp aan de dierenambulance over te dragen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Schaap krijgt hulp NS

Bericht door Daniel »

Tja, en ergens op de lijn tussen Elst en Tiel zat vorig jaar zomer een lammetje op het spoor. Dat is toen ook door de machinist naar een veiliger plek gedragen, aangezien de ook al gearriveerde politie niet bij het spoor kon komen (d'r zat nog een sloot tussen).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten