OVer je reiservaringen in mei 2014

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Aking »

Dat zei ik toch? :')
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door dennistd »

Stefan schreef:
Aking schreef:Waarschijnlijk niet zoals de chauffeur al aangaf, waarschijnlijk hebben ze allebei een eigen verkeersleiding, en om nu van de ene naar de andere te gaan bellen gaat natuurlijk wel heeeeeeeeeeeeeel ver, gaan we niet aan beginnen dus....
Tussen Arriva in HWGO en Veolia in Brabant wordt wel eens een poging gedaan via 't bakkie, maar goed.. Je moet maar net weten op welk kanaal iedereen zit.... -o-
In Twente gebeurt het ook gewoon via kort verkeer in Haaksbergen en Borculo. Kwestie van even overschakelen van het Syntus-kanaal naar het Arriva-kanaal en je kunt contact krijgen (als de ander tenminste het spul aan heeft staan en op zijn eigen kanaal).
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door huibe »

Op de Croeselaan in Utrecht is een compleet busstation met partytenten opgericht voor het trein vervangende vervoer. Leuk om te zien.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Daniel »

Stefan schreef:Tussen Arriva in HWGO en Veolia in Brabant wordt wel eens een poging gedaan via 't bakkie, maar goed.. Je moet maar net weten op welk kanaal iedereen zit.... -o-
Arriva heeft toch een lijstje met kanalen in de bus hangen dacht ik? Meen het in Dordrecht ooit gezien te hebben, maarja, daar heb je alleen voor Arriva al drie verschillende (Dordrecht stad, DAV streek en HWGO)

In Amersfoort staat vandaag zowat bij elke bocht die de NS-bussen moeten nemen wel een verkeersregelaar. Desondanks zijn er nog bussen (wel steeds TCR opvallend genoeg) die het stukje Rondweg Zuid -> Stichtse Rotonde -> Daam Fockemalaan -> Barchman Wuytierslaan missen en vervolgens dus bij mij voor de deur langs rijden. Heb zelfs een Integro door dit straatje zien gaan nadat de bus ook nog een afslag te vroeg op de Stadsring nam. Bij het station zijn t.b.v. het keren van de bussen zelfs nog een aantal betonblokken in de middenberm verwijderd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door fogeltje »

Leuk dagje. Even naar Nijmegen. De 121 kwam met de gebruikelijke +3 aanzetten (ik sta ervan te kijken als hij op een zondagdienst op tijd is) en liep nog extra vertraging op door een grote omleiding in Boekel. Gelukkig reed lijn 99 een zaterdagsdienst, dus hoefde ik geen aansluiting te vragen. Breng stond netjes te bufferen tegen 13:06 (normale zondagsdienst is :03 weg, zaterdagdienst :09) op het tijdelijke busstation in Uden. Om een of andere reden werd mijn ritprijs uiteindelijk 0,00. Ik vermoed dat de halte in de CICO gewoon niet versprongen is (bij de omroep en DRIS wel).

Op de terugweg heb ik me in Grave laten afzetten. De 99 kwam met +8 aan dus ik heb maar vrij snel toch aansluiting gevraagd. Want je zult zien dat de 121 dan niet met zo een grote vertraging in Uden komt aanzetten (op zondag keert de 121 meteen in Uden). En het was nodig. Gelukkig ging alles prima. Chauffeuse van Breng contacteerde de CVL en die belde vervolgens naar Eindhoven en die bus heeft 1,5 minuut gewacht *bus* Vervolgens mistte de chauffeur door ons gekletst zijn afslag in Boekel voor de omleiding :oops: Dat leverde gelukkig nog geen minuut vertraging op en hij had even een kaartlezer nodig voor de terugweg omdat hij niet precies wist waar hij rechtsaf moest, dus kreeg ik het omleidingspapiertje. Dus daarmee kon ik het goedmaken :mrgreen:
"Een touringcar is geen bus"
Kevster
Berichten: 975
Lid geworden op: di 04 jun 2013, 09:58
Locatie: Groningen

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Kevster »

Ik heb dat nog nooit zo goed begrepen, dat verschillende vervoerders er in verschillende concessies verschillende dienstregelingen op dezelfde dag op na houden. Ik begrijp het wel vanuit lokaal oogpunt, maar je zult toch moeten aansluiten op het landelijke (spoor-)net dat overal in het land dezelfde dienstregeling erop nahoudt.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door fogeltje »

Landelijke spoortijden verschillen meestal niet (zoveel) op de verschillende dagen. Een trein die om :30 rijdt, doet dat meestal op alle dagen. Het is juist aansluitingen van bussen onderling die daardoor de soep in lopen. Zo was er vandaag bijvoorbeeld in Grave geen aansluiting van Breng 99 op Breng 9 doordat de 99 in het zaterdagpatroon reed en daardoor te laat in Grave was om de 9 te halen.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Daniel »

Je zit wel met de uitsnijdingen die verschillen, maar de gevolgen daarvan zijn op zich beperkt naar mijn idee. In Dordrecht rijdt bv. de hele stadsdienst in de zondagsdienstregeling ca. 7 minuten later vanaf het station om zo altijd op de s2600 aan te sluiten (normale tijden zouden in het superdal een overstap van 30 min. opleveren naar een halfuursdienst)
Als de trein dan als op een doordeweekse dag zou rijden is dat hierdoor alsnog geen probleem, de overstaptijden worden er zelfs iets korter door.
Laatst gewijzigd door Daniel op vr 30 mei 2014, 08:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Oeps... 2600 natuurlijk
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Thom91 »

Het is alweer even geleden dat de s2100 in Dordrecht kwam daniel ;)
Komt wel goed schatje.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Ronald »

Ik stond zonet even op de gele vertrekstaat (jawel) in Amersfoort te kijken en daar staat een aantal treinen naar Utrecht Maliebaan op. Nooit geweten dat die vanaf Amersfoort rijden.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Thom91 »

Standaard rijden de maliebaanexpressen in het weekend vanaf Amersfoort dit jaar, dit omdat er vrijwel ieder weekend gebouwd wordt in Utrecht :).
Komt wel goed schatje.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Ronald »

Ik kan me in het verleden nog wel eens herinneren dat het op vrijdagochtend nogal druk kon zijn in de Benelux naar België. Als je nu in m'n rijtuig een kanon afschiet raak je niemand.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Geert »

Iedereen is gisteren al gegaan? :p Zag toevallig gisteren de bus van Breda naar Antwerpen/Hulst wegrijden, die zat aardig vol. Denk dat de weekendgangers gisteren al zijn vertrokken..
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Ronald »

Het is een ander weekend, daar heb je gelijk in. In de Thalys zaten de reizigers ook niet, die zag ik ook voor nog geen kwart gevuld uit Rotterdam vertrekken.
Maar die lege stoelen willen ze ook niet echt vol hebben, want ik zat gisteravond nog even te kijken voor een enkeltje Rotterdam-Brussel maar vond €59 toch wat veel...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Suus »

De verkoop van goedkopere tickets voor Thalys stopt dan ook 48 uur van te voren. Helaas.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Daniel »

Thom91 schreef:Het is alweer even geleden dat de s2100 in Dordrecht kwam daniel ;)
Hmm ja oeps :oops: Toen dit probleem nog wel speelde (net-niet aansluiting) was het nog wel de s2100, net na de omklap van de Oude Lijn had Arriva de dienstregeling namelijk nog niet aangepast.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Stefan »

Daniel schreef:Arriva heeft toch een lijstje met kanalen in de bus hangen dacht ik? Meen het in Dordrecht ooit gezien te hebben, maarja, daar heb je alleen voor Arriva al drie verschillende (Dordrecht stad, DAV streek en HWGO)
Bij ons in ieder geval niet meer, ik weet dat HWGO (volgens mij :P ) op kanaal 5 zit en wij op 1.. Maar de rest zou ik écht niet weten. :lol: ZHN zit in ieder geval ook op 1, die hoor ik wel eens voorbij komen als ik in Alblasserdam of op de Lekdijk rij. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door microshit »

huibe schreef:Op de Croeselaan in Utrecht is een compleet busstation met partytenten opgericht voor het trein vervangende vervoer. Leuk om te zien.
Ben er net even geweest, zag er wel grappig uit. Foto's hier: https://plus.google.com/photos/10725510 ... 0177147057
Laatst gewijzigd door microshit op vr 30 mei 2014, 16:01, 1 keer totaal gewijzigd.
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door VIRM »

Vandaag meegemaakt dat SLT-deuren niet tegen alles kunnen.

Ik pakte op Sloterdijk t t4740 om 14:09. Toen de vertrekprocedure in gang was, hield iemand een deur verdrop de deur open voor twee vrouwen, die met hun koffers aan kwamen rennen. Gevolg: deur in de storing. De HC kwam best wel pissed-off aanlopen (en terecht) om te vragen welke 'held' dit had gedaan, en met de mededeling dat dit nog wel 'een paar uur' kon duren. De deur wilde namelijk niet dicht. Er ging toen een aantal passagiers, waaronder die twee vrouwen, de trein uit om de volgende te pakken. Kort daarna was het probleem kennelijk opgelost, want we tuften het station uit, zonder de twee passagiers om wie het te doen was. De HC riep toen om dat we +5 hadden opgelopen doordat de deur niet meer dichtwilde, en het verzoek of diegene die dat had gedaan de volgende keer met zijn klauwen er vanaf wilde blijven.

Tsja, zal vast ook een sneeuwbaleffectje op de dienstregeling hebben gezeten, aangezien de s3000 er niet al te ver achter zit...
Beul van de blindegeleidelijn
dylanwild94
Berichten: 6184
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door dylanwild94 »

en dit had allemaal niet gehoeven als de HC even een minuut of 2 had gewacht tot dat de 2 vrouwen in waren gestapt. :roll:

maarja de taak van de NS is treintjes laten rijden en dat je mee mag is leuk meegenomen. :roll:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Ardan »

dylanwild94 schreef:en dit had allemaal niet gehoeven als de HC even een minuut of 2 had gewacht tot dat de 2 vrouwen in waren gestapt. :roll:
Meen je dit nou serieus? :')
Ik doe ook maar wat
dylanwild94
Berichten: 6184
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door dylanwild94 »

als je als HC al 2 mensen ziet aanrennen om nog de trein te halen mag daar van mij best op gewacht worden hoor. (A)
heeft te maken met een stukje klantvriendelijkheid. maar dat begrip kent de NS helaas niet echt. -o-
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door VIRM »

@Dylan: ik zat zelf niet heel erg goed op te letten tijdens de vertrekprocedure, dus ik heb geen idee of de dames in kwestie nog in konden stappen. Daarnaast kun je als HC niet eindeloos op iedereen wachten, vooral niet met de krappe dienstregeling overdag.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Suus »

dylanwild94 schreef:als je als HC al 2 mensen ziet aanrennen om nog de trein te halen mag daar van mij best op gewacht worden hoor. (A)
heeft te maken met een stukje klantvriendelijkheid. maar dat begrip kent de NS helaas niet echt. -o-
Als we dat bij elk station doen heb je vijf stations later +10. Er zijn grenzen, je bent op tijd of je bent het niet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dylanwild94
Berichten: 6184
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door dylanwild94 »

maar zulke dingen gebeuren niet bij elk station. mag ik hopen :shock:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten