OVer Missers in de Reisinformatie #35

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door Gekko123 »

Ik merkte gisteren ineens in de Veolia-app op dat ze daar de gewone doordeweekse dienstregeling toonden, terwijl er gisteren (in ieder geval in Haaglanden) volgens de zondagsdienst werd gereden.

Nou was het wel bij een (naar alle waarschijnlijkheid) niet zo vaak gebruikte optie om de (actuele) vertrekstaat van een halte te bekijken, maar het blijft toch een beetje slordig.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door Somoht »

Zie veel klachten dat behalve Arriva DAV ook EBS niet op 9292 zou kloppen. Heb mijn eigen databronnen van appjes er op nageslagen maar kan EBS niet bevestigen, iemand een idee?
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door JWM »

GVB staat een doordeweekse dienstregeling actief. (fout 9292, deels GVB door continu die hemelsvaartdrgl opnieuw te publiceren en tot laatste moment nl. gisteren).
GVB heeft dan ook op het laatste moment besloten om op sommige tramlijnen als op zaterdag te rijden en op andere als op zondag :roll:
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door Somoht »

Jup maar die beslissing plus dienstregeling lag wel nog steeds om 11 uur woensdag op de mat van mij en 9292. Genoeg tijd voor mij om het te importeren, te converteren en zelfs nog wat afnemers te informeren naar het het belang om even die data opnieuw in te laden.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door Hainje »

Vind het sowieso vreemd dat het ene bedrijf/overheid besluit dat er een zaterdagdrgl (moet) word(en) gereden en de andere een zondagdrgl. Het is een officiele feestdag bij wet, dus dan lijkt het mij evident dat er gewoon als op een zondag gereden wordt. Eventueel met wat versterkingsbussen op de drukste lijnen (net zoals in SRE met carnaval en Koninginnedag), maar verder niet. Het zou in ieder geval een hoop verwarring schelen.
🍉
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door fogeltje »

In Breng/Hermes-bussen zie ik wel eens schermen van niet-opgestarte systemen in een beetje een DOS-achtige achtergrond, maar het betreffende NS-scherm was mij nog nieuw.
"Een touringcar is geen bus"
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door JWM »

Ik denk dat anno 2014 een zaterdagdienst in veel gevallen passender is. Geldt ook op Tweede Paas/Pinksterdag
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door fogeltje »

Gezien de drukte volstaat volgens mij juist de zondagsdienst.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door Hainje »

fogeltje schreef:In Breng/Hermes-bussen zie ik wel eens schermen van niet-opgestarte systemen in een beetje een DOS-achtige achtergrond, maar het betreffende NS-scherm was mij nog nieuw.
Toen ik een paar jaar terug bij Syntus in Apeldoorn een rondje meereed met een Optare zag ik bij het starten van de motor elke keer een Windows XP scherm. (Ja, het systeem werd gereboot wanneer de motor van de bus opnieuw ingeschakeld werd.) Of dat nu nog zo is weet ik niet, maar ik zou er niet van staan te kijken wanneer er nog niets veranderd is. :P
🍉
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door dennistd »

Syntus draait nog op XP, hoewel ik niet weet of het de normale of nog steeds ondersteunde embedded-versie is.
En bij een Optare gaat vrijwel alles uit als je de motor uit zet: de verlichting en kachel moet je elke keer weer aanzetten :?
Mike
Berichten: 370
Lid geworden op: wo 16 apr 2014, 09:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door Mike »

Connexxion werkt ook met Windows XP op de infoxx.
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door koekje »

Mike schreef:Connexxion werkt ook met Windows XP op de infoxx.
Niet (meer) waar. De oude (dikke) reizigersschermen hadden inderdaad Windows XP. Maar die vind je nu bijna nergens meer.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door JWM »

Hoe komt eigenlijk de overstapinformatie tot stand op de schermen in de Intercity's? In de 2600 richting Lelystad werd bij Schiphol alleen de sprinter naar Zaandam/Hoorn aangegeven, die over 26 minuten vertrekt. Zelfs de conducteur van dienst kwam niet verder dan alleen deze trein als overstapmogelijkheid.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door webguy »

Als het goed is staat in de Railpocket hetzelfde als op de schermen. Die info komt vervolgens uit o.a reis gegevens (hoeveel, etc) maar ook handmatig.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door Daniel »

Het hangt een beetje er vanaf of de HC de overstapstaat als bron neemt (is hetzelfde als de schermen) of de actuele vertrektijden. Die schermen nemen in elk geval hele ruime marges en geven dus ook gepland volgens dienstregeling geboden cross-plaform overstaps niet weer :? .
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Mike
Berichten: 370
Lid geworden op: wo 16 apr 2014, 09:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door Mike »

koekje schreef:
Mike schreef:Connexxion werkt ook met Windows XP op de infoxx.
Niet (meer) waar. De oude (dikke) reizigersschermen hadden inderdaad Windows XP. Maar die vind je nu bijna nergens meer.
Toen ik vanmorgen me bus ging opstarten had het veel weg van windows XP. Kan het mis hebben, maar volgens mij is het echt nog Windows XP.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door JWM »

webguy schreef:Als het goed is staat in de Railpocket hetzelfde als op de schermen. Die info komt vervolgens uit o.a reis gegevens (hoeveel, etc) maar ook handmatig.
'
'Dat mag dan wel eens herzien worden. Er staan echt veel te vaak onzinnige overstaps tussen terwijl de echt relevante aansluitingen schitteren in aanwezigheid. Ik bedoel, hoeveel reizigers van de IC uit Apeldoorn stappen in Amersfoort over op de IC naar Zwolle?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door webguy »

Geen idee. Net zoals in de s3000 en s3100 bij aankomst in Arnhem de s7600 niet wordt getoond ri. Zp maar wel ri Nm (of de s3600 nr Nm).
verfmeer
Berichten: 779
Lid geworden op: di 08 apr 2014, 21:31

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door verfmeer »

Ik denk dat er belangrijkere problemen zijn. Zo wordt op Den Haag HS in de s1900 de s2600 niet getoond, maar wel de s2200.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door Daniel »

Tja... en in de s11700 wordt dus niet de s1600 getoond, maar de s1500 van een kwartier later (of erger in het dal: de s1700 van een half uur later)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door Karl »

Vanochtend was er een storing bij Lage Zwaluwe door een defecte trein (zo werd het gezegd). Toen ik in Rotterdam C. was stonden er op sommige schermen boven de perrons iets als "Neem de IC naar Vlissingen, deze is eerder in Dordrecht". Dat staat er altijd, maar nu stond er een balkje onder met een spoorwijziging en daaronder een balkje dat die trein niet reed. Lekker verwarrend allemaal. Als een trein niet rijdt, kan de andere informatie dan niet 'verdwijnen'?

Overigens werd in Den Haag HS, Delft, Rotterdam omgeroepen dat reizigers naar Vlissingen maar via Utrecht moesten reizen. Hoe je vanaf Den Haag HS en Delft in Utrecht moest komen (met allerlei uitgevallen treinen) werd er niet bij verteld. Waarom zou je eigenlijk niet met de Fyra mogen tot Breda en dan verder reizen via Roosendaal?
Het is een spectrum.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door JWM »

DIe reed ook niet. Ik neem aan vanwege een andere storing?
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door Karl »

Oh, ok. Ik zag onderweg wel een Thalys (die naar Lille?), dus die reed wel. Al was het wel met een half uur vertraging.
Het is een spectrum.
Hageneis
Berichten: 229
Lid geworden op: di 09 aug 2011, 16:39

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door Hageneis »

Karl schreef:Vanochtend was er een storing bij Lage Zwaluwe door een defecte trein (zo werd het gezegd). Toen ik in Rotterdam C. was stonden er op sommige schermen boven de perrons iets als "Neem de IC naar Vlissingen, deze is eerder in Dordrecht". Dat staat er altijd, maar nu stond er een balkje onder met een spoorwijziging en daaronder een balkje dat die trein niet reed. Lekker verwarrend allemaal. Als een trein niet rijdt, kan de andere informatie dan niet 'verdwijnen'?

Overigens werd in Den Haag HS, Delft, Rotterdam omgeroepen dat reizigers naar Vlissingen maar via Utrecht moesten reizen. Hoe je vanaf Den Haag HS en Delft in Utrecht moest komen (met allerlei uitgevallen treinen) werd er niet bij verteld. Waarom zou je eigenlijk niet met de Fyra mogen tot Breda en dan verder reizen via Roosendaal?
Zou dat die 'gebroken' dubbeldekker zijn:
http://nos.nl/artikel/655736-trein-verl ... -deel.html?

Zo te zien wéér een DDZ, net als toen bij Sassenheim. Toen waren die verbindingen tussen de rijtuigen ook al gecheckt, met veel uitval van treinen tot gevolg (toen nog in de 2100).
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door bartjemestrom »

Toen bij Sassenheim was een DDZ die door midden brak. Nu ontkoppelde twee gekoppelde stelletjes van elkaar.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten