Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes

Bericht door marlies »

Ah, we zijn weer op "het lost het probleem niet volledig op dus het telt niet"-autistenniveau.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes

Bericht door Geert »

Tristan schreef:Dan heb ik nieuws voor je: het is wel eens voorgekomen dat ik een reis moest maken van het ene (metro)station dat met poortjes afgesloten was naar het andere (metro)station dat met poortjes afgesloten was. Op mijn chipkaart had ik te weinig saldo om de reis volledig af te leggen en ik was mijn portemonnee vergeten mee te nemen, waardoor ik ook niet kon opladen. Toch is het mij, zonder al te veel moeite te moeten doen, gelukt om de reis, zowel heen als terug, volledig zwart af te leggen.

Kortom: notoire zwartrijders worden er niet door tegengehouden en (een deel van de) incidentele zwartrijders dus ook niet. Wel kosten die poortjes gigantisch veel geld aan stroom en onderhoud.
Uit meerdere onderzoeken is gebleken dat het aantal zwartrijders gedaald is in de metro nadat er poortjes geplaatst waren. Dat jij je er niet door af liet schrikken wil niet zeggen dat er niet een effect geldt op het totaal aantal zwartrijders, niet iedereen duwt als een vandaal de poortjes maar open om te zwartrijden als ze hun portemonnee vergeten zijn.
benza

Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes

Bericht door benza »

Z2N schreef: Mensen die uit Duitsland komen komen in Enschede voor 99% uit Gronau, het perron voor de treinen naar Duitsland ligt buiten de poortjes. En voor de overige 1% is er altijd NS-personeel of een NS-zuil binnen de poortjes, anders zijn de poortjes namelijk tegen de wet.
Ok, maar er zijn ook veel mensen die hebben nog steeds een papier kaart. Dus zonder barcode en uiteraard zonder chip. Meer dan 1% schaat ik.
Ik vind het behoorlijk irritant dat met een geldig ticket, ik kan niet meteen het station verlaten maar ik moet wachten tot dan een ns-er het deur opent. En het gast moet uiteraard af en toe pauze hebben? Het is toch jammer dat je wordt fysiek in het station gegijzeld (sorry voor het sterke woord, maar het is wel wat gebeurt).

Ik ben absoluut niet tegen het ov-chipkaart, ik vond het een goed idee, en zeker bij de metro-bus werkt het echt goed volgens mij. Ik vind het wel goed dat ik kan overal in nederland met elke maatschappij reizen. Het was al het geval met de strippenkaart, en nederland loopt hier vooruit ten opzij van andere landen. Sterker nog, ik denk dat is vrij uniek in europa, behalve misschien in luxembourg, maar dit is een kleine land. :)
Maar waarom de porten al sluiten, tenzij de papierkaarten nog in verkoop zijn?

En volgens mij zijn er nog geen oplossing voor internationale reizigers??
- niet alle stations hebben een barcode reader
- niet alle internationale vervoer bewijs hebben een barcode. Bijvoorbeld city night line tickets, euronight, interail, tickets bij een automaat in Leer of Gronau. Deze mensen hebben wel een geldig ticket, en kunnen het stattion ook niet verlaten.
Z2N schreef:Alle grote wereldsteden hebben poortjes op de metro tegen zwartrijders, het is gewoon een kwestie van wennen. :Y
Zij doen het, omdat het, echt waar, zwartrijders tegenhoudt. Als je de NS niet gelooft, geloof mij dan, ik kom uit de regio Parijs, en daar doen de poortjes wel hun werk! :) Precies daarom plaatst NS ook poortjes, maar alleen op stations met relatief veel zwartrijders, waaronder de gehele regio's groot-Amsterdam en Rijnmond.
Ja, maar metro is geen trein. Behalve als je denkt dat het ns-netwerk de facto een grote RER/s-bahn netwerk is :)
Ik komt ook uit Frankrijk, en poortjes zijn er alleen voor regionale verkeer, RER dus. Absoluut niet voor internationale reizigers.
Nogmaals ik ben absoluut niet tegen dit kaart, alleen tegen sluiting van poortjes terwijl er nog geen oplossing voor ALLE reizigers. Zoals ik eerder zegt vind ik dat nederland vooruit loopt met dit product voor metro/tram/bus, maar achteruit met treinen. Misschien kan je niet alles hebben :)
Laatst gewijzigd door benza op wo 28 mei 2014, 20:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13107
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes

Bericht door Z2N »

Stiekem is het NS-net één RER-netwerk, er is geen enkel station met frequenties die onder de freqenties van het Transilien-net vallen. :)

En daar de nationale papieren kaartjes er binnenkort uitgaan, heb je dan alleen de uitzonderingsgevallen die geraakt worden door de sluiting van de poortjes. En aangezien op de meeste internationale treinkaartjes QR-codes zitten (Homeprint en de meeste CIV-kaartjes) is er zelfs voor die groep een aardige oplossing door de poortjes met QR-code lezer. Wat dan nog over blijft is drie keer niks (eigenlijk alleen de Interrailers), en die halve kip kan je dan nog naar een NS'er binnen de poortjes sturen, of naar een infozuil. Maar zij zullen de ervaring van een bezoek aan een stad als Amsterdam belangrijker vinden dan de ervaring van de minuut aan moeite om de poort door te komen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
benza

Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes

Bericht door benza »

Z2N schreef:Stiekem is het NS-net één RER-netwerk, er is geen enkel station met frequenties die onder de freqenties van het Transilien-net vallen. :)
Het klopt dat het nederlandse dienstregeling is heel luxe, mensen vergeten dit soms :). Overal een 30 minuten dienst, ook s'avonds en in het week-end. ( ja ik weet er zijn een paar uitzonderingen, zoals leeuwarden-stavoren).
Z2N schreef: En daar de nationale papieren kaartjes er binnenkort uitgaan, heb je dan alleen de uitzonderingsgevallen die geraakt worden door de sluiting van de poortjes. En aangezien op de meeste internationale treinkaartjes QR-codes zitten (Homeprint en de meeste CIV-kaartjes) is er zelfs voor die groep een aardige oplossing door de poortjes met QR-code lezer. Wat dan nog over blijft is drie keer niks (eigenlijk alleen de Interrailers), en die halve kip kan je dan nog naar een NS'er binnen de poortjes sturen, of naar een infozuil. Maar zij zullen de ervaring van een bezoek aan een stad als Amsterdam belangrijker vinden dan de ervaring van de minuut aan moeite om de poort door te komen.
Vergeet niet de mensen die kopen een kaart bij een automaat in Rosendaal of Liege. Of bij de regio verkeer automaten in Munster en Gronau(de db kaarten bij de grote automaten hebben wel een barcode).
Maar ja, het is een kleine groep, en het maakt niet zo veel uit van de ns, het zijn inderdaad buitenlanders, of ten minste niet-inwoners van Nederland, dus zij gaat nooit echt klant van de ns worden.
Ik vind het gewoon jammer dat bij een geldig ticket, het toegang van het station is onmogelijk geworden zonder help van een medewerker. Al zullen de meeste mensen achter iemand anders lopen vrees ik. In Amsterdam zal er altijd iemand die gaat poortjes openen. Maar denk Koog-Zaandijk, een station met heel veel buitenlanders die het zaansche schans bezoeken. Gaat het iemand 24/7 hier staan voor de reizigers zonder barcode?!?
Maar misschien denk ik te veel aan incidentele reizigers...:o

Edit: blijkbaar wordt er barcodes kaarten in city night line en euronight uitgereikt, en van interrailers/eurailers moeten zij naar een ns-service balie, en zijn gaan een dag-keycard krijgen of iets vergelijkbaar krijgen.
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes

Bericht door Tristan »

Bee schreef:Als de strippenkaart er nog was geweest en je had geen geld bij je maar niet genoeg strippen om heen en terug te gaan had je hetzelfde probleem gehad. Daar hebben de poortjes helemaal niets mee te maken, maar ze helpen wel om niet te vergeten in te checken of een kaartje te kopen.
Als de strippenkaart er nog was geweest, had ik zonder enige moeite (dus zonder een of andere automaat of een niet up-to-datete website) vooraf kunnen zien dat ik niet genoeg had en daarop kunnen inspelen door op tijd een nieuwe strippenkaart te halen (dus vóór aanvang van de bewuste reis, waardoor ik er eerder achter was gekomen dat ik mijn portemonnee niet bij me had). Nu kwam ik er pas na een busreis, welke ik wel volledig wit heb afgelegd, achter.

Zoals ik al zei, ben ik door de poortjes gegaan zonder veel moeite te doen. Open schoppen vond ik te veel moeite, dus dat deed ik niet ;)
benza schreef:Maar misschien denk ik te veel aan incidentele reizigers...
Nee hoor, dacht NS maar meer aan de incidentele reiziger. De reiziger op 1, 2 en 3? Dat is één van de vele leugens.

Dit is de werkelijke top 3:
1. Goed gevulde zakken geld
2. Bankrekening met een heel hoog saldo
3. Hoge jaaromzet

De reiziger komt op plaatsen laatste, voorlaatste en op één na voorlaatste.
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes

Bericht door Suus »

Met een warrig verhaal probeer je je eigen fouten af te schuiven op de chipkaart, terwijl de oplossing van je probleem een betere persoonlijke organisatie is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13107
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes

Bericht door Z2N »

Tristan schreef: Als de strippenkaart er nog was geweest, had ik zonder enige moeite (dus zonder een of andere automaat of een niet up-to-datete website) vooraf kunnen zien dat ik niet genoeg had en daarop kunnen inspelen door op tijd een nieuwe strippenkaart te halen (dus vóór aanvang van de bewuste reis, waardoor ik er eerder achter was gekomen dat ik mijn portemonnee niet bij me had). Nu kwam ik er pas na een busreis, welke ik wel volledig wit heb afgelegd, achter.

Zoals ik al zei, ben ik door de poortjes gegaan zonder veel moeite te doen. Open schoppen vond ik te veel moeite, dus dat deed ik niet ;)
Ik weiger om in discussie te gaan met iemand die willens en wetens zwart reist, zo'n persoon staat namelijk zelf op 1, 2 én 3 in de top-3 van laagste personen, doordat deze persoon schade veroorzaakt aan onze samenleving.
benza schreef:
Z2N schreef:Stiekem is het NS-net één RER-netwerk, er is geen enkel station met frequenties die onder de freqenties van het Transilien-net vallen. :)
Het klopt dat het nederlandse dienstregeling is heel luxe, mensen vergeten dit soms :). Overal een 30 minuten dienst, ook s'avonds en in het week-end. ( ja ik weet er zijn een paar uitzonderingen, zoals leeuwarden-stavoren).
Ook Transilien heeft enkele zeer rustige lijnen, op bepaalde assen (onder andere naar Gisors en Chateau-Thierry) valt de frequentie soms erg tegen, met soms één trein in de twee uur. Het lijntje in mijn geboortestreek, de tram naar Crécy, is met een tram per uur ook niet erg frequent. Maar het is waar: de inwoners van Nederland mogen domweg niet klagen over de treinfrequenties.
benza schreef: Vergeet niet de mensen die kopen een kaart bij een automaat in Rosendaal of Liege. Of bij de regio verkeer automaten in Munster en Gronau(de db kaarten bij de grote automaten hebben wel een barcode).
Maar ja, het is een kleine groep, en het maakt niet zo veel uit van de ns, het zijn inderdaad buitenlanders, of ten minste niet-inwoners van Nederland, dus zij gaat nooit echt klant van de ns worden.
Ik vind het gewoon jammer dat bij een geldig ticket, het toegang van het station is onmogelijk geworden zonder help van een medewerker. Al zullen de meeste mensen achter iemand anders lopen vrees ik. In Amsterdam zal er altijd iemand die gaat poortjes openen. Maar denk Koog-Zaandijk, een station met heel veel buitenlanders die het zaansche schans bezoeken. Gaat het iemand 24/7 hier staan voor de reizigers zonder barcode?!?
Maar misschien denk ik te veel aan incidentele reizigers...:o

Edit: blijkbaar wordt er barcodes kaarten in city night line en euronight uitgereikt, en van interrailers/eurailers moeten zij naar een ns-service balie, en zijn gaan een dag-keycard krijgen of iets vergelijkbaar krijgen.
Het is een kleine moeite voor de DB en de NMBS om een barcode te plaatsen op de kaartjes die verder gaan dan de grensstations (voor zover deze nu geen barcode hebben), en het aantal mensen dat dán nog overblijft is minder dan 1/10000e van het aantal reizigers van NS, een groep van toeristen (zonder nationaal NS-kaartje), waarvoor de kleine moeite van het vragen bij een infozuil in het niets valt bij het grote genot van een toeristisch rondje Nederland. Stations als Koog-Zaandijk worden eigenlijk niet direct bezocht vanuit het buitenland, en voor dat enkele geval is er altijd nog een NS-infozuil. Er is een oplossing voor alle reizigers van NS, de poortjes kunnen dus dicht. :)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes

Bericht door Geert »

Koog-Zaandijk krijgt trouwens niet eens poortjes :)
http://www.ns.nl/over-ns/campagnes/doss ... egankelijk
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21266
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes

Bericht door Meltrain »

Een vriend van me behoort tot de 10% reizigers die geen poortje tegenkomt op zijn reis (Nwk - Dtz). :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
baladid
Berichten: 1518
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes

Bericht door baladid »

Ik reis over twee weken weer eens naar Nederland. Traject: Gießen-Siegen-Hagen-Dortmund-Enschede-Zwolle-Hoogeveen. Ik heb officieel een »Handyticket« (dus gewoon een QR-Code op m'n mobiel), maar ik kan daar ook een papierkopie van uitprinten. Ik moet nog over een tactiek nadenken: Doe ik als of ik geïnformeerd ben of speel ik de onwetende Duitser, die geen woord Nederlands spreekt ;-). Retour gaat ook via Enschede, en vier week later weer via Enschede. Daarna zullen ze me kennen ;-)
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes

Bericht door webguy »

Overigens is dat een heel ander verhaal, want zonder poortje had je dan ook problemen. Als het goed is is dat kaartje wel geldig, maar ik zou 'm toch maar printen. Conducteurs zullen het vast niet kennen, maar als ze moeilijk doen - laat ze het navragen.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes

Bericht door Vinny »

Het idee was dat poortjes alleen dichtgaan op bemande stations. Er is dus altijd een personeelslid op afroep beschikbaar voor ondersteuning. Uiteindelijk denk ik dat het beter is om naar een systeem te gaan zoals de Franse RER heeft. Elk station is met poortjes afgesloten en als je een interrail hebt kun je een sleutelpasje op het loket halen. Maar je kunt ook denken aan nooddeuren, van die ijzeren hekken waar je alleen maar naar buiten kan wandelen. Voor een station als Almere Buiten ideaal. Het is te rustig voor permanente bemanning, maar te druk om geen poortjes te hebben.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
baladid
Berichten: 1518
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes

Bericht door baladid »

webguy schreef:Overigens is dat een heel ander verhaal, want zonder poortje had je dan ook problemen.
Welke problemen zou ik zonder poortje hebben? Als ik bij de Deutsche Bahn een Kaartje Gießen-Hoogeveen op mijn GSM kan boeken, zou dat toch zonder problemen geaccepteerd moeten worden. Het enige probleme dat ik nu zie is dat ik met mijn smartphone die k**poort niet open krijg op Enschede.
Vinny schreef: Maar je kunt ook denken aan nooddeuren, van die ijzeren hekken waar je alleen maar naar buiten kan wandelen. Voor een station als Almere Buiten ideaal. Het is te rustig voor permanente bemanning, maar te druk om geen poortjes te hebben.
Hoe kom ik dan met mijn interrail Almere Buiten binnen?
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes

Bericht door webguy »

baladid schreef:
webguy schreef:Overigens is dat een heel ander verhaal, want zonder poortje had je dan ook problemen.
Welke problemen zou ik zonder poortje hebben? Als ik bij de Deutsche Bahn een Kaartje Gießen-Hoogeveen op mijn GSM kan boeken, zou dat toch zonder problemen geaccepteerd moeten worden. Het enige probleme dat ik nu zie is dat ik met mijn smartphone die k**poort niet open krijg op Enschede.
Je hebt twee dingen - of de NS überhaupt dat kaartje accepteert (de NS hoeft niet perse je Duitse kaartje te accepteren he) en of, als je een kaartje hebt, je het poortje open krijgt. Wat betreft het eerste - de Nederlandse HC kan je kaartje scannen, maar veel HCs zullen niet af weten van het bestaan van dat kaartje. Ze kunnen 'm echter wel scannen, dus moeten ze dat gewoon doen. Wat betreft het tweede punt - Enschede heeft geloof ik inderdaad nog geen barcode scanners, maar als ze die wel hebben kan je vanaf je telefoon prima de barcode scannen.
baladid
Berichten: 1518
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes

Bericht door baladid »

webguy schreef:Je hebt twee dingen - of de NS überhaupt dat kaartje accepteert (de NS hoeft niet perse je Duitse kaartje te accepteren he)
Waarom niet? Als Deutsche Bahn me een kaartje verkoopt (wat ik niet moet uitprinten) moet ik ervan uitgaan dat het hele traject geldig is. Ik neem voor de zekerheid wel een papierkaartje mee (waartoe ik niet verplicht ben), maar ben niet van plan dat te tonen.

Moet zich een conducteur eigenlijk in Nederland legitimeren als ik daar om vraag?
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes

Bericht door webguy »

Niet in uniform geloof ik.

Als klant mag je er wel vanuit gaan ja. Grensoverschrijdende kaartjes liggen vrij complex - en de NS was nog niet helemaal klaar voor geloof ik, dus veel conducteurs hebben er nog nooit van gehoord.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes

Bericht door Geert »

baladid schreef:Moet zich een conducteur eigenlijk in Nederland legitimeren als ik daar om vraag?
Iedere BOA (bijzonder opsporingsambtenaar) moet zich op verzoek kunnen legitimeren, en als ze niet in uniform zijn moeten ze zich ongevraagd legitimeren.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes

Bericht door Vinny »

Hoe kom ik dan met mijn interrail Almere Buiten binnen?
Als je een interrailkaartje hebt dan is het de verantwoordelijkheid van de klant om een sleutelkaartje te bemachtigen. Die moet je dus meteen bij aankoop in Nederland meekrijgen, of als je vanuit het buitenland komt: In mijn voorstel kan dat op ieder bemand treinstation van Nederland. Daarvoor moet je dus naar Almere Centrum. Lijkt me geen onoverkomelijke beperking. In Frankrijk werkt dat ook zo.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
benza

Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes

Bericht door benza »

Vinny schreef:
Hoe kom ik dan met mijn interrail Almere Buiten binnen?
Als je een interrailkaartje hebt dan is het de verantwoordelijkheid van de klant om een sleutelkaartje te bemachtigen. Die moet je dus meteen bij aankoop in Nederland meekrijgen, of als je vanuit het buitenland komt: In mijn voorstel kan dat op ieder bemand treinstation van Nederland. Daarvoor moet je dus naar Almere Centrum. Lijkt me geen onoverkomelijke beperking. In Frankrijk werkt dat ook zo.
Ok maar in Frankrijk zijn er alleen transilien (voorsteden treinen rond parijs, rer of niet) die hebben poortjes. Als interrail reis je nauwelijks met deze treinen. Als je een dagtrip naar bijvoorbeld Eurodisney of Versailles wil, is het beter om een gewoon kaart te kopen i.p.v. een interail dag te gebruiken, voorsteden treinen zijn zeer goedkoop ten opzicht van Nederland.
In nederland zijn poorten overal te vinden, al is misschien het ns netwerk een grote RER/s-bahn netwerk :).

Voor de RER, een anderen reden voor overal poortjes plaatsen is het feit dat alle voorsteden treinen zonder conducteur rijden. Ik denk dat het niet kan bij recht in nederland (of misschien heb ik het hier verkeerd?). Daarom poortjes, en er zitten om grote stations medewerkers om te controleren als niemand achter iemand anders loopt. Niet alle stations hebben poortjes trouwens, maar 100% van de station in parijs, en 99.8% van de reizen daar zijn parijs-banlieue.

En het is ook zo dat ns nauwelijks denk aan buitenlanders. Ik weet niet als dit slecht is, het primair doel van ns is inderdaad nederlanders te bedienen. Denk aan het trucje in Schiphol om reizigers 1ste klasse te verkopen naar Amsterdam. Ik heb ook een vriend die woont in Antwerpen noord en pendel iedere dag naar Rosendaal. De NS wilde zijn abonnement op een ov-chipkaart zetten. Toen hij zegt dat hij geen address in nederland had, ns zegt "wellicht heb je familie in nederland" :lol: wtf!? Nu reis hij met een NMBS abonnement. Hij is wel een nederlander.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes

Bericht door Suus »

En hoe groot is dan de kans dat iemand met een Interrail bijvoorbeeld bij station Saint-Ouen-l'Aumône-Liesse woont en daar met de trein wil. Het probleem is ongeveer net zo groot voor Almere Buiten (nihil dus)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
benza

Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes

Bericht door benza »

Bee schreef:En hoe groot is dan de kans dat iemand met een Interrail bijvoorbeeld bij station Saint-Ouen-l'Aumône-Liesse woont en daar met de trein wil. Het probleem is ongeveer net zo groot voor Almere Buiten (nihil dus)
Almere buiten nee. Maar wel Den Haag, Rotterdam, Steenwijk en deze stations hebben er wel poortjes. Maar ik ben absoluut met je eens dat zolang het goed gecommuniceerd is, het geen probleem is als je even een loket moet om een pasje te halen.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes

Bericht door Vinny »

Den Haag en Rotterdam hebben ook bemande stations. Wat een (buitenlandse) toerist in Steenwijk te zoeken heeft laat ik me graag uitleggen. En als je interrailer bent, je hebt een vriendje of vriendinnetje in Steenwijk wonen en je leest per ongeluk of expres de algemene voorwaarden niet, en je bent te lui om bij aankomst in Nederland een sleutelkaart aan te schaffen, dan koop je maar een enkeltje Steenwijk-Zwolle. Ga je ook niet dood van toch?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
baladid
Berichten: 1518
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes

Bericht door baladid »

Als het in de voorwaarden van het interrailticket opgenomen wordt, dan ja. Is er een lijst welke stations van de eerste tot de laatste trein bemand zijn?
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes

Bericht door marlies »

Ik zie het probleem niet met even op de grote knop op de 'praatpaal' te meppen en het poortje op afstand open te laten doen? Ik bedoel, zo veel interrailers zullen inderdaad hun reis niet op een afgesloten onbemand station eindigen dus dat voldoet wel.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 gasten