Ik vind ze ook mooi. Alleen de plastic stoelen minder :).FLJ schreef:Ik hoor mensen altijd maar zeggen dat ze de M5s niet mooi vinden qua uiterlijk, ben ik dan de enige die daar anders over denkt? ;-)
Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Ik vind het ook erg mooi. Lang geleden dat er nieuw trein-, tram of metromaterieel de band af rolde dat zo mooi was! :D
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Ik ben er ook erg over te spreken :) Een échte fatsoenlijke metro die de naam waard is :D
Ik doe ook maar wat
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Komt voor 97% door de witte kleur, geloof me. Spuit de Amsterdamse M5 effen wit over en hij ziet er ook opeens modern en futuristisch uit. (Hoogglans) wit heeft dat effect heel sterk.Meltrain schreef:Even ter vergelijking een Metropolis zoals die in Budapest rijdt:
https://www.google.nl/search?q=metropol ... B608%3B311
Eerlijk gezegd vind ik die toch wat strakker en moderner ogen.
Ah kijk:
De Metropolis voor Istanbul heeft hetzelfde design als die van Budapest. In het zwart-rood ie alweer een heel stuk minder modern vind ik persoonlijk:
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Vind de M5 juist uniek & futuristisch en die Hongaarse een standaard metro'tje ;)
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Wit is in hoge mate besmettelijk. Ik ziet het materieel liever in een donkerder kleur rondrijden.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Ik vind die M5'jes qua vormgeving niet supermooi ofzo, maar ben er voor de rest ook erg over te spreken. :)
Beul van de blindegeleidelijn
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Ik vind de M5s van buiten juist leuk. Ook de kop. Ik vind het een geslaagde combinatie van modern en klassiek.
Interieur vind ik dan weer een stuk minder. Te saai/spartaans/kleurloos.
Interieur vind ik dan weer een stuk minder. Te saai/spartaans/kleurloos.
-
- Berichten: 3928
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Die is helemaal lelijk :-(. Zo raar terwijl Alstom wel mooie moderne trams bouwt.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Als de M5 de metro van de toekomst is, vrees ik dat de toekomst aan het spookrijden is...
De nieuwe metro is nog trager dan zijn al niet al te snelle voorganger, de Zilvermeeuw, en niet eens in staat de al erg langzame dienstregeling te halen. Het interieur is oncomfortabel en kil, de inrichting onhandig voor verlegen reizigers, het uiterlijk geeft een amateuristische aanblik en het rijgedrag is dat van een dronken piraat met een houten been. Om niet al te negatief te zijn moet ik toegeven dat de airco erg fijn is, maar die is vaak wel erg koud afgesteld...
De nieuwe metro is nog trager dan zijn al niet al te snelle voorganger, de Zilvermeeuw, en niet eens in staat de al erg langzame dienstregeling te halen. Het interieur is oncomfortabel en kil, de inrichting onhandig voor verlegen reizigers, het uiterlijk geeft een amateuristische aanblik en het rijgedrag is dat van een dronken piraat met een houten been. Om niet al te negatief te zijn moet ik toegeven dat de airco erg fijn is, maar die is vaak wel erg koud afgesteld...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Teveel citroenen gegeten Bee?
Wat is volgens jou dan wel een goed voorbeeld van een geslaagde metro?
Wat is volgens jou dan wel een goed voorbeeld van een geslaagde metro?
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Zijn er genoeg, bijvoorbeeld de C-serie in München (wel jammer van de houten stoelen in de kopbakken), de C20 in Stockholm of de H-serie uit Berlijn. In al die metro's heeft het interieur kleur en comfort, is de afwerking van buiten in orde en die metro's rijden wel snel en op tijd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Dat traag rijden heeft een technische achtergrond dat niet te wijten is aan de metro zelf maar aan de voedende infrastructuur..Bee schreef:Als de M5 de metro van de toekomst is, vrees ik dat de toekomst aan het spookrijden is...
De nieuwe metro is nog trager dan zijn al niet al te snelle voorganger, de Zilvermeeuw, en niet eens in staat de al erg langzame dienstregeling te halen. Het interieur is oncomfortabel en kil, de inrichting onhandig voor verlegen reizigers, het uiterlijk geeft een amateuristische aanblik en het rijgedrag is dat van een dronken piraat met een houten been. Om niet al te negatief te zijn moet ik toegeven dat de airco erg fijn is, maar die is vaak wel erg koud afgesteld...
Komt wel goed schatje.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Dus zijn ze traag. Los het op of stort ze op de bodem van de oceaan!
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Bee, die stoelen zijn volgens mij best oncomfortabel... als je een groot achterwerk hebt Verder zit je er nooit zo heel erg lang in. Al met al is het gewoon een hele verbetering met wat er nu rijdt.
Wat mij betreft kan de snelheid inderdaad opgevoerd worden en de kleurstelling aan de buitenkant anders (ik ben eerder van van het GVB blauw met wit) en nog wat andere kleinere dingetjes (flikkerende verlichting, hevig klepperende bagovergang), maar voor de rest is het gewoon een prima ding. :)
Wat mij betreft kan de snelheid inderdaad opgevoerd worden en de kleurstelling aan de buitenkant anders (ik ben eerder van van het GVB blauw met wit) en nog wat andere kleinere dingetjes (flikkerende verlichting, hevig klepperende bagovergang), maar voor de rest is het gewoon een prima ding. :)
Beul van de blindegeleidelijn
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Ik was vanmiddag even het eindresultaat Rotterdam Centraal aan het bewonderen, en terwijl ik aan het relaxen was op het Weena viel me iets op. Heel veel trams van de RET rijden met (totaal)reclame rond. Waarom hebben ze dat niet in Amsterdam? Levert weer een bak met geld op :)
Komt wel goed schatje.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Omdat Amsterdam dat niet wil :) En terecht wat mij betreft, het ziet er niet uit.
Ik doe ook maar wat
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
De inrichting is ideaal. Lekker brede gangpaden, en meer sociale controle, zodat je geen rare puberale fratsen ziet in de uiteinden van de metro. Ik vind die oplichtende kleurtjes van de deuren wel irritant. Een metro is geen disco...de inrichting onhandig voor verlegen reizigers,
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Ja, maar plastic stoelen, doet mijn denken aan de oude Zilver metros :)VIRM schreef:Bee, die stoelen zijn volgens mij best oncomfortabel... als je een groot achterwerk hebt Verder zit je er nooit zo heel erg lang in. Al met al is het gewoon een hele verbetering met wat er nu rijdt.
Wat mij betreft kan de snelheid inderdaad opgevoerd worden en de kleurstelling aan de buitenkant anders (ik ben eerder van van het GVB blauw met wit) en nog wat andere kleinere dingetjes (flikkerende verlichting, hevig klepperende bagovergang), maar voor de rest is het gewoon een prima ding. :)
Qua snelheid is echt het schuld van het infrastructuur hoor. Vergeet ook niet dan de metro in Amsterdam rijdt nauwelijks ondergrond. Meestal heb je het gevoel dat je sneller in het tunnel dan bovengrond rijdt.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
En waarom wil Amsterdam het dan niet?Ardan schreef:Omdat Amsterdam dat niet wil :) En terecht wat mij betreft, het ziet er niet uit.
Komt wel goed schatje.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Dat komt het aanzien van de stad niet ten goede.
Tsja, het is maar waar je geld voor overhebt. In veel concessies is een dergelijke is opgenomen, maximaal x% van de voertuigen mag reclame hebben.
Tsja, het is maar waar je geld voor overhebt. In veel concessies is een dergelijke is opgenomen, maximaal x% van de voertuigen mag reclame hebben.
Het is een spectrum.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Vind het ook jammer, het is een goed bron van inkomst. Je hebt er wel advertenties op de perrons, overal op stations, dus waarom niet op de treinen. In Basel zijn er zeer tof trams, een met een varkenshoofd bijvoorbeld :DThom91 schreef:En waarom wil Amsterdam het dan niet?Ardan schreef:Omdat Amsterdam dat niet wil :) En terecht wat mij betreft, het ziet er niet uit.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Aanzien van de stad?Karl schreef:Dat komt het aanzien van de stad niet ten goede.
Tsja, het is maar waar je geld voor overhebt. In veel concessies is een dergelijke is opgenomen, maximaal x% van de voertuigen mag reclame hebben.
Alsof heel Nederland er over valt dat de trams van de RET met totaalreclame rondrijden. Overigens vrijwel alleen reclame van partijen in en om Rotterdam. Dat dan weer wel.
Komt wel goed schatje.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Het is niet dat ik dat heb bedacht, maar dat is wel de beweegreden van de gemeente. Geen idee overigs of dat ergens zo zwart op wit staat.
Het is een spectrum.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Maar als de gemeente tegen totaalreclame is, waarom bestickeren ze dan wel een hele tram met Ajax reclame?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 108 gasten