OVer Missers in de Reisinformatie #35

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #34

Bericht door Daniel »

Dat laatste gaat ook op de dienstkaartjes mis waardoor de info in de trein ook suboptimaal is. (Lees: de HC weet niet dat er gesplitst wordt en meldt dat pas als de trein al in Gouda langs het perron staat en ze opeens een extra machinist aantreffen)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #34

Bericht door Vinny »

Net als vroeger moeten er gewoon handzame folders zijn met duidelijke informatie. Het wordt steeds meer puzzelen :s
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #34

Bericht door Wubbo »

marlies schreef:Liefst zou ik een spoorkaart zien waarop alle verbindingen waar minder/niets rijdt een kleurtje krijgen en een (in weekenden als deze: nogal lange) lijst met vertrek/overstapstations waar dingen anders zijn waar je op kan klikken en dan pas de daadwerkelijke storingen en gevolgen ziet die betrekking hebben op dat station.
Ik vind dit wel een mooi idee. Een kaartje met verschillende kleuren: geen treinen, minder treinen, normaal, meer treinen. Dat zou je per lijn kunnen doen of per station (voor bijvoorbeeld extra stops op de RAI). Als je het dan ook nog kan koppelen aan verwachte drukte door omreizigers of evenementen kun je mensen denk ik helpen bij het plannen van hun reis.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #34

Bericht door Justin »

Gekko123 schreef:Door de hier al genoemde combinatie van werkzaamheden was de informatievoorziening van de omroep te Rotterdam Centraal niet helemaal correct.

Allereerst werden de reizigers naar Schiedam en Den Haag gewezen op de sprinters naar Delft en Den Haag en de IC naar HS, Leiden, Schiphol, Amsterdam en door naar Lelystad.

Vervolgens kwam daar enkele minuten later de omroep dat de IC naar Almere en Lelystad niet verder reed dan Amsterdam Muiderpoort. Reizigers naar Almere en Lelystad moesten overstappen te Schiphol volgens dat omroepbericht, maar dat is toch echt trager dan reizen via Utrecht.

En de bekende bug met het combineren van de s2800 te Gouda bij de IC's die normaal naar Amersfoort Schothorst gaan en nu dus naar Enschede: de trein zou volgens de borden niet verder rijden dan Gouda. Indien de eindbestemming die op de trein wordt getoond aangestuurd wordt door OBIS gaat het ook fout. Ik heb in ieder geval een trein gezien waar de bestemmingsdisplays Gouda toonden ipv Enschede.
Mja, dit allen werd een paar keer omgeroepen toen ik er gisterenavond stond. Met al die vele omroepen wordt het er op een gegeven moment ook niet erg verhelderend meer, zeker in dat laatste geval met de s2800 die doorrijdt naar Enschede.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door Vinny »

Tabel met gewijzigde treinseries. En ruimer op tijd bekend maken.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door huibe »

Helaas zegt een treinserie voor een gemiddelde reizigers nog niets.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door Geert »

Het zou al erg helpen als treinseries (als een soort lijnnummers) in de communicatie gebruikt worden. Voor de wat meer ervaren reizigers maakt het een stuk prettiger reizen, en onervaren reizigers kunnen nog steeds terugvallen op de reisplanner.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door Daniel »

Net op Rotterdam C maakten ze er helemaal wat moois van: eerst een spoorwijziging voor "de IC naar Leeuwarden", vervolgens een bandje dat de "IC naar Lelystad" niet verder dan Amsterdam Muiderpoort zou rijden. En dat dus beide voor een en dezelfde s12600...

Edit: Vanmiddag in Dordrecht trof ik deze nog... een nieuwe feestdag is het volgens Arriva dus aanstaande vrijdag: 2e Hemelvaartsdag :mrgreen: (Voetnoot b is ook wat dubbel zie ik nu :P )
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door Vinny »

huibe schreef:Helaas zegt een treinserie voor een gemiddelde reizigers nog niets.
Dat kun je toch gewoon uitleggen op internet. In plaats van een mouse-over, wat hier op het forum perfect werkt, kun je gewoon denken aan het volgende (semi-fictief voorbeeld):
Geen treinverkeer tussen Schiphol en Amsterdam-Zuid:
Serie 700: Intercity Den Haag-Amsterdam Zuid-Zwolle-Groningen
*Rijdt dit weekend via een andere route en stopt niet op Amsterdam Zuid en niet in Duivendrecht, maar wel op Amsterdam Centraal. Reizigers naar Duivendrecht kunnen te Amsterdam Centraal overstappen, en reizigers naar Amsterdam Zuid kunnen reizen met het streekvervoer vanaf Schiphol.
Serie 2600: Intercity Vlissingen-Amsterdam Centraal-Lelystad
*Rijdt dit weekend niet tussen Amsterdam Centraal en Lelystad. Reizigers kunnen gebruik maken van de serie 700.
Een paar kaartjes er bij doen, en je hebt handzame en duidelijke reisinformatie. Iets dat vroeger ook bestond, maar tegenwoordig vervangen is door "plan op je smartphone maar wat anders"
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door tsov »

Dus we komen weer tot de conclusie die we op dit forum al vaker hebben getrokken: het zou voor de reiziger best voordelig kunnen zijn om de treinseries als lijnnummers breed te communiceren. Dus dan zowel in de dienstregeling, apps, vertrektijden, TBP's etc. En dus ook bij werkzaamheden. Dan heb je het bijvoorbeeld over een lijn 7 Den Haag - Groningen en een lijn 54 Amsterdam - Zandvoort.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door Justin »

Ik ben voor!
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door Daniel »

Zie net deze staan op de Twitter van Arriva. Da's nog eens een kort traject waar die trein opgeheven is :lol:
Arriva Nederland ‏@Arriva_NL · 4 u
Van Gorinchem tot Gorkum: Door opgelopen vertraging rijdt er geen trein om 17:53 vertrek uit Gorkum. Excuses voor het ongemak.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door Somoht »

Hemelvaarts-roundup:

9292:
- Provincie Brabant staat live als een zondagdienstregeling ipv zaterdag. (fout 9292). Minstens 3e jaar fout in een rij *O*
- GVB staat een doordeweekse dienstregeling actief. (fout 9292, deels GVB door continu die hemelsvaartdrgl opnieuw te publiceren en tot laatste moment nl. gisteren).
- DAV staat morgen een doordeweekse dienstregeling ipv zaterdag (fout 9292) Minstens 3e jaar fout in een rij *O*
/edit
-Twents (Syntus) lijkt ook verkeerd te staan.

GOVI / OpenOV / OVinfo
- In een vijfde van Qbuzz Groningen/Drenthe staat een doordeweekse dienstregeling actief. Dit waarschijnlijk doordat Qbuzz een fout in de dienstregeling heeft gemaakt en vervolgens de herstelversie te laat aan GOVI heeft geleverd .

OVapi data (GoAbout / OVradar)
- Connexxion gaat mis doordat de uitzonderingsregel voor vandaag niet staat in de dienstregelingleveringen voor 1 jun en 7 juni. Dus eigenlijk geen fout van CXX. Herimport draait daar.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door marvinkok »

OVinfo en OVRadar geven voor Twente gewoon een zondagsdienst weer...
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door Somoht »

Ja is ook specifiek 9292 probleem, check het verschil tussen GOVI data gebruikende appjes (OVinfo,OVdelay, OVapp) en 9292 maar eens.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door fogeltje »

De Breng website laat voor vandaag zaterdag en zondagsdienst voor lijn 99 Nijmegen - Uden zien (moet zaterdag zijn omdat ze delen met Arriva) en de app laat zelfs doordeweeks, zaterdag en zondag zien :')
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door Daniel »

Somoht schreef:- DAV staat morgen een doordeweekse dienstregeling ipv zaterdag (fout 9292) Minstens 3e jaar fout in een rij *O*
Busboekjes terugkijkend zal het de 5e keer op rij zijn, de eerste keer zaterdagsdienst op de dag na Hemelvaart was in 2010. 2009 kende die dag een doordeweekse vakantiedienstregeling. Waarbij overigens vorig jaar Arriva in z'n busboekje de mist in lijkt te gaan, want daar stond het toen als normale dienstregeling in de kalender.
9292 herkende vast die nieuwe feestdag van Arriva niet, want Arriva noemt het "2e Hemelvaartsdag" in de reisinfo :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door Jef400 »

Ja, maar is falende reisinformatie niet een algemeen kenmerk van 9292?
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door Somoht »

In de data staat de zaterdagdienstregeling netjes actief voor 30mei netjes als een zaterdag. Vervolgens beland het in de 9292 blackbox en zitten er fouten in.
Vermoed overigens nu dat ze NOS gehaald hebben met dit soort falerij er wel verbetering komt.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door fogeltje »

Ik vermoed dat het voor Brabant niet meer nodig gaat zijn volgend jaar. Ik neem aan dat met alle bezuinigingen ze op Hemelvaartsdag ook als zondag gaan rijden en vakantiedienstregeling op dagen als meivakantie etc. Zul je zien dat Breng volgend jaar alles goed doet met een zaterdagsdienst op lijn 99 op Hemelvaartsdag :')
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door Daniel »

M'n vader stuurde net deze door, hedenavond te station Dordrecht...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door fogeltje »

Leuk! Zo eentje heb ik nog nooit gezien.
"Een touringcar is geen bus"
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door Aking »

Ik heb soortgelijke schermen al wel eerder gezien, toen wel met verdere data meen ik...
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door Ardan »

Zie je inderdaad wel vaker. Ook op andere dingen, zoals een pinautomaat met een Windows 7-opstartscherm :')
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door Hainje »

Ardan schreef:Zie je inderdaad wel vaker. Ook op andere dingen, zoals een pinautomaat met een Windows 7-opstartscherm :')
Wow, dat is wel een heul hip apparaat dan.
Ik zie nooit moderner dan windows 98 (in de minivariant)
🍉
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten